Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Bestaande' kat en nieuwe kat/kitten erbij

+6
ChocoChip
Jerry
Rovine
Aziraphale
Bazinga
_Nina
10 plaatsers

Ga naar beneden

'Bestaande' kat en nieuwe kat/kitten erbij Empty 'Bestaande' kat en nieuwe kat/kitten erbij

Bericht  _Nina vr 20 jul 2012 - 12:08

Hoe lang duurde bij jullie de periode van aan elkaar wennen? Wij hebben vanavond de dames aan elkaar voorgesteld en dat was niet echt ehh... Succesvol. Poes die we al hadden was direct van de leg, bang, blazen, grommen en neiging tot vechten, wat we tegen hebben gehouden, terwijl kitten inmiddels heerlijk aan het verkennen was en prinsheerlijk op de bank lag. We houden ze vannacht maar even apart.

Hoe lang duurt dit? Tips om het zo goed mogelijk te laten verlopen? Ik ben gelijk bang dat er geen kans van slagen in zit en voel me schuldig dat ik dat kittentje in huis gehaald heb, dacht poes er echt een plezier mee te doen, maar nu denk ik: in dr eentje redde ze zich toch ook redelijk?

:nopompom:
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Bestaande' kat en nieuwe kat/kitten erbij Empty Re: 'Bestaande' kat en nieuwe kat/kitten erbij

Bericht  Bazinga vr 20 jul 2012 - 12:15

Wij hadden Frits van 2 jaar oud, toen (destijds nog) Zusje erbij kwam. Frits begon met blazen en hield afstand, terwijl 't kleine mormel alles opvrat wat ie tegen kwam, op de meest riante plekken ging liggen en aandacht vroeg....

We hebben 't lekker laten gaan Very Happy Er was wat ruzie, Frits heeft paar keer uitgehaald en tot op de dag van vandaag knokken ze nog, van tijd tot tijd. Maar da's gewoon nog steeds machtstrijd, want beide zijn mannetjes, maar volgens mij hartstikke homo, dus geen is de baas, want 't zijn allebei mietjes Very Happy

Volgens mij moet je 't ook laten gaan, omdat ze zelf een rangorde uitvechten. De dierenarts gaf mij nog wel als tip om de kitten niet meer aandacht te geven, dan Frits, omdat hij zich misschien achtergesteld zou voelen. (Onmogelijk, Frits is de liefde van m'n leven, maar er zit een punt in)

*Edit; trouwens.. Kitten? Foto? Very Happy
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

'Bestaande' kat en nieuwe kat/kitten erbij Empty Re: 'Bestaande' kat en nieuwe kat/kitten erbij

Bericht  Aziraphale vr 20 jul 2012 - 19:09

Onze poes Bella heeft 2 weken lang naar kitten Borre geblazen. Ze was doodsbang voor hem, was van streek, moest kotsen, gromde naar mij en m'n vriend en iedereen die maar bewoog. Ze sloeg het kitten soms en haalde naar hem uit en blies dan keihard in z'n gezicht. Kitten Borre was er niet van onder de indruk, trouwens. Hij is sowieso van erg weinig onder de indruk smile In die 2 weken zat er wel al wat verandering in haar gedrag, het werd steeds minder erg zeg maar. Wij hadden nog een kater, Bo, die was direct heel lief voor het kitten.
Wij hebben ze nooit apart gezet. Kitten Borre moest z'n plekje ook weten en leren kennen in de rangorde. Als het vechten niet tot bloedens toe is, is er in principe weinig aan de hand, hoe vervelend het ook is dat ze vechten. Wel zorgden we voor genoeg plekjes, juist voor Bella, om zich terug te kunnen trekken als ze geen zin in ons en de andere katten had. Niet buiten....want dan heb je de kans dat ze weg blijft. Sowieso komen onze katten niet verder dan de afgezette tuin. Maar bijvoorbeeld in de douche, lekker hoog op het kastje, waar het kitten nog niet op kon klimmen. Dan had ze even rust.

Inderdaad het kitten niet meer of andere aandacht geven, probeer juist je bestaande poes te benaderen. Als ze ook naar jullie gromt, dan wil ze ws wat rust. Bij ons is alles na 2 weken goed gekomen. Bella en Borre (is net geen kitten meer nu, hij is net 1 jaar geworden) vinden elkaar best oké. Dikke vrienden zijn het niet, maar heeeel soms liggen ze samen te slapen smile Bo en Borre vinden elkaar echt superleuk, twee knuffelkaters bij elkaar. Ik denk toch dat vrouwtjespoezen wat gecompliceerder zijn Yes
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rovine vr 20 jul 2012 - 19:15

Zolang ze elkaar niet verwonden gewoon hun gang laten gaan. Henkie is een enorme goedzak, had nog nooit van zijn leven geblazen of uitgehaald. Tot Lola binnenkwam. Wist niet wat me overkwam. Heeft 3 dagen geduurd, toen waren ze dikke maatjes. Bij mij ging het wel snel, heb niet zulke moeilijke katten. Maar zelfs Henk heeft even zijn stekels opgezet, heel normaal dus.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 19:28

Ik houd dit topic in de gaten. Ik twijfel al een tijdje over een 2de kat maar onze Aag is nogal een Diva eerst klas dus ben ook een beetje bang dat het niet goed gaat met een 2de kat. Wil toch graag een asiel kitten, het zit nu trouwens vol met kittens. Het asiel waar wij Aagje vandaan hebben zijn zeker meer dan 10 kittens bij gekomen. Het jammere wel is dat wij over 2 weken op vakantie gaan en dan wil ik niet nu een kitten uit het asiel halen, vind het al erg om Aagje 10 dagrn alleen thuis te laten. Mijn moeder komt wel 2keer per dag kijken maar toch!

Wel leuk dat je een nieuw vriendje voor je kat hebt gehaald! Als ik de verhalen hierboven lees komt het denk ik wel goed. Teminste ne aan dat jou eerste 2 katten ook in het begin ruzie hebben gemaakt? Of kwamen ze uit hetzelfde nestje?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 19:31

...

Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 7:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale vr 20 jul 2012 - 19:39

Dropdraakje schreef:
Wel leuk dat je een nieuw vriendje voor je kat hebt gehaald! Als ik de verhalen hierboven lees komt het denk ik wel goed. Teminste ne aan dat jou eerste 2 katten ook in het begin ruzie hebben gemaakt? Of kwamen ze uit hetzelfde nestje?

Wat leuk dat je misschien ook een kitten erbij wilt, Dropdraakje! Wij hebben onze kittens in september 2010 uit het asiel gehaald, toen zat het ook nog bomvol kittens. En Borre hebben we oktober vorig jaar opgehaald daar, ook toen was het vol met kittens. Dus als je terug komt van vakantie, zijn er vast (helaas...) nog genoeg kittens te vinden in het asiel.

Wij hadden al twee katten van 1 jaar, die hebben we als kittens op dezelfde dag opgehaald uit het asiel. Komen niet uit hetzelfde nestje, ze scheelden ook 3 weken in leeftijd. Maar dit is vanaf dag 1 goed gegaan. Ze weten niet beter dan dat ze samen waren bij ons thuis, vanaf het eerste moment.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry vr 20 jul 2012 - 20:06

Laatst met n vriendin in t asiel een kitten voor haar uitgezocht. Daar raadden ze aan de katten eerst een dag of 3 apart te houden zodat de kitten het huis kan ontdekken, maar ze elkaars geuren al wel ruiken.
Ze zeiden ook dat t met katers een stuk makkelijker is dan met poezen en hoe jonger de "bestaande" kat, hoe beter...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Nina vr 20 jul 2012 - 21:01

Ik ben heel benieuwd, vandaag gaan we voor poging 2 maar als ik het hoer lees is er dus nog wel hoop. Ik voel me nu een soort schuldig richting Nova, haha. Bang dat zij zoiets heeft van 'hoe komt dat stomme baasje met dr idiote kop erbij om dat kreng in huis te halen'. Terwijl ik het júíst voor haar deed laughcry
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Aziraphale vr 20 jul 2012 - 21:04

Statler schreef:Ik ben heel benieuwd, vandaag gaan we voor poging 2 maar als ik het hoer lees is er dus nog wel hoop. Ik voel me nu een soort schuldig richting Nova, haha. Bang dat zij zoiets heeft van 'hoe komt dat stomme baasje met dr idiote kop erbij om dat kreng in huis te halen'. Terwijl ik het júíst voor haar deed laughcry

Dat had ik ook heel erg...maar het komt vast goed!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  ChocoChip vr 20 jul 2012 - 21:06

Geen kat maar hond.
De eerste aantal dagen moest de oudste wennen, wanneer ze ruzie hebben oid gewoon laten gaan, de oudste moet dan aangeven dat hij de baas is. En na een aantal dagen waren ze hier dikke maatjes en kunnen nu niet zonder elkaar. Geef het wat tijd. En vooral niet forceren.

En wat wij wel doen, de oudste als eerste aanhalen/begroeten/eten geven. De kleine als laatst. En de aandacht goed verdelen.
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Sarah1985 vr 20 jul 2012 - 21:28

Wij kregen een kitten op zondag en de oude kat deed.niks anders dan blazen en grommen. De maandags moesten ze bij elkaar.omdatwe moesten werken. En de maandag avond.lagen ze samen op de bank wel beide aan een.kant en.zo steeds dichter bij elkaar. Ging vrij snel. Nu vechten ze nog wel eens maar daarna liggen ze weer samen te knuffelen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rovine vr 20 jul 2012 - 21:36

Statler schreef:Ik ben heel benieuwd, vandaag gaan we voor poging 2 maar als ik het hoer lees is er dus nog wel hoop. Ik voel me nu een soort schuldig richting Nova, haha. Bang dat zij zoiets heeft van 'hoe komt dat stomme baasje met dr idiote kop erbij om dat kreng in huis te halen'. Terwijl ik het júíst voor haar deed 'Bestaande' kat en nieuwe kat/kitten erbij 394967

Ja, dat gevoel had ik ook! Zeker omdat Lola ook niet het makkelijkste poesje was voor mij vroeg ik me al af wat ik nou weer bedacht had. Anders zou ik zitten met een poesje wat zowel mij als Henk niet leuk vindt. Maar laat ze gewoon hun gang gaan, over een paar weken gaat het vast stukken beter.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  banjer49 vr 20 jul 2012 - 21:54

onze banjer was 7 dat we een kitten erbij namen, in begin was het ook blazen, denk dat komt wel goed, maar nee hoor ze blaast nog steeds naar die kleine, ondertussen is die kleine nu al meer dan een jaar oud. Ik lees veel succes verhalen dat het wel goed gaat dus gaat bij jou ook vast goed.
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  _Nina vr 20 jul 2012 - 22:34

Nova laat zich nu in elk geval wel aanhalen in het bijzijn van Kyra. Dat was gisteren niet zo. Ze bekijkt t van een afstandje en als ze te dicht in de buurt komt is het blazen en grommen, maar ze heeft nog niet uitgehaald. Nu blijft Kyra ook wel op veilige afstand, dat wel. Ben er al wel wat geruster op dan gisteren. Kyra is al dol op m'n vriend, ik richt me wel op Nova Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Gympie vr 20 jul 2012 - 22:42

Hoe oud is je eerste kat? Oude beestjes waarderen jong kroost niet echt, hoe goed jij het ook bedoelt. Maar ik weet niet hoe oud je eerste is.

Verder, ja het jonkie breekt in in een territorium. Dat is vaak een probleem. Soms is het een kwestie van wennen, soms komt het pas goed als je gaat verhuizen een keer en een nieuw territorium hebt wat voor geen van beide nog eigen is.

Laatst aangepast door Gympie op vr 20 jul 2012 - 22:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Siamsa vr 20 jul 2012 - 22:47

Mijn kat was bijna een jaar oud toen zijn broer (halfjaartje ouder) bij ons kwam wonen. De eerste paar dagen moesten ze niets van elkaar hebben en gingen ze vechten (wie is de baas?), maar gelukkig gingen ze niet sproeien om hun territorium af te bakenen, daar was ik namelijk wel een beetje bang voor na verhalen gelezen te hebben. Al vrij snel waren ze uitgevochten en vonden ze elkaars gezelschap prima. Ze spelen samen, eten samen, doen hun behoefte in dezelfde kattenbak en slapen in elkaars mandjes. Uiteraard rennen ze ook regelmatig achter elkaar aan en rollen ze 'vechtend' over de grond, maar dat is altijd nadat de een de ander uit heeft zitten dagen. Ach, hoort erbij, en ze verwonden elkaar niet. Ze werken ook samen om dingen voor elkaar te krijgen (en ik bedoel niet bij mij, maar om bij speeltjes te kunnen of snoepjes uit de snoeptrommel te krijgen o.i.d.), heel grappig om te zien! Ik lach me ook helemaal rot als de een bijvoorbeeld op tafel zit met zijn staart hangend over de rand, en dat de ander dan eronder zit op de grond en naar de staart van de nietsvermoedende kat op de tafel mept. Het gevolg is dan dat ze als een stel paarden achter elkaar aan door het huis hollen, haha.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  _Nina vr 20 jul 2012 - 23:07

Nova is volgende maand 7, en tot een maand terug samen geweest met dr broertje.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 1:00

Aziraphale schreef:
Statler schreef:Ik ben heel benieuwd, vandaag gaan we voor poging 2 maar als ik het hoer lees is er dus nog wel hoop. Ik voel me nu een soort schuldig richting Nova, haha. Bang dat zij zoiets heeft van 'hoe komt dat stomme baasje met dr idiote kop erbij om dat kreng in huis te halen'. Terwijl ik het júíst voor haar deed 'Bestaande' kat en nieuwe kat/kitten erbij 394967

Dat had ik ook heel erg...maar het komt vast goed!

Dat gevoel had ik de eerste week ook! Ik had ook een tweede erbij gedaan, omdat ik zelf vaak weg was. Maar het is helemaal goed gekomen en ben uiteindelijk blij dat ik het gedaan heb.

Gast
Gast

Bericht  _Nina za 21 jul 2012 - 2:32

M'n vriend was net op de laptop bezig, Kyra ligt links van hem, Nova komt rechts van hem zitten, en blaast even behoorlijk en gaat vervolgens rechts tegen m'n vriend aanliggen 'Bestaande' kat en nieuwe kat/kitten erbij 281626781
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: