Ik ben het spuugzat!
+19
bolus26
Teddyaapje
Burn
studiebol
Coco
Tania
Lejow
Jezzie
Aimee
Muus
Bloem86
Linda
_Jet
Thunder
MADDIE
SleepingBeauty
Parel
Parisienne
CCC
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ik ben het spuugzat!
Ik moet het even kwijt, ik ben het zo ontzettend zat allemaal. Het is vakantieperiode, dus ik heb elke keer een andere gyn. Elke keer komt de volgende complicatie ter sprake: ik heb te weinig bloedplaatjes en afhankelijk van de waarde op het moment van bevallen moet er een transfusie plaatsvinden en kan er normaal worden bevallen of keizersnede onder volledige narcose. Verder zijn de kindjes iets te klein maar ze maken het wel elke keer heel goed (afkloppen).
Maar nu élke keer heb ik een andere gyn (of assistent) en ELKE keer krijg ik een ander verhaal te horen. De een is heel optimistisch, de ander maakt er een compleet drama van. Ik word zo heen en weer geslingerd tussen emoties en verwactingen, ik word er zo moe van. Vandaag een arts assistente gehad die compleet dramatisch deed en me vanavond zou terugbellen want mijn bloedwaardes waren lager dan ooit. Ik heb weken gehoord dat ik vaginaal moet proberen te bevallen, belt ze net is het opeens weer een keizersnede. En al wéken is gezegd dat zullen inleiden in week 37 omdat het niet meer gaat, die doos begint over week 39. Ik word er niet goed van, ik weet totaal niet waar ik aan toe ben. De ene keer kom ik lachend naar buiten omdat de gyn zo positief is, de andere keer loop ik te janken omdat het er bijna op neer komt dat ik dood kan bloeden en vast iets vreselijks onder de leden heb (en de kindjes mogelijk ook). Met als druppel die trut net. Zegt ze aan het eind ook nog: "hoe staat u hier emotioneel nou in, want het is natuurlijk niet niks allemaal zo'n keizersnede". Wil ze tranentrekken ofzo?
Nouja verwarrend verhaal, komt erop neer dat ik gek word van de achtbaan, ik gewoon wil dat die baby's er komen en gezond en wel, hoe kan me inmiddels geen bal meer schelen. En ik wil gewoon dat gemaakte afspraken blijven staan en men één lijn trekt naar mij toe zonder al die bangmakerij die achteraf toch weer een storm in een glas water bijkt (weet je nog, weken angst gehad vanwege mogelijk waterhoofdje van ons zoontje, groeiachterstand, HELPP syndroom enz). Wat een ***zwangerschap!
Maar nu élke keer heb ik een andere gyn (of assistent) en ELKE keer krijg ik een ander verhaal te horen. De een is heel optimistisch, de ander maakt er een compleet drama van. Ik word zo heen en weer geslingerd tussen emoties en verwactingen, ik word er zo moe van. Vandaag een arts assistente gehad die compleet dramatisch deed en me vanavond zou terugbellen want mijn bloedwaardes waren lager dan ooit. Ik heb weken gehoord dat ik vaginaal moet proberen te bevallen, belt ze net is het opeens weer een keizersnede. En al wéken is gezegd dat zullen inleiden in week 37 omdat het niet meer gaat, die doos begint over week 39. Ik word er niet goed van, ik weet totaal niet waar ik aan toe ben. De ene keer kom ik lachend naar buiten omdat de gyn zo positief is, de andere keer loop ik te janken omdat het er bijna op neer komt dat ik dood kan bloeden en vast iets vreselijks onder de leden heb (en de kindjes mogelijk ook). Met als druppel die trut net. Zegt ze aan het eind ook nog: "hoe staat u hier emotioneel nou in, want het is natuurlijk niet niks allemaal zo'n keizersnede". Wil ze tranentrekken ofzo?
Nouja verwarrend verhaal, komt erop neer dat ik gek word van de achtbaan, ik gewoon wil dat die baby's er komen en gezond en wel, hoe kan me inmiddels geen bal meer schelen. En ik wil gewoon dat gemaakte afspraken blijven staan en men één lijn trekt naar mij toe zonder al die bangmakerij die achteraf toch weer een storm in een glas water bijkt (weet je nog, weken angst gehad vanwege mogelijk waterhoofdje van ons zoontje, groeiachterstand, HELPP syndroom enz). Wat een ***zwangerschap!
Gast- Gast
Re: Ik ben het spuugzat!
Aaaah Charlie, dat is inderdaad enorm vervelend en slopend... Snap helemaal dat je er klaar mee bent!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik begrijp heel goed dat je erdoorheen zit! Een tweelingzwangerschap lijkt me al niet niks, laat staan als er nog van alles aan zorgen bij komt kijken
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Lieverd,
Ik snap dat het ontzettend vervelend is! Maar look on the bright side, je bent inmiddels bijna 36 weken, het zit er écht vandaag of morgen op!
Ik snap dat het ontzettend vervelend is! Maar look on the bright side, je bent inmiddels bijna 36 weken, het zit er écht vandaag of morgen op!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Pff frustrerend lijkt me dat!
Is je eigen gynaecoloog binnenkort niet weer van vakantie?
Aftellen de laatste loodjes..
Is je eigen gynaecoloog binnenkort niet weer van vakantie?
Aftellen de laatste loodjes..
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
een zwangerschap is sowieso pittig, zeker op het laatst. Laat staan dat je zwanger bent van een tweeling en al die zorgen en onduidelijkheden er nog bij hebt Je hoeft waarschijnlijk nog maar een week of twee en je hebt er al 33 achter de rug, zet 'm op!
Gast- Gast
He bah!! Het is al lastig genoeg zonder dit gezeur allemaal!!! Misschien bij je volgende bezoek dit aangeven. Maar echt helpen zal het waarschijnlijk niet, want het is nog wel even vakantietijd natuurlijk. Maar toch... vind dit echt niet kunnen!!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Rejoy. schreef:een zwangerschap is sowieso pittig, zeker op het laatst. Laat staan dat je zwanger bent van een tweeling en al die zorgen en onduidelijkheden er nog bij hebt Je hoeft waarschijnlijk nog maar een week of twee en je hebt er al 33 achter de rug, zet 'm op!
35 zelfs .
Mijn eigen gyn is nog een weekje weg. Ik kijk er echt naar uit haar weer te zien!
Ik word gewoon niet goed van die bangmakerij van sommige (vooral jonge assistent-) gyns. Ik snap dat alle risico's moeten worden meegenomen, maar je zou bijna denken dat het een wonder is dat er nog gezonde baby's worden geboren. En ik word gewoon niet vrolijk van al die bloedtransfusie-verhalen, extreem bloedverlies verhalen en wat wel en niet mag of raadzaam is nog te gaan moeten bespreken in je 36e week omdat er toevallig een muts voor je staat die het leuk vind daar gewichtig over te doen.
Laatst aangepast door Charlie op vr 20 jul 2012 - 6:33; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Wat vervelend zeg. Ik begrijp heel goed dat je het spuugzat bent. En dan ook nog eens al die onduidelijkheid, pffff. Veel sterkte!
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Charlie schreef:Rejoy. schreef:een zwangerschap is sowieso pittig, zeker op het laatst. Laat staan dat je zwanger bent van een tweeling en al die zorgen en onduidelijkheden er nog bij hebt Je hoeft waarschijnlijk nog maar een week of twee en je hebt er al 33 achter de rug, zet 'm op!
35 zelfs .
Mijn eigen gyn is nog een weekje weg. Ik kijk er echt naar uit haar weer te zien!
Ik word gewoon niet goed van die bangmakerij van sommige (vooral jonge assistent-) gyns. Ik snap dat alle risico's moeten worden meegenomen, maar je zou bijna denken dat het een wonder is dat er nog gezonde baby's worden geboren. En ik word gewoon niet vrolijk van al die bloedtransfusie-verhalen, extreem bloedverlies verhalen en wat wel en niet mag of raadzaam is nog te gaan moeten bespreken in je 36e week omdat er toevallig een muts voor je staat die het leuk vind daar gewichtig over te doen.
haha, 35 ja, nouja, in theorie wel 33 hè
Inderdaad erg jammer dat er zo uit wordt gegaan van alle risico's en alles wat er mis zou kunnen gaan en niet kijken naar wat voor prestatie het is van je lichaam om twee kinderen al 35 weken in je buik te laten groeien. Logisch dat je lichaam het er af en toe moeilijk mee heeft, het is ook heel wat, één lichaam dat voor drie levens moet zorgen!
Gast- Gast
Ik herken dat wel een beetje. Ik heb zelf een nierziekte en had een te hoge bloeddruk, slikte en slik hier ook medicatie voor, maar die gyn's en assistenten wisselingen vond ik ook heel vervelend. Hier ook echt elke keer weer een ander verhaal.
Ook wat betreft de bevalling, de 1 wilde wel voor de 38e week inleiden, de ander wilde gewoon de natuur haar gang laten gaan. Ik wist ook echt niet meer wat ik er van moest denken. Zelfs toen ik met spoed werd opgenomen ivm een extreem hoge bloeddruk, wist ik niet wat ik kon verwachten. Omdat ze beide in stuit lagen wilden ze toch liever het weekend nog even afwachten, ivm het grote risico op alsnog een keizersnee.
Uiteindelijk zakte de bloeddruk weer redelijk en mocht ik naar huis en maandag terug komen. Dan zouden ze écht gaan inleiden. Zelfs toen heb ik nog om bevestiging gevraagd, ik was zo bang dat ik maandag weer weggestuurd zou worden!
Ik merk wel dat ze echt niet op 1 lijn liggen. Heel vervelend en je wordt er idd erg onzeker door.
Sterkte nog even met de laatste loodjes!
Ook wat betreft de bevalling, de 1 wilde wel voor de 38e week inleiden, de ander wilde gewoon de natuur haar gang laten gaan. Ik wist ook echt niet meer wat ik er van moest denken. Zelfs toen ik met spoed werd opgenomen ivm een extreem hoge bloeddruk, wist ik niet wat ik kon verwachten. Omdat ze beide in stuit lagen wilden ze toch liever het weekend nog even afwachten, ivm het grote risico op alsnog een keizersnee.
Uiteindelijk zakte de bloeddruk weer redelijk en mocht ik naar huis en maandag terug komen. Dan zouden ze écht gaan inleiden. Zelfs toen heb ik nog om bevestiging gevraagd, ik was zo bang dat ik maandag weer weggestuurd zou worden!
Ik merk wel dat ze echt niet op 1 lijn liggen. Heel vervelend en je wordt er idd erg onzeker door.
Sterkte nog even met de laatste loodjes!
Gast- Gast
Wat een klote gedoe!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wat een gedoe allemaal! Hopelijk ben je snel van je zwangerschap af en heb je 2 gezonde kindjes in je armen!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Ah wat vervelend, ik leef helemaal met je mee! Hopelijk kom je komende dagen toch nog een beetje door.
Ik ken je verder helemaal niet, maar ik heb afgelopen nacht gedroomd dat je was bevallen haha! Freaky he over een vreemde dromen.
Ik meen me te herinneren dat je niet ver van me vandaan woont, hier was de stad helemaal afgezet en een hele ramp om in het ziekenhuis te komen. De baby's heetten trouwens Alex en Semmie
Ik ken je verder helemaal niet, maar ik heb afgelopen nacht gedroomd dat je was bevallen haha! Freaky he over een vreemde dromen.
Ik meen me te herinneren dat je niet ver van me vandaan woont, hier was de stad helemaal afgezet en een hele ramp om in het ziekenhuis te komen. De baby's heetten trouwens Alex en Semmie
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Wat ontzettend vervelend al die onzekerheid! Hopelijk kan je het nog een weekje uitzitten, tot je eigen gyn terug is...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Wat vervelend allemaal. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Nog eventjes en dan zit het er op en heb je 2 hele lieve kindjes!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
He Charlie toch
Sommige mensen hebben er echt geen kaas van gegeten he, je zou zeggen dat ze in een ziekenhuis toch wel beseffen dat ze met mensen werken, maar helaas..
En dan allemaal een ander verhaal ophangen maakt het er ook niet beter op.
Maar je hebt het al zo ontzettend goed gegaan! Je bent al over de 35 weken heen! Dat hadden we een paar weken geleden toch niet durven dromen!
De allerlaatste loodjes wegen altijd het zwaarst, en ik heb nu makkelijk praten natuurlijk, maar nog heel heel even volhouden. Je bent er bijna meis!
(ik weet van stofzuiger dat ze daar volgens mij uiteindelijk eerder ingeleid hebben omdat ze het lichamelijk echt echt niet meer trok. Dus volgens mij, als je het echt helemaal compleet totaal niet meer ziet zitten kun je dat goed en duidelijk aangeven!!)
Sommige mensen hebben er echt geen kaas van gegeten he, je zou zeggen dat ze in een ziekenhuis toch wel beseffen dat ze met mensen werken, maar helaas..
En dan allemaal een ander verhaal ophangen maakt het er ook niet beter op.
Maar je hebt het al zo ontzettend goed gegaan! Je bent al over de 35 weken heen! Dat hadden we een paar weken geleden toch niet durven dromen!
De allerlaatste loodjes wegen altijd het zwaarst, en ik heb nu makkelijk praten natuurlijk, maar nog heel heel even volhouden. Je bent er bijna meis!
(ik weet van stofzuiger dat ze daar volgens mij uiteindelijk eerder ingeleid hebben omdat ze het lichamelijk echt echt niet meer trok. Dus volgens mij, als je het echt helemaal compleet totaal niet meer ziet zitten kun je dat goed en duidelijk aangeven!!)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik kan me voorstellen dat je het zat bent. Nog heel even en dan heb je je twee mooie kindjes in je armen
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik ken die achtbaan van gynaecologen en arts assisten, echt verschrikkelijk is dat. Je wordt zo ontzettend onzeker gemaakt. Dat is bij jou nog eens dubbelop ivm een mogelijke transfusie. Ik wil een volgende zwangerschap ook alleen nog maar bij 1 en dezelfde gyn en geen arts-assistenten meer. Ik had pas een beetje rust toen de datum voor de keizersnede geprikt was.
Maar ik kan mij zo voorstellen dat nog een paar weken wachten voor jou nog heel ver weg is, die laatste weken zijn zo ontzettend slopend, het is eigenlijk gewoon echt veel te veel wat er dan van je lichaam wordt verwacht. Ik liep de laatste 3 weken echt dagelijks te janken van vermoeidheid en pijn. Voor jou zal het waarschijnlijk nog veel zwaarder zijn.
Denk je uberhaupt nog energie te hebben voor een vaginale bevalling? En heb je op dit moment een voorkeur voor vaginaal of een keizersnede? Je hebt natuurlijk zelf ook wat inspraak.
En als je echt echt echt doodop bent, dan moet je dat echt aangeven. In dat geval is het wellicht beter ze eerder te "halen" want je hebt ook na de bevalling nog heel wat energie nodig met een tweeling. Mits ze verwachten dat de kleintjes dat aan kunnen natuurlijk.
Sterkte nog even en denk vooral heel goed aan jezelf!
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Heel herkenbaar.. .en achteraf baal ik er van dat ik mijn mond niet heb open gedaan dat ik duidelijkheid wilde en een vaste persoon wilde.
Misschien kan je dat doen? Duidelijkheid eisen? Of een eenduidige verhaal en een ervargen gyn!
Misschien kan je dat doen? Duidelijkheid eisen? Of een eenduidige verhaal en een ervargen gyn!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Vervelend zeg! Ik weet hoe het is als ze niet weten wat ze met je aan moeten, of tenmiste, zo kwam het destijds op mij over, alsof ze allemaal maar wat riepen en ook nog eens allemaal iets voor me leken te verzwijgen.
Ik zou tegen de gyn's vertellen hoe het voor jou is om 1000 verschillende verhalen en 'behandelplannen' te horen en niet te weten waar je nu aan toe bent. Misschien kunnen ze eens in overleg gaan en tot 1 conclusie komen.
Opzich denk ik wel dat het goed is dat je van alle risico's op de hoogte bent, ookal word je er niet vrolijk van, beter vooraf weten en dat het allemaal mee valt als dat ze het voor je verzwijgen en dat je een klap in je gezicht krijgt tijdens/ na de bevalling.
Heel veel sterkte en succes met de laatste loodjes! Nog even volhouden!
Ik zou tegen de gyn's vertellen hoe het voor jou is om 1000 verschillende verhalen en 'behandelplannen' te horen en niet te weten waar je nu aan toe bent. Misschien kunnen ze eens in overleg gaan en tot 1 conclusie komen.
Opzich denk ik wel dat het goed is dat je van alle risico's op de hoogte bent, ookal word je er niet vrolijk van, beter vooraf weten en dat het allemaal mee valt als dat ze het voor je verzwijgen en dat je een klap in je gezicht krijgt tijdens/ na de bevalling.
Heel veel sterkte en succes met de laatste loodjes! Nog even volhouden!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Bedankt voor jullie reacties allemaal.
De frustratie is weer wat gezakt, knop is weer omgezet en we gaan er maar weer met humor en goede moed tegenaan....ik kan niet meer zeggen dan: we zien wel.
(en wat ook altijd helpt: man heeft me net een uur door de stad gereden en een ijsje voor me gekocht om me op te vrolijken...even eruit hahah)
De frustratie is weer wat gezakt, knop is weer omgezet en we gaan er maar weer met humor en goede moed tegenaan....ik kan niet meer zeggen dan: we zien wel.
(en wat ook altijd helpt: man heeft me net een uur door de stad gereden en een ijsje voor me gekocht om me op te vrolijken...even eruit hahah)
Gast- Gast
hoe erg het ook is een ijsje helpt altijd;)
pff maar lijkt me ook frustrerend hoor allemaal! nog een weekej en dan is gelukkig je ´eigen´gyn er weer.
pff maar lijkt me ook frustrerend hoor allemaal! nog een weekej en dan is gelukkig je ´eigen´gyn er weer.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: