Kans op zwangerschap
+12
_Nina
tweeling
Discordia
Juutjepetuutje
SuperGrover
Tania
Reeza
Susan
Le Chat Noir
Novalee
Annemie
Puk
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kans op zwangerschap
Ik snap alleen niet als je geen pil slikt, dat je dan blijkbaar onbeschermd seks hebt, da's best een beetje dom. Tenzij je zwanger wílt worden natuurlijk
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Blijkbaar is het niet heel erg als het gebeurt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Klopt wat de dames zeggen. Ik weet niet hoe lang je menstruatie duurt, maar stel dat het de 7e dag was. Als je een vroege eisprong hebt kan die al rond dag 11 zijn. En als je vriend ook nog eens heel goed zaad heeft dat het een flink aantal dagen overleeft... kun je dus zwanger worden.
Hoe groot die kans in percentages is, is heeel moeilijk om uit te rekenen. Er komt zoveel bij kijken.
Hoe groot die kans in percentages is, is heeel moeilijk om uit te rekenen. Er komt zoveel bij kijken.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Statler schreef:Ik snap alleen niet als je geen pil slikt, dat je dan blijkbaar onbeschermd seks hebt, da's best een beetje dom. Tenzij je zwanger wílt worden natuurlijk
Gaat lekker met lezen of niet
Op zich kan ik me nog een topic van puk herinneren van een paar weken terug waarin ze aangaf eerst nog wat af te willen vallen en dan voor een kindje gaan. Vandaar dat ik de reacties ook vrij bot vind. De kans is idd niet zo heel groot, maar er is idd wel een kans.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Mijn eisprong ligt een week na mijn menstruatie... En ik weet dit 100% zeker, bij mij zou de kans dus erg groot zijn...
Gast- Gast
Shoesdontlie schreef:Mijn eisprong ligt een week na mijn menstruatie... En ik weet dit 100% zeker, bij mij zou de kans dus erg groot zijn...
zelfs al zou je op het meest perfecte moment van je cyclus sex hebben, dan is de kans nog maar 20% dat je zwanger raakt. één keer onbeschermde sex op een moment dat het niet voor de hand ligt om je eisprong te hebben wil dus zeggen dat de kans niet zo heel groot is dat je zwanger bent. Maargoed, de kans is er dus wel.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:
zelfs al zou je op het meest perfecte moment van je cyclus sex hebben, dan is de kans nog maar 20% dat je zwanger raakt. één keer onbeschermde sex op een moment dat het niet voor de hand ligt om je eisprong te hebben wil dus zeggen dat de kans niet zo heel groot is dat je zwanger bent. Maargoed, de kans is er dus wel.
Er zijn mensen met meerdere kinderen die vrijwel altijd in de eerste, of anders in de tweede cyclus zwanger raken, die hebben dan echt wel een (veel) hogere kans dan 20% om zwanger te raken als ze op het perfecte moment seks hebben. Ik denk dat zij zelfs wel een grotere kans hebben als ze op een minder perfect moment seks hebben. Die 20% lijkt mij puur een gemiddelde en niet een percentage dat voor iedereen geldt.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Rejoy. schreef:
Er zijn mensen met meerdere kinderen die vrijwel altijd in de eerste, of anders in de tweede cyclus zwanger raken, die hebben dan echt wel een (veel) hogere kans dan 20% om zwanger te raken als ze op het perfecte moment seks hebben. Ik denk dat zij zelfs wel een grotere kans hebben als ze op een minder perfect moment seks hebben. Die 20% lijkt mij puur een gemiddelde en niet een percentage dat voor iedereen geldt.
Wij hebben bij A. op 9 maart groen licht gekregen van mijn arts, de 13e hebben we sex gehad en de week daarna was de innesteling... Al kon dat volgens de huisarts echt niet, mijn gyn dacht daar anders over en dat bleek ook wel toen ik de termijnecho kreeg.
Gast- Gast
Susan schreef:Rejoy. schreef:
Ik bijvoorbeeld. Bij de 1e meteen zwanger, de 2e de 2e maand, en de tweeling ook meteen, zelfs op een moment dat het volgens mijn cyclus niet eens zou kunnen. Op het moment van de vermoedelijke eisprong niet eens seks gehad, en toch zwanger die maand.
Gast- Gast
Discordia schreef:Die kans is nagenoeg 0. Je bent alleen vruchtbaar rond je eisprong en die krijg je zo'n 2 weken na je menstruatie pas weer.
Nee hoor, als je een hele korte cyclus hebt en je ben vrij lang ongesteld dan kan het best zo zijn dat je al vruchtbaar bent/een eisprong hebt als je nog ongesteld bent. Maar dat komt geloof ik niet zo vaak voor.
Sowieso als ik mijn eisprong pas 2 weken na mijn menstruatie zou moeten hebben dan ben ik al zo'n beetje weer ongesteld dus dat zou dan ook niet helemaal kloppen...
Kortom, 't hangt van een hoop factoren af, het kán, maar ik denk dat de kans inderdaad niet zo heel groot is. Tenminste, algemeen genomen, maar als jij een korte cyclus hebt is die kans dan weer groter denk ik...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Sowieso, al zou je een cyclus volgens het boekje hebben, dan nog zou je je eisprong een week na je menstruatie krijgen, niet twee weken. Aan het eind van je menstruatie is er ongeveer een week van je cyclus voorbij en je eisprong heb je na twee weken. Dus dat het na je menstruatie nog twee weken duurt voor je een eisprong hebt klopt zelfs bij een 'ideale' cyclus niet. Je hebt je eisprong dan twee weken na de eerste dag van je menstruatie, het beginpunt van je cyclus.
Susan- Lady Post-a-lot
Bedankt voor de reacties! Ik verwachtte heus geen percentages, we hebben gewoon in een vlaag van verstandsverbijstering onbeschermd sex gehad, heel dom en naïef misschien, maar tsja, het is nou eenmaal gebeurd, het zal wel los lopen!
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Gewoon even afwachten en als je volgende menstruatie uitblijft even een test doen.
Susan- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:Shoesdontlie schreef:Mijn eisprong ligt een week na mijn menstruatie... En ik weet dit 100% zeker, bij mij zou de kans dus erg groot zijn...
Zaad blijft ook nog even in leven (brrr. wat raar om te schrijven) dus al heb je vóór het perfecte eisprongmoment sex, dan is dan kans ook aanwezig dat je zwanger wordt. Dus ja, 20% op het juiste moment maar je kunt nog wat % winnen ;-) door daarvoor ook te seksen en men zegt dat je dan ook nog meer kans hebt op een meisje .
Het schijnt dat oud zaad meer kans op een meisje heeft en nieuw kans meer kans op een jongen. Dus vers zaad: jongen, oud zaad: meisje (lekker plat). Via IVF/IUU-kindjes worden daardoor ook meer jongetjes geboren.
Mijn bijdrage slaat nergens op met mijn geneuzel maar ach...
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kans op zwangerschap? Nee toch?
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Hoe groot is de kans..
» Hoe groot is de kans...
» Dinsdag kans op sneeuw.
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Hoe groot is de kans..
» Hoe groot is de kans...
» Dinsdag kans op sneeuw.