Noodvoorraad
+10
Makamba
Inge
Merai
Winegum
Cow
Japie
Sarah1985
Jeanette
pinkflower
Snoes
14 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Noodvoorraad
Nee ik heb geen noodpakket.
Als we meer inkomsten hebben kan ik wel eens wat samenstellen
Gast- Gast
Die heb ik hoe dan ook!Smikkell schreef:En voldoende medicijnen?
En je kan beter urine drinken dan cv water, dat is in principe steriel, tenzij je een ontsteking hebt. Nadeel: Als je niet drinkt plas je ook niet...
Gast- Gast
Ik zal het doorgeven aan de natuur en de terroristen. Even wachten tot Theedoosje weer wat meer geld heeft..Theedoosje schreef:Nee ik heb geen noodpakket.
Gast- Gast
Maar alle verloren voedingsstoffen gaan dan toch niet verloren. Hm.. dan kun je ze dus ook geen verloren voedingsstoffen noemen..Beauty Addict schreef:Die heb ik hoe dan ook!Smikkell schreef:En voldoende medicijnen?
En je kan beter urine drinken dan cv water, dat is in principe steriel, tenzij je een ontsteking hebt. Nadeel: Als je niet drinkt plas je ook niet...
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik zal het doorgeven aan de natuur en de terroristen. Even wachten tot Theedoosje weer wat meer geld heeft..Theedoosje schreef:Nee ik heb geen noodpakket.
Dank je
Nee maar ja mocht er wat gebeuren ja dan helaas. We hebben wel wat liggen dus we kunnen we een paar dagen wat denk ik Brood genoeg in de vriezer Maar goed laten we hopen dat het voorlopig niet nodig is Zowel, ja helaas.
Gast- Gast
Afvalstoffen noem je het toch?Smikkell schreef:Maar alle verloren voedingsstoffen gaan dan toch niet verloren. Hm.. dan kun je ze dus ook geen verloren voedingsstoffen noemen..Beauty Addict schreef:Die heb ik hoe dan ook!Smikkell schreef:En voldoende medicijnen?
Gast- Gast
Wij kunnen wel een aantal dagen vooruit.
De Hamsterweken van AH zijn net geweest he....
De Hamsterweken van AH zijn net geweest he....
Gast- Gast
Wij zouden t nog geen 2 dagen uithouden. Wij hebben echt niks op voorraad, we wonen dan ook midden in de stad. Verder ben ik totaal niet bang voor dit soort "wat als" situaties. Dat zien we dan wel weer hoor...
Gast- Gast
De meest geniale opmerking in dit topic.Veer schreef:Wij zouden t nog geen 2 dagen uithouden. Wij hebben echt niks op voorraad, we wonen dan ook midden in de stad. Verder ben ik totaal niet bang voor dit soort "wat als" situaties. Dat zien we dan wel weer hoor...
Gast- Gast
Nee, ik heb wat blikspullen (maar wat heb je eraan als je geen gas hebt.. wij koken op gas..) verder heb ik kaarsen en lucifers maar die heb ik sowieso in huis voor de sier. (de kaarsen dan he )
De stoom is hier in Nijmegen een tijd geleden twee keer uitgevallen.. tja toen was het heel donker en kon ik mijn telefoon natuurlijk niet vinden.. maar ik weet de weg in huis aardig te vinden in het donker dus had zo de lucifers gevonden..
Verder ga ik geen hele voorraad aanleggen voor als er ooit eens misschien wel een terroristische aanval komt of de marsmannetjes komen.. Daar heb ik veel te weinig ruimte voor.
De stoom is hier in Nijmegen een tijd geleden twee keer uitgevallen.. tja toen was het heel donker en kon ik mijn telefoon natuurlijk niet vinden.. maar ik weet de weg in huis aardig te vinden in het donker dus had zo de lucifers gevonden..
Verder ga ik geen hele voorraad aanleggen voor als er ooit eens misschien wel een terroristische aanval komt of de marsmannetjes komen.. Daar heb ik veel te weinig ruimte voor.
Gast- Gast
Maar in je urine zitten vaak ook nog voedingsstoffen/vitamines die je lichaam niet heeft kunnen opnemen. Het is dus niet alleen afval..Beauty Addict schreef:Afvalstoffen noem je het toch?Smikkell schreef:Maar alle verloren voedingsstoffen gaan dan toch niet verloren. Hm.. dan kun je ze dus ook geen verloren voedingsstoffen noemen..Beauty Addict schreef:Die heb ik hoe dan ook!Smikkell schreef:En voldoende medicijnen?
Gast- Gast
Je lichaam heeft het niet nodig en gooit het dus weg -> afvalSmikkell schreef:Maar in je urine zitten vaak ook nog voedingsstoffen/vitamines die je lichaam niet heeft kunnen opnemen. Het is dus niet alleen afval..Beauty Addict schreef:Afvalstoffen noem je het toch?Smikkell schreef:Maar alle verloren voedingsstoffen gaan dan toch niet verloren. Hm.. dan kun je ze dus ook geen verloren voedingsstoffen noemen..Beauty Addict schreef:Die heb ik hoe dan ook!Smikkell schreef:En voldoende medicijnen?
Gast- Gast
Ik vind echt dat jullie/je veels te druk maken om dingen die misschien wel nooit zullen voorkomen. Hoe vaak is t in Nederland al voorgekomen in de afgelopen 40 jaar dat de elektriciteit uitviel, alle supermarkten dicht waren door explosies en het water was afgesloten? Echt heel realistisch. Domme vragen, domme antwoorden noem ik dat.Smikkell schreef:De meest geniale opmerking in dit topic.Veer schreef:Wij zouden t nog geen 2 dagen uithouden. Wij hebben echt niks op voorraad, we wonen dan ook midden in de stad. Verder ben ik totaal niet bang voor dit soort "wat als" situaties. Dat zien we dan wel weer hoor...
Gast- Gast
Het verleden geeft helaas geen garantisch voor de toekomst. Daarnaasr zie ik niemand die zich druk maakt ik dit topic..
Gast- Gast
Ik ben het wel een beetje met veer eens.. (behalve het 'druk' maken..)
Je gaat je armen toch ook niet ingipsen, omdat je ze misschien in de toekomst wel eens zou kunnen breken? (Okee een noodvoorraadje is vast niet zo vervelend als twee gebroken armen )
Je gaat je armen toch ook niet ingipsen, omdat je ze misschien in de toekomst wel eens zou kunnen breken? (Okee een noodvoorraadje is vast niet zo vervelend als twee gebroken armen )
Gast- Gast
Afvragen kan toch altijd...
Wij zouden niet lang overleven geloof ik, water hebben we wel altijd. lucifers en kaarsen ook, zaklamp en batterijen ook. qua eten 1 blik knakworsten en wat blikjes tonijn :p die vul ik meestal wel aan, maar niet bewust
Wij zouden niet lang overleven geloof ik, water hebben we wel altijd. lucifers en kaarsen ook, zaklamp en batterijen ook. qua eten 1 blik knakworsten en wat blikjes tonijn :p die vul ik meestal wel aan, maar niet bewust
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Inge schreef:Afvragen kan toch altijd...
Iedere dag een knakworstje delen.. Wel romantisch toch haha!
Gast- Gast
haha absoluut heel romantischPunk'd schreef:Inge schreef:Afvragen kan toch altijd...
Iedere dag een knakworstje delen.. Wel romantisch toch haha!
En als toetje een klein hapje tonijn
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Dit vind ik totaal geen goede vergelijking. Dan kun je beter zeggen: je blaast je huis toch niet op omdat een terrorist dit misschien ook doet?Punk'd schreef:Ik ben het wel een beetje met veer eens.. (behalve het 'druk' maken..)
Toen ik in Florida was, in het orkaanseizoen, was dit heel normaal. De supermarkten hadden lijsten hangen wat je, per huishouden en samenstelling, kon zien wat je nodig had.
Hier zijn dan wel geen orkanen, en ook minder dreiging, maar dat er niets gaat en kan gebeuren is ook naief. Ik heb ook geen noodvoorraad, en ik maak me ook niet druk. Maar het is niet gek om er in een topic over te praten en er eens over na te denken.
Als er oorlog uitbreekt, of zoals in Florida een orkaan echt dicht bij komt, is er geen water en blikvoer meer te krijgen.
Laatst aangepast door Smikkell op di 25 jan 2011 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Smikkell schreef:Maar geen:
flessen water?
Zaklamp?
Radio op battarijen
Batterijen?
Kaarsen?
Lucifers?
Blikken soep of ander voedsel in blik?
Wc papier?
Ander houdbaar eten?
Met dit rijtje kom ik niet verder dan; kaarsen, lucifers en wc papier.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Veer schreef:Ik vind echt dat jullie/je veels te druk maken om dingen die misschien wel nooit zullen voorkomen. Hoe vaak is t in Nederland al voorgekomen in de afgelopen 40 jaar dat de elektriciteit uitviel, alle supermarkten dicht waren door explosies en het water was afgesloten? Echt heel realistisch. Domme vragen, domme antwoorden noem ik dat.Smikkell schreef:De meest geniale opmerking in dit topic.Veer schreef:Wij zouden t nog geen 2 dagen uithouden. Wij hebben echt niks op voorraad, we wonen dan ook midden in de stad. Verder ben ik totaal niet bang voor dit soort "wat als" situaties. Dat zien we dan wel weer hoor...
Ondanks dat ik geen voorraad heb omdat ik er (tot dit topic) nog niet echt bij stil heb gestaan vind ik niet je kan zeggen dat men zich te druk maakt. Het is juist wél realistisch om bij dit soort dingen stil te staan. Het feit dat het de afgelopen 40 jaar niet is gebeurd, wil niet zeggen dat het volgende week niet gaat/kan gebeuren.
Laatst aangepast door Strawberry Shortcake op di 25 jan 2011 - 8:06; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba- Kletskop
Dat is hetzelfde als dat mensen in Australië allemaal flessen met water en zonnebrand in de kast hebben staan. Er is aanleiding voor. Hier is dat niet zo, daarbij wonen we ZO dicht op elkaar dat binnen iedere 100 meter wel een winkel te vinden is.Smikkell schreef:Dit vind ik totaal geen goede vergelijking. Dan kun je beter zeggen: je blaast je huis toch niet op omdat een terrorist dit misschien ook doet?Punk'd schreef:Ik ben het wel een beetje met veer eens.. (behalve het 'druk' maken..)
Toen ik in Florida was, in het orkaanseizoen, was dit heel normaal. De supermarkten hadden lijsten hangen wat je, per huishouden en samenstelling, kon zien wat je nodig had.
Hier zijn dan wel geen orkanen, en ook minder dreiging, maar dat er niets gaat en kan gebeuren is ook naief. Ik heb ook geen noodvoorraad, en ik maak me ook niet druk. Maar het is niet gek om er in een topic over te praten en er eens over na te denken.
Als er oorlog uitbreekt, of zoals in Florida een orkaan echt dicht bij komt, is er geen water en blikvoer meer te krijgen.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Dit vind ik totaal geen goede vergelijking. Dan kun je beter zeggen: je blaast je huis toch niet op omdat een terrorist dit misschien ook doet?Punk'd schreef:Ik ben het wel een beetje met veer eens.. (behalve het 'druk' maken..)
De vergelijking was ook meer sarcastisch bedoelt , maar ik vind inderdaad als je in een orkaangebied of gebied woont waar bepaalde dreigingen hoog zijn het goed is dat de bevolking gewezen wordt op een noodvoorraad.
Gast- Gast
Veer schreef:Dat is hetzelfde als dat mensen in Australië allemaal flessen met water en zonnebrand in de kast hebben staan. Er is aanleiding voor. Hier is dat niet zo, daarbij wonen we ZO dicht op elkaar dat binnen iedere 100 meter wel een winkel te vinden is.Smikkell schreef:Dit vind ik totaal geen goede vergelijking. Dan kun je beter zeggen: je blaast je huis toch niet op omdat een terrorist dit misschien ook doet?Punk'd schreef:Ik ben het wel een beetje met veer eens.. (behalve het 'druk' maken..)
Als het kerstmis is, worden de winkels hier al praktisch geplunderd! Er is hier in ieder geval dan niet vaak meer te krijgen wat je nodig hebt, laat staan als er een ramp plaats vindt.
Makamba- Kletskop
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: