Dat is ook stom
+9
Bubbelicious
Raven
Printje
Carra
TukTuk
Reva
Nyx
Shopaholic
Lejow
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Dat is ook stom
Ik kijk (bij gebrek aan beter) het oefeninterland tussen Nederland en China, op SBS.
Nu hebben de Nederlanders, serieus!!, hun naam in het Chinees op hun shirt staan
Wat een onzin
Nu hebben de Nederlanders, serieus!!, hun naam in het Chinees op hun shirt staan
Wat een onzin
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Re: Dat is ook stom
Lief dat ik dat deel he met jullie.
En dan zijn het ook nog eens voor de helft voetballers die ik niet eens ken..
En dan zijn het ook nog eens voor de helft voetballers die ik niet eens ken..
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb niks met voetbal eerlijk gezegd...maar normaal hebben ze toch ook gewoon in het NL hun teksten staan?
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Zouden de Chinezen wel weten wie de spelers van het NL elftal zijn? Ja, nu wel.
Nooit geweten dat ze in China ook voetballen.
Nooit geweten dat ze in China ook voetballen.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Is het de eerste of tweede helft
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Reva schreef:Is het de eerste of tweede helft
De derde
Nee de eerste helft, al 32 minuten zijn ze bezig.
Ik geef ook geen fluit om voetbal, maar vindt het NL elftal altijd wel leuk.
En dit is een oefenwedstrijd voor het WK, en kennelijk willen de chinezen ook mee doen
Ja Nyx, nu kunnen ze in ieder geval lezen hoe ze heten haha.
Al kunnen de meeste chinezen het ABC toch ook wel? Of niet?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Reva schreef:Is het de eerste of tweede helft
De derde
Nee de eerste helft, al 32 minuten zijn ze bezig.
Ik geef ook geen fluit om voetbal, maar vindt het NL elftal altijd wel leuk.
En dit is een oefenwedstrijd voor het WK, en kennelijk willen de chinezen ook mee doen
Ja Nyx, nu kunnen ze in ieder geval lezen hoe ze heten haha.
Al kunnen de meeste chinezen het ABC toch ook wel? Of niet?
Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed de meeste chinezen niet. Ik weet niet of de scheidsrechters ook Chinees zijn, maar kan me voorstellen dat het voor hun gemakkelijker is om in geval van een kaart, de namen in het Chinees te noteren i.p.v de officiele naam zeg maar.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Volgens mij krijgt de KNVB iets van 1,5 miljoen euro om wat wedstrijdjes in Azie te spelen. Dan mogen ze van mij best hun naam in het Chinees erop zetten, zou ik ook geen moeite mee hebben voor dat geld
Gast- Gast
De Chinezen zelf hebben niet eens een naam op hun shirt
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:De Chinezen zelf hebben niet eens een naam op hun shirt
Misschien worden ze daar alleen als nummer gezien?
TukTuk- Ratel
TukTuk schreef:Lejow schreef:De Chinezen zelf hebben niet eens een naam op hun shirt
Misschien worden ze daar alleen als nummer gezien?
Net zoals het eten
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik vind het ook wel logisch en een mooi gebaar.
Miljoenen Chineze zitten 's nachts (of 's ochtends, weet niet precies hoe het zit met het tijdsverschil) voor de buis om de werdstrijden van de Nederlandse, Engelse, en Spaanse competitie te kijken.
In China, Thailand en Indonesië, zijn veel mensen bezeten van het westerse voetbal. Toen David Beckham werd verkocht aan Real Madrid heeft hij zijn tranfersom van tig miljoen in één weekend terugverdiend door de shirtverkoop in Azië.
Robin van Persie is daar een held. Ik vind het mooi dat het NL elftal dit doet. En ja, ze verdienen en bakken met geld mee, maar voor de mensen daar is het hele belevenis.
Miljoenen Chineze zitten 's nachts (of 's ochtends, weet niet precies hoe het zit met het tijdsverschil) voor de buis om de werdstrijden van de Nederlandse, Engelse, en Spaanse competitie te kijken.
In China, Thailand en Indonesië, zijn veel mensen bezeten van het westerse voetbal. Toen David Beckham werd verkocht aan Real Madrid heeft hij zijn tranfersom van tig miljoen in één weekend terugverdiend door de shirtverkoop in Azië.
Robin van Persie is daar een held. Ik vind het mooi dat het NL elftal dit doet. En ja, ze verdienen en bakken met geld mee, maar voor de mensen daar is het hele belevenis.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Oh echt? Dat wist ik allemaal niet Carra! Bewijst maar weer dat ik echt geen verstand van voetbal heb haha
Lejow- Lady Post-a-lot
Carra schreef:Ik vind het ook wel logisch en een mooi gebaar.
Inderdaad, het is een kleine moeite om wat shirtjes te drukken op die manier, en het levert ze een hele hoop geld op denk ik.
"Wij" kennen onze spelers toch wel, dus voor ons is die naam ook niet nodig op de shirts. Voor de Chinezen daar in tegen is het een stuk beter volgbaar wie wie is.
TukTuk- Ratel
Lejow schreef:Oh echt? Dat wist ik allemaal niet Carra! Bewijst maar weer dat ik echt geen verstand van voetbal heb haha
Ja overal waar wij ook kwamen toen we op reis waren en we vertelden dat we uit NL kwamen, was er naast het standaard "Ah amsterdam! Weed!" ook "Ah soccer! Footbal! Van de Sar!" (En andere bekende namen).
Niet alleen in Azië overigens, ook in Australië Werden toen heel relaxt geholpen bij de security toen we aan die jongen vertelden dat we uit NL kwamen, hij had een vriend die fan was van FC Groningen Alle anderen in de rij werden nog net niet afgeblaft, en ik hoefde mijn kleine rugzakje niet eens door de scanner te doen.
TukTuk- Ratel
KimRosenberg85 schreef:Ik vind het logisch.
Verrassend hahahaha
Ik vind voetbal saai, kijken alleen als het de halve finale of meer is.... Oftewel we hoeven nooit te kijken
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik hoorde vandaag van een collega (bij ons stond het in de pauze op) dat ze voor elke wedstrijd nieuwe shirtjes laten drukken, want op de voorkant staat de datum en het vlaggetje van het land waar ze spelen.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Ik had het ook willen zien
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Eens, als zij hier komen voetballen hebben zij ook het westerse alfabet op hun rug ipv chinese alfabet.Zus schreef:Als de wedstrijd daar is, dan is het toch ook gewoon logisch...
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Raven schreef:Ik hoorde vandaag van een collega (bij ons stond het in de pauze op) dat ze voor elke wedstrijd nieuwe shirtjes laten drukken, want op de voorkant staat de datum en het vlaggetje van het land waar ze spelen.
Of het vlaggetje van waar ze spelen erop staat weet ik niet, maar je ziet in ieder geval wel de nederlandse vlag en de vlag van de tegenstander.
En ja, daardoor hebben ze bij elke wedstrijd dus nieuwe shirts..
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Bacio schreef:Eens, als zij hier komen voetballen hebben zij ook het westerse alfabet op hun rug ipv chinese alfabet.Zus schreef:Als de wedstrijd daar is, dan is het toch ook gewoon logisch...
Zij hadden überhaupt geen namen op hun shirt vandaag
Ik heb er gewoon nooit aan gedacht, dacht dat de chinezen het ABC ook wel kenden.
Lejow- Lady Post-a-lot
Aziaten gokken enorm veel op oa Nederlandse wedstrijden omdat de kans zeer klein is dat er iemand omgekocht wordt om de resultaten te beïnvloeden.
Bij het bedrijf waar ik werk zitten ook veel Aziaten. De meesten hebben een Europese naam aangenomen. Best lachen, ben al een Dino en Wolf tegengekomen, al kiezen de meesten iets neutralers zoals Barney of Lawrence.
Bij het bedrijf waar ik werk zitten ook veel Aziaten. De meesten hebben een Europese naam aangenomen. Best lachen, ben al een Dino en Wolf tegengekomen, al kiezen de meesten iets neutralers zoals Barney of Lawrence.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: