Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rolluiken

+6
Zonnetje
Printje
Kaat
Linda
Burn
Aimee
10 plaatsers

Ga naar beneden

Rolluiken Empty Rolluiken

Bericht  Aimee vr 6 jul 2012 - 6:49

Rolluiken 725-200810071326-080
Wij zitten heel erg te twijfelen of we rolluiken aan willen schaffen. Vanaf 6 uur staat de zon op onze slaapkamer waardoor het heel erg warm en licht wordt. We hebben wel verduisterende rolgordijnen, maar de zon piept precies tussen de randen door. Ook hoop ik dat mijn zoontje iets langer gaat slapen als het wat langer donker blijft... Ik vind het wel erg lelijk, maar kan me daar wel over heen zetten als het echt topdingen zijn! Wink
Mijn vragen: Wie heeft er rolluiken? Blijft het lekker koel in de zomer? Is het echt donker? Wat hebben jullie ervoor betaald? Hebben jullie ze zelf geplaatst of laten plaatsen? En voor de mama's; slapen jullie kindjes er beter door?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Burn vr 6 jul 2012 - 6:53

Wij hebben rolluiken. Het is er echt donker door, heerlijk! En ik vind het in de zomer echt een stuk koeler!
De prijs weet ik niet, haha! Wel zijn ze er bij ons ingezet..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 7:47

Wij hebben voor de slaapkamer van de oudste 2 kinderen een rolluik, omdat het daar anders echt bloedheet wordt. Het scheelt een hele hoop als ik 'm meteen dicht doe 's morgens, of met dit weer, dicht laat.

En het is echt helemaal donker op hun kamer, wat wel erg fijn is, want nu worden ze in de zomer niet meer zo vroeg wakker. Ik heb wel nachtlampjes op hun kamer nu, anders is het voor hen niet prettig.

Wij hebben ze laten zetten, maar heb geen idee meer wat de kosten waren. We hebben witte trouwens, gebroken wit.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 6 jul 2012 - 7:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Linda vr 6 jul 2012 - 7:53

Wij hebben er 2 aan de achterkant van het huis. 1 daarvan is de slaapkamer van dochter.
Ze zaten al in dit huis toen wij er kwamen wonen, de bonnen hebben we wel. Volgens mij kostte ze rond de €1200,-. Incl plaatsing ed.
Ik merk heel goed verschil bij dochter. Ze slaapt een stuk beter als ze dicht zijn dan als ze open zijn.
Ik zou ze best graag ook aan de voorkant, waar onze slaapkamer is, willen hebben. Maar dat is een raam van bijna 3 meter, denk dat het een duur geintje wordt.
We hebben overigens ook witte.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 7:56

Wij hebben ze ook in de slaapkamers van mijn kinderen. Ze zaten er al toen we dit huis kochten. Wat de warmte betreft, maakt het niet zoveel uit, want de zon staat alleen 's ochtends op die kant van het huis, ik had ze liever aan de andere kant gehad, bij onze slaapkamer. Maar het is wel heel fijn dat het donker is op de kamertjes, ze slapen er goed door. Het zijn witte rolluiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Kaat vr 6 jul 2012 - 7:57

Zulke dingen lijken mij idd echt ideaal. Mijn opa en oma hadden ze vroeger ook en het was dan echt pikkedonker.

Ik vraag mij alleen af hoe het zit in geval van brand. Hoe snel gaan die dingen omhoog en kan je ze ook zonder elektriciteit bedienen?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Aimee vr 6 jul 2012 - 8:05

Bedankt voor de reacties! Toch wel allemaal positief dus... Ik ga maar eens een afspraak maken voor een offerte, het gaat bij ons om 5 ramen, dus zal wel een duur geintje worden maar mijn nachtrust is mij veel waard! Wink

Kaat schreef:Zulke dingen lijken mij idd echt ideaal. Mijn opa en oma hadden ze vroeger ook en het was dan echt pikkedonker.

Ik vraag mij alleen af hoe het zit in geval van brand. Hoe snel gaan die dingen omhoog en kan je ze ook zonder elektriciteit bedienen?

Ja, je hebt ze op electriciteit, maar ook gewoon met handbediening
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Printje vr 6 jul 2012 - 8:34

Wij hebben overal rolluiken en ik zou ze niet meer kunnen missen!! Naast dat het in de zomer heerlijk koel blijft in huis is het ook lekker donker.

Wij hebben beneden elektrische en boven handmatige.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Gast vr 6 jul 2012 - 8:47

Aimee schreef:Bedankt voor de reacties! Toch wel allemaal positief dus... Ik ga maar eens een afspraak maken voor een offerte, het gaat bij ons om 5 ramen, dus zal wel een duur geintje worden maar mijn nachtrust is mij veel waard! Wink

Kaat schreef:Zulke dingen lijken mij idd echt ideaal. Mijn opa en oma hadden ze vroeger ook en het was dan echt pikkedonker.

Ik vraag mij alleen af hoe het zit in geval van brand. Hoe snel gaan die dingen omhoog en kan je ze ook zonder elektriciteit bedienen?

Ja, je hebt ze op electriciteit, maar ook gewoon met handbediening

Die van ons is elektrisch, maar die kan dus ook niet zonder naar boven. Maar je kunt ze met kracht echt wel wegduwen, mocht dat nodig zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 2:25

Ik wil echt nooit meer zonder rolluiken!
Behalve dat het pikkedonker is en het in de zomer lekker koel blijft vind ik het ook een veilig gevoel.

We hebben electrische en ze zaten er al in (op) toen we het huis kochten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Zonnetje za 7 jul 2012 - 2:38

Wij hebben ze er in ons nieuwe huis in laten zetten bij ons slaapkamerraam en de slaapkamer daarnaast. De zon staat daar 's ochtends tot een uur of 3 's middags op en mijn vriend en ik vinden het ook veel fijner slapen als het donker is. Zeker als we in het weekend lekker uit willen slapen smile

Wij hebben gekozen voor dezelfde donkergrijze als die je hierboven plaatst, omdat ons kozijn ook die kleur donkergrijs is. Ik vond rolluiken ook nooit mooi, maar deze vallen helemaal niet op door de kleur en doordat het kozijn ook die kleur heeft.

We hebben gekozen voor elektrische en waren €1040,- kwijt inclusief het monteren.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Gast za 7 jul 2012 - 2:40

Waar je overigens wel op moet letten...
Dat je nooit alle rolluiken dicht moet dan als je electrische hebt.
Stel er breekt brand uit en de meterkast gaat er aan dan kun je vaak niet meer door de voordeur omdat de meterkast meestal in de gang zit. Als de stoppen doorslaan, kun je er dus nergens meer uit.

Wij hebben het rolluik bij ons nooit helemaal dicht, altijd zo;n stuk open dat we er onderdoor kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Schaapke za 7 jul 2012 - 3:11

Watermeloen schreef:Ik wil echt nooit meer zonder rolluiken!
Behalve dat het pikkedonker is en het in de zomer lekker koel blijft vind ik het ook een veilig gevoel.

We hebben electrische en ze zaten er al in (op) toen we het huis kochten.

+1, hier precies hetzelfde!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Laced za 7 jul 2012 - 3:37

Zonnetje schreef:Wij hebben ze er in ons nieuwe huis in laten zetten bij ons slaapkamerraam en de slaapkamer daarnaast. De zon staat daar 's ochtends tot een uur of 3 's middags op en mijn vriend en ik vinden het ook veel fijner slapen als het donker is. Zeker als we in het weekend lekker uit willen slapen smile

Wij hebben gekozen voor dezelfde donkergrijze als die je hierboven plaatst, omdat ons kozijn ook die kleur donkergrijs is. Ik vond rolluiken ook nooit mooi, maar deze vallen helemaal niet op door de kleur en doordat het kozijn ook die kleur heeft.

We hebben gekozen voor elektrische en waren €1040,- kwijt inclusief het monteren.

Zonnetje, ik ben erg benieuwd bij wie jullie de rolluiken hebben "gekocht". Zou je mij eens kunnen pm'en?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Zonnetje za 7 jul 2012 - 4:24

Laced schreef:
Zonnetje schreef:Wij hebben ze er in ons nieuwe huis in laten zetten bij ons slaapkamerraam en de slaapkamer daarnaast. De zon staat daar 's ochtends tot een uur of 3 's middags op en mijn vriend en ik vinden het ook veel fijner slapen als het donker is. Zeker als we in het weekend lekker uit willen slapen smile

Wij hebben gekozen voor dezelfde donkergrijze als die je hierboven plaatst, omdat ons kozijn ook die kleur donkergrijs is. Ik vond rolluiken ook nooit mooi, maar deze vallen helemaal niet op door de kleur en doordat het kozijn ook die kleur heeft.

We hebben gekozen voor elektrische en waren €1040,- kwijt inclusief het monteren.

Zonnetje, ik ben erg benieuwd bij wie jullie de rolluiken hebben "gekocht". Zou je mij eens kunnen pm'en?

Zal ik doen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  xxjojootjexx za 7 jul 2012 - 5:37

Wij hebben 2 rolluiken aan de voorkant. Kosten waren 1000,- ongeveer.
We hebben de omlijsting gebroken wit, en het rollende gedeelte is donkergrijs.
Net als onze kozijnen, de vaste gedeelten gebroken wit en de bewegende gedeelten donkergrijs.
Daarnaast zijn ze bedienbaar met een afstandsbediening. En die hangt op de overloop, we hoeven dus niet de slaapkamer van de kids op om ze te bedienen, we kunnen de ene open en de andere dicht doen, maar in praktijk gebeurd dit eigenlijk nooit.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Muus za 7 jul 2012 - 6:43

Wij hebben overal rolluiken, en ben ook niet anders gewend. Ik vind het heerlijk! De enige die wij elektrisch hebben is die van de schuifpui omdat dit handmatig niet te doen is. Wij hebben witte met ronde bakken, maar de prijs ben ik vergeten haha.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rolluiken Empty Re: Rolluiken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum