Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

pictobord

+8
Tania
PapillonRose
Twellie
Mikki
kwak
studiebol
Susan
Printje
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

pictobord - Pagina 2 Empty Re: pictobord

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:09

ik denk dat het picto-bord meer voor mij bedoeld is, dan voor mijn dochter, haha. Ik heb nu heel erg veel moeite met de dagen nu ik zwanger ben. Als ik niets moet, dan kan het maar zo gebeuren dat ik de hele dag lig te lamballen en dat bevordert mijn humeur niet, maar die van onze dochter nog veel minder. Op deze manier heb ik ook wat meer houvast aan de dag en worden de activiteiten gewoon gepland. Ik hoop echt dat ik me ertoe kan verplichten om me aan het bord te houden.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan wo 4 jul 2012 - 8:14

Je kunt ook gewoon beginnen met een dagindeling voor jezelf, zonder picto's. Er zijn zelfs apps voor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 8:18

Susan schreef:Je kunt ook gewoon beginnen met een dagindeling voor jezelf, zonder picto's. Er zijn zelfs apps voor.

het voordeel van zo'n bord leek me juist dat je uit kunt leggen dat het een voor het ander komt en dat fruit eten een ander moment is dan ontbijten. Soort van twee vliegen in één klap.

Gast
Gast

Bericht  kwak wo 4 jul 2012 - 8:23

Je kan het toch altijd proberen. Baat het niet schaad het niet zo denk ik dan altijd.

ik zou dan alleen nog niet alles gaan lamineren maar eerst even een weekje, 2 weekjes proef draaien en als het dan bevalt lamineren.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Susan wo 4 jul 2012 - 8:25

Rejoy. schreef:
Susan schreef:Je kunt ook gewoon beginnen met een dagindeling voor jezelf, zonder picto's. Er zijn zelfs apps voor.

het voordeel van zo'n bord leek me juist dat je uit kunt leggen dat het een voor het ander komt en dat fruit eten een ander moment is dan ontbijten. Soort van twee vliegen in één klap.

Ja, oké, dat is waar, maar omdat je schreef dat het meer voor jezelf is. Als het voor jezelf is zijn er wel meer eenvoudige, minder ruimte- en tijdrovende mogelijkheden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  snoezel wo 4 jul 2012 - 8:31

Rejoy. schreef:ik denk dat het picto-bord meer voor mij bedoeld is, dan voor mijn dochter, haha. Ik heb nu heel erg veel moeite met de dagen nu ik zwanger ben. Als ik niets moet, dan kan het maar zo gebeuren dat ik de hele dag lig te lamballen en dat bevordert mijn humeur niet, maar die van onze dochter nog veel minder. Op deze manier heb ik ook wat meer houvast aan de dag en worden de activiteiten gewoon gepland. Ik hoop echt dat ik me ertoe kan verplichten om me aan het bord te houden.

Haha, wel eerlijk Laughing
Ik zou dan voor jezelf een bord te maken, niet voor je dochter. Ik snap dat als jij chaotisch bent het ook niet fijn is voor je dochtertje. Maar ik zou er zelf niet voor kiezen, een bord voor je dochtertje. Kinderen wennen snel ergens aan en dan moet je het ook weer afbouwen. Probeer een vast dagritme te krijgen, ik heb altijd 2 momenten op de dag die "open" zijn, de rest van de dag gaat altijd hetzelfde:
Op mijn vrije dag als ze wakker is mag ze nog even een uurtje bij mij op bed tv kijken, dan naar beneden, pap, spelen, VRIJ MOMENT, spelen, boterham, slapen, fruit, VRIJ MOMENT, spelen/tv kijken, eten, spelen, naar bed. In grote lijnen dan uiteraard Wink Wij hebben dus gedurende de dag 2 vrije momenten. 's Ochtends bedenk ik alvast wat ik die dag wil doen. Boodschappen doen, eendjes voeren, op visite gaan, etc, plan ik op die vrije momenten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel gevoelig meisje heb. Dit ritme heeft ze ook echt nodig. Ik plan vaak maar 1 vrij moment in om echt iets te doen, op het andere vrije moment duik ik vaak de tuin met haar in of wandelen we een stukje. Ik zou niet EN boodschappen doen EN op visite gaan. Dat kan ze qua prikkels bijna niet aan.

Misschien is zo'n ritme ook wat voor jullie? Gewoon een ritme in je dag... En je daar aan houden. Wink Het went vanzelf. Ik denk er tegenwoordig echt geen moment meer over na.

snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  snoezel wo 4 jul 2012 - 8:34

Rejoy. schreef:

Een kind heeft dit ook heel snel door als je dat elke dag doet. Mijn dochtertje weet zelf heel goed wanneer ze fruit krijgt en wanneer een boterham. Ze vraagt er zelf ook vaak om.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  M@niek wo 4 jul 2012 - 8:51

Wel een leuk idee maar ik vraag me af of ze op zo´n jonge leeftijd daar iets van snappen. Persoonlijk zou ik wel meer structuur hebben maar ook zeker te weten dat ik het niet na ga komen. Hier gaat gewoon alles in ritme. Uit bed, eten, aankleden enz enz. En sommige dagen niet nou ja so be it. Alleen het slapen zou wat meer structuur kunnen gebruiken haha
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius wo 4 jul 2012 - 9:13

Twee maanden geleden waren er kaartjes bij de ouders van nu. Die heb ik gelamineerd en gebruikt, het gaat wel aardig, maar de klad is er nu al een beetje ingekomen, eerlijk gezegd.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  duckie wo 4 jul 2012 - 10:16

vanaf welke leeftijd zou je dat kunnen gebruiken? En dat ze het ook een beetje begrijpen?
En ik weet niet meer wie het zei over dat er ook apps bestaan maar welke zijn dat?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast wo 4 jul 2012 - 19:05

ooh, ik weet vrij zeker dat onze dochter het pictobord goed gaat begrijpen, maar dat is misschien wel een beetje afhankelijk van het kind zelf.

zometeen even naar de hema om lamineervellen en iets uit te zoeken om de boel op te kunnen hangen. Ik heb nu een hoop picto's geprint, maar ik wil na de midag eens beginnen met hele algemene kaarten als spelen, drinken met een koekje, eten, spelen en naar bed.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

Permissies van dit forum: