Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Frustrerend

+3
Lousanne
Nathalie
SuzieQ
7 plaatsers

Ga naar beneden

Frustrerend Empty Frustrerend

Bericht  SuzieQ wo 8 aug 2012 - 5:21

Startgewicht 4 maanden geleden: 58,7
Na 4 maanden:
- 4x per week sporten
- 1 week ziekenhuisdieet
- 3 weken ontbijt en lunch vervangen voor shake
- overige weken ontbijt vervangen voor shake en verder koolhydraatarm eten (maar wel genoeg en meerdere eetmomenten)
- bijna niet snoepen/snaaien
Resultaat: 58,7

Wat doe ik verkeerd??? Ik vind het zo frustrerend, als ik nergens op let en weinig sport, weeg ik dus net zo veel als wanneer ik mijn benen onder mijn kont uit sport en heel goed eet. Op de sportschool een vetpercentagetest gedaan en daar kwam uit dat mijn vetpercentage met 2% is toegenomen, hoe kan dat nou?

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Frustrerend Empty Re: Frustrerend

Bericht  Nathalie wo 8 aug 2012 - 7:42

Ben je wel strakker geworden?

En anders vindt je lichaam dit gewoon een prima gewicht voor je. Zou het anders ook niet weten.

Nathalie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 7:45

Ik weet niet wat je lengte is maar 58 kilo is echt niet veel hoor. Als je echt wilt afvallen zou ik persoonlijk normaal gaan eten in plaats van shakes en dergelijke. Veel eiwitten, minder koolhydraten en om de twee uur eten. Je lichaam heeft dat echt wel nodig als je zoveel sport.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 7:57

Gewicht zegt niet zoveel. Je hebt flink gesport dus je spieren getraind, daardoor kan je gewicht ook hetzelfde blijven maar is er dus wel wat veranderd.

Gast
Gast

Bericht  SuzieQ wo 8 aug 2012 - 9:38

Nee hoor ik ben niet strakker. Mijn buik is echt vetter, en volgens de meting is mijn vetpercentage dus gestegen (ik heb nog steeds 46 kg spieren, net zoals 2 maanden geleden toen ik het heb gemeten).
Dus dat kan het niet zijn. Ik was juist aan het proberen meer zuivel te eten, omdat ik dat echt nooit binnenkreeg en omdat uit de test is gebleken dat ik geen lactose intolerantie heb.

Waarom zou mijn lichaam ineens 58 kg een mooi gewicht vinden, als het de afgelopen 10 jaar 53 kg een mooi gewicht heeft gevonden? Mijn kledingkast is ook niet blij, want alles is te klein. Ik zit overal net te strak in (en een paar kledingstukken die echt niet meer passen).

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 9:42

Omdat jouw lichaam ook ouder wordt?

Een paar maanden geleden ben ik begonnen met het drinken van thee en water, het koken van niet uit pakjes gemaakte sauzen, aardappeltjes en de hele reutemeteut. Ik viel niets af.

Maar wat voelde ik me gezond. Ik had me nog nooit zo goed gevoeld als toen.

Helaas had ik natuurlijk de gedachte die elke vrouw zo'n beetje heeft. Als ik er niets van af val, waarom zou ik mijn best dan nog doen. Maar ga binnenkort weer verder met gezond en goed eten.

Gast
Gast

Bericht  Lousanne wo 8 aug 2012 - 20:35

Ik weet niet precies waardoor het komt, maar ik denk dat het verstandig is als je jezelf een goed en regelmatig eetpatroon aanleert. Want 1 week ziekenhuisdieet, dan weer shakes etc, dat kan ook niet goed voor je zijn, je hele spijsvertering raakt van slag door al dat wisselende eten en gaat misschien in de spaarstand.

Ik las je andere topic over je buikkklachten, als ik dit topic lees met al die dieten vind ik het eerlijk gezegd ook niet zo verwonderlijk dat je last heb van prikkelbare darm klachten..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 20:46

Joan schreef:Ik weet niet wat je lengte is maar 58 kilo is echt niet veel hoor. Als je echt wilt afvallen zou ik persoonlijk normaal gaan eten in plaats van shakes en dergelijke. Veel eiwitten, minder koolhydraten en om de twee uur eten. Je lichaam heeft dat echt wel nodig als je zoveel sport.

Ja idd minder hoeft ze niet te wegen. Ik zou graag 58 willen wegen, maar da's echt te weinig dus vind ik 60 wel oke genoeg.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Lavendel wo 8 aug 2012 - 20:52

Caribbeanlover schreef:
Joan schreef:Ik weet niet wat je lengte is maar 58 kilo is echt niet veel hoor. Als je echt wilt afvallen zou ik persoonlijk normaal gaan eten in plaats van shakes en dergelijke. Veel eiwitten, minder koolhydraten en om de twee uur eten. Je lichaam heeft dat echt wel nodig als je zoveel sport.

Ja idd minder hoeft ze niet te wegen. Ik zou graag 58 willen wegen, maar da's echt te weinig dus vind ik 60 wel oke genoeg.

Hoezo hoeft ze niet minder te wegen? Je weet niet eens hoe lang ze is. Ik ben 1.58 (of zelf 1.55 als ik de laatste meting moet geloven Rolling Eyes ) en ik weeg nu 54 kilo en ben echt niet heel erg mager. Mag nog gerust 5 kilo af. Heb ooit wel eens 58 kilo gewogen, dat was echt veel te veel voor mij.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Atelier Madame wo 8 aug 2012 - 21:04

58 kilo op 160 is niet heel licht, op 180 weer wel :p
Maar heel frustrerend inderdaad zo hard je best doen en niets merken. Misschien eens je voedingspatroon eens geheel omgooien?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 21:16

Lavendel schreef:
Caribbeanlover schreef:

Hoezo hoeft ze niet minder te wegen? Je weet niet eens hoe lang ze is. Ik ben 1.58 (of zelf 1.55 als ik de laatste meting moet geloven :roll: ) en ik weeg nu 54 kilo en ben echt niet heel erg mager. Mag nog gerust 5 kilo af. Heb ooit wel eens 58 kilo gewogen, dat was echt veel te veel voor mij.

Teveel? Wel oppassen hoor 54 is echt wel oke denk ik

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Minx wo 8 aug 2012 - 22:12

Waarom ben je meer zuivel gaan gebruiken?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 22:15

Zo ziekenhuisdieeet lijkt me net als een crashdieet niet goed hoor.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven