Hoe doe je dat? Jurk kopen?
+10
Joli86
Boterbloempje
Ella
Sarah1985
Fearie
Floor
slaatje
sanne-84
Lady4
Funk
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe doe je dat? Jurk kopen?
Ik ben vorige week woensdag ten huwelijk gevraagd! Ik ben superblij en het was geweldig! Alleen nu ben ik me een beetje aan het oriënteren op alles. Wij willen pas trouwen in 2014 zodat we eerst kunnen sparen. Ik heb geen idee wat gebruikelijk is omtrent de jurk uitzoeken. Ik wilde graag eerst met een vriendin naar een (of meer?) bruidsmodezaken om daar de jurken en modellen te passen die mij aanspreken. Pas daarna wil ik met mijn moeder, schoonmoeder, zus en schoonzus 'voor het echie' gaan kijken. Maar, hoe staan bruidsmodezaken daar tegenover? Zeg je als je een afspraak maakt dat je dit doet om te oriënteren? En hoe beslis je bij welke winkels je wilt gaan kijken? Wie brengt mij wat bij over de etiquette hiervan?
Oh ja, ik wil ook nog (flink) gaan afvallen.. is het dan slim om al te gaan kijken? (het is zo leuk en verleidelijk! )
Oh ja, ik wil ook nog (flink) gaan afvallen.. is het dan slim om al te gaan kijken? (het is zo leuk en verleidelijk! )
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Re: Hoe doe je dat? Jurk kopen?
Wauw, wat super!! Ik had het nog nergens gelezen. Gefeliciteerd!!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat ik zou nbeginnen met me oriënteren op internet, kijken wat je smaak een beetje is. En dan zou ik denk ik naar een bruidszaak gaan om verschillende jurken te bekijken, vergelijken en passen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat ik zou nbeginnen met me oriënteren op internet, kijken wat je smaak een beetje is. En dan zou ik denk ik naar een bruidszaak gaan om verschillende jurken te bekijken, vergelijken en passen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Lady4 schreef:Wauw, wat super!! Ik had het nog nergens gelezen. Gefeliciteerd!!
Dankjewel! Het staat ook nog nergens! ik heb inmiddels 3 stijlen in mn hoofd van wat ik mooi vind. In ieder geval geen strapless (met mn huidige figuur) dus er valt al veel af. ik.hou vooral van bohemian/hippie/vintage. Maar goed, ik vroeg me dus vooral af of het 'geaccepteerd' wordt in trouwzaken dat je alleen komt om te oriënteren of ze verwachten dat je dan of later daar ook koopt.
Funk- Prater
Gefeliciteerd!
En ik zou niet zeggen dat je ter orientatie komt. (alleen wel ff goede 'smoes' verzinnen waarom alleen een vriendin erbij is, weetnamelijk niet of het gebruikelijk is)
En het is best gebruikelijk om nog verder te kijken hoor, dus wat betreft moeten kopen os dat niet t geval.
Verder kunnen jurken ook jaarafhankelijk zijn. Dus stel je komt nu een wowjurk tegen, dan is niet zeker of je die een jaar later nog hebt.
En qua figuur, geen idee hoeveel eraf moet, maar jurken kunnen wel anders staan (weet niet of je daar doorheen kan kijken)
En ik zou niet zeggen dat je ter orientatie komt. (alleen wel ff goede 'smoes' verzinnen waarom alleen een vriendin erbij is, weetnamelijk niet of het gebruikelijk is)
En het is best gebruikelijk om nog verder te kijken hoor, dus wat betreft moeten kopen os dat niet t geval.
Verder kunnen jurken ook jaarafhankelijk zijn. Dus stel je komt nu een wowjurk tegen, dan is niet zeker of je die een jaar later nog hebt.
En qua figuur, geen idee hoeveel eraf moet, maar jurken kunnen wel anders staan (weet niet of je daar doorheen kan kijken)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Wow wat leuk zeg! Gefeliciteerd!
Persoonlijk zou ik niet eerst gaan oriënteren met vriendinnen. Ik bedoel; als je de jurk ziet dan zie je hem. Ik zou dat moment juist liever met mijn moeder (en die jij noemde) willen delen. Oriënteren zou ik via internet dan doen.
Persoonlijk zou ik niet eerst gaan oriënteren met vriendinnen. Ik bedoel; als je de jurk ziet dan zie je hem. Ik zou dat moment juist liever met mijn moeder (en die jij noemde) willen delen. Oriënteren zou ik via internet dan doen.
Gast- Gast
Gefeliciteerd, wat leuk dat jullie gaan trouwen!
Ik zou me op internet gaan orienteren en niet in de bruidsmodezaak zelf. Bij het merendeel van de vrouwen is het zo dat ze een afspraak maken en op die dag ook al hun droomjurk vinden. Als je pas in 2014 trouwt en ook nog wil gaan afvallen kan het zomaar zijn dat je smaak verndered of een ander model je opeens toch wel heel mooi staat. Dat is trouwens pas te achterhalen als je een jurk aan hebt. Ik zou er dus nog even mee wachten. (je kunt nl ook nog zwanger raken als je je jurk al hebt )
Ik zou me op internet gaan orienteren en niet in de bruidsmodezaak zelf. Bij het merendeel van de vrouwen is het zo dat ze een afspraak maken en op die dag ook al hun droomjurk vinden. Als je pas in 2014 trouwt en ook nog wil gaan afvallen kan het zomaar zijn dat je smaak verndered of een ander model je opeens toch wel heel mooi staat. Dat is trouwens pas te achterhalen als je een jurk aan hebt. Ik zou er dus nog even mee wachten. (
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Bedankt voor de felicitaties
Okee, dus niet eerst gaan passen met een vriendin.. (dat zal ze echt super jammer vinden)
Met hoeveel mensen zijn jullie dan geweest? En maar naar 1 zaak.of met dat groepje naar meerdere zaken?.hoe koos je uit naar welke winkels je wilde? En wat zei je als je nog verder wilde kijken?
Ik heb al wel 1 zaak gemaild met het verhaal.. Dat ik eerst met een vriendin wil komen en daarna pas echt kopen. Kijken of dit kan..
Okee, dus niet eerst gaan passen met een vriendin.. (dat zal ze echt super jammer vinden)
Met hoeveel mensen zijn jullie dan geweest? En maar naar 1 zaak.of met dat groepje naar meerdere zaken?.hoe koos je uit naar welke winkels je wilde? En wat zei je als je nog verder wilde kijken?
Ik heb al wel 1 zaak gemaild met het verhaal.. Dat ik eerst met een vriendin wil komen en daarna pas echt kopen. Kijken of dit kan..
Funk- Prater
Je hoeft geen smoes te verzinnen omdat alleen je vriendin mee is. Ik heb alleen mijn vriendin meegenomen met het kopen van de jurk.
Mijn moeder is alleen maar meegeweest bij de 1ste keer passen maar toen had ik de jurk dus al gekocht.
Mijn moeder is alleen maar meegeweest bij de 1ste keer passen maar toen had ik de jurk dus al gekocht.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wil graag mijn moeder, zus en schoonzusje mee en een vriendin. Ik vind eigenlijk dat ik mijn schoonmoeder ook moet vragen en ik heb nog een beste vriendin.. Maarja, 6 mensen is wel veel..Floor schreef:Je hoeft geen smoes te verzinnen omdat alleen je vriendin mee is. Ik heb alleen mijn vriendin meegenomen met het kopen van de jurk.
Dus ik dacht als ik nou met die vriendinnen kan gaan orienteren.. Maar goed, dat kan dus niet.
Funk- Prater
Gefeliciteerd !!
Ik ga zelf volgend jaar mei trouwen, ga eind dit jaar kijken voor een jurk. Ben nu 8 kilo afgevallen en wil eerst mijn gewicht stabiel houden. Ik neem dan wel meteen mijn beide getuigen mee in de hoop dat ik meteen slaag voor een jurk.
Ik ga zelf volgend jaar mei trouwen, ga eind dit jaar kijken voor een jurk. Ben nu 8 kilo afgevallen en wil eerst mijn gewicht stabiel houden. Ik neem dan wel meteen mijn beide getuigen mee in de hoop dat ik meteen slaag voor een jurk.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
wat leuk zeg gefeliciteerd
Ik ging in november kijken met mijn moeder trouwde in augustus. En zag toen meteen DE Jurk. Heb hem toen meteen besteld en hij was in juli pas binnen.
Bij mijn zaak was het zo je mocht zoveel passen als je wilt maar je mocht pas foto's maken als je hem kocht
Ik ging in november kijken met mijn moeder trouwde in augustus. En zag toen meteen DE Jurk. Heb hem toen meteen besteld en hij was in juli pas binnen.
Bij mijn zaak was het zo je mocht zoveel passen als je wilt maar je mocht pas foto's maken als je hem kocht
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
gefeliciteerd!!!
Je schreef in ieder geval geen strapless jurk, maar kijk wel naar die jurken. ik wilde ook geen strapless en heb een prachtige strapless jurk gekocht en ze hebben er extra stof bij besteld en daar een hele mooie kraag van gemaakt.
Je schreef in ieder geval geen strapless jurk, maar kijk wel naar die jurken. ik wilde ook geen strapless en heb een prachtige strapless jurk gekocht en ze hebben er extra stof bij besteld en daar een hele mooie kraag van gemaakt.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Gefeliciteerd hoor!
IK ga zaterdag voor trouwjurk kijken want ga in mei trouwen, best wel laat eigenlijk!
Ik heb ff een moodboard gemaakt in photoshop wat ik allemaal mooi vind en wat ik wil, die neem ik mee. Ik denk dat dat wel handig is, plus de maand juli zijn de jurken van collectie 2012 bijna allemaal voor de helft, komt dus goed uit! Ik zou als ik jou was wel een vast een kijkje nemen. wie weet hangt daar je droomjurk voor de helft....!
IK ga zaterdag voor trouwjurk kijken want ga in mei trouwen, best wel laat eigenlijk!
Ik heb ff een moodboard gemaakt in photoshop wat ik allemaal mooi vind en wat ik wil, die neem ik mee. Ik denk dat dat wel handig is, plus de maand juli zijn de jurken van collectie 2012 bijna allemaal voor de helft, komt dus goed uit! Ik zou als ik jou was wel een vast een kijkje nemen. wie weet hangt daar je droomjurk voor de helft....!
Boterbloempje- Zwijger
- Aantal berichten : 2
Punten : 2
Registratiedatum : 18-07-12
Boterbloempje schreef:Gefeliciteerd hoor!
Is helemaal niet laat hoor..
Tussen het vragen en het huwelijk zitten bij ons maar 4 maanden, ong 3,5 maand van tevoren ben ik gaan kijken en meteen gekocht..
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Gefeliciteerd Pippi!
Ik trouw zelf in april 2013 en heb een paar weken geleden mijn jurk gekocht.
Ik ben zelf eerst gaan kijken bij een winkel in Arnhem, maar was daar niet erg te spreken over de service. Het was daar niet op afspraak en ontzettend druk in de winkel. Heel veel aanstaande bruidjes en weinig persoonlijke aandacht. Het was echt van: pak zelf maar wat uit het rek en je kreeg weinig advies.
Daarna dus een afspraak gemaakt bij een bruidsmodezaak in Amsterdam en daar ben ik voor mijn jurk geslaagd! Ik was samen met mijn zusje en moeder. Voor het passen neem ik denk ik mijn schoonmoeder en beste vriendin mee.
Wat betreft eerst orienteren: Ik zou zeggen; wie niet waagt, die niet wint! Inderdaad moet je er alleen wel rekening mee houden dat als je te vroeg gaat kijken het zou kunnen dat op het moment dat je de jurk echt wil gaan bestellen deze niet meer leverbaar is.
Veel plezier met je jurkenjacht!
Ik trouw zelf in april 2013 en heb een paar weken geleden mijn jurk gekocht.
Ik ben zelf eerst gaan kijken bij een winkel in Arnhem, maar was daar niet erg te spreken over de service. Het was daar niet op afspraak en ontzettend druk in de winkel. Heel veel aanstaande bruidjes en weinig persoonlijke aandacht. Het was echt van: pak zelf maar wat uit het rek en je kreeg weinig advies.
Daarna dus een afspraak gemaakt bij een bruidsmodezaak in Amsterdam en daar ben ik voor mijn jurk geslaagd! Ik was samen met mijn zusje en moeder. Voor het passen neem ik denk ik mijn schoonmoeder en beste vriendin mee.
Wat betreft eerst orienteren: Ik zou zeggen; wie niet waagt, die niet wint! Inderdaad moet je er alleen wel rekening mee houden dat als je te vroeg gaat kijken het zou kunnen dat op het moment dat je de jurk echt wil gaan bestellen deze niet meer leverbaar is.
Veel plezier met je jurkenjacht!
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
pippi schreef:Ik wil graag mijn moeder, zus en schoonzusje mee en een vriendin. Ik vind eigenlijk dat ik mijn schoonmoeder ook moet vragen en ik heb nog een beste vriendin.. Maarja, 6 mensen is wel veel..Floor schreef:Je hoeft geen smoes te verzinnen omdat alleen je vriendin mee is. Ik heb alleen mijn vriendin meegenomen met het kopen van de jurk.
Dus ik dacht als ik nou met die vriendinnen kan gaan orienteren.. Maar goed, dat kan dus niet.
Je kunt altijd met je vriendinnen naar winkels gaan waar je geen afspraak hoeft te maken.
Ik ben zelf ook alleen maar in winkels geweest zonder afspraak.
Misschien vind je dat wel fijn om zo met je vriendinnen toch jurken te hebben gekeken.
Floor- Ratel
x-justme-x schreef:Boterbloempje schreef:Gefeliciteerd hoor!
Tussen het vragen en het huwelijk zitten bij ons maar 4 maanden, ong 3,5 maand van tevoren ben ik gaan kijken en meteen gekocht..
Ik vind het ook wel meevallen. tussen het vragen en het huwelijk zat bij ons exact 6 maanden en ik ben ongeveer 4 maanden van te voren voor jurken gaan kijken en uiteindelijk natuurlijk een jurk gekocht.
Floor- Ratel
Gefeliciteerd!
Misschien is het een leuk idee om een keer naar een bruidsbeurs te gaan. Daar staat eigenlijk alles wat je nodig zou hebben op een bruiloft - jurken, bloemen, vervoer, muziek, fotografie, catering... het is heel leuk om daar ideeën op te doen en informatie te vergaren.
Gast- Gast
Bedankt voor alle tips, ik heb besloten om nog te wachten tot ik ben afgevallen en dan mijn moeder, zus en schoonzus in ieder geval meeneem!
Funk- Prater
Floor schreef:x-justme-x schreef:Boterbloempje schreef:Gefeliciteerd hoor!
Ik vind het ook wel meevallen. tussen het vragen en het huwelijk zat bij ons exact 6 maanden en ik ben ongeveer 4 maanden van te voren voor jurken gaan kijken en uiteindelijk natuurlijk een jurk gekocht.
Het ligt ook helemaal aan het merk jurk dat je uitkiest en of deze op bestelling gemaakt worden of op voorraad leverbaar zijn. Wij zijn in januari 2010 getrouwd en ik heb eind januari 2009 mijn jurk al gekocht (ik was op slag verliefd ) en in oktober was hij pas binnen en kon ik voor de eerste keer gaan passen. Heeft dus ruim 9 maanden geduurd maar dat kwam dus omdat mijn jurk op bestellen/maat gemaakt werd in Spanje.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Wat leuk zeg gefeliciteerd! Misschien is een bruidsbeurs ook wel leuk om naartoe te gaan?
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Waarom zou je je willen orienteren? Maak een afspraak, ga gewoon langs en wijs alle jurken aan die je wil aanzien en zij doen het bij je aan. Als er niets bij zit, zeg je dat gewoon eerlijk, als er wel wat bij zit, zeg je dat je nog even wil verder kijken en nog wel terugkomt als je niets vindt. Ik persoonlijk had geen zin om tig bruidswinkels af te gaan dus ik ben gewoon naar 1 geweest, 12 jurken gepast en 1 daarvan is mijn jurk. Het is echt waar, als je de jurk hebt, dan weet je het, je voelt het! Ik wel teminste.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Waarom zou je je willen orienteren? Maak een afspraak, ga gewoon langs en wijs alle jurken aan die je wil aanzien en zij doen het bij je aan. Als er niets bij zit, zeg je dat gewoon eerlijk, als er wel wat bij zit, zeg je dat je nog even wil verder kijken en nog wel terugkomt als je niets vindt. Ik persoonlijk had geen zin om tig bruidswinkels af te gaan dus ik ben gewoon naar 1 geweest, 12 jurken gepast en 1 daarvan is mijn jurk. Het is echt waar, als je de jurk hebt, dan weet je het, je voelt het! Ik wel teminste.
Helemaal eens. Ik heb nog geen tien jurken aangehad, toch wist ik zeker dat ik geen mooiere jurk zou vinden.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wel kopen.. niet kopen.. wel kopen.. Aaahhhh
» Ik ga trouwen! Mijn budget wedding :)
» bh bij jurk met open rug
» Welke jurk?
» Ik zoek een jurk
» Ik ga trouwen! Mijn budget wedding :)
» bh bij jurk met open rug
» Welke jurk?
» Ik zoek een jurk
Pagina 1 van 1