Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keukenmachine of mixer?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Keukenmachine of mixer? Empty Keukenmachine of mixer?

Bericht  Happinaz do 26 jul 2012 - 21:04

Wellicht kom ik echt onder een steen vandaan gekropen maar ik vraag me iets af, omdat ik overweeg iets aan te schaffen.
Maar wat dat 'iets' is daar ben ik zelf dus ook nog niet achter....Very Happy

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een keukenmachine, een mixer, een staafmixer en een blender?
Of is het zo dat een keukenmachine dat állemaal kan?
En als ik een mixer wil hebben (voor cake/taarten/koekjes etc) moet ik dan een 'mixer' hebben of een 'staafmixer'?

En wat heb jij voor iets in de keuken staan? En wat doe je ermee? En wellicht ook wat het je gekost heeft?

Ik word er helemaal gek van.....:O

HELP!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keukenmachine of mixer? Empty Re: Keukenmachine of mixer?

Bericht  litllejoy do 26 jul 2012 - 22:07

Ik heb een mixer en een blender.

De mixer gebruik ik grotendeels voor deeg cake etc.
De blender gebruik voor fruitsapjes, om tomaten de pureren voor saus etc.

Een staafmixer wil ik nog steeds halen omdat dat wel makkelijk is om bijvoorbeeld een soep te pureren.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  minoessepoes do 26 jul 2012 - 22:09

Een mixer gebruik je om slagroom te kloppen bijvoorbeeld en voor taarten inderdaad. Vaak krijg je er ook deeghaken bij om bijvoorbeeld brood of pizza deeg mee te " kneden". Een handmixer, (die ik in jou geval zal kopen aangezien je hem waarschijnlijk niet super veel gebruikt), heb je bij de Blokker of Hema bijvoorbeeld al voor 15 euro.

Een staafmixer gebruik je meer om te pureren. Babyvoedsel, soepen glad maken (kan in een redelijk warme pan), fruit voor smoothies enz. Je hebt wat luxere staafmixers met een extra bakje om te hakken, daar kan je dus uien in hakken of bijvoorbeeld gehakt in maken of noten in fijn maken.

Bij een huishoudmachine heb je vaak meerdere messen bijvoorbeeld om te raspen of plakjes te maken. Makkelijk om groenten mee te " snijden". Of om bijvoorbeeld koekjes (voor een monchou taart) te hakken of noten. Ook kan je er deeg in laten mengen/ kloppen. Slagroom kloppen lukt er (naar mijn weten, misschien tegenwoordig ook wel) niet mee. Het grote nadeel eraan vind ik dat je heel veel afwas heb, de bak, de messen en de deksel met zo'n rare tuit (dus neemt ook veel ruimte in de afwasmachine in).

Zelf bak ik zo nu en dan en sta ik best veel in de keuken, maar ik maak niet super veel taarten bijvoorbeeld. Ik heb een handmixer en een staafmixer en daar heb ik ruim voldoende aan.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Happinaz do 26 jul 2012 - 23:39

Allebei, maar vooral Minoessepoes, bedankt voor jullie antwoorden.

Ik gebruik 'hem' nu nog niet veel (ik doe nu bijna alles met de garde opkloppen met spierpijn tot gevolg) omdat ik niet het goede gereedschap heb. hetzelfde geldt voor mijn vriend, die houdt van koken en dingen uitproberen maar we hebben het nooit prioriteit gegeven.

En hoe ik het dan begrijp zou ik dus een keukenmachine (die zijn duur heb ik al gezien) kunnen overwegen die ook een mix functie heeft. En anders inderdaad de staafmixer en de handmixer.
Ik ben wel verder geholpen, nu op zoek naar datgeen wat voor ons het beste is! Keukenmachine of mixer? 1578173417
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Arwyn do 26 jul 2012 - 23:51

Een handmixer is lekker basic. De dingen die je het meest maakt (beslag, deeg, biscuit voor taart) kun je daar goed mee maken.
Ik heb zelf ook een keukenmachine, maar stiekem gebruik ik die nauwelijks. Het is, zoals hier al gezegd, een gedoe en veel afwas.
Een staafmixer heb ik laatst besteld, dan zo een met een bakje erbij. Lijkt me wel handig voor het hakken van nootjes en kruiden.

De mixer en staafmixer heb ik trouwens van de Hema, 10,- en 15,-. Niet duur en werkt echt prima.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Happinaz vr 27 jul 2012 - 0:02

Die staafmixer met die bakjes kwam ik net inderdaad ook tegen! Die leek mij ook wel wat!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: