Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagje/nachtje Groningen, tips?

+6
Mida4you
Zwerver
Phileine
girli
Marin
Smurf
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Smurf di 10 jul 2012 - 5:14

Ik ga binnenkort met mijn vriend een dagje en nachtje naar Groningen. We hebben een hotel in het centrum geboekt.
Maar wat is leuk om in Groningen te doen? Ik heb al gehoord dat het shoppen erg leuk is, dus dat doen we sowieso! smile
Waar is het leuk om te gaan eten? Lunchen, drankje doen? The place to be?
En waar kun je leuk stappen? Een leuke club ofzo? We houden niet echt zo van stappen in kroegjes...

Zijn er nog dingen te zien in Groningen?

Bedankt alvast! smile
Smurf
Smurf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 93
Registratiedatum : 22-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Marin di 10 jul 2012 - 5:21

Qua uitgaan heb je de &zo, Kokomo en News Cafe aan 'clubs' geloof ik, maar ik ben nog nooit daar geweest met uitgaan.

Ik vind de Folkingestraat een erg leuk winkelstraatje met gekke winkeltjes, wat anders dan de standaard winkels.

Het Groninger Museum is ook wel een bezoekje waard.

En verder vind ik Groningen best saai, maar ik ben er opgegroeid Embarassed
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 5:34

|voor het eten kan ik je Het Feest aanraden, die zit in een zijstraat van de Poelestraat (het uitgaansgebied). Clubs wordt inderdaad de Kokomo ofzo maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 14:26

Als je echt goed wil eten, zou ik naar het Schuitendiep gaan: Zwarte Schaap of Diep. Zit naast elkaar. Daarnaast zit nog een club, Pand 48 - schuin tegenover de &zo, dus mocht je willen afwisselen, is dat ook handig.Wink

Ik zou idd ff het Groninger Museum bezoeken of als je echt van bloemen/tuinen houdt naar de Hortus in Haren gaan. Ben zelf 3 jaar geleden eens naar he Theemuseum geweest; stukkie rijden, maar wel leuk!

Ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven voor eten, maar 't Feest vind ik echt niet sfeervol en het vult, maar daar is wat mij betreft alles mee gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  girli di 10 jul 2012 - 19:35

Nour schreef:Ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven voor eten, maar 't Feest vind ik echt niet sfeervol en het vult, maar daar is wat mij betreft alles mee gezegd.
+1
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Marin wo 11 jul 2012 - 9:51

Fruity schreef:|voor het eten kan ik je Het Feest aanraden, die zit in een zijstraat van de Poelestraat (het uitgaansgebied). Clubs wordt inderdaad de Kokomo ofzo maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.


Het Feest is toch een hele foute kroeg? Daar ging ik vroeger wel eens dansen. Kan je daar eten?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Phileine wo 11 jul 2012 - 10:13

Marin schreef:
Fruity schreef:|voor het eten kan ik je Het Feest aanraden, die zit in een zijstraat van de Poelestraat (het uitgaansgebied). Clubs wordt inderdaad de Kokomo ofzo maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.


Het Feest is toch een hele foute kroeg? Daar ging ik vroeger wel eens dansen. Kan je daar eten?

Dat wist ik ook niet! Ik ken het ook alleen als foute kroeg / discotheek.

Als tip voor club: Twister. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal in Groningen, maar het was er best leuk. Verder zou je de Martinitoren kunnen beklimmen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Zwerver wo 11 jul 2012 - 10:52

Kroegen: Kokomo, news cafe beneden, twister, ome ko en negende cirkel zijn veel studenten. Het feest ook wel maar minder. Shooters is best leuk. Ik persoonlijk vind donovans erg leuk. Ach ik zou gewoon een kroegentocht doen. Ideaal.

Bij de 3 gezusters kun je ook heerlijk eten Yes News cafe ook lekker eten. Eerste en tweede kamer ook! Of gewoon pizza bij Napoli I love you
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 10:55

Het Feest kan je inderdaad ook eten! En lekker joh! Wij vonden het wel gezellig, maar wij houden dan ook van kleine knusse tentjes. Het is nog steeds een kroeg hoor, maar na 22:00u.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 18:51

Fruity schreef:Het Feest kan je inderdaad ook eten! En lekker joh! Wij vonden het wel gezellig, maar wij houden dan ook van kleine knusse tentjes. Het is nog steeds een kroeg hoor, maar na 22:00u.

Hmm, zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.Wink Ik heb daar menig avondje doorgehaald en associeer het dus ook echt niet met een knus eettentje. Ik vind zulke 'tenten' niet geschikt om te eten, omdat je gewoon kunt ruiken dat het echt een plaats is waar veel wordt gedronken 's avonds en ik vind het ook geen sfeervolle ambiance uitstralen.

Zag hier ook Napoli voorbij komen of de Eerste Kamer. Wat mij betreft hetzelfde verhaal. Goedkope studentententen, waar je voor een paar euro je vol kan eten, maar de kwaliteit vind ik vooral bij Napoli beneden peil. De lekkerste Italiaan van Groningen, vind ik nog altijd Capriccio. Heerlijk! Ook niet mijn smaak qua inrichting, maar supervriendelijk personeel en geweldig eten (vooral de penne milanese, yum!). Is misschien 5 euro duurder dan Napoli en Eerste Kamer en vergelijkbaar (vermoed ik) met 't Feest.

Ohja, geen club, maar vaak wel gezellig (ook al kom ik laatste tijd niet meer, doordat ik niet meer vaak in Groningen ben): Great Pianos. Live muziek, leuk publiek en vooral in 't weekend ligt het tokkie-gehalte daar lager dan in een gemiddelde kroeg/danstent.Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Zwerver wo 11 jul 2012 - 22:44

Nour schreef:
Fruity schreef:Het Feest kan je inderdaad ook eten! En lekker joh! Wij vonden het wel gezellig, maar wij houden dan ook van kleine knusse tentjes. Het is nog steeds een kroeg hoor, maar na 22:00u.

Hmm, zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.Wink Ik heb daar menig avondje doorgehaald en associeer het dus ook echt niet met een knus eettentje. Ik vind zulke 'tenten' niet geschikt om te eten, omdat je gewoon kunt ruiken dat het echt een plaats is waar veel wordt gedronken 's avonds en ik vind het ook geen sfeervolle ambiance uitstralen.

Zag hier ook Napoli voorbij komen of de Eerste Kamer. Wat mij betreft hetzelfde verhaal. Goedkope studentententen, waar je voor een paar euro je vol kan eten, maar de kwaliteit vind ik vooral bij Napoli beneden peil. De lekkerste Italiaan van Groningen, vind ik nog altijd Capriccio. Heerlijk! Ook niet mijn smaak qua inrichting, maar supervriendelijk personeel en geweldig eten (vooral de penne milanese, yum!). Is misschien 5 euro duurder dan Napoli en Eerste Kamer en vergelijkbaar (vermoed ik) met 't Feest.

Ohja, geen club, maar vaak wel gezellig (ook al kom ik laatste tijd niet meer, doordat ik niet meer vaak in Groningen ben): Great Pianos. Live muziek, leuk publiek en vooral in 't weekend ligt het tokkie-gehalte daar lager dan in een gemiddelde kroeg/danstent.Wink

Miscshien kloppen jou smaakpapillen niet! Laughing Napoli is zooo lekker
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Mida4you wo 11 jul 2012 - 23:09

Zwerver schreef:
Nour schreef:
Fruity schreef:Het Feest kan je inderdaad ook eten! En lekker joh! Wij vonden het wel gezellig, maar wij houden dan ook van kleine knusse tentjes. Het is nog steeds een kroeg hoor, maar na 22:00u.

Hmm, zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.Wink Ik heb daar menig avondje doorgehaald en associeer het dus ook echt niet met een knus eettentje. Ik vind zulke 'tenten' niet geschikt om te eten, omdat je gewoon kunt ruiken dat het echt een plaats is waar veel wordt gedronken 's avonds en ik vind het ook geen sfeervolle ambiance uitstralen.

Zag hier ook Napoli voorbij komen of de Eerste Kamer. Wat mij betreft hetzelfde verhaal. Goedkope studentententen, waar je voor een paar euro je vol kan eten, maar de kwaliteit vind ik vooral bij Napoli beneden peil. De lekkerste Italiaan van Groningen, vind ik nog altijd Capriccio. Heerlijk! Ook niet mijn smaak qua inrichting, maar supervriendelijk personeel en geweldig eten (vooral de penne milanese, yum!). Is misschien 5 euro duurder dan Napoli en Eerste Kamer en vergelijkbaar (vermoed ik) met 't Feest.

Ohja, geen club, maar vaak wel gezellig (ook al kom ik laatste tijd niet meer, doordat ik niet meer vaak in Groningen ben): Great Pianos. Live muziek, leuk publiek en vooral in 't weekend ligt het tokkie-gehalte daar lager dan in een gemiddelde kroeg/danstent.Wink

Miscshien kloppen jou smaakpapillen niet! Laughing Napoli is zooo lekker

+1 :P Heeerlijk Napoli!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 23:53

Hier ook +1 voor Napoli maar ook zeker voor Italia! Very Happy

Maar Nour, misschien moet je van het idee af dat het een vieze kroeg is, want je kunt er echt lekker eten. We hebben daar laatst heerlijke gamba's vooraf gehad en als hoofdgerecht mixed grill. Ik ben wel wat gewend qua restaurantjes en weet Ă©cht wel wat lekker is :P Ben niet voor niets zo zwaar geweest :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Gast do 12 jul 2012 - 0:17

In de tijd dat ik er nog studeerde en woonde, haalde ik wel eens een pizza bij Napoli en die waren heel mager belegd en de sfeer qua eten vond ik te druk/rumoerig.

Fruity: haha, ik blijf van mening dat je kunt ruiken dat het daar een echt drankhol wordt na een bepaald tijdstip vanaf woensdagavond en dat de ingetrokken alcohollucht in de vloer dus blijft hangen. Ik associeer het niet met knus, intiem, gezellig, sfeervol; doordat ik er wel kwam om net zo kansloos mee te zuipen als de rest van het publiek wat daar gaat stappen.Wink Ik heb er 2x gegeten en 2x vond ik het niet lekker. Dat is ook al jaren geleden, dus als dat inmiddels is verbeterd, blijft voor mij nog steeds het andere argument staan.smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Joli86 ma 16 jul 2012 - 9:19

Ik ben ook naar het Groninger museum geweest, maar persoonlijk vond ik daar echt niks aan..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Zwerver ma 16 jul 2012 - 9:20

x-justme-x schreef:Ik ben ook naar het Groninger museum geweest, maar persoonlijk vond ik daar echt niks aan..
Nou inderdaad, ik snap niet dat mensen dat kunnen opnoemen als een uitje.... :shock:
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Marin ma 16 jul 2012 - 9:23

Zwerver schreef:
x-justme-x schreef:Ik ben ook naar het Groninger museum geweest, maar persoonlijk vond ik daar echt niks aan..
Nou inderdaad, ik snap niet dat mensen dat kunnen opnoemen als een uitje.... :shock:

Als je van architectuur en kunst houdt is het anders behoorlijk interessant. Niet iedereen heeft dezelfde interesses.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Joli86 ma 16 jul 2012 - 9:24

Marin schreef:
Zwerver schreef:
x-justme-x schreef:Ik ben ook naar het Groninger museum geweest, maar persoonlijk vond ik daar echt niks aan..
Nou inderdaad, ik snap niet dat mensen dat kunnen opnoemen als een uitje.... :shock:

Als je van architectuur en kunst houdt is het anders behoorlijk interessant. Niet iedereen heeft dezelfde interesses.

Gelukkig maar Wink
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Marin ma 16 jul 2012 - 9:30

Nee idd, ik kom er juist altijd met plezier. Maar als je niks met kunst hebt, lijkt het me niks nee. Maar het is toch wel een van de grote toeristische attracties van Groningen, als het niet de grootste is.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Zwerver ma 16 jul 2012 - 9:50

Marin schreef:
Zwerver schreef:
x-justme-x schreef:Ik ben ook naar het Groninger museum geweest, maar persoonlijk vond ik daar echt niks aan..
Nou inderdaad, ik snap niet dat mensen dat kunnen opnoemen als een uitje.... :shock:

Als je van architectuur en kunst houdt is het anders behoorlijk interessant. Niet iedereen heeft dezelfde interesses.
Zo snugger was ik ook nog wel laughcry

maar dan nog lijkt mij museum Groningen het minst interessant.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Marin ma 16 jul 2012 - 10:26

Haha dat kan idd. Je zei het alsof het echt een grote shock was dat mensen dat als tip zouden geven. Maar als je er zelf niets mee hebt, kan ik me dat voorstellen dat het niets is. Ik vind het altijd wel gaaf, een van m'n favo musea van Nederland.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Zora ma 16 jul 2012 - 18:14

Zwerver schreef:
x-justme-x schreef:Ik ben ook naar het Groninger museum geweest, maar persoonlijk vond ik daar echt niks aan..
Nou inderdaad, ik snap niet dat mensen dat kunnen opnoemen als een uitje.... :shock:

Maar je kunt dat ook niet echt zo stellen toch? De collectie wisselt in het museum, dus er elke keer weer verschillende tentoonstellingen smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  rapa nui ma 16 jul 2012 - 23:55

Zora schreef:
Zwerver schreef:
x-justme-x schreef:Ik ben ook naar het Groninger museum geweest, maar persoonlijk vond ik daar echt niks aan..
Nou inderdaad, ik snap niet dat mensen dat kunnen opnoemen als een uitje.... :shock:

Maar je kunt dat ook niet echt zo stellen toch? De collectie wisselt in het museum, dus er elke keer weer verschillende tentoonstellingen Dagje/nachtje Groningen, tips? 561177

Mee eens, ik ben er vaak genoeg langs gelopen omdat de tentoonstelling die er op dat moment was me niet boeide (terwijl ik wel een museumkaart heb dus in principe niet eens moet betalen). Maar ben er ook een paar keer geweest met een tentoonstelling die me echt aansprak en voor mij was het dan ook echt de moeite waard.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  rapa nui ma 16 jul 2012 - 23:57

Ik vond trouwens vroeger de theeschenkerij in de Prinsentuin erg leuk. Lekker even thee drinken met een plak cake erbij tussen de rozen en helemaal niet het gevoel dat je midden in de stad bent. Maar weet eigenlijk niet of dat er nog is.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Zora di 17 jul 2012 - 6:38

Precies. Ik ben heeeelemaal niet van de musea overigens, maar soms is er een tentoonstelling die erg mooi is. Ooit eens een collectie van 'Russische sprookjes' gezien, supermooi!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagje/nachtje Groningen, tips? Empty Re: Dagje/nachtje Groningen, tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum