Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kledingmaten

+3
Blond
Phileine
LoveMusic
7 plaatsers

Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Kledingmaten

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:18

Ik was vandaag even in een klein winkelcentrum voor kleding kijken, omdat ik nette kleding voor een sollicitatie nodig had.

Ik heb heel veel broeken gepast bij de C&A bv, maar de 42 viel als een 38, en de 40 als een 46 en de 44 als een 40. Oftwel, niks past, het was te kort, te lang, te groot, te klein, maar ik heb niks in mijn maat kunnen vinden. Dit verhaal was ook bij de H&M met de blazers en de C&A ook, en uiteindelijk een blazer gepakt in 30 maten groter, en die zat helemaal aangesloten en mooi. Hoe kan dit? Ik had het altijd wel een beetje bij bv. de H&M dat je het echt moet passen omdat het elke keer anders zat, maar met 30 broeken, vond ik het echt bizar. Misschien waren ze daarom ook wel zo goedkoop clown

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  LoveMusic wo 26 jan 2011 - 8:21

Ik weet niet hoe het kan, maar het is inderdaad zo dat een aantal winkels een hele vervelende pasvorm heeft. Ik kan ook nooit slagen bij de C&A, hoevaak ik er ook kijk. Bij H&M heb ik er dan weer nooit last van, daarvan past alles me wel in mijn maat.
LoveMusic
LoveMusic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 141
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 10:09

Ik heb dat ook vaak.
Een paar weken terug had ik nog maat 44 van broek.

Op een gegeven moment kreeg ik van sommige merken de maat 48 niet eens dicht!
En van andere paste ik 42...
Heel apart.

Ik moet zeggen dat nu ik 42 heb ik weer veel meer broeken in 42 pas.
Nu op naar de 40... Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Phileine wo 26 jan 2011 - 11:33

C&A is een ramp met broeken! Daar kreeg ik een grote maten broek niet eens dicht (en zó'n grote maat heb ik nou ook weer niet :P).
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 11:53

Ik vind de Coolcat ook heel apart met maten, normaalgesproken heb ik ongeveer maat 36 of S. Maar daar heb ik iets van XL. Tegenwoordig koop ik daar trouwens ook niets meer, beetje te jeugdig voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Blond do 27 jan 2011 - 0:08

30 maten groter? nerd

Ik heb altijd moeite met broeken. Heb wel best wel stevige bovenbenen en billen, maar een relatief platte buik. Gevolg, de meeste broeken wijken heel erg. G-Star en Diesel is het enige wat me zit qua broeken.

En qua jassen vind ik het ook lastig. Ik heb eigenlijk een M nodig, dan sluit het mooi aan. Maar een M zit net te krap rond mn schouders, en dan zit een L daar beter. Maar die sluit dan weer niet mooi aan rond mn middel en borsten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 0:20

Zeeman, en nu zullen weinig mensen daar iets kopen maar goed, heeft het ook. Ben je net blij dat je bent afgevallen, moet je daar iets kopen wat echt minimaal drie maten groter is....
Gunstig voor je zelfvertrouwen ;-)

Mijn probleem is dat ik qua omvang nu echt een M mag dragen (ik kan nog steeds niet wennen aan dat er geen enkele X meer in mijn kleding zit dan) bij H&M, maar ik ben van gemiddelde lengte (1.73m ongeveer) en dan kan ik mijn longsleeves niet meer fijn in mijn broek doen. (let wel: dit doe ik alleen als ik nog iets óver de longsleeve draag hoor, niet dat iemand hier raar van denkt) Maar als ik een L koop, is dat probleem welliswaar verholpen maar slobbert het ding om me heen en dat is dus ontzettend niet-fijn als ik er een shirtje over wil dragen, of iets anders.

En broeken is sowieso onhandig, want ik heb bij de ene maat nog 32 en bij een andere maat is 31 te groot. *zucht*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 0:57

Dolores, ik ben zo benieuwd hoe je er nu uit ziet! Ik weet nog dat je ooit eens een voor en na foto plaatste maar op die na foto had je nog geen maat M toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 1:11

Nee, dat klopt.

Maar ik zie er nog ongeveer hetzelfde uit hoor.... het ging er vooral af in kilo's. Ik ben breed, erfenisje van mijn vaders kant van de familie, dus echt 'dun/mager' zul je mij nooit op een foto zien verschijnen...

Ik zit me nu af te vragen wie jij was... smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 1:13

Blazers zijn ook ondingen, vooral als je een grote cupmaat hebt. Sowieso is kleding onhandig als je een grote cupmaat hebt. Ik weet er alles van!

Oh en daarom word ik zoooo ontzettend chagrijnig van een winkel als de Sting, waar altijd alles klein valt en ik niet eens in een XL pas (ik heb maat 38/40).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Pannetoet do 27 jan 2011 - 1:26

Twellie schreef:Ik vind de Coolcat ook heel apart met maten

Jaaa echt een vreselijke winkel.. dat is precies de reden dat ik er nooit meer kom haha ik ga mij daar altijd afvragen of ik écht zo dik ben 👅 Daarnaast vind ik de kleding ook niet zo leuk meer..veel te apart! Nu heb ik ook een vaag figuur! Ik ben klein (1.54) en ik heb in verhouding slanke benen maar wel een buikje en mijn decoleté is wel heel slank..heel irritant! Vanwege mijn buik heb ik vaak wel L nodig maar dan flubbert het boven heel erg omdat ik daar S heb, zelfde geld voor broeken; als ik naar mijn benen kijk heb ik 38 maar om mijn buik heb ik vaak een 40 of 42 nodig..pfff dat kost echt zoeken!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 2:46

Darcy schreef:Blazers zijn ook ondingen, vooral als je een grote cupmaat hebt. Sowieso is kleding onhandig als je een grote cupmaat hebt. Ik weet er alles van!.

Maar de aanhouder wint, want deze zit heel erg mooi! I I love you mijn zwarte blazer. En de rest, bluh, winkelen is dan helemaal niet leuk he? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 2:47

Dolores schreef:Zeeman, en nu zullen weinig mensen daar iets kopen maar goed, heeft het ook. Ben je net blij dat je bent afgevallen, moet je daar iets kopen wat echt minimaal drie maten groter is....
Gunstig voor je zelfvertrouwen ;-)

Ik heb daar een aantal leuke dingen vandaan, maar het valt inderdaad belachelijk. Ik pak sowieso standaard een maat groter dan dat ik normaal heb, omdat die dan meestal wel past angel Ik heb 2 hele mooie (winter)jassen vandaan en ik was 9 euro in totaal kwijt nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Blond do 27 jan 2011 - 2:47

Isabella schreef:
Dolores schreef:Zeeman, en nu zullen weinig mensen daar iets kopen maar goed, heeft het ook. Ben je net blij dat je bent afgevallen, moet je daar iets kopen wat echt minimaal drie maten groter is....
Gunstig voor je zelfvertrouwen ;-)

Ik heb daar een aantal leuke dingen vandaan, maar het valt inderdaad belachelijk. Ik pak sowieso standaard een maat groter dan dat ik normaal heb, omdat die dan meestal wel past angel Ik heb 2 hele mooie (winter)jassen vandaan en ik was 9 euro in totaal kwijt nerd
Zijn die dan warm :shock: ?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 2:51

_Chance schreef:
Isabella schreef:
Dolores schreef:Zeeman, en nu zullen weinig mensen daar iets kopen maar goed, heeft het ook. Ben je net blij dat je bent afgevallen, moet je daar iets kopen wat echt minimaal drie maten groter is....
Gunstig voor je zelfvertrouwen ;-)

Ik heb daar een aantal leuke dingen vandaan, maar het valt inderdaad belachelijk. Ik pak sowieso standaard een maat groter dan dat ik normaal heb, omdat die dan meestal wel past angel Ik heb 2 hele mooie (winter)jassen vandaan en ik was 9 euro in totaal kwijt nerd
Zijn die dan warm :shock: ?

Ja? Waarom zouden die niet warm zijn? Ze waren 20 euro, afgeprijsd naar 9 en nu de helft van de helft. 1 had ik al, maar was gescheurd, dus nu heb ik twee nieuwe. Ze zijn heerlijk warm, zijn grijs & zwart, dus kunnen met een dikke sjaal Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 2:51

Isabella schreef: Ik heb 2 hele mooie (winter)jassen vandaan en ik was 9 euro in totaal kwijt nerd
Kinderarbeiders. :P
Edit: ik zie nu je tweede post. Sorry. Wink


Laatst aangepast door Purple op do 27 jan 2011 - 2:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 2:51

Purple schreef:
Isabella schreef: Ik heb 2 hele mooie (winter)jassen vandaan en ik was 9 euro in totaal kwijt nerd
Kinderarbeiders. :P

Nee, korting nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Blond do 27 jan 2011 - 3:04

Isabella schreef:
_Chance schreef:
Isabella schreef:
Dolores schreef:Zeeman, en nu zullen weinig mensen daar iets kopen maar goed, heeft het ook. Ben je net blij dat je bent afgevallen, moet je daar iets kopen wat echt minimaal drie maten groter is....
Gunstig voor je zelfvertrouwen ;-)

Ik heb daar een aantal leuke dingen vandaan, maar het valt inderdaad belachelijk. Ik pak sowieso standaard een maat groter dan dat ik normaal heb, omdat die dan meestal wel past angel Ik heb 2 hele mooie (winter)jassen vandaan en ik was 9 euro in totaal kwijt nerd
Zijn die dan warm :shock: ?

Ja? Waarom zouden die niet warm zijn? Ze waren 20 euro, afgeprijsd naar 9 en nu de helft van de helft. 1 had ik al, maar was gescheurd, dus nu heb ik twee nieuwe. Ze zijn heerlijk warm, zijn grijs & zwart, dus kunnen met een dikke sjaal Very Happy

Omdat de goedkope winterjassen die ik ben tegengekomen niet warm waren.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Spring do 27 jan 2011 - 3:33

Darcy schreef:Blazers zijn ook ondingen, vooral als je een grote cupmaat hebt. Sowieso is kleding onhandig als je een grote cupmaat hebt. Ik weet er alles van!

Oh en daarom word ik zoooo ontzettend chagrijnig van een winkel als de Sting, waar altijd alles klein valt en ik niet eens in een XL pas (ik heb maat 38/40).

Precies! Ellendige winkel is dat. Ze hebben erg veel kleding waarvan de maten tot xl gaan. maar daar pas ik dan niet in! (grote borsten) En dan ga ik bijv. naar de h&m en heb ik een gebreid vest in maat M die gewoon past!

Mijn vriend is 1.88 en heeft een normaal volwassen mannenfiguur.
Hij had een paar leuke shirts gezien en een trui. Ik zei tegen hem dat hij het wel even moest gaan passen. de grootste maten zaten hem vrij strak om zijn lijf! En dat zijn dan maten XXL van gallace en non grada.

Ik snap niet waar dikkere mensen dan hun kleding nog kunnen kopen. Hoe praat je mensen een eetstoornis aan.
Want Darcy, maat 38 40 en dan niet passen in maat XL. Dan moet je wel veel te dik zijn toch? Wink

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Jeanette do 27 jan 2011 - 8:22

Daar word ik ook echt gek van. Dan heb je opeens tig maten groter opeens. Met als gevolg tig keer sjouwen om de goede maat te vinden haha. Er zijn ook genoeg meiden die het dan gelijk niet meer hoeven, omdat ze dan geen S meer hebben, bah, echt verschrikkelijk!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Zininzon do 27 jan 2011 - 8:33

Darcy schreef:Blazers zijn ook ondingen, vooral als je een grote cupmaat hebt. Sowieso is kleding onhandig als je een grote cupmaat hebt. Ik weet er alles van!

Ik heb normaal maat 42 (oke, inmiddels bijna 44), maar met een blazer moet ik echt wel maat 46 hebben! Die koop je niet in alle winkels, dus kom ik al gauw uit bij Miss Etam. Tegenwoordig de winkel waar ik het beste slaag.

Wat mij opvalt is dat de pasvorm vaak niet meeverandert bij grotere maten. Als ik maat 42 heb, betekent dat dat ALLES groter is aan mij en dat ik dus ook langere mouwen nodig heb! Mouwen zijn mij bijna altijd te kort, de rest zit dan prima. Of de schouderpartij is te smal. Ook zo irritant.

Blugh, door het steeds weer teleurgesteld raken in pasvorm, verkeerde maten etc kan ik soms huilend in een pashokje staan.
En dan een verkoopster die doodleuk zegt: zal ik een maatje groter pakken? DOOS, ik heb al de grootste maat!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Spring do 27 jan 2011 - 8:47

Inderdaad! de mouwen zijn dan nog steeds te kort terwijl de maat verder wel echt groter is.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 8:51

Dat herken ik. Maar ik heb mijn blazer bij de C&A gekocht, maat 44, en die zit echt perfect, eindelijk! Maar ik heb eigenlijk 40/42 als maat, dus vond het wel stom om grote(re) maat te moeten pakken. Maar het ging t/m 46! Ze hebben hele leuke kleding in grotere maten, maar die zijn te groot Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kledingmaten Empty Re: Kledingmaten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum