Wat zou jij doen?
+8
Coco
Susan
Monte
SarahKey
Rovine
Teddyaapje
Lolly's
Steep
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wat zou jij doen?
_Leaf_ schreef:Ik had het ook gemeld.
Ik vind het ook heel bizar om hier dagelijks te zien hoe er even een buggy buiten de coffeeshop geparkeerd wordt terwijl vader of moeder even wiet aan het halen is. Soms staan er ook echt kleine kindjes buiten te wachten.
Snap daar ook echt helemaal niks van....
Wat is daar zo erg aan dan? Ik heb er ook weleens gewacht. Als we aan de wandel zijn ga ik niet in een straat verderop wachten. Uiteraard ga ik wel een eind verderop staan als er buiten gerookt wordt.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik zou zelf wel eerst naar die mensen zijn gegaan en als dat niet zou helpen naar de toezichthouders. Als die het ook niet zouden oplossen zou ik de speeltuin verlaten.
Coco- Ratel
Ik vind het wel tamelijk aso eerlijk gezegd.Nois schreef:_Leaf_ schreef:Ik had het ook gemeld.
Ik vind het ook heel bizar om hier dagelijks te zien hoe er even een buggy buiten de coffeeshop geparkeerd wordt terwijl vader of moeder even wiet aan het halen is. Soms staan er ook echt kleine kindjes buiten te wachten.
Snap daar ook echt helemaal niks van....
Wat is daar zo erg aan dan? Ik heb er ook weleens gewacht. Als we aan de wandel zijn ga ik niet in een straat verderop wachten. Uiteraard ga ik wel een eind verderop staan als er buiten gerookt wordt.
Gast- Gast
Wat vind je aso? Wietgebruik of wiet kopen?
Coco- Ratel
Allebei waar een kind bij is.Nois schreef:Wat vind je aso? Wietgebruik of wiet kopen?
Gast- Gast
Maar als je buiten staat, zijn ze niet bij het gebruik of kopen van wiet. Weinig aso aan. Een kind wordt uberhaupt niet binnen gelaten in een coffeeshop.
Coco- Ratel
Ik vind het goed dat je er een melding van hebt gemaakt. Persoonlijk zou ik ook naar de toezichthouders gaan en niet de mensen zelf erop aanspreken.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Zelda schreef:Allebei waar een kind bij is.Nois schreef:Wat vind je aso? Wietgebruik of wiet kopen?
En een kind meenemen de slijterij in? Vind je dat ook aso?
En tegenoverbwie vind je het aso? Tegenover het kind, of tegenover andere mensen?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Jeetje, dat is wel heel vreemd . Ik zou persoonlijk ook echt die moeders niet gaan aanspreken, als ze zo asociaal zijn om in een speeltuin te gaan zitten blowen dan zijn ze misschien ook wel zo aso om te gaan schelden of erger als ze ergens op aan gesproken worden. Het lijkt me wel een bepaald slag mensen dat gaat zitten blowen in een speeltuin en dan niet het slag dat normen en waarden hoog in het vaandel heeft.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik vind een kind de slijterij in nemen ook wel raar ja. Ik kan het niet zo goed uitleggen, het is een gevoel. Dat mag ik toch vinden?RYW schreef:Zelda schreef:Allebei waar een kind bij is.Nois schreef:Wat vind je aso? Wietgebruik of wiet kopen?
En tegenoverbwie vind je het aso? Tegenover het kind, of tegenover andere mensen?
Gast- Gast
Ik zou dit absoluut melden! Ik wil sowieso niet dat D. in een rokerige ruimte moet spelen ( ik rook zelf, en ga zelf ook altijd buiten staan) en daarbij zou ik het gewoon belachelijke actie vinden van die ouders om een joint te gaan roken waar kinderen bij zijn.
edit: dacht dat het over een indoor speeltuin ging. Maar ik vind wietgebruik in het bijzijn van kinderen not done. Daar tegenover vind ik het drinken van een alcoholisch drankje, in het bijzijn van kinderen minder erg, mits 1 van de ouders nuchter blijft. Misschien heel krom, maar in mijn ogen is wietgebruik 'erger' als een drankje drinken. Ik heb het vroeger zelf ook geregeld gedaan ( blowen) en weet dat je dan best van de wereld bent, dat heb je niet met 1/2 alcholisch drankjes.
edit: dacht dat het over een indoor speeltuin ging. Maar ik vind wietgebruik in het bijzijn van kinderen not done. Daar tegenover vind ik het drinken van een alcoholisch drankje, in het bijzijn van kinderen minder erg, mits 1 van de ouders nuchter blijft. Misschien heel krom, maar in mijn ogen is wietgebruik 'erger' als een drankje drinken. Ik heb het vroeger zelf ook geregeld gedaan ( blowen) en weet dat je dan best van de wereld bent, dat heb je niet met 1/2 alcholisch drankjes.
Laatst aangepast door Star007 op za 28 jul 2012 - 4:22; in totaal 2 keer bewerkt
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
En een slijterij en een coffeeshop vind ik 2 totaal verschillende dingen eigenlijk, misschien omdat het wat meer geaccepteerd is om te drinken dan om een joint te roken. Het is een gevoelsmatig iets, maar iedereen heeft toch wel iets wat hij/zij niet goed onder woorden kan brengen waaróm men iets voelt?
Gast- Gast
Zelda schreef:Ik vind een kind de slijterij in nemen ook wel raar ja. Ik kan het niet zo goed uitleggen, het is een gevoel. Dat mag ik toch vinden?RYW schreef:Zelda schreef:Allebei waar een kind bij is.Nois schreef:Wat vind je aso? Wietgebruik of wiet kopen?
Als ik boodschappen aan het doen ben met D. en ik moet even een flesje drank halen voor ons, dan doe ik dat ook gewoon meteen, waar zij bij is. Waarom niet..
Star007- Kletskop
Ik zou dat zelf niet zo snel doen, maar ik vind een slijterij wel minder 'erg' dan een coffeeshop, dat wel.
Maar ja, hoe vaak ga ik naar de slijterij? Bijna nooit, en als ik ga dan heb ik mijn zoontje nooit bij me eigenlijk.
Maar ja, hoe vaak ga ik naar de slijterij? Bijna nooit, en als ik ga dan heb ik mijn zoontje nooit bij me eigenlijk.
Gast- Gast
Zelda schreef:Ik zou dat zelf niet zo snel doen, maar ik vind een slijterij wel minder 'erg' dan een coffeeshop, dat wel.
Een coffeeshop vind ik meteen een heel ander verhaal. Want daar wordt het ook gebruikt, dus dan stel je je kind bloot aan al die rook van de joints. Mijn dochter wordt in de slijterij niet zat van al die flessen die daar staan
Star007- Kletskop
Waarom vind je wietgebruik erger dan alcohol dan Star? Alcohol is een harddrug, wiet een softdrug. Alcohol is ook schadelijker voor het lichaam dan wiet.
En een kind komt een coffeeshop niet in dus die kun je daar ook niet blootstellen aan het gebruik.
En een kind komt een coffeeshop niet in dus die kun je daar ook niet blootstellen aan het gebruik.
Coco- Ratel
Nois schreef:Waarom vind je wietgebruik erger dan alcohol dan Star? Alcohol is een harddrug, wiet een softdrug. Alcohol is ook schadelijker voor het lichaam dan wiet.
Als ze inderdaad niet binnen mogen ( is dat zo? ook niet met ouders?) , dan is dat inderdaad niet erger. Waarom ik wietgebruik erger vind? Zoals ik al eerder schreef, heb ik het zelf ook geregeld gebruikt in mijn puberteit en ik weet dus heel goed welk effect het op je heeft. Snap ook echt niet dat wiet een softdrug is.
Star007- Kletskop
Zelda schreef:Ik vind een kind de slijterij in nemen ook wel raar ja. Ik kan het niet zo goed uitleggen, het is een gevoel. Dat mag ik toch vinden?RYW schreef:Zelda schreef:Allebei waar een kind bij is.Nois schreef:Wat vind je aso? Wietgebruik of wiet kopen?
Gut, Zelda, waar staat er nou in vredesnaam weer dat jij dat niet mag vinden?
Ik vraag het omdat wiet roken of kopen als enorm asociaal wordt getypeerd, maar qua schade en verslavingsgraad is alcohol minstens zo slecht, dus puur feitelijk geef je dan een net zo slecht voorbeeld. Het argument van 'in de coffeeshop wordt ook gerookt en ik wil niet dat mijn kind in de rook staat' gaat ook niet op, want een kind mag inderdaad de coffeeshop niet in, als een coffeeshop-eigenaar mensen van onder de 18 binnenlaat riskeert hij sluiting.
Heel simpel gezien is het enige verschil dat alcohol kopen en gebruiken meer sociaal geaccepteerd is en ook ruimer binnen de wet valt daardoor, verder is er puur feitelijk geen verschil. Alcohol is op zijn minst even slecht, makkelijker verkrijgbaar en heeft dus een lagere drempel.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Star007 schreef:
Als ze inderdaad niet binnen mogen ( is dat zo? ook niet met ouders?) , dan is dat inderdaad niet erger. Waarom ik wietgebruik erger vind? Zoals ik al eerder schreef, heb ik het zelf ook geregeld gebruikt in mijn puberteit en ik weet dus heel goed welk effect het op je heeft. Snap ook echt niet dat wiet een softdrug is.
Ook niet met ouders inderdaad. Het is echt 18+ met identiteitscontrole (als het goed is tenminsten). Ik heb er zelf een tijdje gewerkt en als er iets is waar ze heel precies in zijn, dan is het wel in het weren van minderjarigen omdat ze de tent kunnen sluiten als er een minderjarige wordt aangetroffen.
Ik denk overigens dat de effecten van wiet en drank afhankelijk zijn van de persoon. Ik ben zelf compleet out gegaan na 2 rose waarbij ik pas de volgende ochtend wakker werd. Ben ook in de Melkweg al eens in slaap gevallen na 1 wijntje . Terwijl ik van een jointje hooguit relaxt raakte, maar verder gewoon nuttig, ik kon dan zelfs opperbest studeren.
Ik vind het trouwens ook vreemd dat wietgebruik als asociaal wordt gezien en drankgebruik als de normaalste zaak van de wereld, waar je enorm naar mag verlangen. Bij ons kwamen voornamelijk mensen met een hogere klasse dan de gemiddelde Nederlander heeft.
Ik nuttig beiden overigens al jaren niet meer.
Coco- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Minder werken...doen of niet doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Na doen
» Wat te doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Na doen
» Wat te doen?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: