Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zo stom! Iemand? (bankvraagje)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Zo stom! Iemand? (bankvraagje) Empty Zo stom! Iemand? (bankvraagje)

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 6:51

Ik heb net met mijn stomme kop geld overgemaakt naar een oude DSB bank rekening. Ik had te snel geklikt en toen ik zag het het verkeerde rekeningnummer was was het al te laat.

Nu bestaat DSB natuurlijk allang niet meer en was het daar mijn eigen rekening.

Krijg ik dat geld gewoon teruggestort omdat de rekening niet meer bestaat of bevroren is? Heb al proberen te googelen maar daar vind ik alleen maar informatie over 2009 (toen het gebeurde).

Iemand een idee. Ik kan de ING ook niet bellen nu want het is zaterdagavond.. :nopompom:

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo stom! Iemand? (bankvraagje) Empty Re: Zo stom! Iemand? (bankvraagje)

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 6:52

Ik zou de ING gewoon maandag even bellen.

Ik ga er vanuit dat als een rekening niet bestaat, dat het gewoon teruggestort wordt. Maar de banken liggen in het weekend stil. Dus dat zul je pas maandag weten.

Mooi k dus.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 6:55

Jaa gatver haha. Als ik het maar terug kan krijgen dan vind ik het goed. Of ik het dan nu of over 4 dagen krijg maakt me niet uit.

Waarom had ik die hele oude rekening ook nog in mijn adresboek staan Sad zoo stom.

Gast
Gast

Bericht  Minx za 28 jul 2012 - 6:58

Krijg je gewoon terug ik heb ook wel eens geld over gemaakt naar de niet meer bestaande rekening van mijn ouders
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 7:01

Volgens mij krijg je het gewoon terug. En anders maandag voor de zekerheid even bellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 7:05

Heb nog wat meer gegoogled en inderdaad als het nummer niet bestaat krijg je het in de meeste gevallen 'gewoon' terug. (Ik las ook een reactie dat het geld was 'verdwenen'...whaa dat hoop ik niet!)

Nu maar hopen dat ze die rekeningnummers van de DSB niet aan andere mensen bij andere banken hebben gegeven ofzo haha. Geen flauw idee of dat soort dingen 'hergebruikt' kunnen worden laughcry

Gast
Gast

Bericht  Twellie za 28 jul 2012 - 7:06

Ik weet zo goed als zeker dat je het maandag vanzelf alweer op je rekening zal staan. Rekeningnummer- en houder worden gecontroleerd voordat het geld op een andere rekening kan komen en je nummer zal gewoon niet kloppen. Komt vast goed.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Twellie za 28 jul 2012 - 7:07

Punk'd schreef:Heb nog wat meer gegoogled en inderdaad als het nummer niet bestaat krijg je het in de meeste gevallen 'gewoon' terug. (Ik las ook een reactie dat het geld was 'verdwenen'...whaa dat hoop ik niet!)

Nu maar hopen dat ze die rekeningnummers van de DSB niet aan andere mensen bij andere banken hebben gegeven ofzo haha. Geen flauw idee of dat soort dingen 'hergebruikt' kunnen worden Zo stom! Iemand? (bankvraagje) 394967

Ook al zou dat gebeuren, dan heeft vast niet iemand met dezelfde naam als jou nu dat rekeningnummer. En als de naam niet klopt bij de rekening, wordt het sowieso terug gestort.

Laatst aangepast door Tuinstoel op za 28 jul 2012 - 7:07; in totaal 1 keer bewerkt
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 7:07

Tuinstoel schreef:Ik weet zo goed als zeker dat je het maandag vanzelf alweer op je rekening zal staan. Rekeningnummer- en houder worden gecontroleerd voordat het geld op een andere rekening kan komen en je nummer zal gewoon niet kloppen. Komt vast goed.

Het is ING dus inderdaad. ING is ook nog de enige bank die naam en nummer controleren voordat ze het daadwerkelijk overmaken.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 28 jul 2012 - 7:09

Kun je het niet meer storneren? (weet niet of je het precies zo schrijft maar je moet bij ing.nl op de overschrijving klikken geloof ik en dan komt er aan de linkerkant storneren te staan, dat krijg je het sowieso terug)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 7:10

Dat kan alleen met automatisch incasso.

Ik heb het zelf overgemaakt. (en zat dus overduidelijk te slapen..)

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 7:11

Maura schreef:
Tuinstoel schreef:Ik weet zo goed als zeker dat je het maandag vanzelf alweer op je rekening zal staan. Rekeningnummer- en houder worden gecontroleerd voordat het geld op een andere rekening kan komen en je nummer zal gewoon niet kloppen. Komt vast goed.

Het is ING dus inderdaad. ING is ook nog de enige bank die naam en nummer controleren voordat ze het daadwerkelijk overmaken.

Ik had laatst de ING aan de telefoon omdat ik een buitelandse betaling deed en de persoon aan de telefoon zijn dat ze het alleen nog steekproefgewijs controleerde. Dus dat het echt belangrijk is om het juiste rekeningnummer in te voeren.

(m.u.v. van ING naar ING rekeningen. Die worden altijd gecontroleerd).

Gast
Gast

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 7:14

Punk'd schreef:
Maura schreef:

Ik had laatst de ING aan de telefoon omdat ik een buitelandse betaling deed en de persoon aan de telefoon zijn dat ze het alleen nog steekproefgewijs controleerde. Dus dat het echt belangrijk is om het juiste rekeningnummer in te voeren.

(m.u.v. van ING naar ING rekeningen. Die worden altijd gecontroleerd).

Ow, dan is dat ook alweer veranderd. Ik wist van alle banken dat ze niet meer aan het controleren doen. Als ik pietje puk zeg en het overmaak aan het rekeningnummer van Essent; Het zou hun worst zijn. Zo stom! Iemand? (bankvraagje) 1270000679 ING was destijds nog de enige die wel aan een dergelijke controle deed. Maar ook niet meer dus. Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: