Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(misselijkmakende) hoofdpijn

5 plaatsers

Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 9:05

Sinds een paar dagen heb ik last van een soort hoofdpijn, waar ik gewoon misselijk van word en me vrij lamlendig door voel. Het heeft invloed op mijn gehele dag en ik kan 's avonds amper m'n ogen openhouden. Nachtrust wordt er ook door verstoord, doordat ik er niet echt doorheen kan slapen en eetlust neemt af vanwege het misselijke gevoel. Ik kan wel daglicht verdragen, maar vind het lastig me te concentreren en snap er echt niets van. Heeft iemand een tip wat ik kan doen? Doordat ik nog wel gewoon uit m'n bed kan komen, ben ik nog niet langs de huisarts geweest en pijnstillers slik ik nu niet, omdat ik zo weinig eet nu. Zijn er bepaalde oefeningen (ter ontspanning) die ik wellicht kan proberen? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 9:07

Heb je last van migraine?

Als ik zulke hoofdpijn heb dat ik er misselijk van wordt, dan helpt he alleen als ik ga slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Linnie1985 vr 13 jul 2012 - 9:09

Klinkt een beetje als migraine. Heb het zelf ook gehad, en met een migraine pil ging het weer. Heb er nu geen last meer van. Zou toch even naar de dokter gaan, ook omdat je er al een paar dagen last van hebt.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 9:19

Ik dacht altijd dat migraine echt gelijkstond aan volledig uitgeschakeld zijn. Geen daglicht en/of geluid kunnen verdragen als belangrijkste kenmerk(en).

Heb het alleen wel eens gehad als ik extreem veel dingen aan m'n hoofd had, maar dan alleen af en toe een dagje en nooit aaneensluitend meerdere dagen.

Als het na het weekend nog zo is, zal ik de huisarts even bellen. Thanks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 9:25

Ik weet niet of je iemand in je familie hebt die migraineheeft? Ik wel, maar hebzelf geen migraine maar weleens zulke hoofdpijn dat je er misselijk van wordt of aan 1 kant dat het bonkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Poubelle vr 13 jul 2012 - 9:25

Migraine heb je in verschillende gradaties.
Ik kan er nog net een dag mee doorkomen, mijn zicht is alleen veel slechter, mijn hoofd staat op ontploffen, ik ben misselijk en na een aanval ben ik ontzettend moe, maar een vriendin van mij ligt 3 dagen kotsend op bed.
Pak je rust, neem 2 ibuprofen en ga in een donkere kamer liggen. Bij mij helpt dat altijd een beetje, uiteindelijk val ik in slaap en meestal is het de volgende dag dan over.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 9:26

Mijn moeder had het vroeger zeer regelmatig en dus echt heel heftig. Braken tot ze niet meer kon, dat idee... Of bedoel je dat het erfelijk is? Dat kan in mijn geval niet worden nagetrokken (geadopteerd namelijk:)).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Antibes vr 13 jul 2012 - 9:27

Het zou migraine kunnen zijn, hoewel dat niet heel waarschijnlijk is gezien het feit dat je er al een paar dagen last van hebt (kan wel, maar komt niet vaak voor).

Dwing jezelf om even IETS te eten en neem 2 paracetamol en 2 naproxen/ibuprofen. Werken op verschillende mechanismen, is vaak effectiever dan één van de twee apart.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 9:28

Ok, dan ken ik dus waarschijnlijk alleen de 'heftige' gevallen van mensen om me heen. Paar jaar geleden dus dezelfde klachten, maar doordat het niet dagelijks was, ben ik toen niet direct naar de dokter gehuppeld. Uiteindelijk wel gedaan en toen opperde hij ook dat het beginnende migraine kon zijn. Ging daarna op reis en toen was het weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 9:30

Ok, ik ga eten. Wilde ik een uur geleden al doen, maar het stond me zo tegen op dat moment. Heb toen maar een appel en wat yoghurt genomen ipv een normale maaltijd.

Heel erg bedankt voor jullie reacties.smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Poubelle vr 13 jul 2012 - 9:31

Sterkte, Nour!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 9:35

Lief, dank je wel meisje! Was dus ook de reden dat ik er gisteravond niet was. Wilde het overdag aankijken, maar het werd steeds erger, dus vroeg gaan slapen. Hoop je alsnog snel een keer te zien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Poubelle vr 13 jul 2012 - 9:37

Nour schreef:Lief, dank je wel meisje! Was dus ook de reden dat ik er gisteravond niet was. Wilde het overdag aankijken, maar het werd steeds erger, dus vroeg gaan slapen. Hoop je alsnog snel een keer te zien!

Ik hoop jou ook nog een keer te zien!
Maar het is begrijpelijk dat je er niet was, met zo'n hoofdpijn duurt een dag al lang genoeg.
Nu lekker rustig aan doen!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 11:51

Ben je misschien gespannen Nour? Of bepaalde spierspanning in je nek e.d.? Dan wil een diclofenac ook wel helpen. Kreeg ik er ook voor, omdat ik door de spierspanning enorme hoofdpijn kreeg. Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt, ik weet hoe kut hoofdpijn kan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 20:46

Fruity, wat rot dat je zo goed weet hoe hoofdpijn hebben voelt. Ik heb het zelden en als ik het dan al eens heb, is het na een goede nachtrust ook altijd weer weg.Voelt iig anders dan nu, maar het klopt idd dat ik gespannen ben door redelijk wat dingen die ik nu aan m'n hoofd heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 20:51

Fruity schreef:Ben je misschien gespannen Nour? Of bepaalde spierspanning in je nek e.d.? Dan wil een diclofenac ook wel helpen. Kreeg ik er ook voor, omdat ik door de spierspanning enorme hoofdpijn kreeg. Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt, ik weet hoe kut hoofdpijn kan zijn.

Kun je dat gewoon zonder recept krijgen?

Normaal gesproken heb ik echt nooit hoofdpijn (misschien 3x per jaar) en dan voornamelijk in mijn achterhoofd/nek. Maar de afgelopen dagen heb ik serieus hetzelfde als nour. Ik ben misselijk, mijn maag doet raar en ik heb er hoofdpijnen bij. Het gekke is dat deze hoofdpijn echt in mijn voorhoofd 'bonkt' (ik ken dat niet, meestal zit het dus echt laag in mijn achterhoofd). Heb vanacht weer een ibuprofen genomen maar voel gewoon dat het er doorheen komt.

Misschien zit het toch vast in mijn nek ofzo. Mijn vriend denkt stress door het afstuderen (zit hele dagen achter de computer en kom amper buiten). Misschien zit mijn nek daardoor ook wel 'vast' of is het allemaal gespannen.

Bleehg het moet gewoon weggaan. Ik vind het vreselijk.

@ Nour, hoe gaat het nu met je? Hoop dat het al weggetrokken is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gast vr 13 jul 2012 - 21:36

Punk'd schreef:
Fruity schreef:Ben je misschien gespannen Nour? Of bepaalde spierspanning in je nek e.d.? Dan wil een diclofenac ook wel helpen. Kreeg ik er ook voor, omdat ik door de spierspanning enorme hoofdpijn kreeg. Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt, ik weet hoe kut hoofdpijn kan zijn.

Kun je dat gewoon zonder recept krijgen?

Normaal gesproken heb ik echt nooit hoofdpijn (misschien 3x per jaar) en dan voornamelijk in mijn achterhoofd/nek. Maar de afgelopen dagen heb ik serieus hetzelfde als nour. Ik ben misselijk, mijn maag doet raar en ik heb er hoofdpijnen bij. Het gekke is dat deze hoofdpijn echt in mijn voorhoofd 'bonkt' (ik ken dat niet, meestal zit het dus echt laag in mijn achterhoofd). Heb vanacht weer een ibuprofen genomen maar voel gewoon dat het er doorheen komt.

Misschien zit het toch vast in mijn nek ofzo. Mijn vriend denkt stress door het afstuderen (zit hele dagen achter de computer en kom amper buiten). Misschien zit mijn nek daardoor ook wel 'vast' of is het allemaal gespannen.

Bleehg het moet gewoon weggaan. Ik vind het vreselijk.

@ Nour, hoe gaat het nu met je? Hoop dat het al weggetrokken is.

Ah, wat rot voor je Punk'd dat je ook zo'n last hebt van deze klachten. Vervelend, hè? Neutral Het zou zomaar kunnen zijn idd dat je spieren vast zijn komen te zitten, doordat je continu in een bepaalde houding achter de pc hebt gezeten en als je dat gewoonlijk niet doet, kun je wel zulke klachten ontwikkelen (nekpijn wat uitstraalt).

Diclofenac gaat naar mijn weten altijd op doktersrecept; heb het hier nog liggen van vorig jaar, maar ben er geen fan van. Na een paar dagen krijg ik standaard erge maagklachten, omdat het echt een sterk middel is. Als je het overweegt te halen bij de huisarts, zou ik er meteen maagbeschermers bij vragen, als hij/zij dat zelf niet aangeeft.

Heb een goede nacht gehad, in die zin dat ik "pas" om 7 uur ben opgestaan, wat alsnog voor mijn doen erg vroeg is in het weekend, maar eerder deze week is het ook wel eens uren eerder geweest. Hoop dat het jouw nachtrust niet zo heeft verstoord als bij mij, want dan voel je je nog lamlendiger overdag. Zou fijn zijn als het bij ook snel afzakt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  sanne-84 zo 15 jul 2012 - 9:30

Ik. Heb dat ook wel eens, alleen heb ik dan ook pijn in mn nek, die uitslaat naar mn hoofd, en uiteindelijk wordt ik dan ook misselijk. Dit houdt alleen geen dagen aan. Als ik goed heb geslapen valt t de volgende morgen mee. Of als ik met de hoofdpijn (voor de misselijkheid) een naprosyne in neem
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  kajaka88 zo 15 jul 2012 - 20:43

Bizar, ik heb hier ook al een paar dagen last van. Niet constant, de hoofdpijn komt met vlagen en ik wordt er dan ook misselijk van. Voor de rest heb ik weinig energie, wil veel doen, maar er komt weinig uit zeg maar. Heb ook last van de spieren in mijn schouders en nek, vooral s'ochtends.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(misselijkmakende) hoofdpijn Empty Re: (misselijkmakende) hoofdpijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum