Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik maak me super druk morgen sollicitatie gesprek..

+3
Discordia
Lady1984
Lenthe
7 plaatsers

Ga naar beneden

Ik maak me super druk morgen sollicitatie gesprek.. Empty Ik maak me super druk morgen sollicitatie gesprek..

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 22:11

yeahh ben aangenomen.

groetjes Roos

Laatst aangepast door Rroos op di 7 aug 2012 - 23:30; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik maak me super druk morgen sollicitatie gesprek.. Empty Re: Ik maak me super druk morgen sollicitatie gesprek..

Bericht  Lenthe ma 6 aug 2012 - 22:16

Een flink glas wijn nemen voor een sollicitatie? :O Lijkt me niet zo verstandig!
Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, maar als het een interne sollicitatie is, kennen ze je al een beetje en weten ze van je capaciteiten en ze hebben je dus niet voor niks uitgenodigd.

Wat je kunt doen als voorbereiding:
Vragen opzoeken op internet en die op papier zetten met het antwoord wat je wil geven erbij. Op carrieretijger heb je veel standaard vragen staan en google eens op "sollicitatiegesprek" en je krijgt al heel veel tips. Het gesprek hardop oefenen is ook een goede. Dan weet je in elk geval wat je wil zeggen.
Verder natuurlijk juiste kleding uitzoeken en het op je af laten komen. Maar geen alcohol voor een sollicitatie!!
Succes
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Ik maak me super druk morgen sollicitatie gesprek.. Empty Re: Ik maak me super druk morgen sollicitatie gesprek..

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 22:18

Het is gewoon spannend.

Laatst aangepast door Rroos op ma 6 aug 2012 - 22:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 22:20

Was ook een grapje laughcry

Laatst aangepast door Rroos op di 7 aug 2012 - 23:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lenthe ma 6 aug 2012 - 22:23

Toen ik het las had je er nog geen streep doorstaan en ik zag geen "Wink" o.i.d., dus ik dacht dat je het ook nog meende!
De broek en schoenen vind ik prima, maar ik vind het shirtje wel heel standaard. Heb je geen net vestje, blazertje of jasje erover?
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Lady1984 ma 6 aug 2012 - 22:23

Prima, outfit! Zolang jij je er prettig in voelt is het helemaal goed en je ziet er in mijn ogen representatief uit. Je weet wat de dresscode is binnen jullie bedrijf dus daar heb je vast goed over nagedacht. Probeer zo realistisch mogelijk te denken. Wat is het ergst mogelijke wat er kan gebeuren? Gezonde spanning is goed, dat maakt dat je beter presteert.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 22:28

Ik heb wel een net jasje hoor maar ik voel me daar absoluut niet prettig in en voel me dan heel netjes wat ik niet ben en dat werkt voor mijn gevoel niet.

Zo ben ik gekleed hoe ik echt ben al staat het bij mij niet zo mooi dan op het plaatje omdat ik wat dikker ben :P

Gast
Gast

Bericht  Discordia ma 6 aug 2012 - 22:28

Ik geloof niet dat je een grapje maakte toen je over dat glas wijn begon, maar je daar nu wel achter verschuilt nu je zelf ook wel inziet wat voor slecht idee het is.

Als je zo nerveus bent voor een sollicitatie binnen het bedrijf waar je al werkt, vraag ik me af hoe je uberhaupt aan het werk bent gekomen daar?
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 22:32

Discordia schreef:Ik geloof niet dat je een grapje maakte toen je over dat glas wijn begon, maar je daar nu wel achter verschuilt nu je zelf ook wel inziet wat voor slecht idee het is. nee was een grapje

Als je zo nerveus bent voor een sollicitatie binnen het bedrijf waar je al werkt, vraag ik me af hoe je uberhaupt aan het werk bent gekomen daar?
uhh gewoon gesolliciteerd hebben en dat is toen goed gegaan.

Gast
Gast

Bericht  loura ma 6 aug 2012 - 22:37

Het is toch normaal dat iemand zenuwachtig is? Wat je aantrekt bij een solgesprek ligt echt helemaal aan de functie... Ik zou zelf nooit zn shirtje met zn broek aantrekken.. Maar je kunt zelf inschatten of het geschikt is voor de functie en het is belangrijk dat je je prettig voelt in je kleding. Ik zou toch proberen eventjes een uurtje in stilte te zitten en je te voorbereiden voor morgen. Ik vind dit een fijne site: http://www.carrieretijger.nl/carriere Staan goede tips in voor het gesprek!
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 0:02

Ook op www.intermediair.nl vind je héél veel goede tips. Ook al is het spannend, ik zou me juist heel erg goed voorbereiden, dan neemt de stress wat af omdat je weet dat je er alles aan gedaan hebt en helemaal klaar voor bent.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 0:27

Rroos schreef:
Discordia schreef:Ik geloof niet dat je een grapje maakte toen je over dat glas wijn begon, maar je daar nu wel achter verschuilt nu je zelf ook wel inziet wat voor slecht idee het is. nee was een grapje

uhh gewoon gesolliciteerd hebben en dat is toen goed gegaan.

Je geeft nu zelf je antwoord al, met het verschil dat het ook fout kan gaan. Ik zou dat glas wijn bewaren voor dat geval.Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 23:15

smile

Laatst aangepast door Rroos op di 7 aug 2012 - 23:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 23:23

Ik ben aangenomen!!! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Gaat wel heel snel allemaal.

Gast
Gast

Bericht  Chocoholic di 7 aug 2012 - 23:28

Gefeliciteerd! Wat voor functie is 't?
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Toekan di 7 aug 2012 - 23:48

Gefeliciteerd!
Toekan
Toekan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 78
Registratiedatum : 13-06-12

Bericht  Gast di 7 aug 2012 - 23:56

Gefeliciteerd!

Gast
Gast

Bericht  Raindrop do 9 aug 2012 - 2:14

Gefeliciteerd!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: