Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

spullen verzenden (via marktplaats)

+2
Kqip
Dille
6 plaatsers

Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Dille za 28 jul 2012 - 20:59

Ik wil graag wat spullen (voornamelijk kinderkleren) verkopen via marktplaats. Heb wel eerder wat verkocht, maar dat is altijd opgehaald. Nu weet ik niet zo goed hoe het in z'n werk gaat als je spullen gaat verzenden. Iemand hier ervaring?

- Wanneer laat je iemand betalen? Voor of na verzending?
- Kun je (bij pakketjes die niet in een envelop passen) gewoon naar je dichtsbijzijnde postpunt (bij ons de balie van een supermarkt) en daar de spullen verpakken, of moet je doosjes/grote enveloppen eerst in huis halen?
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:02

Voor verzending natuurlijk laten betalen, anders kan je fluiten naar je geld.
En de spullen moet je eerst thuis inpakken. Dan wegen zij hem daar in de winkel en dan komt er een plakker op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:04

Ik laat mensen altijd voor verzending betalen.
Spullen pak ik thuis in. Pakketten gaan in een doos en breng ik daarna naar het postkantoor.
Brievenbuspost weeg ik meestal zelf af met een keukenweegschaaltje en dan plak ik zegels vanaf een velletje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:08

Megara schreef:Ik laat mensen altijd voor verzending betalen.
Spullen pak ik thuis in. Pakketten gaan in een doos en breng ik daarna naar het postkantoor.
Brievenbuspost weeg ik meestal zelf af met een keukenweegschaaltje en dan plak ik zegels vanaf een velletje.

Ja, hier ook.
Pakketjes verstuur ik via DHL. Dat is goedkoper, maar die kun je wel alleen bij een DHL punt brengen en die zitten niet zomaar overal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Dille za 28 jul 2012 - 21:11

Dank jullie wel! Het is dus niet raar om te vragen of ze eerst willen betalen, dat is fijn om te horen.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:15

Dat is zelfs de standaard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Kqip za 28 jul 2012 - 21:19

Als ik iets verkoop en het moet verzonden worden zeg ik er altijd bij 'na ontvangst van het bedrag of na betaling verstuur ik het pakket via PostNL/ DHL. Ik geef de koper meestal zelf de keus hierin omdat DHL iets goedkoper is en er een DHLpunt is.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  TukTuk za 28 jul 2012 - 21:21

En ik zou niet speciaal doosjes gaan kopen. Zeker kleding, kan je makkelijk in een plastic tas verpakken en goed dicht tapen. Vaak kan het dan ook nog door de brievenbus!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:22

Doosjes zijn ook gemakkelijk mee te nemen bij de supermarkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Kqip za 28 jul 2012 - 21:23

Voor wat groter spul haal ik altijd een doos bij de supermarkt. Is op nog op maat te vouwen als het echt nodig is. Kleding inderdaad of in een bubbelenvelop (prijs verreken ik in de verkoopprijs of in plastictas volledig dicht plakken met tape.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:26

Ik heb daar zo'n hekel aan als mensen verpakkingskosten gaan doorberekenen. Tenzij een koper echt duidelijk zelf vraagt om de aanschaf van zo'n envelop natuurlijk. Anders voldoet kostloos materiaal ook prima. Meestal heb ik zelf nog wel wat van die enveloppen liggen van post wat ik zelf heb ontvangen, dat hergebruik ik dan weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 21:43

Megara schreef:Ik heb daar zo'n hekel aan als mensen verpakkingskosten gaan doorberekenen. Tenzij een koper echt duidelijk zelf vraagt om de aanschaf van zo'n envelop natuurlijk. Anders voldoet kostloos materiaal ook prima. Meestal heb ik zelf nog wel wat van die enveloppen liggen van post wat ik zelf heb ontvangen, dat hergebruik ik dan weer.

Dat doe ik ook altijd.
Op het werk krijgen we ook vaak brievenbusdoosjes dus die neem ik ook vaak mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Melis_je zo 29 jul 2012 - 3:08

Dille schreef:Ik wil graag wat spullen (voornamelijk kinderkleren) verkopen via marktplaats.

Je kunt kleding ook in een dichtgeplakte plastic tas verzenden. Het voordeel is dat het dan platter is (en misschien net door de brievenbus past).

Als het een pakket is, is van DHL-servicepunt naar DHL-servicepunt erg goedkoop. Dat kost maar 4 euro (https://dhlforyou.nl/Documents/tarieven-DHLFORYOU-nl.png), maar het duurt een paar dagen. Van Kialapunt naar Kialapunt is ook maar 4 euro en duurt ook een paar dagen (http://www.kialaverzendservice.nl/service.action). Die punten zitten gewoon in winkeltjes. Als je DHL of Kiala gebruikt, komt het dus aan in een winkel en de ontvanger krijgt daar een sms/e-mail van. Het is veel betrouwbaarder dan PostNL omdat PostNL het vijf deuren verderop afgeeft en geen briefjes achterlaat, althans is mijn ervaring, dus het is altijd maar de vraag of iets van PostNL aankomt. PostNL kost 6,75 en levert het de volgende dag of na 2 dagen af op het adres, 5 buren naar links of 5 buren naar rechts. Dat is dus net zo langzaam eigenlijk.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Atelier Madame zo 29 jul 2012 - 4:11

Ik bewaar altijd alle grote enveloppen die ik krijg, zeker die met bubbelplastic! Of ik koop van die grotere enveloppen bij de action oid. Vind het zo belachelijk als mensen geld vragen voor verpakking. Laatst ook, 2 boeken gekocht, verzendkosten zijn 3 euro, oké. Kijk ik op de enveloppe zitten er 4 postzegels op, dus ok gemaild van goh waarom vraag je meer? Ja voor de enveloppe en het plastic (lees keukenfolie). dus..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Blair zo 29 jul 2012 - 4:12

Melis_je schreef:
Dille schreef:Ik wil graag wat spullen (voornamelijk kinderkleren) verkopen via marktplaats.

Je kunt kleding ook in een dichtgeplakte plastic tas verzenden. Het voordeel is dat het dan platter is (en misschien net door de brievenbus past).

Dit doe ik ook altijd.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Dille zo 29 jul 2012 - 5:41

Bedankt voor de tips! Dat van die plastic tas was ik dus echt niet op gekomen haha. En ik zal eens kijken of er hier iets van dhl in de buurt zit. Thanks!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Dille zo 5 aug 2012 - 0:41

Even een upje voor nog een stomme vraag: Ik wil een stapeltje kleren verzenden, dit kan ik in een plastic tas stoppen en dan past het door de brievenbus. Kan ik het dan ook gewoon in de bus op de post doen of moet ik het wel wegbrengen naar een tnt-punt?
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  TukTuk zo 5 aug 2012 - 0:43

Dille schreef:Even een upje voor nog een stomme vraag: Ik wil een stapeltje kleren verzenden, dit kan ik in een plastic tas stoppen en dan past het door de brievenbus. Kan ik het dan ook gewoon in de bus op de post doen of moet ik het wel wegbrengen naar een tnt-punt?

Gewoon voldoende postzegels op doen en in de brievenbus gooien! Wel zorgen dat je goed al het lucht er uit hebt, zodat de postbode niet hoeft te proppen om het door de brievenbus te doen (want sommigen kunnen nog wel eens moeilijk gaan doen en het voor pakketje aan zien, waardoor er extra verzendkosten boven op komen)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Dille zo 5 aug 2012 - 0:44

Dankjewel!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 0:45

en goed zorgen dat je 't met plakband oid omwikkeld hebt. Als een plastic zak scheurt, scheurt hij heel snel door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  TukTuk zo 5 aug 2012 - 1:13

Rejoy. schreef:en goed zorgen dat je 't met plakband oid omwikkeld hebt. Als een plastic zak scheurt, scheurt hij heel snel door.

Klopt! En wat ik ook wel merk, is dat als je het goed met plakband omwikkeld hebt, (breed plakband is het handigste) dan kan je het pakketje platter maken, en komt er minder snel weer lucht in.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

spullen verzenden (via marktplaats) Empty Re: spullen verzenden (via marktplaats)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum