Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hardloop schoenen vraagje

+4
Pancake
Minx
Lousanne
Teddyaapje
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty hardloop schoenen vraagje

Bericht  Teddyaapje zo 29 jul 2012 - 8:48

Ik heb even een sportschoenenvraagje. Ik ben sinds een week aant rennen met Evy en dit bevalt best goed. Ik heb tot nu toe mijn oude volleybalschoenen gebruikt om te kijken of het wat voor me is en nu wil ik dan toch wel hardloopschoenen kopen. Ik wil er niet al te veel geld aan uitgeven (max. 80,-). Heeft iemand tips of advies??
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Lousanne zo 29 jul 2012 - 8:56

Ik heb toevallig vorige week nieuwe schoenen gekocht, omdat mijn oude schoenen helemaal op waren.. Ik ben bij de actie sport geweest (zo'n sportwinkel met wel echte merken zeg maar, maar dan voordeliger). Ik heb daar gevraagd naar hardloopschoenen, daar waren ongeveer 5 paar van, ik heb ze gepast en de fijnste gekocht, ze waren 45 euro (waren wel de goedkoopste, er was ook van 60 en 80 euro). Het zijn asics, ik zie ook altijd erg veel mensen hardlopen op asics..


Toen ik voor het eerst op de nieuwe schoenen liep dacht ik dat had ik veeeeel eerder moeten doen.. Er zit dan ook zo'n soort van demping in die allang uit mijn oude schoenen was (dan had ik eerst niet zo door, pas toen ik op de nieuwe liep kwam ik erachter dat die toch wel veeel fijner waren).
Ik wel belangrijk goede hardloopschoenen, dat kan veel blessures voorkomen!
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Minx zo 29 jul 2012 - 9:40

Laat je goed adviseren en bespaar er niet op. Mijn vriend was 110 euro kwijt voor zijn schoenen en heeft ze bij een hardloopwinkel aan laten meten. De een heeft een volledig anti pronatie blok nodig de ander een deel en de ander niet. Ze kunnen daar een filmpje maken en dan weet je wat je nodig hebt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Pancake zo 29 jul 2012 - 9:45

Ik zou je gewoon laten adviseren in een hardloopwinkel.

Ik heb zelf eerst ook gewoon schoenen gekocht bij de decathlon die ik lekker vond zitten. Ik heb er heerlijk op gelopen (het zat een stuk beter dan mijn sneakers), maar uiteindelijk waren ze niet goed voor mijn voeten. Toen ik bij een hardloopgroep kwam zei de trainer echt meteen dat ik op verkeerde schoenen liep. Om blessures te voorkomen heb ik me uiteindelijk toch laten adviseren bij een hardloopwinkel en een heel ander type schoen gekocht, die niet altijd in de standaard sportwinkels te koop zijn. Nu heb ik wel vrij dure schoenen (120 euro), maar goed het is niet anders. Er wordt dan een filmpje gemaakt van hoe je loopt en ik zag echt heel duidelijk verschil met mijn oude schoenen en het soort schoen waar ik nu op loop.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 9:49

Ik zou even langs Runnersworld oid gaan. Die maken een filmpje van hoe je rent. En dan kan je precies zien hoe je voet neer komt en welke schoenen je dus moet hebben. Inderdaad niet op bezuinigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Linnie1985 zo 29 jul 2012 - 10:28

Check Rosada bij de Nike, daar heb je al hele goeie hardloopschoenen voor rond de 56 euro! Duurste bij ons zijn rond de 86 euro, en goedkoopste rond de 35 euro. en mijn collega's geven nog eens heel goed advies ook Wink. Maja moet je wel een beetje in de buurt van Roosendaal wonen natuurlijk...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Pancake zo 29 jul 2012 - 19:05

Ik zou ook niet zomaar iedereen Nike schoenen aanraden. Hoewel ik zelf op Nike's loop en ik ook vind dat ze vaak de mooiste hardloopschoenen hebben (behalve de anti-pronatie schoenen, en dat zijn nou net de schoenen waar ik op loop). Elk merk zit nou net anders. Zo vind ik zelf Asics wat harder zitten, maar misschien vind iemand anders dat juist weer prettiger. Ik zou dus gewoon verschillende dingen proberen.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Teddyaapje zo 29 jul 2012 - 19:36

Mijn volleybalschoenen heb ik altijd van aesics maar die heb ik eigenlijk ook nooit echt laten aanmeten. Ik ga eens even kijken of er bij ons in de buurt een hardloopwinkel zit. Opzich geen slecht idee om er even echt naar te laten kijken. Dan zie ik dan wel of ik het geld er voor over heb. Ik ren nu alleen in de zomer, in de weken dat het volleybalseizoen stil ligt, maar ik denk wel dat ik het elke zomer zo wil gaan doen dus dan kan ik er wel een aantal jaartjes mee vooruit...of kan het zijn dat je over 2 jaar bijv. anders rent dan nu, en heb ik dan andere schoenen nodig?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Minx zo 29 jul 2012 - 21:26

Teddyaapje schreef:Mijn volleybalschoenen heb ik altijd van aesics maar die heb ik eigenlijk ook nooit echt laten aanmeten. Ik ga eens even kijken of er bij ons in de buurt een hardloopwinkel zit. Opzich geen slecht idee om er even echt naar te laten kijken. Dan zie ik dan wel of ik het geld er voor over heb. Ik ren nu alleen in de zomer, in de weken dat het volleybalseizoen stil ligt, maar ik denk wel dat ik het elke zomer zo wil gaan doen dus dan kan ik er wel een aantal jaartjes mee vooruit...of kan het zijn dat je over 2 jaar bijv. anders rent dan nu, en heb ik dan andere schoenen nodig?

Je moet met sportschoenen nooit langer dan twee jaar willen doen. Tegenwoordig gebruiken ze vaak gel voor de demping en die is na ongeveer twee jaar uitgedroogd. Maar laat je je daardoor niet tegenhouden. Goede schoenen zijn gewoon erg belangrijk. Met hardlopen komen er zoveel krachten extra op je gewrichten, met slechte schoenen vergroot je de kans op blessures
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 21:36

Linnie1985 schreef:Check Rosada bij de Nike, daar heb je al hele goeie hardloopschoenen voor rond de 56 euro! Duurste bij ons zijn rond de 86 euro, en goedkoopste rond de 35 euro. en mijn collega's geven nog eens heel goed advies ook Wink. Maja moet je wel een beetje in de buurt van Roosendaal wonen natuurlijk...

Ik vond Nike niet fijn. Ik heb nu Saugony

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 21:47

Ik heb ook Asics van 45 euro, bevallen heel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Lousanne zo 29 jul 2012 - 21:51

Zelda schreef:Ik heb ook Asics van 45 euro, bevallen heel goed.

Zijn die van jou toevallig ook met mintgroen/groenblauwig erin?

Ik denk ook wel dat het beter is om naar een speciale hardloopwinkel te gaan en daar schoenen te laten 'aanmeten', maar als je simpelweg geen 120-200 euro hebt (of ervoor over hebt) dan houdt het wat dat betreft op. Ik ben ook erg tevreden met mijn asics van 45 euro:)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Marin zo 29 jul 2012 - 21:52

Ik weet niet meer hoe duur mijn Asics waren, maar die vind ik ook heel prettig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 21:58

Lousanne schreef:
Zelda schreef:Ik heb ook Asics van 45 euro, bevallen heel goed.

Zijn die van jou toevallig ook met mintgroen/groenblauwig erin?

Ik denk ook wel dat het beter is om naar een speciale hardloopwinkel te gaan en daar schoenen te laten 'aanmeten', maar als je simpelweg geen 120-200 euro hebt (of ervoor over hebt) dan houdt het wat dat betreft op. Ik ben ook erg tevreden met mijn asics van 45 euro:)
Die van mij zijn zwart met grijs en groen erin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Marin zo 29 jul 2012 - 21:59

Die van mij zijn wit, zilver en roze.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Lousanne zo 29 jul 2012 - 22:02

Zelda schreef:
Lousanne schreef:
Zelda schreef:Ik heb ook Asics van 45 euro, bevallen heel goed.

Zijn die van jou toevallig ook met mintgroen/groenblauwig erin?

Ik denk ook wel dat het beter is om naar een speciale hardloopwinkel te gaan en daar schoenen te laten 'aanmeten', maar als je simpelweg geen 120-200 euro hebt (of ervoor over hebt) dan houdt het wat dat betreft op. Ik ben ook erg tevreden met mijn asics van 45 euro:)
Die van mij zijn zwart met grijs en groen erin.

Ah oke dan zijn het niet dezelfde.. mijne zijn wit met ook wel grijs en van dat groene ongeveer dezelfde kleur als mijn avatar (dat heet mintgroen toch?)
Anyway, ze zijn ook fijn;)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 22:12

Ik zal eens een plaatje zoeken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 22:13

hardloop schoenen vraagje Asics-gel-galaxy-5-gs-boy-s-running-shoes~26550112

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Lousanne zo 29 jul 2012 - 22:21

hardloop schoenen vraagje Image_110A112-115_patriot-w

Ikke deze.. Haha ik ging googelen, er zijn wel echt heeeeel veel verschillende soorten zeg, en dan keek ik alleen nog maar bij asics hardloopschoenen vrouwen
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 1:16

Ik heb deze van Adidas. Waren 50 euro via Zalando en Brandos. Ze wegen echt niets. Dat vind ik heel erg prettig. Ik heb ze ook gekocht omdat ik eerst eens wilde kijken of ik door wilde gaan. Wie weet komen er ooit betere. Maar voor nu lopen ze echt prima. (ze zitten beter dan mijn normale schoenen :P )

hardloop schoenen vraagje 89162-g

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 1:28

Ik heb twee paar hardloopschoenen. 1 van Asics bij mijn ouders en 1 van Saucony in Amsterdam. Ze waren beide rond de 120 euro. Die van Saucony zitten net iets beter, maar dat merk ik pas als ik langer loop dan 7 km eigenlijk en dat doe ik tegenwoordig eigenlijk nooit meer haha.

Ik zou als ik jou was naar een winkels als de runnersworld gaan waar ze een filmpje kunnen maken van je afwikkeling en een druk meting zodat er een goede schoen voor je gezocht kan worden. Het is niet fijn als je er later achterkomt dat het het toch net niet is en ik zou niet bezuinigen op hardloopschoenen als je regelmatig loopt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Linnie1985 ma 30 jul 2012 - 1:36

Luce schreef:
Linnie1985 schreef:Check Rosada bij de Nike, daar heb je al hele goeie hardloopschoenen voor rond de 56 euro! Duurste bij ons zijn rond de 86 euro, en goedkoopste rond de 35 euro. en mijn collega's geven nog eens heel goed advies ook Wink. Maja moet je wel een beetje in de buurt van Roosendaal wonen natuurlijk...

Ik vond Nike niet fijn. Ik heb nu Saugony

Ligt het er ook niet aan welke nikes je hebt? Ik heb namelijk Lunar Eclipse en die zitten echt perfect, net of je op wolkjes loopt Very Happy
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Pancake ma 30 jul 2012 - 4:49

Linnie1985 schreef:
Luce schreef:
Linnie1985 schreef:Check Rosada bij de Nike, daar heb je al hele goeie hardloopschoenen voor rond de 56 euro! Duurste bij ons zijn rond de 86 euro, en goedkoopste rond de 35 euro. en mijn collega's geven nog eens heel goed advies ook Wink. Maja moet je wel een beetje in de buurt van Roosendaal wonen natuurlijk...

Ik vond Nike niet fijn. Ik heb nu Saugony

Ligt het er ook niet aan welke nikes je hebt? Ik heb namelijk Lunar Eclipse en die zitten echt perfect, net of je op wolkjes loopt Very Happy

Maar wat voor jou perfect zit hoeft voor een ander toch niet zo te zijn? Volgens mensen in mijn loopgroep zijn Nike's absoluut geen fijne schoenen als je smalle voeten hebt. Elk merk heeft zo z'n eigen voors en tegens. En het handigst is om dat te proberen bij een hardloopwinkel waar je gewoon elk merk even kan testen.

Ik heb zelf ooit eens een paar Lunar Glides gewonnen, heerlijk lichte schoenen, ook erg mooi, maar heb er helaas maar 10km op gelopen, en nu liggen ze dus te verstoffen onder mijn bed, omdat ik er dus niet op kan lopen.

Ik heb nu trouwens deze. Deze heb ik in Amerika gekocht voor ongeveer 60 euro. En ik heb nog een ander paar hetzelfde type, maar dan in Nederland gekocht en minder leuke kleuren voor 120 euro.

hardloop schoenen vraagje 885292680_260
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Tinus ma 30 jul 2012 - 6:12

Als je er serieus mee bezig wilt gaan, dan zou ik me echt laten adviseren bij een hardloopwinkel. Wat ook al eerder werd gezegd, je kunt hardloopschoenen kopen bij bijv. de Aktiesport, maar dat kunnen makkelijk verkeerde schoenen zijn waardoor je geblesseerd kunt raken. En dan ben je dus verder van huis.
Ik ben voor mijn schoenen naar Runnersworld gegaan. Je wordt heel goed geholpen. Heb geloof ik wel 10 paar aan gehad, en elke keer in de winkel gerend. Dat wordt opgenomen en er wordt gekeken hoe je loopt en hoe je je voeten neerzet. In mijn geval ging ik met een voet een beetje naar binnen. Uiteindelijk dus schoenen gekozen die dat goed ondersteunen. De mijne kosten 129 euro. Het is wel een uitgave, maar als je het kan veroorloven, is het het dubbel en dwars waard!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Teddyaapje ma 30 jul 2012 - 9:44

Opzich kan ik het me wel veroorloven maar of ik het echt over heb voor 6weken per jaar...daar ben ik nog niet helemaal over uit. Maar ik zal eens een winkel in de buurt zoeken, stommer word ik er nooit van he!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hardloop schoenen vraagje Empty Re: hardloop schoenen vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum