Gadveredammeeeee....
+10
Tania
kwak
Phileine
Lousanne
Paper Crown
Pannetoet
Schaapke
Lejow
SoGood
LDJ
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Gadveredammeeeee....
Mijn katten komen sinds een tijdje buiten.
Erg leuk allemaal voor ze, maar die ene komt telkens met kleine muisjes aanzetten.
Daar kan ik nog wel mee leven, maar ik zag die andere net aankomen en dacht, wat heeft die dan in zijn bek.
Heeft die gewoon een klein dood konijntje mee. Op dit soort momenten vraag ik me wel eens af, waarom heb ik een kat.
Blegggg, ik ben mijn hele zwangerschap nog niet misselijk geweest, maar van dit soort dingen word ik echt kots beroerd, ik kan hier echt niet tegen .
Ik wacht mooi dat mijn vriend thuis komt, want dit kan ik echt niet, dit gaat me echt te ver.
Ik moest het even kwijt, herkenbaar?
Erg leuk allemaal voor ze, maar die ene komt telkens met kleine muisjes aanzetten.
Daar kan ik nog wel mee leven, maar ik zag die andere net aankomen en dacht, wat heeft die dan in zijn bek.
Heeft die gewoon een klein dood konijntje mee. Op dit soort momenten vraag ik me wel eens af, waarom heb ik een kat.
Blegggg, ik ben mijn hele zwangerschap nog niet misselijk geweest, maar van dit soort dingen word ik echt kots beroerd, ik kan hier echt niet tegen .
Ik wacht mooi dat mijn vriend thuis komt, want dit kan ik echt niet, dit gaat me echt te ver.
Ik moest het even kwijt, herkenbaar?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Gadveredammeeeee....
Heel herkenbaar. Bij ons blijft het alleen niet bij muizen en konijnen.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:Heel herkenbaar. Bij ons blijft het alleen niet bij muizen en konijnen.
Wat dan, wat dan?
vogels, schapen... waaaaaaaaaat daaaaaaaaaaaaaaaaaaan?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Sogood schreef:Heel herkenbaar. Bij ons blijft het alleen niet bij muizen en konijnen.
Wat dan, wat dan?
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Wij hebben geen kat maar wel een hond en die komt ook vrij regelmatig met 'iets' aanzetten.. kleine muisjes, konijntjes, vogeltjes en laatst zelf een half dode kikker.. ! Wist je dat ze dit doen om jou te bedanken voor de zorg die jij ze geeft, als dankbaarheid zeg maar? Wij vinden het iets minder..haha
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
Ik_zelf_87 schreef:Wij hebben geen kat maar wel een hond en die komt ook vrij regelmatig met 'iets' aanzetten.. kleine muisjes, konijntjes, vogeltjes en laatst zelf een half dode kikker.. ! Wist je dat ze dit doen om jou te bedanken voor de zorg die jij ze geeft, als dankbaarheid zeg maar? Wij vinden het iets minder..haha
Dat is een fabeltje. Ze nemen hun prooi mee naar huis, omdat dat hun territorium is en ze 'm daar beter kunnen beschermen en het veiliger is om hem daar op te eten dan in het territorium van een ander.
Mijn kat neemt gelukkig niks meer mee nu ik in een flat woon, maar een konijntje heeft ze nog nooit meegenomen. Dat zou ik ook heel erg vinden
Gast- Gast
Lejow schreef:Sogood schreef:Heel herkenbaar. Bij ons blijft het alleen niet bij muizen en konijnen.
Wat dan, wat dan?
Catergorie dieren:
Vleermuizen
Eendenpoot inclusief flipper van een aangereden eend
Jonge eend
Ratten
Mollen
Kikkers
Duiven
Vlinders
Konijnen
Categorie overigen:
12 kip satéstokjes
Markreel, nog in de verpakking
Worstenbroodje
Gewoon brood
Hamburgers
En bij de buurpoes kruipt ze via het dakraam naar binnen om beneden in de keuken al haar voer op te eten.
Oh, waarschijnlijk vergeet ik de helft.
SoGood- Ratel
Sogood schreef:Lejow schreef:Sogood schreef:Heel herkenbaar. Bij ons blijft het alleen niet bij muizen en konijnen.
Wat dan, wat dan?
Catergorie dieren:
Vleermuizen
Jonge eend
Ratten
Mollen
Kikkers
Duiven
Vlinders
Konijnen
Categorie overigen:
12 kip satéstokjes
Worstenbroodje
Gewoon brood
Hamburgers
En bij de buurpoes kruipt ze via het dakraam naar binnen om beneden in de keuken al haar voer op te eten.
Wat een ondankbaar baasje, hij doet gewoon even boodschappen voor je hoor
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Mijn andere kat nam ook altijd vreemde dingen mee. Nooit iets levends, maar dingen als bevroren frikandellen, een zakje met boterhammen (iemands lunch?), uitgedroogde kikkers en haar favoriet, echt een fetisj: postbode-elastieken. Ik vermoed dat ze er echt om ging bedelen bij de postbode, want ze kwam heel vaak met die dingen thuis.
Gast- Gast
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat veel mensen commentaar hebben op mijn vissenkom met vissen, maar dat dit wel allemaal prima is? Uhh ik weet niet hoor, hierbij lijden geloof ik ook dieren..
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Hmm, over het lijden van de dieren heb je gelijk maar er zit wel degelijk een verschil in het weldenkendheid van een mens en het houden van visjes in kleine kommen dan een dier die zijn instinct najaagt en dus dat soort beestjes vangt. Daar kan de mens niets aan doen.Lousanne schreef:Wat ik dan wel weer grappig vind is dat veel mensen commentaar hebben op mijn vissenkom met vissen, maar dat dit wel allemaal prima is? Uhh ik weet niet hoor, hierbij lijden geloof ik ook dieren..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Dat vind ik niet echt vergelijkbaar. Dit is de natuur, namelijk jachtinstinct. Ik vind het ook soms heel verdrietig wat er thuis op de stoep ligt. Een vis in een kom stoppen lijkt me net iets anders.
SoGood- Ratel
Dat is ook wel weer zo, maar katten zijn natuurlijk ook beestjes door de mens gefokt. Zonder mensen waren er geen katten. Alleen wilde katten, maar dat is heel wat anders. De huisdierkat is speciaal gefokt om gezelschapsdier te worden, dus kun je denk ik niet meer echt spreken van een jachtinstinct. Of nouja, ze hebben wel een jachtinstinct doordat ze afstammen van wilde katten die een jachtinstinct hebben, maar omdat het zo'n 'kunstmatige' kat is in een 'kunstmatige' leefomgeving is de situatie niet te vergelijken.
Dus eigenlijk is het de mens z'n schuld dat er uberhaupt katten zijn die kleine schattige beestjes eten. Haha dit is wel een beetje vergezocht, maar m'n punt is eigenlijk dat ik vind dat het raar is als je alles maar op t jachtinstinct van t dier gooit en het dan opeens niet meer erg is dat er kleine beestjes lijden.
Dus eigenlijk is het de mens z'n schuld dat er uberhaupt katten zijn die kleine schattige beestjes eten. Haha dit is wel een beetje vergezocht, maar m'n punt is eigenlijk dat ik vind dat het raar is als je alles maar op t jachtinstinct van t dier gooit en het dan opeens niet meer erg is dat er kleine beestjes lijden.
Lousanne- Prater
Dijn82 schreef:Mijn andere kat nam ook altijd vreemde dingen mee. Nooit iets levends, maar dingen als bevroren frikandellen, een zakje met boterhammen (iemands lunch?), uitgedroogde kikkers en haar favoriet, echt een fetisj: postbode-elastieken. Ik vermoed dat ze er echt om ging bedelen bij de postbode, want ze kwam heel vaak met die dingen thuis.
Wat een geweldige kat, ik moet echt hardop lachen Vooral om die postbode elastieken
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Lousanne schreef:Dat is ook wel weer zo, maar katten zijn natuurlijk ook beestjes door de mens gefokt. Zonder mensen waren er geen katten. Alleen wilde katten, maar dat is heel wat anders. De huisdierkat is speciaal gefokt om gezelschapsdier te worden, dus kun je denk ik niet meer echt spreken van een jachtinstinct. Of nouja, ze hebben wel een jachtinstinct doordat ze afstammen van wilde katten die een jachtinstinct hebben, maar omdat het zo'n 'kunstmatige' kat is in een 'kunstmatige' leefomgeving is de situatie niet te vergelijken.
Koekoek!
Gast- Gast
Dan staat ons misschien nog wel meer te wachten hahaha.Sogood schreef:Lejow schreef:Sogood schreef:Heel herkenbaar. Bij ons blijft het alleen niet bij muizen en konijnen.
Wat dan, wat dan?
Catergorie dieren:
Vleermuizen
Jonge eend
Ratten
Mollen
Kikkers
Duiven
Vlinders
Konijnen
Categorie overigen:
12 kip satéstokjes
Worstenbroodje
Gewoon brood
Hamburgers
LDJ- Kletskop
Ik heb hardop zitten lachen. Dank jullie wel!
Het beperkt het zich tot muizen, 1 keer een koolmees ( vond ik vreselijk) en spinnen.
Het beperkt het zich tot muizen, 1 keer een koolmees ( vond ik vreselijk) en spinnen.
Gast- Gast
haha, onze kat vangt echt niks! behalve een paar vliegen!
de kat hier voor die ving van alles en legde alle half afgekloven muisjes voor de voor/achterdeur. Ook heeft hij een keer een vogel meegenomen en die leefde nog en onder ons bed gelegd, jak!
de kat hier voor die ving van alles en legde alle half afgekloven muisjes voor de voor/achterdeur. Ook heeft hij een keer een vogel meegenomen en die leefde nog en onder ons bed gelegd, jak!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Hahahaha onder jullie bed .kwak schreef:haha, onze kat vangt echt niks! behalve een paar vliegen!
Ik zou me kapot schrikken hahaha.
Vorige week waren we lekker buiten aan het eten, maar onze ene kat zat met een muis te spelen die nog leefde.
Die muis vloog alle kanten op, ik ben maar binnen gaan zitten, want ik was bang dat die muis bij mij
op het bord zou belanden .
LDJ- Kletskop
Carrie schreef:Lousanne schreef:Dat is ook wel weer zo, maar katten zijn natuurlijk ook beestjes door de mens gefokt. Zonder mensen waren er geen katten. Alleen wilde katten, maar dat is heel wat anders. De huisdierkat is speciaal gefokt om gezelschapsdier te worden, dus kun je denk ik niet meer echt spreken van een jachtinstinct. Of nouja, ze hebben wel een jachtinstinct doordat ze afstammen van wilde katten die een jachtinstinct hebben, maar omdat het zo'n 'kunstmatige' kat is in een 'kunstmatige' leefomgeving is de situatie niet te vergelijken.
Koekoek!
Is het gek dat ik deze reactie niet helemaal snap
Lousanne- Prater
Ik blijf erbij dat ik het raar vind. Als een kat trouwens mijn lieve kleine pluisje (konijntje) dood maakt (wat lastig is want hij zit gewoon in een hok), dan weet ik 1 ding zeker: dan leeft die kat ook niet lang meer. Dat zal ik echt niet zomaar laten gebeuren ondanks het zogenaamde menselijk gecreeërde jachtinstinct van een kat.
Lousanne- Prater
Wat moet ik dan doen, haar binnen houden?
Over vissen gesproken.. Graag voeg ik m.b.t. vangsten van onze poes onder de categorie 'dieren' ook nog een gesluierde goudvis toe.
Over vissen gesproken.. Graag voeg ik m.b.t. vangsten van onze poes onder de categorie 'dieren' ook nog een gesluierde goudvis toe.
SoGood- Ratel
Lousanne schreef:Ik blijf erbij dat ik het raar vind. Als een kat trouwens mijn lieve kleine pluisje (konijntje) dood maakt (wat lastig is want hij zit gewoon in een hok), dan weet ik 1 ding zeker: dan leeft die kat ook niet lang meer. Dat zal ik echt niet zomaar laten gebeuren ondanks het zogenaamde menselijk gecreeërde jachtinstinct van een kat.
Menselijke gecreëerd? Dat jachtinstinct is juist een oerinstinct waar de mens helemaal niets mee te maken heeft. En een kat vermoorden omdat hij je konijn heeft vermoord vind je wel normaal?
Gast- Gast
Dijn82 schreef:Lousanne schreef:Ik blijf erbij dat ik het raar vind. Als een kat trouwens mijn lieve kleine pluisje (konijntje) dood maakt (wat lastig is want hij zit gewoon in een hok), dan weet ik 1 ding zeker: dan leeft die kat ook niet lang meer. Dat zal ik echt niet zomaar laten gebeuren ondanks het zogenaamde menselijk gecreeërde jachtinstinct van een kat.
Menselijke gecreëerd? Dat jachtinstinct is juist een oerinstinct waar de mens helemaal niets mee te maken heeft. En een kat vermoorden omdat hij je konijn heeft vermoord vind je wel normaal?
Klopt, het jachtinstinct is een oerinstinct, maar de gewone huis-tuin en keukenkat is gecreeërd door mensen (gefokt). Anyway.
Een kat vermoorden omdat hij m'n konijn heeft vermoord vind ik niet normaal nee.
Maar ik ben zeer benieuwd wat jij doet als jouw kat wordt aangevallen en gebeten door een hond. Een hond stamt af van een wilde hond, honden hebben ook een oerinstinct om te jagen. Zou je dat accepteren? Ik denk het niet, in de Nederlandse samenleving wordt dat niet geaccepteerd, honden worden afgemaakt als ze poezen of andere dieren bijten. Maar katten mogelijk wel konijntjes, vogeltjes enzovoort vangen omdat het hun jachtinstinct is? Ik snap er helemaal niks meer van, leg jij me het maar uit.
Lousanne- Prater
Lousanne schreef:Dijn82 schreef:Lousanne schreef:Ik blijf erbij dat ik het raar vind. Als een kat trouwens mijn lieve kleine pluisje (konijntje) dood maakt (wat lastig is want hij zit gewoon in een hok), dan weet ik 1 ding zeker: dan leeft die kat ook niet lang meer. Dat zal ik echt niet zomaar laten gebeuren ondanks het zogenaamde menselijk gecreeërde jachtinstinct van een kat.
Klopt, het jachtinstinct is een oerinstinct, maar de gewone huis-tuin en keukenkat is gecreeërd door mensen (gefokt). Anyway.
Een kat vermoorden omdat hij m'n konijn heeft vermoord vind ik niet normaal nee.
Maar ik ben zeer benieuwd wat jij doet als jouw kat wordt aangevallen en gebeten door een hond. Een hond stamt af van een wilde hond, honden hebben ook een oerinstinct om te jagen. Zou je dat accepteren? Ik denk het niet, in de Nederlandse samenleving wordt dat niet geaccepteerd, honden worden afgemaakt als ze poezen of andere dieren bijten. Maar katten mogelijk wel konijntjes, vogeltjes enzovoort vangen omdat het hun jachtinstinct is? Ik snap er helemaal niks meer van, leg jij me het maar uit.
Als een kat mijn konijn aanvalt krijgt hij een rotschop terug naar z'n eigen tuin. Kom nou, het zou helemaal lekker worden als mijn eigen beestjes niet in mijn eigen tuin kunnen lopen omdat iemand anders een huisdier wil dat blijkbaar in mijn tuin moet lopen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: