(spoed)vraag over brandwond! + foto´s
+7
Janelie
Printje
_Nina
Jerry
silly-one
Lady4
Rose
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
(spoed)vraag over brandwond! + foto´s
zo´n 1,5 uur geleden heb ik mijn hand verbrand, ik ben het al de hele tijd aan het koel houden: onder de kraan, in een bak water, natte handdoek, flamigel (gel te gebruiken bij brandwonden, schaafwonden, zonnebrand en snijwonden).
Maar nog steeds blijft het ´branden´. ik weet nu eigenlijks niet meer wat ik moet doen.
zit te twijfelen of ik de dokterswacht moet gaan bellen maar wil niet als een zeur over komen...
wat moet ik doen? of hebben jullie tips?!
Maar nog steeds blijft het ´branden´. ik weet nu eigenlijks niet meer wat ik moet doen.
zit te twijfelen of ik de dokterswacht moet gaan bellen maar wil niet als een zeur over komen...
wat moet ik doen? of hebben jullie tips?!
Laatst aangepast door Rose op za 28 jul 2012 - 7:15; in totaal 1 keer bewerkt
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Re: (spoed)vraag over brandwond! + foto´s
Pas als het er verkoold uitziet zou ik de dokterswacht bellen. Nu kun je niet meer doen dan koel houden. Het is verbrand, dus dat brandende gevoel zul je nog wel een tijdje houden. Ik zou er verder niets opsmeren. Je zou eventueel een paracetamol kunnen nemen tegen de pijn.
Gast- Gast
Hoe ziet het eruit? Eerstegraads is roodheid, tweedegraads is roodheid met open of gesloten blaren. Derdegraads is witte verkleuren en geen gevoel meer.
Dat laatste zal het niet zijn, omdat je pijn blijft houden. Je hoeft er in principe niet meer naar een HAP, die doen weinig meer dan dat jij nu gedaan hebt. Afdekken met verkoelende brandzalf en even wat pijnstilling nemen.
Dat laatste zal het niet zijn, omdat je pijn blijft houden. Je hoeft er in principe niet meer naar een HAP, die doen weinig meer dan dat jij nu gedaan hebt. Afdekken met verkoelende brandzalf en even wat pijnstilling nemen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
ik hou het al bijna 2 uur koel zag nu net dat ik sowieso 1 blaar krijg/heb, precies tussen 2 vingers in. paracetamol heb ik al genomen, alles in de hoop dat het branderige gevoel een beetje weg gaat.
Als ik er helemaal niks op heb dan doet het na 20 sec al vreselijk pijn en met een handdoek moet ik iedere minuut wel even verplaatsen naar een koelstukje.
Ik heb mij wel vaker verbrand maar zo lang pijn/ door branden als nu heb ik nog nooit gehad.
En op internet lees ik heel veel verschillende dingen de ene zegt wel smeren, de andere niet. Dus weet niet echt wat ik moet doen, wil het niet erger maken dan dat het is!
Ik hou het nu maar koel onder de kraan en dan kan ik voor een paar minuutjes in een natte handdoek voordat het echt vreselijk pijn gaat doen om vervolgens weer snel naar de kraan te gaan. En af en toe een dun laagje flamigel.
Als ik er helemaal niks op heb dan doet het na 20 sec al vreselijk pijn en met een handdoek moet ik iedere minuut wel even verplaatsen naar een koelstukje.
Ik heb mij wel vaker verbrand maar zo lang pijn/ door branden als nu heb ik nog nooit gehad.
En op internet lees ik heel veel verschillende dingen de ene zegt wel smeren, de andere niet. Dus weet niet echt wat ik moet doen, wil het niet erger maken dan dat het is!
Ik hou het nu maar koel onder de kraan en dan kan ik voor een paar minuutjes in een natte handdoek voordat het echt vreselijk pijn gaat doen om vervolgens weer snel naar de kraan te gaan. En af en toe een dun laagje flamigel.
Rose- Kletskop
Het koelen onder de kraan niet met ijskoud water doen. Dit met handwarm water. Als je het ijskoud koelt, dan gaat het 'inbranden'. Misschien iets minder koel koelen dat het branderige gevoel minder wordt?
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Lady4 schreef:Hoe ziet het eruit? Eerstegraads is roodheid, tweedegraads is roodheid met open of gesloten blaren. Derdegraads is witte verkleuren en geen gevoel meer.
Tweedegraads lijkt het mij maar dan wel met gesloten blaren, in ieder geval 1 tussen 2 vingers in. En misschien ook in de ´leeflijnen´ (of hoe het ook maar heet) aan de binnenkant van de hand
Rose- Kletskop
Heb eventjes een paar foto´s gemaakt, de blaar bij de pink is nu echt een stuk groter geworden! Ik twijfelde eerst nog of het een blaar was maar nu kan je het duidelijk zien.
Rose- Kletskop
Idd niet met te koud water. Dan sluiten je bloedvaatjes en blijft de hitte binnen. Dus iets koud/lauw water... Speciale zalf erop smeren kan, zolang de huid dicht is (volgens mij), géén tandpasta erop doen in ieder geval...
En net als met andere wonden, zal het nog wel even flink zeer blijven doen
En net als met andere wonden, zal het nog wel even flink zeer blijven doen
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik geloof dat ik ven langs zou gaan om het te laten verbinden als ik dit zo zie. Als de blaren open gaan en er komt viezigheid in ben je nog verder van huis...
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Statler schreef:Ik geloof dat ik ven langs zou gaan om het te laten verbinden als ik dit zo zie. Als de blaren open gaan en er komt viezigheid in ben je nog verder van huis...
+1 ik denk ook dat je beter toch eventjes langs kan gaan.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb mijn hand vorig jaar ook verbrand, er zaten ook blaren tussen mijn vingers en in mijn handpalm. Ik ben toen de volgende dag even langs de huisarts gegaan en heb toen een speciaal zalfje gekregen.
Als ik jou was zou ik even bellen en vragen wat hun er van zeggen, misschien vinden ze dat je al genoeg hebt gedaan maar misschien hebben ze no wel net iets beters voor je!
Als ik jou was zou ik even bellen en vragen wat hun er van zeggen, misschien vinden ze dat je al genoeg hebt gedaan maar misschien hebben ze no wel net iets beters voor je!
Gast- Gast
Ik zou voor de zekerheid ook even bellen. Het ziet er best pijnlijk uit.
Gast- Gast
Een huisarts kan die pijn ook niet wegnemen. Het lijkt allemaal eerste en tweedegraads en daar kan een huisarts ook niets aan doen. Maar als je het niet vertrouwt, kun je altijd even met ze bellen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Ik heb net eventjes gebeld en ik moet het blijven koelen en als ik mijn
hand uit het water heb dan insmeren met flamigel en eventjes iets van
een verbandje erom heen doen.
Ook mag ik gewoon aspirine tegen de pijn slikken en mocht de blaar open gaan mag ik door blijven smeren met flamigel maar dan sowieso goed beschermen.
Ben weer wat gerust gesteld, nu hopen dat de pijn zo eindelijk eens wat dragelijker word
hand uit het water heb dan insmeren met flamigel en eventjes iets van
een verbandje erom heen doen.
Ook mag ik gewoon aspirine tegen de pijn slikken en mocht de blaar open gaan mag ik door blijven smeren met flamigel maar dan sowieso goed beschermen.
Ben weer wat gerust gesteld, nu hopen dat de pijn zo eindelijk eens wat dragelijker word
Rose- Kletskop
Bij mij genas het trouwens vrij snel en ik heb er haast geen litteken aan overgehouden!
Gast- Gast
Lady4 schreef:Een huisarts kan die pijn ook niet wegnemen. Het lijkt allemaal eerste en tweedegraads en daar kan een huisarts ook niets aan doen. Maar als je het niet vertrouwt, kun je altijd even met ze bellen.
+1 dat wou ik ook zeggen.
Maar vervelend is het wel, beterschap er mee!
Gast- Gast
Hoe is het vandaag met je hand? Zag er pijnlijk uit!
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Tsja hoe het nu gaat... het brand in ieder geval niet meer maar doet nog wel zeer!
De binnenkant van mijn hand is al een flink stuk opgeknapt (alleen bovenin een klein blaartje en op de ring vinger wel een grotere/dikkere blaar)
En mijn pink is 1 groter blaar geworden..
Heb eventjes snel foto´s gemaakt van hoe het nu is.
De binnenkant van mijn hand is al een flink stuk opgeknapt (alleen bovenin een klein blaartje en op de ring vinger wel een grotere/dikkere blaar)
En mijn pink is 1 groter blaar geworden..
Heb eventjes snel foto´s gemaakt van hoe het nu is.
Rose- Kletskop
Straks smeren met aloë vera gel dan wordt het weer mooi. Bij de tuinen hebben ze dat wel. Mijn moeder had een flinke brandwond en het is helemaal mooi geworden. (al had zij er eerst wel verse aloë vera op gehad)
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Bijna een maand later:
Een flink litteken, ben nu druk aan het smeren met litteken zalf en het ziet er al een stuk beter uit!
Een flink litteken, ben nu druk aan het smeren met litteken zalf en het ziet er al een stuk beter uit!
Rose- Kletskop
Oei, wat ziet het er nog rot uit na zo'n lange tijd!
Gast- Gast
Fijn zijn die brandwonden. Ik heb mijn onderarm ongeveer een jaar geleden verbrand aan het strijkijzer, ook met blaren en je ziet het nu nog steeds. Het wordt wel steeds wat lichter
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook nog steeds een olijfolie vlek op mijn pols van een jaar geleden . Het ziet er nog steeds een beetje bruin uit.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ja helaas blijf je dat lang zien Ik had op beide armen flinke diepe 2e graads brandwonden / tegen 3e graads aan, heeft een paar jaar geduurd (waren ook van die bruinige plekken) maar nu zie je er gelukkig niks meer van.
Dus houd hoop
Dus houd hoop
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Soortgelijke onderwerpen
» SPOED vraag Zalando!
» spoed sollicitatiebrief vraag...
» Spoed Panty Vraag! (alweer!)
» Snelle facebook vraag, spoed!
» Spoed vraagje foto bewerken