B. heeft een spikkeltjesbuik!
+14
Nijntje
Annie24
Printje
JD
vlinder-19
PiP
moepie
Monnie
Tania
-Ieniemienie-
Fiwen
Bazinga
M@niek
Lejow
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: B. heeft een spikkeltjesbuik!
Y. heeft de 5e en 6e ziekte gehad, maar hoe het er bij B. uitziet heeft hij als hij warmte uitslag heeft.
Y. zit altijd onder de pukkels en uitslag dus ben wel wat gewend hier inmiddels
Y. zit altijd onder de pukkels en uitslag dus ben wel wat gewend hier inmiddels
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Ze heeft een poosje niet zo best gedronken, dat is sinds begin van deze week eigenlijk weer hersteld.
Overdag is ze vrolijk en gezellig, 's middags wordt ze soms wat chagrijniger en sinds een dag of 10 is het inslapen echt drama. Ze is doodmoe, maar weigert te gaan slapen. We zijn net ook weer een uur met haar bezig geweest.
Maar als ze dan slaapt, trekt ze zo de hele nacht door. Ik moest haar vanmorgen om 8.30 echt wakker maken.
Overdag is ze vrolijk en gezellig, 's middags wordt ze soms wat chagrijniger en sinds een dag of 10 is het inslapen echt drama. Ze is doodmoe, maar weigert te gaan slapen. We zijn net ook weer een uur met haar bezig geweest.
Maar als ze dan slaapt, trekt ze zo de hele nacht door. Ik moest haar vanmorgen om 8.30 echt wakker maken.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
als je twijfeld kun je toch altijd de huisarts(enpost) bellen? zij weten het het beste, het is hun werk en je betaald niet voor niets premies. En tenslotte is het nog maar een kleine meid...
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Nijntje schreef:als je twijfeld kun je toch altijd de huisarts(enpost) bellen? zij weten het het beste, het is hun werk en je betaald niet voor niets premies. En tenslotte is het nog maar een kleine meid...
+1 Ik bel ook altijd bij twijfel, al is het alleen maar om om advies te vragen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Als ze het morgen nog heeft ga ik de HAP even bellen!
Lejow- Lady Post-a-lot
R, heeft nu precies hetzelfde, en heeft dit al vanaf de geboorte, het begint met pukkeltjes daarna grote rode plekken en ben er al een aantal x voor naar de dokter geweest, en hier wordt het echt omschreven als baby eczeem.. Ik kan je bijna een zelfde foto van R laten zien.. (tenminste morgen dan want nu slaapt hij)
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
L heeft op het moment ook een enorme spikkeltjes buik (en bovenbenen en armen). Hier alleen overduidelijk de 6e ziekte. Overigens is over de 6e ziekte op veel verschillende plekken verschillende info te vinden. Komt inderdaad meestal voor bij kinderen onder de 3, maar volwassenen kunnen het sporadisch ook krijgen.
Ik denk zelf overigens niet dat jouw kindje de 6e ziekte heeft. Bij de 6e ziekte is het inderdaad kenmerkend dat kindjes eerst een dag of 2 (hoge) koorts hebben en als de koorts dan ineens weg is, overal die rode bultjes komen. De bultjes op zich jeuken niet, het kind heeft er ook eigenlijk geen last meer van... Weet niet of de rode plekken bij jouw kindje jeuken?
Bij de 5e ziekte is het volgens mij precies andersom wat ik gelezen heb- eerst bultjes en dan koorts. Dus dat zou dan meer aansluiten bij jouw verhaal en ook bij de foto's overigens, zeker die laatste met die grote rode plek op de buik.
Succes!
Ik denk zelf overigens niet dat jouw kindje de 6e ziekte heeft. Bij de 6e ziekte is het inderdaad kenmerkend dat kindjes eerst een dag of 2 (hoge) koorts hebben en als de koorts dan ineens weg is, overal die rode bultjes komen. De bultjes op zich jeuken niet, het kind heeft er ook eigenlijk geen last meer van... Weet niet of de rode plekken bij jouw kindje jeuken?
Bij de 5e ziekte is het volgens mij precies andersom wat ik gelezen heb- eerst bultjes en dan koorts. Dus dat zou dan meer aansluiten bij jouw verhaal en ook bij de foto's overigens, zeker die laatste met die grote rode plek op de buik.
Succes!
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
We zullen het zien!
Hou haar goed in de gaten en zal haar morgen weer even bestuderen op nog meer/of minder spikkels
Hou haar goed in de gaten en zal haar morgen weer even bestuderen op nog meer/of minder spikkels
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zou ook denken warmte uitslag, D heeft er ook last van gehad. Kon zichzelf niet goed warm houden dus kleeden we hem goed aan snachts tot ie de vlekken kreeg. Toen had ie het blijkbaar dus te warm, heeft wel een tijd geduurd voor het helemaal weg was.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Zo zag de zesde ziekte er hier laatst ook uit, echt spikkels, geen vlekken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
De spikkels zijn alweer een heel stuk minder!
Toch een uitslagje geweest dan.
Toch een uitslagje geweest dan.
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» wie heeft er een wii
» Wie heeft er...
» Wie heeft dit ook..
» Wie heeft er zin...