Spugen wordt erger?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Spugen wordt erger?
Sinds dat mijn zoontje meer rechtop zit, spuugt hij behoorlijk veel(daarvoor huilde hij héél veel, dus ik denk dat de voeding ook wel omhoog kwam, maar dat hij het er niet uit kreeg). We zijn er ook mee bij de huisarts geweest, die vermoedens had van reflux, maar verder dan voeding indikken kwamen we niet (en mijn zoontje blieft geen ingedikte voeding )
Omdat hij inmiddels al bijna 6 maanden was, dacht ik dat we beter even konden afwachten tot we zouden gaan starten met bijvoeding omdat ik gelezen had dat het spugen dan vaak afneemt. Nou zijn we een weekje bezig met bijvoeden, maar het spugen lijkt alleen nog maar toe te nemen. Het is wel minder melk dat hij terug geeft, maar heel veel zuur. Er komen echt golven uit en hij blijft het opboeren (hij is inmiddels 3 uur wakker en heb hem, en mezelf al 3x kunnen omkleden).
Hij lijkt er zelf niet echt last van te hebben(behalve als hij plat ligt), maar ik begin nu te twijfelen of we toch niet met medicatie moeten starten(omdat het spugen dus erger wordt). Wat zouden jullie doen?
Omdat hij inmiddels al bijna 6 maanden was, dacht ik dat we beter even konden afwachten tot we zouden gaan starten met bijvoeding omdat ik gelezen had dat het spugen dan vaak afneemt. Nou zijn we een weekje bezig met bijvoeden, maar het spugen lijkt alleen nog maar toe te nemen. Het is wel minder melk dat hij terug geeft, maar heel veel zuur. Er komen echt golven uit en hij blijft het opboeren (hij is inmiddels 3 uur wakker en heb hem, en mezelf al 3x kunnen omkleden).
Hij lijkt er zelf niet echt last van te hebben(behalve als hij plat ligt), maar ik begin nu te twijfelen of we toch niet met medicatie moeten starten(omdat het spugen dus erger wordt). Wat zouden jullie doen?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Spugen wordt erger?
ik zou terug gaan naar de huisarts (of eventueel kinderarts) en nogmaals laten onderzoeken en desnoods als het (verborgen) reflux is toch starten met de medicatie, misschien helpt het echt wel goed/voldoende.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook nog wel terug gaan, hij ligt ook nog wel veel toch? En hier hielpen de medicijnen super, kreeg er een ander kind voor terug.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
We zijn vorige week maandag nog hiervoor bij de HA geweest. Die heeft toen gezegd dat we nog even moeten proberen met indikken van voeding (laatste keer was met 4.5 maand) en als dat niet werkt we kunnen bellen voor medicijnen.
De ingedikte voeding wil hij echt niet (zowel biobim, als nutriton) en ook een papje hiervan voordat hij aan de borst gaat spuugt hij uit. Nu kan ik dus medicijnen aanvragen, maar vraag me af of ik niet heel even moet afwachten om het spugen door de bijvoeding minder te laten worden... Maar ik denk dat ik maar gewoon ga bellen, dan kunnen we altijd over een maand of wat weer gaan afbouwen.
Ayla: hij ligt nog best veel, maar draait vooral naar zijn buik en dan kan hij het wel kwijt.
De ingedikte voeding wil hij echt niet (zowel biobim, als nutriton) en ook een papje hiervan voordat hij aan de borst gaat spuugt hij uit. Nu kan ik dus medicijnen aanvragen, maar vraag me af of ik niet heel even moet afwachten om het spugen door de bijvoeding minder te laten worden... Maar ik denk dat ik maar gewoon ga bellen, dan kunnen we altijd over een maand of wat weer gaan afbouwen.
Ayla: hij ligt nog best veel, maar draait vooral naar zijn buik en dan kan hij het wel kwijt.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Mijn dochtertje krijgt nu Zantac tegen de reflux. Dit helpt wel tegen het pijnlijk opkomen van het zuur. De plotse huilbuien zijn nu minder, maar het spugen is jammer genoeg niet veranderd...
Er bestaan weer andere medicijnen tegen het spugen, maar ik wil haar niet teveel medicatie geven. Ik ben al blij dat ze geen last meer heeft van het spugen (alleen zit ik nog wel met hopen was).
Ik wil maar zeggen: zet je hoop niet teveel op medicatie ivm het spugen, want op dat vlak doet dat hier dus niet zoveel...
Er bestaan weer andere medicijnen tegen het spugen, maar ik wil haar niet teveel medicatie geven. Ik ben al blij dat ze geen last meer heeft van het spugen (alleen zit ik nog wel met hopen was).
Ik wil maar zeggen: zet je hoop niet teveel op medicatie ivm het spugen, want op dat vlak doet dat hier dus niet zoveel...
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10
Ja maar omdat je zegt dat hij vooral last heeft als hij ligt, dan lijken medicijnen me geen onnodige stap zeg maar. Niet dat als hij bijv. 9 maanden is en al veel zit/kruipt en dus minder last heeft.
Ayla- Kletskop
Ayla schreef:Ja maar omdat je zegt dat hij vooral last heeft als hij ligt, dan lijken medicijnen me geen onnodige stap zeg maar. Niet dat als hij bijv. 9 maanden is en al veel zit/kruipt en dus minder last heeft.
Inderdaad, maar als ze zitten/kruipen wil dat niet automatisch inhouden dat het minder wordt.
Onze zoon kruipt, staat en loopt overal langs/of aan de handjes mee. We mochten laatst afbouwen met medicatie, dus dan een maand lang 1 dag wel, 1 dag niet geven en als dat goed ging helemaal stoppen, maar op dag 1 ging het al fout, hij ging direct weer veel spugen, dus we zijn gewoon verder gegaan met de medicatie (met medicatie spuugt hij praktisch niet en hij is veel vrolijker omdat hij geen pijn heeft).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Nee klopt Floor, hier spuugt ze sinds het tijgeren ook weer meer hoor, maar toen ze alleen of bijna alleen nog maar lag had ze er wel meer last van.
Ayla- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Het wordt toch niet nog erger?
» Wanneer wordt het teruggeven/spugen minder?
» Het lijkt erger dan het is.
» Waar erger jij je aan?
» Bij iemand anders is het altijd erger..
» Wanneer wordt het teruggeven/spugen minder?
» Het lijkt erger dan het is.
» Waar erger jij je aan?
» Bij iemand anders is het altijd erger..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: