Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Touwtje springen

+5
Jeanette
Mizz_S
SnowWhite
Silver
Jilke
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Touwtje springen

Bericht  Jilke vr 13 jul 2012 - 22:19

Wie heeft dit gedaan? Verloor je er gewicht mee/werd je buik er strakker van? Hoelang deden jullie dit per dag/keer?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Silver za 14 jul 2012 - 1:59

Ik ga volgen, heb hier en daar ook al youtube filmpjes gezien van o.a. Doutzen. Dus ben benieuwd wie er ervaring mee heeft.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  SnowWhite za 14 jul 2012 - 2:09

Silver schreef:Ik ga volgen, heb hier en daar ook al youtube filmpjes gezien van o.a. Doutzen. Dus ben benieuwd wie er ervaring mee heeft.

+1
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Jilke za 14 jul 2012 - 2:40

Leuk Very Happy Gaan we met zijn alle touwtje springen?

Heb daarstraks een springtouw gekocht, gewoon een goedkope van speelgoedwinkel. Maar men wat is dat zwaar zeg Touwtje springen 394967. Na 30 keer springen sta ik als een hijgend paard in de achtertuin haha. Heb net nog een keer geprobeerd (nadat ik iets meer gegeten had, werd nogal licht in mijn hoofd de eerste keer) en dat ging iets beter. 2x 50 gesprongen. 1/3e ene voet eerst huppelend, 1/3e springend met 2 tegelijk en 1/3e andere voet eerst huppelend.

Vraag me af of ik het vol kan houden, vind het in ieder geval wel leuk om te doen. Beter als hardlopen, dat deed ik ook een tijdje heel fanatiek, maar dat is niet aan mij besteed. Had er een gruwelijke hekel aan.

Ben ook benieuwd of ik er gewicht mee ga verliezen. Verder doe ik 1x fitness per week, niet heel intensief.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Gast za 14 jul 2012 - 2:52

Met bootcamp springen we altijd een paar keer 1 minuut. Dat is ZWAAR jongen. Best een goed idee eigenlijk. Ik heb thuis ook gewoon een springtouw dus ga dat maar eens wat meer doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Silver za 14 jul 2012 - 3:03

Haha, ik heb hier ook wel een springtouw liggen maar ben bang dat de buren mij horen... Dus ik doe het steeds toch maar niet.. laughcry
Verder doe ik wel aan wielrennen, dus beweging krijg ik wel. smile
Ik zal eens zien hoelang ik het nu ga volhouden. Vandaag nog weinig in beweging geweest

*edit* oef, net 2x 20keer gesprongen, en nu ben ik best wel moe... :O Heel anders dan even een blokje van 60km fietsen.. Hmm misschien een idee om dit op te bouwen.. Yes
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Mizz_S za 14 jul 2012 - 4:56

Toen ik nog thuis woonde deed ik het ook best vaak, maar nu niet meer, beetje lullig voor de onderburen haha! :P
wel jammer, want als je het regelmatig doet best een goede work-out volgens mij...
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Jilke ma 16 jul 2012 - 18:06

Ben zaterdag begonnen, en toen ging het slecht zeg. Gaat nu al iets beter Touwtje springen 281626781Spring wel vaak mis als ik met 2 tegelijk spring haha, maar met huppeltje gaat dat prima.

Wel spierpijn in mijn voeten en kuiten. Maar dat zal vast wel over gaan. Tenminste het gevoel dat ik iets doe!

En gisteren was het zo'n bagger weer, ben ik maar gewoon in de huiskamer gaan springen. Ging ook prima! Wel even de deurmat eronder gelegd, zodat er geen plekken op de vloer komen van het touw Wink

Moet zeggen dat ik er best wel plezier in heb zelfs!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Silver ma 16 jul 2012 - 21:25

Hehe, jij maakt er een echte workout van Jilke, doe je elke dag? Ik las ergens het beste resultaat is, als je 's ochtends en 's avonds doet. Ik zie mezelf al om 5.50 even springen.. No
Mijn touw is te kort dus ik zal even opzoek gaan naar een nieuwe, hoe hebben jullie het afgemeten? welke lengte is het beste?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Jilke di 17 jul 2012 - 4:49

Nou ik heb een springtouw gekocht bij speelgoedwinkel, eerste de beste die ik tegenkwam. Mooie groene met glitters hahah Laughing Mijn vriend lachte me vierkant uit. Hij is 4 meter, veel te lang dus sla hem aan beide kanten een paar keer om mijn hand heen.

Ja inderdaad das wel beter, smorgens en savonds. Maar ik kan je vertellen, ik heb daar smorgens om zes uur echt geen zin in hoor, dus meestal is het savonds nu. En dan gewoon na het eten, en voor het slapen gaan nog een keer. Hou het toch nog niet super lang vol.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Jeanette di 17 jul 2012 - 6:10

Hey, dat klinkt wel als een leuke work out! Ga ik ook eens proberen. Ik haat sporten namelijk..
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Jilke di 17 jul 2012 - 6:28

Ik haat het ook, ben te lui om iets te doen haha
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Silver zo 2 sep 2012 - 23:58

Nu ben ik stiekem wel benieuwd of er al een paar zijn die deze workout nog steeds uitvoeren.

Ik heb het na een paar keer alweer opgegeven, en gewoon de racefiets gepakt, nu moet die even nagekeken worden, dus zal ik toch weer het touw pakken. Touwtje springen 561177
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Mermaid ma 3 sep 2012 - 0:04

Ik heb net een springtouw gekocht, de hema heeft ze ook. Nu nog eens wat er mee gaan doen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 0:11

Ik heb er hier ook nog een liggen. Ook ooit gekocht met het doel om er een work out van te maken, maar uiteraard nooit serieus aan begonnen. Toch maar eens proberen. Wat is de beste training?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Mermaid ma 3 sep 2012 - 0:20

Youtube? keek daar net even en zag ontzettend veel filmpjes. dus dat word straks met t laptopje aan meespringen Very Happy
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  litllejoy ma 3 sep 2012 - 2:56

Wat een leuk idee! Ik ga ook weer eens touwtje springen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Silver ma 3 sep 2012 - 2:58

Idd youtube filmpjes..

Hier haal ik ook veel nuttige info vandaan

http://www.prorun.nl/training/krachttraining/de-kracht-van-touwtjespringen
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Mermaid ma 3 sep 2012 - 3:31

Handige site.
Ik snap trouwens niet hoe ik dat als kind de hele middag vol hield, jeetje wat is t vermoeiend zeg. Wel heel leuk.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Silver ma 3 sep 2012 - 10:46

Nou idd, als kind in spin vervolgens hele alfabet en weer terug en dan uit spuit.

Vandaag 3x 2 min gedaan, zwaar dat wel, jammere is nu wel dat ik een soort (spier)pijn net onder mijn knie voel. Volgende keer toch maar gewoon fietsen.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 20:53

Jammer dat je dit niet binnen kunt doen. Als ik dit in de tuin doe komt iedereen altijd nieuwsgierigen wat ze nou weer horen en daar voel ik me ongemakkelijk bij!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Minx di 4 sep 2012 - 20:58

Over ouderwetse workouts gesproken, mijn schoonfamilie is aan het hoepelen, en dat is pas zwaar. Nou heeft mijn schoonmoeder echt een martel hoepel maar daar kan ik wel het makkelijkste mee hoepelen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Silver di 4 sep 2012 - 22:41

Rroos schreef:Jammer dat je dit niet binnen kunt doen. Als ik dit in de tuin doe komt iedereen altijd nieuwsgierigen wat ze nou weer horen en daar voel ik me ongemakkelijk bij!

Er staan ook wel filmpjes op youtube waarbij je alleen hoeft te springen. Zo'n topic is destijds ook geopend door 1. En dat kan wel binnen. Dus als je toch een springworkout wil doen, en niet voor schut wil staan buiten met een touw, kan je dat ook altijd proberen.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Silver di 4 sep 2012 - 22:43

Minx schreef:Over ouderwetse workouts gesproken, mijn schoonfamilie is aan het hoepelen, en dat is pas zwaar. Nou heeft mijn schoonmoeder echt een martel hoepel maar daar kan ik wel het makkelijkste mee hoepelen.

Staan ze dan allemaal tegelijk mee te doen met een dvd? Ik zie nu een raar beeld voor me. Maar wel leuk dat een hele familie het doet! Ben je nooit alleen! En sta je dus niet alleen maar samen voor schut, als het voor schut staan te noemen is..
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Minx wo 5 sep 2012 - 0:39

Silver schreef:
Minx schreef:Over ouderwetse workouts gesproken, mijn schoonfamilie is aan het hoepelen, en dat is pas zwaar. Nou heeft mijn schoonmoeder echt een martel hoepel maar daar kan ik wel het makkelijkste mee hoepelen.

Staan ze dan allemaal tegelijk mee te doen met een dvd? Ik zie nu een raar beeld voor me. Maar wel leuk dat een hele familie het doet! Ben je nooit alleen! En sta je dus niet alleen maar samen voor schut, als het voor schut staan te noemen is..

Haha nee dat niet. Verder dan 5 min pp zijn ze nog niet. En dat is al spierpijn. Mijn vriend kan het niet trouwens wel echt grappig om te zien.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Touwtje springen Empty Re: Touwtje springen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum