Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

poetsvraagjes

+16
Liadan
Fiwen
_Lana_
Tiara
_Blush_
Linda
Annemie
Lejow
Ayla
Steep
kwak
Slakje
Sophiee
Parisienne
Susan
Teddyaapje
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

poetsvraagjes - Pagina 2 Empty Re: poetsvraagjes

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 7:34

Wanneer het uitkomt
Ik heb wel meer regelmaat dan voordat M. er was, maar ik heb geen vast schema of zo.

Met de kleine erbij/ als de kleine weg is of slaapt
Beide... de badkamer of ramen lappen doe ik liever als hij in bed ligt. De rest kan ook goed als hij erbij is.

Wat doe je dagelijks
Stofzuigen, eettafel afnemen, opruimen, afwasmachine uitruimen, aanrecht afpoetsen... ik ben vast nog wat vergeten.

Wat doe je wekelijks
De badkamer, planten water geven, bedden verschonen, goed afstoffen, dweilen, etc..

Wat doe je maandelijks
Geen idee, niks vast maandelijks.

Alles wordt grondig gepoetst/ Als het er voor het oog maar schoon uitziet
Soms effe voor het oog, en de andere keer grondig.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Liadan ma 30 jul 2012 - 7:58

Lejow schreef:Beuh, als ik dit soort topics altijd lees besef ik me echt dat ik 's werelds worst huisvrouw ben...
poetsvraagjes - Pagina 2 1270000679
+1 (alleen heb ik door dit topic net wel de woonkamer gestofzuigd en een was opgehangen, ik voel me spontaan weer even wat netter).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow ma 30 jul 2012 - 8:04

Liadan schreef:
Lejow schreef:Beuh, als ik dit soort topics altijd lees besef ik me echt dat ik 's werelds worst huisvrouw ben...
poetsvraagjes - Pagina 2 1270000679
+1 (alleen heb ik door dit topic net wel de woonkamer gestofzuigd en een was opgehangen, ik voel me spontaan weer even wat netter).

laughcry
Ook hier is gestofzuigd vandaag whaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Twellie ma 30 jul 2012 - 9:38

Ik doe het wanneer het uitkomt en ik doe alleen de was waar de kinderen bij zijn. Mijn vriend doet sowieso veruit het grootste deel van het huishouden aangezien ik al een paar maand veel meer werk en meer voor de kinderen zorg dan hij. Ben niet kritisch wat huishouden betreft, ik erger me niet aan een klein stoflaagje. Ben wel hygienisch: dus bedden verschoon ik wel wekelijks en de badkamer en wc moeten goed schoon zijn, bij de rest ligt de lat wat lager dan gemiddeld bij mij, denk ik poetsvraagjes - Pagina 2 1578173417 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Ayla ma 30 jul 2012 - 9:44

Moet eigenlijk ook de vraag of er huisdieren zijn erbij Teddyaapje, want dat is de reden dat ik elke dag stofzuig en dweil. En nog is haar truitje en legging zwart van de haren, er valt niet tegenop te poetsen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 9:46

Teddyaapje schreef:Hoe doen jullie het huishouden?

Wanneer het uitkomt/ op vaste dagen en tijden wanneer het uitkomt

Met de kleine erbij/ als de kleine weg is of slaapt beide, kamer stoffen, stofzuigen enz doe ik gewoon samen met S. en bijv. de badkamer opruimen/ schoonmaken doe ik als hij weg is. Dweilen doe ik altijd als hij tussen de middag slaapt

Wat doe je dagelijks Opruimen, stofzuigen of vegen, tafel en keuken afnemen, de was

Wat doe je wekelijks dweilen 1 a 2 keer per week, wc zo'n 4 keer per week, bed verschonen, kattenbak, vaatwasser zo'n 5 keer per week in en uit ruimen

Wat doe je maandelijks badkamer en slaapkamer goed schoonmaken, ramen van de balkondeuren wassen

Alles wordt grondig gepoetst/ Als het er voor het oog maar schoon uitziet beetje van allebei Wink

Ik heb echt een hekel aan viezigheid en rommel haha

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 30 jul 2012 - 9:57

Hoe doen jullie het huishouden?

Wanneer het uitkomt/ op vaste dagen en tijden Wanneer het uitkomt

Met de kleine erbij/ als de kleine weg is of slaapt Met zoonlief erbij, hij 'helpt' dan ook goed mee

Wat doe je dagelijks Opruimen, afwassen, ik probeer om de dag te stofzuigen, opruimen, opruimen hahaha

Wat doe je wekelijksbedden verschonen, dweilen, wassen, opruimen, en nog meer van die stomme klusjes hahaha

Wat doe je maandelijks de badkamer als ik dat al haal Embarassed

Alles wordt grondig gepoetst/ [b]Als het er voor het oog maar schoon uitziet Poetsen is niet mijn ding haha bovendien weet zoonlief binnen enkele seconden vaak toch weer een glas om te gooien ofzo waardoor het weer voor niets geweest is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Teddyaapje ma 30 jul 2012 - 10:02

Linda schreef:Wij doen eigenlijk alles 's avonds. Als ik overdag samen met dochter thuis ben, dan heb ik geen zin om op te ruimen. Dan wil ik met haar spelen en op pad gaan.

M'n man doet hier eigenlijk de meeste dingen, zeker de grote dingen. Hij kan het veel sneller dan ik. Het is zelfs zo erg dat als dochter het geluid van de stofzuiger hoort ze "papa!" roept. Embarassed
M'n moeder bleef hier laatst logeren en die zei tegen me dat zij het echt niet gewend was dat een man ook zoveel kan doen.
Het is niet dat ik helemaal niks doe hoor... poetsvraagjes - Pagina 2 394967

Haha dat doet T. ook!

Ik poets echt veel te weinig, mijn vriend doet veel meer...ik denk dat het ook door onze moeders komt, die van mij neemt t niet zo nauw, en mijn schoonmoeder ziet poetsen als hobby...je kunt wel raden hoe het er bij hun uitziet! Wat ik het meest irritante vind is het gezeur van mijn vriend, waarom heb je dit niet gedaan, waarom heb je dat niet gedaan...maar over de dingen die ik wél gedaan heb hoor ik niks. Dan heb ik zoiets van laat maar, het is toch nooit goed dus ik kan net zo goed niks meer doen. De was en de vaatwasser doe ik trouwens wel altijd. Net zoals zorgen dat het eten optijd klaar is. Maar misschien is het wel eens tijd om een vast schema te maken want eigenlijk stelt t poetsen niet zoveel voor, maar het eraan beginnen is hier het probleem...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 10:02

Wanneer het uitkomt/ op vaste dagen en tijden: Wanneer het uitkomt

Met de kleine erbij/ als de kleine weg is of slaapt: Beide, het ligt er echt aan wat ik moet doen en wat voor bui zoon heeft.

Wat doe je dagelijks: Afwas, stofzuigen, was, bed van zoon verschonen

Wat doe je wekelijks: bed verschonen, dweilen, alles afsoppen, vuilnis, wc (2 keer), badkamer

Wat doe je maandelijks: ramen zemen.

Alles wordt grondig gepoetst/Als het er voor het oog maar schoon uitziet: Alles word 1 keer per week grondig gepoetst, en verder zorg ik dat het dagelijks wel schoon en opgeruimd is.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 10:05

Wij doen altijd sochtends de benedenboel, iedere dag (stofzuigen, afstoffen, dweilen, kattenbakken, afwassen) sAvonds nogmaals afwassen en opruimen.
Bovenboel (stofzuigen, bedden verschonen, badkamer) ong één keer per week.

Gast
Gast

Bericht  Twellie ma 30 jul 2012 - 10:08

@ Teddyaapje: heel herkenbaar! Bij mijn schoonmoeder thuis is het zo klinisch schoon dat haar woonkamer qua hygiene volgens mij ook als operatiezaal dienst zou kunnen doen. Mijn vriend heeft helaas dit trekje overgenomen en is ook áltijd aan het schoonmaken. Wij gaan nu ook met een planning werken wie wat doet (al zal hij gewoon het meeste moeten blijven doen omdat ik gewoon veel meer werk en voor de kinderen zorg) om discussies te vermijden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud