Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV opening OS: is toch niet normaal?

+11
Marin
Sayuri
Angela_1986
Jeanette
_Nina
silly-one
Printje
Steep
Sarah1985
Minx
Lousanne
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Lousanne vr 27 jul 2012 - 9:32

Ik weet dat ik mezelf met dit topic niet populair maak (ben ik toch al niet;)), want ik heb het idee dat jullie me maar een zeikerd vinden, dat ben ik misschien ook wel.. maar ik kan het toch niet laten om dit te zeggen..

De opening van de olympische spelen heeft 33 miljoen euro gekost! Fucking 33 miljoen euro! Ik vind het echt niet normaal, daar kunnen zooooveel ondervoede kindertjes in Afrika van eten, daar kunnen ze plannen financieren om de economie en landbouw in derde wereld te verbeteren, bijstandsmoeders over de hele wereld extra geld geven, voor mijn part asielen bouwen voor verdwaalde wasberen, alles beter dan in een keer 33!!! miljoen euro uitgeven voor een opening van de olympische spelen..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 9:33

Helemaal mee eens, ik vind het ook meer dan belachelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Minx vr 27 jul 2012 - 9:34

Waar trek je de grens, er zijn zoveel evenementen die erg veel geld kosten. Moeten die dan allemaal maar niet meer omdat het te veel geld kost?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 9:35

Minx schreef:Waar trek je de grens, er zijn zoveel evenementen die erg veel geld kosten. Moeten die dan allemaal maar niet meer omdat het te veel geld kost?

Het zou zeker in veel mindere mate kunnen, een OPENING gaat het hier om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Sarah1985 vr 27 jul 2012 - 9:35

ik vind het ook teveel. Wie betaald dat eigenlijk?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Steep vr 27 jul 2012 - 9:36

Misschien een hele gekke vraag.. Maar waar komt dat geld eigenlijk vandaan?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Printje vr 27 jul 2012 - 9:36

Evy schreef:Helemaal mee eens, ik vind het ook meer dan belachelijk!

+1 idioot gewoon, sowieso vind ik dat met meerdere grote evenementen. Wij maar bezuinigen en dan gaan ze er zo'n onzin mee doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  silly-one vr 27 jul 2012 - 10:02

in China 4 jaar geleden kosten het 60 miljoen.
Engeland betaald zelf een hoop, plus sponsoring van o.a. de grote gele M. Die zullen ook een hoop betaald hebben.
Ik wil trouwens niet weten wat zo een evenement kost aan beveiligingen etc. Zeker met de terroristische gedachte die sommige mensen hebben waar zo een land ook rekening mee moet houden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  silly-one vr 27 jul 2012 - 10:04

En natuurlijk alle tv rechten die worden verkocht de komende 16 dagen. Daar halen ze ook een hoop geld mee op.
Plus vergeet niet dat de afgelopen jaren Engeland veel werkgelegenheid heeft gecreëerd voor het organiseren van dit evenement. Dus ook al kost het een hoop geld, het heeft Engeland de afgelopen jaren ook een hoop opgeleverd.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  _Nina vr 27 jul 2012 - 10:05

Dat geld is ook precies de reden waarom ik hoop dat de Spelen in 2028 lekker aan onze neus voorbij gaan.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Steep vr 27 jul 2012 - 10:09

Statler schreef:Dat geld is ook precies de reden waarom ik hoop dat de Spelen in 2028 lekker aan onze neus voorbij gaan.

+1, net als het ek/wk.. Tuurlijk genereerd het een hoop werk, maar jeetje wat een geld zeg..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  _Nina vr 27 jul 2012 - 10:09

Steep schreef:
Statler schreef:Dat geld is ook precies de reden waarom ik hoop dat de Spelen in 2028 lekker aan onze neus voorbij gaan.

+1, net als het ek/wk.. Tuurlijk genereerd het een hoop werk, maar jeetje wat een geld zeg..
Werkgelegenheid die na dat soort evenementen weer als sneeuw voor de zon verdwenen is, ja...
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Jeanette vr 27 jul 2012 - 10:11

Echt te belachelijk voor woorden!!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Steep vr 27 jul 2012 - 10:12

Statler schreef:
Steep schreef:
Statler schreef:Dat geld is ook precies de reden waarom ik hoop dat de Spelen in 2028 lekker aan onze neus voorbij gaan.

+1, net als het ek/wk.. Tuurlijk genereerd het een hoop werk, maar jeetje wat een geld zeg..
Werkgelegenheid die na dat soort evenementen weer als sneeuw voor de zon verdwenen is, ja...

Juist
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Angela_1986 vr 27 jul 2012 - 10:13

Wow... :O Dat is écht heel erg veel geld en als je het mij vraagt ook té veel!

Waar je de grens trekt? Dat is inderdaad lastig... Maar ja, als je ziet hoeveel mensen alleen al in Westerse landen gebruik moeten maken van mogelijkheden zoals de voedselbank, hoeveel er bezuinigd moet worden in o.a. de zorg... Dan zouden we ons toch eigenlijk moeten schamen dat we zo ontzettend veel geld uitgeven aan zulke 'onbenullige' dingen?!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 10:13

En als klap op de vuurpijl vind ik heel die opening geen zak aan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Sayuri vr 27 jul 2012 - 10:14

Financiering

De kosten die een land maakt om de Olympische Spelen te organiseren zijn onder te verdelen in twee soorten kosten.

De kosten voor de organisatie van de Spelen
De kosten voor de benodigde infrastructuur en benodigde accommodaties

De kosten van de organisatie van de Olympische Spelen - waaronder wedstrijdorganisatie, huisvesting, catering en vervoer deelnemers - bedragen ongeveer € 2,1 miljard. Deze evenementgebonden kosten worden volledig gedekt door de inkomsten uit kaartverkoop, sponsoring, merchandising en de IOC-bijdrage (waaronder de mediarechten). Deze wijze van financiering heeft ertoe geleid, dat sinds 1984 alle organiserende landen winst hebben gemaakt. Deze winst wordt geherinvesteerd in de ontwikkeling van sport van het gastland.

De investeringen in onder meer infrastructuur en de realisatie van accommodaties zijn sterk afhankelijk van de situatie in de betreffende stad en land. Hoe meer gebruik kan worden gemaakt van bestaande voorzieningen, hoe lager de investeringen (zullen) zijn. De huidige Nederlandse situatie vereist een doordachte investering over een lange periode. Onderzoek laat zien dat bij eerdere Olympische Spelen vooral regionale en nationale overheden en het bedrijfsleven de investeringen in de projecten op zich hebben genomen. Met uitzondering van de VS waar veel door het bedrijfsleven gefinancierd is. Vaak zijn dit gewenste en reeds voorziene investeringen. De Olympische Spelen hebben echter gezorgd voor vroege start en een versnelling van deze projecten. Het IOC eist dat de infrastructurele investeringen deel uit moeten maken van plannen voor de toekomstige ontwikkeling van een stad, regio of land. En niet slechts dienen om de Olympische Spelen vlot te laten verlopen. De steden die een bid indienen zijn verplicht om de langetermijnvisie en plannen voor hun stad te beschrijven. Dit wordt 'legacy' genoemd.

Het IOC adviseert om alleen nieuwe sportaccommodaties te bouwen als hier ook na de Olympische Spelen een exploitabel doel voor is te vinden. Dit om de zogenaamde 'white elephants' te voorkomen. Noodzakelijke Olympische sportaccommodaties die na de Olympische Spelen niet dekkend geëxploiteerd kunnen worden, kunnen veelal als tijdelijke voorziening gebouwd worden. Het is belangrijk om van te voren na te gaan wat er ondernomen moet worden om deze accommodaties rendabel te maken. Hiervoor is onder andere een goed evenementenbeleid van belang.

Uit recent onderzoek blijkt, dat de organisatie van de Olympische Spelen aantoonbaar leidt tot groei van het bruto nationaal product en de directe bestedingen.

Het IOC besteedt veel aandacht aan het drukken van de kosten voor de Olympische Spelen waar dat mogelijk is. Onder andere door gaststeden kennis van eerder gehouden spelen door te geven. En door met de internationale sportfederaties te overleggen wat de werkelijke grootte van de sportaccommodaties moet zijn. Direct na zijn verkiezing als president van het IOC heeft Jacques Rogge een commissie in het leven geroepen die de huidige schaal van de Olympische Spelen moest onderzoeken. Het doel van deze commissie was om oplossingen te vinden die de schaal, de kosten en de complexiteit van de Olympische Spelen onder controle te houden.

Deze commissie heeft de te maken kosten in 5 thema's verdeeld:
Het format van de Olympische Spelen
De sportaccommodaties en faciliteiten
Management van de Spelen
Het aantal geaccrediteerde personen
Het serviceniveau
De commissie is uiteindelijk tot 117 adviezen gekomen
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  _Nina vr 27 jul 2012 - 10:16

Sayuri schreef:Financiering

De kosten die een land maakt om de Olympische Spelen te organiseren zijn onder te verdelen in twee soorten kosten.

De kosten voor de organisatie van de Spelen
De kosten voor de benodigde infrastructuur en benodigde accommodaties

De kosten van de organisatie van de Olympische Spelen - waaronder wedstrijdorganisatie, huisvesting, catering en vervoer deelnemers - bedragen ongeveer € 2,1 miljard. Deze evenementgebonden kosten worden volledig gedekt door de inkomsten uit kaartverkoop, sponsoring, merchandising en de IOC-bijdrage (waaronder de mediarechten). Deze wijze van financiering heeft ertoe geleid, dat sinds 1984 alle organiserende landen winst hebben gemaakt. Deze winst wordt geherinvesteerd in de ontwikkeling van sport van het gastland.

De investeringen in onder meer infrastructuur en de realisatie van accommodaties zijn sterk afhankelijk van de situatie in de betreffende stad en land. Hoe meer gebruik kan worden gemaakt van bestaande voorzieningen, hoe lager de investeringen (zullen) zijn. De huidige Nederlandse situatie vereist een doordachte investering over een lange periode. Onderzoek laat zien dat bij eerdere Olympische Spelen vooral regionale en nationale overheden en het bedrijfsleven de investeringen in de projecten op zich hebben genomen. Met uitzondering van de VS waar veel door het bedrijfsleven gefinancierd is. Vaak zijn dit gewenste en reeds voorziene investeringen. De Olympische Spelen hebben echter gezorgd voor vroege start en een versnelling van deze projecten. Het IOC eist dat de infrastructurele investeringen deel uit moeten maken van plannen voor de toekomstige ontwikkeling van een stad, regio of land. En niet slechts dienen om de Olympische Spelen vlot te laten verlopen. De steden die een bid indienen zijn verplicht om de langetermijnvisie en plannen voor hun stad te beschrijven. Dit wordt 'legacy' genoemd.

Het IOC adviseert om alleen nieuwe sportaccommodaties te bouwen als hier ook na de Olympische Spelen een exploitabel doel voor is te vinden. Dit om de zogenaamde 'white elephants' te voorkomen. Noodzakelijke Olympische sportaccommodaties die na de Olympische Spelen niet dekkend geëxploiteerd kunnen worden, kunnen veelal als tijdelijke voorziening gebouwd worden. Het is belangrijk om van te voren na te gaan wat er ondernomen moet worden om deze accommodaties rendabel te maken. Hiervoor is onder andere een goed evenementenbeleid van belang.

Uit recent onderzoek blijkt, dat de organisatie van de Olympische Spelen aantoonbaar leidt tot groei van het bruto nationaal product en de directe bestedingen.

Het IOC besteedt veel aandacht aan het drukken van de kosten voor de Olympische Spelen waar dat mogelijk is. Onder andere door gaststeden kennis van eerder gehouden spelen door te geven. En door met de internationale sportfederaties te overleggen wat de werkelijke grootte van de sportaccommodaties moet zijn. Direct na zijn verkiezing als president van het IOC heeft Jacques Rogge een commissie in het leven geroepen die de huidige schaal van de Olympische Spelen moest onderzoeken. Het doel van deze commissie was om oplossingen te vinden die de schaal, de kosten en de complexiteit van de Olympische Spelen onder controle te houden.

Deze commissie heeft de te maken kosten in 5 thema's verdeeld:
Het format van de Olympische Spelen
De sportaccommodaties en faciliteiten
Management van de Spelen
Het aantal geaccrediteerde personen
Het serviceniveau
De commissie is uiteindelijk tot 117 adviezen gekomen
Kun je het samenvatten in 3 zinnen?
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Sayuri vr 27 jul 2012 - 10:17

Inkomsten komen o.a. uit:
IOC bijdragen
TOP sponsorschap programma
Nationale sponsoring
Ticket verkoop
Vergunningen
Loterijen
Beleggingsopbrengsten
Subsidies
Andere inkomsten bronnen
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Sayuri vr 27 jul 2012 - 10:18

Haha, nee, ben zelf nog aan het lezen, heb gecopy paste van de website van het Nederlands Olympisch Comité
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 10:33

Ik vind 33 miljoen euro niet zo heel erg veel.


Dat zou ongeveer 2 euro per inwoner van Nederland zijn, om het even simpel te bekijken. Zou ik best kunnen missen daarvoor.

Afrika kan je er niet mee voeden, zelfs niet met een euro knaller, want die moeten elke dag eten. Vind het niet echt een vergelijking...


Tuurlijk is het erg veel voor een show als je er niks om geeft. Maar ja.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Printje vr 27 jul 2012 - 10:39

Zero het gaat me er meer om dat er allemaal gezegd wordt bezuinigen hier, bezuinigen daar en dan gaan ze aan zo'n onzin eigenlijk, zoveel geld uitgeven, besteedt het dan goed aan je eigen volk denk ik dan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 10:44


Als in; hier hebben jullie allemaal 2 euro extra die we van jullie wilde zien, maar de verdiensten die jullie wilde gaan maken aan tourisme laten we ook even zitten? laughcry

Voor UK is dit misschien niet de beste tijd (ondanks dat ze geen Euro crisis hebben), maar voor bijv Brazilie is dit geweldig. Over 2 jaar WK, over 4 jaar de spelen... je wil niet weten wat dit voor hun economie doet.
Ik snap heel goed dat Engeland niet onder wil doen en de gok heeft gewaagd.

Ze verdienen er heus genoeg aan hoor. Komt echt wel weer terug dat geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 12:06

Het is veel geld, maar het levert ook veel op voor Engeland. Bijvoorbeeld al die extra toeristen en sporters etc, die moeten toch ook eten Wink Op de lange termijn zal Engeland ook meer toeristen trekken (kijk maar naar wat er bij Zuid-Afrika is gebeurd met het WK!!!)

http://www.nd.nl/artikelen/2012/juli/11/britse-economie-groeit-door-spelen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Marin vr 27 jul 2012 - 12:20

Zo gek vind ik het niet. Dat hoort er gewoon bij. En het levert idd veel geld en werkgelegenheid op.

Zero, ja idd, Brazilie is al zo upcoming, en dan ook nog die evenementen. Super voor dat land.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV opening OS: is toch niet normaal? Empty Re: NAV opening OS: is toch niet normaal?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum