Vragen over menstruatie
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vragen over menstruatie
Ik maak me een beetje zorgen om mijn menstruatie. Vanaf februari dit jaar ben ik weer ongesteld geworden. Meteen regelmatig. De 1e van de maand word ik ongesteld (5 dagen) en een cyclus van 30 dagen.
Deze maand begon ik al eerder te vloeien. Ik zou de 1e weer ongesteld worden maar kreeg de 25e al last van bloedverlies. Dit hield aan tot 1 juli waarna ik merkte dat het pas echt doorbrak. Dan zou het gister weer moeten stoppen en naar mijn idee stopte het ook maar ik heb vandaag toch nog af en toe wat bloedverlies, vooral na het plassen of na de sex. Niet veel dus ik heb er dus geen inlegkruisje voor nodig.
Herkend iemand dit want ik heb nu dus al 10 dagen bloedverlies soms veel, soms weinig en soms lijken er ook wel kleine stolsels bij te zitten. Mijn echte menstruatie tijd was ook heftiger als normaal. Normaal redde ik de nacht bijv makkelijk met 1 tampon nu lekte ik flink door.
Wat er door mijn hoofd spookt is of het misschien een vroege miskraam was, voor mijn NOD? moet ik hiermee langs de dokter voor eventueel een uitstrijkje? Iemand er ervaring met iets soortgelijks?
Deze maand begon ik al eerder te vloeien. Ik zou de 1e weer ongesteld worden maar kreeg de 25e al last van bloedverlies. Dit hield aan tot 1 juli waarna ik merkte dat het pas echt doorbrak. Dan zou het gister weer moeten stoppen en naar mijn idee stopte het ook maar ik heb vandaag toch nog af en toe wat bloedverlies, vooral na het plassen of na de sex. Niet veel dus ik heb er dus geen inlegkruisje voor nodig.
Herkend iemand dit want ik heb nu dus al 10 dagen bloedverlies soms veel, soms weinig en soms lijken er ook wel kleine stolsels bij te zitten. Mijn echte menstruatie tijd was ook heftiger als normaal. Normaal redde ik de nacht bijv makkelijk met 1 tampon nu lekte ik flink door.
Wat er door mijn hoofd spookt is of het misschien een vroege miskraam was, voor mijn NOD? moet ik hiermee langs de dokter voor eventueel een uitstrijkje? Iemand er ervaring met iets soortgelijks?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Vragen over menstruatie
Volgens mij is het hormonaal gezien onmogelijk om een miskraam voor de NOD te krijgen. Het progesterongehalte moet dalen om ongesteld te kunnen worden en het wordt sowieso hoger door een zwangerschap. Het moet bij een miskraam dus van een hoger niveau weer omlaag komen en dus kan een miskraam volgens mij nooit voor de NOD plaats vinden. Wel dat het misgaat met het vruchtje, maar niet dat er een bloeding op gang komt.
Ik lees best vaak op het forum dat mensen een keer of een paar keer een rare menstruatie hebben. Volgens mij gebeurt dat 'gewoon' soms, zonder dat er verder gekke dingen aan de hand hoeven te zijn.
Ik lees best vaak op het forum dat mensen een keer of een paar keer een rare menstruatie hebben. Volgens mij gebeurt dat 'gewoon' soms, zonder dat er verder gekke dingen aan de hand hoeven te zijn.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Re: Vragen over menstruatie
Ja lastig wel herkenbaar, heb ook weleens maanden gehad dat ik dacht zwanger te zijn omdat mijn cyclus zo gek deed. Maar stel het is een vroege miskraam geweest dan moet er toch ook hcg aangemaakt zijn? Of zie ik dat verkeerd? Ik weet niet of je getest hebt?
Je hoeft trouwens geen uitstijkje te laten maken hoor na evt een miskraam. En als jou lichaam alles gewoon opruimt dan is het goed. Of je moet last blijven houden van bloedverlies. Dan kan je natuurlijk altijd nog langs de huisarts gaan.
Je hoeft trouwens geen uitstijkje te laten maken hoor na evt een miskraam. En als jou lichaam alles gewoon opruimt dan is het goed. Of je moet last blijven houden van bloedverlies. Dan kan je natuurlijk altijd nog langs de huisarts gaan.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» 1e menstruatie na bevalling...
» Menstruatie na keizersnede
» Menstruatie of oud bloed?
» Bloedverlies of menstruatie?
» Menstruatie uitstellen.
» Menstruatie na keizersnede
» Menstruatie of oud bloed?
» Bloedverlies of menstruatie?
» Menstruatie uitstellen.
Pagina 1 van 1