Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitstapjes kdv/bso

+15
_Nina
pindaatje
Susan
PapillonRose
moepie
Twellie
snoezel
Sanne
Ibbeltje
Annemie
Blair
Happydobby
SarahKey
LindaK
Jilke
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Uitstapjes kdv/bso Empty Uitstapjes kdv/bso

Bericht  Jilke wo 18 jul 2012 - 0:13

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zijn jullie bang dat er wat mis gaat (kinder vergeten of what ever?)? Zouden jullie bereid zijn hier nog extra voor bij te betalen?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitstapjes kdv/bso Empty Re: Uitstapjes kdv/bso

Bericht  LindaK wo 18 jul 2012 - 0:21

D.aan is een tijdje geleden voor het eerst echt op stap geweest met het kdv. Het zogenaamde 3+ uitje :-)
Ze zijn met een busje van het kdv naar de kinderboerderij geweest en het voetbalstadion :-)
Ik vond het spannend, maar niet omdat ik bang was dat er iets zou gebeuren, maar omdat ik zo benieuwd was hoe D.aan het zou ervaren.
Aan het begin van z'n kdv carrière hebben we kunnen aangeven of hij mee mag met uitstapjes. Maar uitstapjes zoals hierboven worden altijd apart aangekondigd en dan kun je zelf beslissen of je kind meegaat.

Ik sta zelf voor de klas en weet hoe hoog mijn verantwoordelijkheidsgevoel is als ik met m'n kinderen op pad ga. Ik heb er vertrouwen in, dat de leidsters van D.aan datzelfde verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Ik vind het niet nodig om hiervoor nog apart te betalen.
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SarahKey wo 18 jul 2012 - 0:34

Ik vind zulke uitjes erg leuk maar dan als leidster haha. We zijn nog nooit kinderen kwijt geraakt ofzo.

Ouders hoeven niets extra te betalen en we doen soms best dure dingen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Happydobby wo 18 jul 2012 - 0:38

SarahKey schreef:Ik vind zulke uitjes erg leuk maar dan als leidster haha. We zijn nog nooit kinderen kwijt geraakt ofzo.

Ik denk dat een kdv genoeg verdient om zoiets erbij te doen. Ik bedoel de uurprijs is bij ons 6.45, je betaald voor de hele dag 77 euro. die paar luiers, drinken, eten kosten niet zoveel.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blair wo 18 jul 2012 - 0:39

J.oaquin zit nu in groep 1, en is dit jaar voor het eerst op schoolreisje geweest, met de bus, ruim een uur rijden. Ik vond het dóódeng, en ik was ook degene met tranen in m'n ogen terwijl hij mij allang vergeten was van alle spanning. Gelukkig wist ik van de hulpmoeders dat ze goed op de kids letten, maar toch vind ik het eng mijn kleintje "uit handen te geven". Overigens mochten wij €5,00 meegeven en meer dan dat mocht gewoon écht niet, omdat de een dan meer (of iets groters/meer) zou kopen dan de ander.

We moesten zelf een bijdrage van €18,00 betalen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 0:46

Happydobby schreef:
SarahKey schreef:Ik vind zulke uitjes erg leuk maar dan als leidster haha. We zijn nog nooit kinderen kwijt geraakt ofzo.

Ik denk dat een kdv genoeg verdient om zoiets erbij te doen. Ik bedoel de uurprijs is bij ons 6.45, je betaald voor de hele dag 77 euro. die paar luiers, drinken, eten kosten niet zoveel.

Dan vergeet je nog wel een heleboel kosten, zoals personeel, gas water en licht, huisvesting enz..

Gast
Gast

Bericht  Annemie wo 18 jul 2012 - 0:50

Jilke schreef:Hoe kijken jullie hier tegenaan? Zijn jullie bang dat er wat mis gaat (kinder vergeten of what ever?)? Zouden jullie bereid zijn hier nog extra voor bij te betalen?

Bij het kdv van mijn zoontje hoef je niet extra te betalen, maar daar maken ze ook maar kleine uitstapjes, bijvoorbeeld naar de kinderboerderij of naar de winkel. Eerst leek het me wel eng, maar nu zou ik me daar niet meer druk om maken, anders kan ik me overal wel druk om gaan maken. (en dat doe ik soms al veel te veel)
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 1:11

Ik heb een formulier getekend bij het aanmelden van mijn zoontje dat ik akkoord ben met uitstapjes. Ik vind het alleen maar leuk dat ze wat extra's doen. En ik ga ervan uit dat ze echt wel voldoende verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Wij hoeven er niet extra voor te betalen.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje wo 18 jul 2012 - 1:15

Bij mijn op het kdv waar ik werk hoef je ook niet extra te betalen.

Gelukkig dat veel ouders invullen dat de kinderen mee mogen. Heb ooit een bso-kind moeten zeggen dat hij niet mee mocht, nou echt het deed mij zo'n pijn, echt hartverscheurend. Iedereen mocht behalve hij. En hij mocht dan even bij de peuters spelen.

Natuurlijk snap ik de angst van ouders ook hoor. Het is ook een hele verantwoordelijkheid, maar we letten erg goed op en tellen heel vaak de kinderen na bijvoorbeeld ook.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  SarahKey wo 18 jul 2012 - 1:33

Belladonna schreef:
Happydobby schreef:

Dan vergeet je nog wel een heleboel kosten, zoals personeel, gas water en licht, huisvesting enz..

Wou net zeggen Wink En er moet budget zijn voor nieuw speelgoed.
En er gaat echt een hele smak geld naar eten en personeelskosten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Sanne wo 18 jul 2012 - 1:38

Mij is het een aantal weken terug ook gevraagd of mijn dochter mee mag naar buiten of met uitjes etc. Het is werkelijk geen moment in mij opgekomen om te denken dat ze mijn kind wel eens kwijt kunnen raken. Ik lees dat soort gedachten hier pas. Ik ben daar overigens totaal niet bang voor. Ik heb alle vertrouwen in de leidsters. Ik vind het juist leuk dat mijn dochter straks leuke uitjes heeft.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  snoezel wo 18 jul 2012 - 1:56

Ik maak me daar niet zo druk om. L is laatst met het hele KDV naar de bruiloft van een andere leidster geweest in een ander dorp. Mijn man maakte zich helemaal druk: Ai, zomaar in de auto van een ander, etc etc...
Nee, ik vond het alleen maar leuk voor L en de juf. Ik vind het ook altijd leuk om te horen dat ze een stukje zijn gaan wandelen naar de kinderboerderij bv. Misschien omdat ik zelf in de zorg werk (dagcentrum kinderen verstandelijke/meervoudige beperking), ik doe ook dit soort uitjes en weet dat er over alles wordt nagedacht. Je vertrouwt die mensen ook al de dagelijkse zorg toe, daar kan ook heel veel gebeuren, ben ik ook niet bang voor.
Ik ben sowieso niet zo'n doemdenker in het algemeen.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Twellie wo 18 jul 2012 - 2:18

Bij het verblijf waar ze op zitten, maken ze regelmatif uitstapjes. Die worden niet altijd van tevoren aangekondigd omdat het soms gewoon een spontaan idee is als het weer mooi is. Ik vind het leuk voor mijn dochter.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  moepie wo 18 jul 2012 - 2:22

Ik vind het ook erg leuk als er wat extra's wordt gedaan!
Ik werk overigens op het zelfde kdv als waar mijn dochter heen gaat, dus voor mij zelf ook leuk haha!
Ik voel me zelf altijd wel super verantwoordelijk als ik weg ga met de kids, ik ben dan wel de hele tijd goed aan het opletten en aan het tellen, gelukkig weet ik dat mijn collega's ook dat zelfde verantwoordelijkheid gevoel hebben. Een klein beetje spannend vind ik het wel als ze met een ander mee gaat, gewoon omdat ik er dan zelf niet bij ben. Maar leuk vind ik het zeker!

Bij ons worden er ook geen extra kosten in rekening gebracht.

Maar dat daar genoeg geld voor zou zijn dat is onzin, want ook al betaal je heel wat voor de kinderopvang. De personeelskosten zijn heel hoog, veel geld blijft er echt niet over! En er moet inderdaad zoals hierboven ook al gezegd wordt voor meer dingen geld in het laatje komen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  PapillonRose wo 18 jul 2012 - 6:56

Ik ben volgens mij de eerste, maar ze zou van mijn niet zomaar mee mogen met uitstapjes. Nu doen ze dit ook nog niet op dit kdv met kindjes onder de 2. En ze hebben bij het kdv zelf veel faciliteiten waaronder een groot buitenspeelgedeelte, dus ze kunnen naar buiten zonder het terrein af te hoeven. Op zich zou ze wel mee mogen met uitjes, maar het ligt eraan waar naartoe. Leuke dingen zoals een kinderboerderij of speeltuin zou ik prima vinden. Maar ik zie hier in de omgeving weleens leidsters met bolderkar door het winkelcentrum lopen. Dat zou ik dan weer niet goed vinden, ik zie daar meer gevaar in dan dat het echt een leuk uitje is.

Wat dat betreft ben ik denk ik best bezorgd, misschien wel te. In elk geval wil ik vooraf weten wat voor uitjes er zijn, en is het voor mij niet vanzelfsprekend dat ze mee mag. Dat komt bijvoorbeeld ook door haar leeftijd en wat ze nu kan. Als ze nu onverhoopt kwijt zou raken, zou ze ontzettend in paniek zijn en zelf nog niet iemand om hulp kunnen vragen. Dat kan ik me bij een kindje van 4 of ouder weer wel voorstellen, die kan denk ik wel simpel uitleggen wat er aan de hand is (iemand kwijt bijvoorbeeld). Dus als ze groter is en meer kan, mag ze ook meer van mij.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan wo 18 jul 2012 - 7:00

Ezra is laatst met zijn groep naar de Linnaeushof geweest en hij kreeg toen de hele dag een-op-een-begeleiding, als dat niet zo was geweest dan had ik het niet gedurfd en was hij dus niet meegegaan. Maar er liep dus de hele dag iemand met hem mee.

Ze doen trouwens wel vaker uitstapjes, in december zijn ze bijvoorbeeld met de kinderen naar het huis van Sinterklaas geweest bij ons in de stad en ze gaan ook wel eens naar de kinderboerderij, maar dat vind ik wel anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 18 jul 2012 - 7:04

bij ons is het natuurlijk wat anders met een gastouder, maar zij gaat heel veel weg met onze dochter. Een boodschap halen, naar de kinderboerderij, haar eigen kinderen naar school brengen en in vakanties wel eens naar zo'n beleeftuin oid. Ik vind het alleen maar leuk, zolang onze dochter het ook leuk vindt. Wij hebben er trouwens nooit extra voor betaald.

Gast
Gast

Bericht  pindaatje wo 18 jul 2012 - 7:09

Hier is de oudste laatst op peuterreisje geweest, een 'schoolreisje' van het kdv.
Dit was echt een hele middag van 1 tot half 6. Dit was alleen voor kinderen van de peutergroep, en het was uiteraard niet verplicht.
De eigen bijdrage was 10,00. Dit omdat ze ergens heengingen waar entree betaald moest worden.
Er gingen genoeg leidsters en hulpmoeders mee (1 begeleidster op 2 kinderen), alle kinderen hadden een hesje aan van het kdv,
en het was in een redelijk klein iets, en gelukkig ook erg in de buurt.
Ik vind het alleen maar érg leuk dat ze zoiets doen op het kdv, alle kinderen hadden er érg veel zin in, en ze hebben een geweldige middag gehad!
Heb genoeg vertrouwens in de leidsters en de hulpmoeders, dat ik mijn kind wel mee durf geven.

Er worden ook wel andere uitstapjes gemaakt, maar die worden niet van te voren aangekondigd (kinderboerderij, boodschapjes doen, picknicken), en die kosten ook niets.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  _Nina wo 18 jul 2012 - 7:15

Happydobby schreef:

Vergis je niet, een gemiddeld kdv heeft tegenwoordig moeite z'n hoofd boven water te houden... En dan nog, ik werk ook niet vrijwillig ofzo.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Susan wo 18 jul 2012 - 7:18

Statler schreef:
Happydobby schreef:

Vergis je niet, een gemiddeld kdv heeft tegenwoordig moeite z'n hoofd boven water te houden... En dan nog, ik werk ook niet vrijwillig ofzo.

Een kinderdagverblijf heeft natuurlijk wel meer kosten dan luiers, eten en drinken. Inderdaad de salarissen van de mensen die er werken, bijscholing, de ruimte, de inrichting van de ruimte, het onderhoud, alle spullen die nodig zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje wo 18 jul 2012 - 7:36

Omdat ik het natuurlijk ook veel vanuit de andere kant zie (degene ben die met kleuters weggaat) ben ik er best makkelijk in, hij mag van mij gewoon mee. Natuurlijk vind ik het spannend maar ze letten echt wel op en bij mij kan er net zo goed iets gebeuren natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan wo 18 jul 2012 - 7:40

Printje schreef:Omdat ik het natuurlijk ook veel vanuit de andere kant zie (degene ben die met kleuters weggaat) ben ik er best makkelijk in, hij mag van mij gewoon mee. Natuurlijk vind ik het spannend maar ze letten echt wel op en bij mij kan er net zo goed iets gebeuren natuurlijk.

Het is bij mij natuurlijk een ander geval, maar ik ga dus zelf ook alleen met Ezra naar zoiets als er (minimaal) een-op-een-begeleiding voor hem is, het is niet zo dat ik denk dat zij het minder goed kunnen dan ik of zoiets.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flower_L wo 18 jul 2012 - 7:45

Ik zag laatst in winkelcentrum bij ons een bolderkar staan met 6 kindjes erin, paar op een fietsje ernaast...en leidsters (ga ik vanuit) stonden gewoon in het kruidvat rond te neuzen. vind echt onverantwoord. Hier lopen ze weleens naar dierenweide of winkelcentrum met zo'n koord of buggy.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Printje wo 18 jul 2012 - 7:45

Susan schreef:
Printje schreef:Omdat ik het natuurlijk ook veel vanuit de andere kant zie (degene ben die met kleuters weggaat) ben ik er best makkelijk in, hij mag van mij gewoon mee. Natuurlijk vind ik het spannend maar ze letten echt wel op en bij mij kan er net zo goed iets gebeuren natuurlijk.

Het is bij mij natuurlijk een ander geval, maar ik ga dus zelf ook alleen met Ezra naar zoiets als er (minimaal) een-op-een-begeleiding voor hem is, het is niet zo dat ik denk dat zij het minder goed kunnen dan ik of zoiets.

Ik snap dat het bij jullie idd anders is natuurlijk, dan zou ik ook zeker een-op-een begeleiding willen hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Mama Titty wo 18 jul 2012 - 20:19

Ik heb er ook voor getekend destijds.
In Brabant gingen ze nog wel eens vaker naar de intratuin visjes kijken en spelen in de ballenbak met de leidsters, maar ze zitten hier bijna 2 jaar en heb nog nooit gehoord dat ze iets extra's hebben gedaan.
Gelukkig knutselen ze wel heel veel en doen ze thema weken enz.

Vind het alleen jammer in brabant hadden we 1x per jaar een 'klassenfoto' en hier nooit gehad. Vond dat best leuk om te zien.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende