Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tips vakantie Andalusie

4 plaatsers

Ga naar beneden

Tips vakantie Andalusie Empty Tips vakantie Andalusie

Bericht  Pancake ma 6 aug 2012 - 5:24

Mijn vriend en ik gaan op vakantie naar Andalusie, alleen ik kom er qua planning helemaal niet uit. Ik wil teveel in een korte tijd Tips vakantie Andalusie 394967

Ik heb dus al een retour-ticket geboekt voor Malaga... maar goed wat dan te doen? Ik heb geen idee. Vorig jaar zijn we in Granada geweest en hebben we vandaar uit wat tochtjes gemaakt naar de Sierra Nevada. Dus daar hoef ik nu niet meer naartoe.

Wat ik tot nu toe heb bedacht is om naar Ronda te gaan. Dat lijkt me echt heel mooi, maar verder kom ik er dus niet uit omdat er zoveel mogelijkheden zijn. We hebben maar een weekje en ik zie het niet zitten om alleen maar aan het rijden te zijn. We willen dus maar 2 of 3 plaatsen aandoen en vanuit daar dan wat dingen ondernemen.

Dus wie heeft er tips?

Ik heb de zoek-optie ook al gebruikt, maar misschien dat er nog iemand geweest is en nog nieuwe inzichten heeft.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips vakantie Andalusie Empty Re: Tips vakantie Andalusie

Bericht  Niki ma 6 aug 2012 - 5:37

Ik heb 5 maanden in Málaga gewoond..

Ik zou als eerste Málaga gaan verkennen. Is hartstikke leuk. Vanaf donderdagavond hebt je een geweldige kleinschalige niet commerciele flamencoshow in Kélipe. Je kan je ervoor opgeven bij een toeristenbureau (bij o.a. treinstation van Málaga). Je moet tapas gaan eten bij LO GUENO!!! Geweldig tapasbar en de tapas zijn echt HEERLIJK!! Very Happy
Botanische tuinen van Málaga vond ik ook erg mooi.. Maar je moet van natuur houden natuurlijk. Verder bij de boulevard van Playa de Pedregalejo is het ook erg gezellig. Kan je volgens mij met bus 11 daarheen.

Ronda is zeker een aanrader. Onwijs mooie stad. Dus daar zou ik ook heen gaan.

Granada vond ik ook geweldig, maar daar ben je al geweest. Alhambra ook geweest??

Tarifa vond ik ook erg leuke stadje. Is wel een eindje weg van Málaga, maar daar kan je leren (kite)surfen, dolfijnen spotten en eventueel daar een boot pakken naar Marokko voor een dagtripje.

Gibraltar is ook wel leuk, maar vond het niet super bijzonder of zo.

Verder moeten jullie gewoon rijden en wanneer je leuke plekken ziet er even stoppen.. Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel..
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips vakantie Andalusie Empty Re: Tips vakantie Andalusie

Bericht  Atelier Madame ma 6 aug 2012 - 5:38

Ik ga van zomer naar Almeria op vakantie, schijnt een mooie omgeving te zijn! Ook dat gabo de gato park schijnt prachtig te zijn!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips vakantie Andalusie Empty Re: Tips vakantie Andalusie

Bericht  Niki ma 6 aug 2012 - 5:39

Ik was vorig jaar ook in Almeria en ik vond het niet zo bijzonder.. Als je in Málaga en Granada en Sevilla bent geweest, dan vind ik dat Almeria in het niet valt.. Maar ja, smaken verschillen..
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips vakantie Andalusie Empty Re: Tips vakantie Andalusie

Bericht  Zonnetje ma 6 aug 2012 - 6:00

Ik ben nu een week terug van onze vakantie in Zuid-Spanje, maar ik moet nu gaan sporten. Ik zal straks uitgebreider reageren want ik heb wel wat aanraders.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips vakantie Andalusie Empty Re: Tips vakantie Andalusie

Bericht  Pancake ma 6 aug 2012 - 8:08

Bedankt alvast voor de tips.

Ik vond Granada een ontzettend mooie stad. Alhambra heb ik inderdaad ook gezien.

Maar Malaga is dus ook wel een mooie stad? Malaga had ik zelf nog niet aan gedacht, dus dat kan ook nog wel op mijn lijstje met opties.

We houden dus van natuur, dus als iemand nog iets weet waar je heerlijk kunt wandelen door een mooie omgeving. Ik heb ook nog veel gelezen over 'parque nacional de donana'? Is dat nog een aanrader? Mijn vriend houdt van vogels fotograferen, en daar moeten er veel te zien zijn.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips vakantie Andalusie Empty Re: Tips vakantie Andalusie

Bericht  Zonnetje ma 6 aug 2012 - 8:44

Wij zijn 13 dagen in Fuengirola geweest en hebben vanuit daar allerlei uitstapjes gedaan. Fuengirola vond ik erg druk en toeristisch. Ik vind het altijd leuk als er wat te doen is, maar daar was het wel heel toeristisch. Verder was het ook geen mooi plaatsje of zo.

Wij zijn op de volgende plaatsen geweest:
- Ronda: erg mooi, echt een aanrader
- Marbella: Puerto Banus: leuk om de luxe jachten en dikke auto's te zien, maar meer om even langs te rijden dan om een hele dag naar toe te gaan
- Nerja: hier zijn we in de grotten geweest, mooi om te zien, en op het 'balkon van Europa' alleen het uitzicht was heel slecht, omdat het mistig was, dus hier kan ik niet zoveel over zeggen. Nerja was wel een leuk plaatsje
- Alhambra: prachtig, maar daar ben je al geweest
- Gibraltar: apart om eens te zien, ook hoe Engels het daar is, leuk om de apen te zien als je naar boven rijdt op de rots, weer een grot bekeken en de great siege tunnels
- Tarifa: een leuk plaatjes aan een heel mooi strand, heel blauwe zee, wit zand en mooie golven
- Casares: een typisch wit plaatsje in de bergen, we kwamen hier 's avonds aan en op het plein zaten allemaal Spanjaarden gezellig met elkaar te kletsen. We proefden hier echt de Spaanse sfeer.
- Cordoba: een prachtige stad, met name de Mezquita, de Alcazar de los Reyes Christianos met de mooie tuinen, de Joodse wijk, de Puente Romano en de omgeving daarvan
- Malaga: ook een heel mooie stad, wij zijn langs het Alcazar naar boven gelopen naar het Gibralfaro. Vanuit daar heb je een prachtig uitzicht over de haven, de stierenvechtersarena, de kathedraal en de rest van de stad.

Zoals je kan lezen, hebben wij vooral steden en dorpjes bekeken. Achteraf gezien hebben we erg weinig van de bergen daar gezien. Wel jammer, maar je kan niet alles doen. Op dat gebied heb ik dus geen tips voor je.
Tijdens een andere vakantie in Portugal zijn we in Sevilla geweest. Dat is ook al zo'n prachtige stad. Kortom: genoeg steden om te bekijken, maar misschien heeft iemand anders nog goede tips qua natuur. Het is in ieder geval een heel mooie streek om op vakantie te gaan.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Tips vakantie Andalusie Empty Re: Tips vakantie Andalusie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum