Koortslip
+4
Susan
Pussycat
Jilke
Stoplicht
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Koortslip
Hallo,
Geen idee of ik dit in het juiste topic plaats, maar dat merk ik dan wel...
Doordat ik onlangs goed de griep heb gehad, heb ik nu te maken met 2 koortslippen,balen! Maar nu vroeg ik mij af...ik werk in de kinderopvang en ik mag gewoon werken mits ik er zo'n Compeed-pleistertje op plak, maar tot wanneer plak je die?
Één koortslip is nl. al open en volgens mij werkt zo'n pleistertje dan niet meer, maar zeker weten doe ik het niet! Zo'n pleistertje is om te voorkomen dat de besmetting doorgegeven kan worden, maar is een open koortslip ook nog besmettelijk en zo ja, hoe voorkom ik dan dat ik evt. een kindje besmet? Thuis blijven is geen optie, dan zouden sommige mensen elke maand thuis kunnen zitten voor een koortslip!
Ik ben benieuwd...
Geen idee of ik dit in het juiste topic plaats, maar dat merk ik dan wel...
Doordat ik onlangs goed de griep heb gehad, heb ik nu te maken met 2 koortslippen,balen! Maar nu vroeg ik mij af...ik werk in de kinderopvang en ik mag gewoon werken mits ik er zo'n Compeed-pleistertje op plak, maar tot wanneer plak je die?
Één koortslip is nl. al open en volgens mij werkt zo'n pleistertje dan niet meer, maar zeker weten doe ik het niet! Zo'n pleistertje is om te voorkomen dat de besmetting doorgegeven kan worden, maar is een open koortslip ook nog besmettelijk en zo ja, hoe voorkom ik dan dat ik evt. een kindje besmet? Thuis blijven is geen optie, dan zouden sommige mensen elke maand thuis kunnen zitten voor een koortslip!
Ik ben benieuwd...
Stoplicht- Fluisteraar
- Aantal berichten : 121
Punten : 172
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Koortslip
Heel goed je handen wassen, niet aan je mond komen en vooral niet met je mond in de buurt van een kindje komen.
Zover ik weet is het voor babytjes erg gevaarlijk om een besmetting over te nemen!!
Zover ik weet is het voor babytjes erg gevaarlijk om een besmetting over te nemen!!
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Als de wond open is dan is het juist besmettelijk.
Ik zou gewoon zo'n dingetje plakken en gaan werken.
Ik zou gewoon zo'n dingetje plakken en gaan werken.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Een open koortslip is juist heel erg besmettelijk, afplakken dus.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Afplakken was ik inderdaad al van plan, al is het maar voor de zekerheid he...
Maar hoe zit het wanneer je een korstje hebt op de koortslip? Dus hij is dan zegmaar al open geweest maar is helende...
Maar hoe zit het wanneer je een korstje hebt op de koortslip? Dus hij is dan zegmaar al open geweest maar is helende...
Stoplicht- Fluisteraar
Ik zou het persoonlijk gewoon afplakken tot het helemaal over is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik plak zelf ook altijd tot hij bijna helemaal weg is... (vind het dan ook minder jeuken)
En mbt je werk zou ik wat al gezegt is goed je handen wassen, en er niet aan zitten en zorgen dat de kinderen niet met
hun handje er naar willen wijzen (aanraken)
En mbt je werk zou ik wat al gezegt is goed je handen wassen, en er niet aan zitten en zorgen dat de kinderen niet met
hun handje er naar willen wijzen (aanraken)
pinkflower- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 66
Registratiedatum : 14-01-11
Die pads van compeed zorgen ervoor dat er geen korstje ontstaat. Blijven plakken tot het weg is. Nadeel van Compeed vind ik wel de prijs..
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik weet dat Compeed een korstje voorkomt, maar soms ben je al te laat...en zodoende stelde ik de vraag betreffende het korstje en de besmetting.
Stoplicht- Fluisteraar
gewoon over het korstje heen plakken.
Ik gebruikte ook altijd compeed ( erg duur idd)
en dan gewoon net zo lang tot het over is.
K heb tegenwoordig een creme die eigenlijk voor eczeem is, maar als ik dat op mijn koortslip smeer is hij binnen 2 dagen weg!
Ik gebruikte ook altijd compeed ( erg duur idd)
en dan gewoon net zo lang tot het over is.
K heb tegenwoordig een creme die eigenlijk voor eczeem is, maar als ik dat op mijn koortslip smeer is hij binnen 2 dagen weg!
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Welke creme is dat dan? Helaas zal die wel alleen op recept verkrijgbaar zijn denk ik...
Stoplicht- Fluisteraar
Nee hoor, Zovirax is gewoon bij de drogist te koop zonder recept. Werkt net zo goed als Compeed vind ik, je krijgt alleen zeker een korstje.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Bij mij werkte alleen Vectavir maar die is nergens meer te koop
Heb nu een nieuw merk (weet de naam zo even niet) en hopelijk werkt die ook.
Maar in jou geval inderdaad goed afplakken tot het helemaal over is.
Heb nu een nieuw merk (weet de naam zo even niet) en hopelijk werkt die ook.
Maar in jou geval inderdaad goed afplakken tot het helemaal over is.
Gast- Gast
Brr koortslippen zijn zo vervelend...... Baal er echt van als er weer een komt! :affraid:
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: