Gadveredammeeeee....
+10
Tania
kwak
Phileine
Lousanne
Paper Crown
Pannetoet
Schaapke
Lejow
SoGood
LDJ
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Gadveredammeeeee....
Onze kat mag sinds een paar maanden naar buiten en heeft tot nu toe dat ik weet een pad, een kikker, twee muizen en een jonge merel gevangen . Die pad was vooral heel vies, die hebben een of andere giflaag waardoor er allemaal slijm uit z'n bek droop. Die vangt hij dus nu ook niet meer, was vast geen lekker hapje. Tijdens de kikker waren wij op vakantie, maar volgens de kattenoppas was dat echt een horror vertoning; poten er af gebeten, overal bloed, en net toen ze de boel wilde opruimen sprong het lijfje van de kikker met nog maar 1 poot omhoog
Toen 'ie met de muizen en de merel aan kwam heb ik 'm naar buiten gezet en het luikje op slot gedaan. Ran-zigg!
Toen 'ie met de muizen en de merel aan kwam heb ik 'm naar buiten gezet en het luikje op slot gedaan. Ran-zigg!
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Tania schreef:Lousanne schreef:Dijn82 schreef:Lousanne schreef:Ik blijf erbij dat ik het raar vind. Als een kat trouwens mijn lieve kleine pluisje (konijntje) dood maakt (wat lastig is want hij zit gewoon in een hok), dan weet ik 1 ding zeker: dan leeft die kat ook niet lang meer. Dat zal ik echt niet zomaar laten gebeuren ondanks het zogenaamde menselijk gecreeërde jachtinstinct van een kat.
Menselijke gecreëerd? Dat jachtinstinct is juist een oerinstinct waar de mens helemaal niets mee te maken heeft. En een kat vermoorden omdat hij je konijn heeft vermoord vind je wel normaal?
Klopt, het jachtinstinct is een oerinstinct, maar de gewone huis-tuin en keukenkat is gecreeërd door mensen (gefokt). Anyway.
Een kat vermoorden omdat hij m'n konijn heeft vermoord vind ik niet normaal nee.
Maar ik ben zeer benieuwd wat jij doet als jouw kat wordt aangevallen en gebeten door een hond. Een hond stamt af van een wilde hond, honden hebben ook een oerinstinct om te jagen. Zou je dat accepteren? Ik denk het niet, in de Nederlandse samenleving wordt dat niet geaccepteerd, honden worden afgemaakt als ze poezen of andere dieren bijten. Maar katten mogelijk wel konijntjes, vogeltjes enzovoort vangen omdat het hun jachtinstinct is? Ik snap er helemaal niks meer van, leg jij me het maar uit.
Als een kat mijn konijn aanvalt krijgt hij een rotschop terug naar z'n eigen tuin. Kom nou, het zou helemaal lekker worden als mijn eigen beestjes niet in mijn eigen tuin kunnen lopen omdat iemand anders een huisdier wil dat blijkbaar in mijn tuin moet lopen.
Nouja, ik ben het hier dus heel erg mee eens en zou t zelfde doen, maar andere dames in dit topic niet omdat ze vinden dat dat een natuurlijk jachtinstinct van de kat is..
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Nou als mijn kat iemands konijn aanvalt zou ik me wel echt heel schuldig voelen en niet weten hoe ik dat goed moet maken. Maar wilde konijnen/muizen/kikkers, daar voel ik me niet echt verantwoordelijk voor nee. Al vond ik die merel wel heel zielig, die was net bezig met z'n eerste vliegles en werd toen gegrepen. Andere merels bleven er ook de hele tijd omheen luid fluiten en krijsen om poes weg te jagen, zonder enig effect. Leuk vind ik het niet, maar het is wel de natuur.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Lousanne schreef:Carrie schreef:Lousanne schreef:Dat is ook wel weer zo, maar katten zijn natuurlijk ook beestjes door de mens gefokt. Zonder mensen waren er geen katten. Alleen wilde katten, maar dat is heel wat anders. De huisdierkat is speciaal gefokt om gezelschapsdier te worden, dus kun je denk ik niet meer echt spreken van een jachtinstinct. Of nouja, ze hebben wel een jachtinstinct doordat ze afstammen van wilde katten die een jachtinstinct hebben, maar omdat het zo'n 'kunstmatige' kat is in een 'kunstmatige' leefomgeving is de situatie niet te vergelijken.
Dus eigenlijk is het de mens z'n schuld dat er uberhaupt katten zijn die kleine schattige beestjes eten. Haha dit is wel een beetje vergezocht, maar m'n punt is eigenlijk dat ik vind dat het raar is als je alles maar op t jachtinstinct van t dier gooit en het dan opeens niet meer erg is dat er kleine beestjes lijden.
Koekoek!
Is het gek dat ik deze reactie niet helemaal snap
Laten we het erop houden dat ze je mening wat apart vindt.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Lousanne schreef:Dijn82 schreef:Lousanne schreef:Ik blijf erbij dat ik het raar vind. Als een kat trouwens mijn lieve kleine pluisje (konijntje) dood maakt (wat lastig is want hij zit gewoon in een hok), dan weet ik 1 ding zeker: dan leeft die kat ook niet lang meer. Dat zal ik echt niet zomaar laten gebeuren ondanks het zogenaamde menselijk gecreeërde jachtinstinct van een kat.
Menselijke gecreëerd? Dat jachtinstinct is juist een oerinstinct waar de mens helemaal niets mee te maken heeft. En een kat vermoorden omdat hij je konijn heeft vermoord vind je wel normaal?
Klopt, het jachtinstinct is een oerinstinct, maar de gewone huis-tuin en keukenkat is gecreeërd door mensen (gefokt). Anyway.
Een kat vermoorden omdat hij m'n konijn heeft vermoord vind ik niet normaal nee.
Maar ik ben zeer benieuwd wat jij doet als jouw kat wordt aangevallen en gebeten door een hond. Een hond stamt af van een wilde hond, honden hebben ook een oerinstinct om te jagen. Zou je dat accepteren? Ik denk het niet, in de Nederlandse samenleving wordt dat niet geaccepteerd, honden worden afgemaakt als ze poezen of andere dieren bijten. Maar katten mogelijk wel konijntjes, vogeltjes enzovoort vangen omdat het hun jachtinstinct is? Ik snap er helemaal niks meer van, leg jij me het maar uit.
Voor zover ik weet kan de mens nog altijd geen wezens creëren, maar stammen gedomesticeerde katten af van wilde katten. Het duurt eeuwen voor een oerinstinct compleet is verdwenen uit een diersoort.
Als mijn kat wordt aangevallen door een hond, zou ik dat erg vinden, maar ik zou die hond er niet de schuld van geven, omdat hij dat doet vanuit zijn instinct.
Ik vind ook niet dat je het een dier kwalijk kunt nemen dat het een ander dier aanvalt, want zo werkt de natuur nou eenmaal. Het wordt wel een probleem als een dier ook mensen aanvalt. Dat risico is bij honden groter dan bij katten.
Gast- Gast
Onze kat komt regelmatig thuis met blauwe/gele/groene vogeltjes uit de voliere van de buurman uit de straat verderop... Ergens zit een gat in zijn kooi ik durf alleen niet de buurman aan te spreken. De andere kat heeft een fetish voor kitrandjes. Volgens mij zijn er best wat buren die geen stopverf meer in hun raamkozijn hebben, met enige regelmaat komt hij namelijk met zo'n stuk thuis.
De kat van vrienden van ons heeft het voorzien op sokken en handschoenen. Zij hangt af en toe alle gevonden spullen aan een waslijntje in de voortuin, de buren komen haar al vragen als ze iets missen.
De kat van vrienden van ons heeft het voorzien op sokken en handschoenen. Zij hangt af en toe alle gevonden spullen aan een waslijntje in de voortuin, de buren komen haar al vragen als ze iets missen.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Dit is dus de reden dat ik geen kat wil. Ik snap ook echt niet dat mensen er om kunnen lachen dat hun kat met hamburgers, makreel, vlees, boterhamzakjes met lunch van een ander aan komt zetten.
Ik word echt gek hier van de buurkatten, al minimaal 4 keer is MIJN vlees van het aanrecht gejat, al meerdere keren heb ik een beest(die ik dus bewust niet in huis haal) op mijn bed aangetroffen en de grootste klapper in het ledikantje bij mijn kind.
Ik word daar echt niet goed van gewoon en als ik zo'n beest te pakken krijg, dan krijgt hij echt per direct zijn eerste vliegles.
Ik word echt gek hier van de buurkatten, al minimaal 4 keer is MIJN vlees van het aanrecht gejat, al meerdere keren heb ik een beest(die ik dus bewust niet in huis haal) op mijn bed aangetroffen en de grootste klapper in het ledikantje bij mijn kind.
Ik word daar echt niet goed van gewoon en als ik zo'n beest te pakken krijg, dan krijgt hij echt per direct zijn eerste vliegles.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: