Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kaapverdische eilanden, is dat wat?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Lady4 di 7 aug 2012 - 8:49

Het ziet er prachtig uit, slechts zes uurtjes vliegen, heerlijke temperaturen in november en betaalbaar.

Mensen die er geweest zijn? Wat was jullie ervaring?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Travelgurly di 7 aug 2012 - 21:24

Hey lady4,

ik ben er vorig jaar oktober geweest met een studiereis en heb de eilanden Sal en Boa Vista gezien.

Het is wel voornamelijk een ZON-bestemming, er zijn niet super veel excursies. Wat op beide eilanden wel kan is de jeeptoch over het eiland met bezienswaardigheden(zoutmeer, oases, kust etc) Kaapverdie is goed om te snorkelen, duiken,vissen en surfen.

De hotels die er zijn zijn prachtig. Ik zou zelf zeker voor all inclusief kiezen, dit omdat er niet echt winkels/restuarantjes zijn. Je hebt 1 drukker plaatsje en dat is het stadje Santa Maria. hier heb je wat winkels en vertier.

Mocht je een hotel op het oog hebben laat mij dit weten, kan ik je er misschien meer over vertellen. Heb er namelijk heel watgezien.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Lady4 wo 8 aug 2012 - 5:06

Dank je voor je reactie TG, daar hoopte ik al op. Ik heb tot nu toe gekeken naar hemeling Sal en dan bij Santa Maria. Of eigenlijk kwam ik het bij toeval tegen en ben ik daar erg enthousiast door geraakt.

Ik ben over het algemeen meer fan van een appartementencomplex dan van een hotel. Kun je in Santa Maria wel leuk eten?

Verder las ik dat geld pinnen niet echt mogelijk is daar, weet jij hoe dat precies zit? En is een auto huren daar ook een optie?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Caribbeanlover wo 8 aug 2012 - 20:03

Ik snap dat je een appartement leuker vind, maar ze zegt toch niet voor niets dat all in daar makkelijker is. Anders wordt het vrij lastig om aan eten te komen en wellicht ben je dan duurder uit dan all in. Kennissen van me zijn in Riu Touareg geweest en ze vonden het heel goed.

Wat is hemeling sal?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Lady4 wo 8 aug 2012 - 22:50

Hemelig moest het eiland Sal zijn, haha.

En het lijkt me dat ik een beetje mag doorvragen, toch? Ik ben niet zo'n hotelganger, heb liever een eigen keukentje waardoor je gewoon in je appartement kunt ontbijten en af en toe eens een avondje zelf kunt koken.

Verder heb ik op Zoover gelezen dat je in Santa Maria wel verschillende restauruantjes hebt waar je leuk en lekker kunt eten. Dus.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Travelgurly do 9 aug 2012 - 0:55

Santa maria is leuk. Je kan er pinnen, en trouwens ook euro's worden er geaccepteerd. Santa Maria heeft een aantal winkeltjes en restaurantjes. Kleinschalig en lekker afrikaans.

App Vila Verde Resort - heb ik gezien , erg groot, wel iets weg van een soort dorp opzich. Wel erg mooi en alles nieuw. Er zit ook een supermarkt en is dichtbij Santa maria. Je hebt er verschillende verzogingsmgelijkheden. Elk appartement gebouw heeft zijn eigen zwembad.

App Porto Antigo I- ligt gelijk aan het strand, en bij Santa Maria. Heeft een goede ligging.



App ponta Preta- heb ik ook gezien. Super leuke en vriendelijke eigenaar, ligt op 100meter van zee ofzo. In Santa Maria, heel kleinschalig en doet allemaal basic maar super goed en netjes aan. Appartementen zijn ook ruim en hebben alles. Sommige zelfs met zeezicht.

App Sal Holiday - heel basic, geen zwembad wel aan het strand.

Mijn favorieten hotels, Hotel Melia Tortuga Beach(huisje met prive zwembad!) + Hotel RIU Touareg+ Iberostar Boa Vista beide alleen wel all inclusive.

Voor de rest heb je er alleen hotels. Heerlijk bestemming voor de winter op een korte vliegafstand!Very Happy
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Lady4 do 9 aug 2012 - 2:17

Thanks again!

Mijn oog is in eerste instantie gevallen op Porto Antigo I. Dat ziet er mooi uit, de beoordelingen zijn goed en het ligt maar een paar honderd meter vanaf Santa Maria. Porte Verde kwam ik vandaag ook tegen en zie er ook erg goed uit. Wanneer je daar voor all in gaat, heb je toch nog je eigen keukentje om eens te gaan koken. Maar dat ligt dan weer op 4 km vanaf Santa Maria en ben je dis altijd afhankelijk van shuttle busjes enzo.

Ik ga je andere opties straks ook nog even bekijken!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 9:30

Op welke sites kijk je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Lady4 do 9 aug 2012 - 9:34

Vooral op sunweb.nl.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Caribbeanlover do 9 aug 2012 - 9:41

Kijk eens op straus, zij hebben ook wel wat,arke, vakantiediscounter en allereizenop1site.nl.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  IlikeBali zo 12 aug 2012 - 0:20

Top dit topic! Mijn vriend en ik zijn ook op zoek naar een zonvakantie in november en de tips van TG zijn zeer bruibaar! Nice!

IlikeBali
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 67
Punten : 74
Registratiedatum : 11-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 0:29

Wow, dit is zeker een tip om te onthouden, Kaapverdië lijkt me heel erg mooi.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Lady4 zo 12 aug 2012 - 0:37

We zijn gisteren langs het reisburo gegaan en zijn inmiddels toch een beetje van Kaapverdië afgestapt. Ik kan gerust een hele week aan het strand liggen maar mijn vriend niet. Die wil ook gaag af en toe wat ondernemen. En dan zit je hier niet goed, het schijnt naast de prachtige kustlijn verder een grote zandbak te zijn. Jammer maar helaas.

Het wordt hoogstwaarschijnlijk Tenerife. Hier is het, over het algemeen, ook nog mooi weer in november en er is genoeg te doen naast het zonnen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kaapverdische eilanden, is dat wat? Empty Re: Kaapverdische eilanden, is dat wat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum