Heteluchtoven / elektrische oven
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Heteluchtoven / elektrische oven
Werken hete luchtovens nu echt zo anders dan gas en elektrische ovens?
In ons vorige huis hadden wij een 5 pits gasfornuis met dus een grote elektrische oven en ik bereidde werkelijk bijna alles in de oven. En had altijd ruim genoeg. Nu in dit huis wel een 5 pits gasfornuis maar een ingebouwde combi magnetron met heteluchtoven. Ik vind het zo'n verschrikkelijk ding, ik kan er echt niet mee overweg. En hij is ook nog eens klein. Bah. Als ik lasange wil maken moet ik dat in twee keer doen omdat een kleine bak/ronde schaal niet genoeg is.
Echt, ik mis mijn vertrouwde oven zo enorm. Hij staat nu te verstoffen in de berging en ik ben in staat om hem er gewoon bij te zetten in de keuken of boven op het kleine kamertje, maar mijn man verklaart mij tot nu toe nog voor gek. Maar ik hou van oven gerechten...Zouden jullie je vertrouwde oven (groot dus met gasfornuis erboven) dan gewoon ergens neerzetten zodat je hem kunt gebruiken?
In ons vorige huis hadden wij een 5 pits gasfornuis met dus een grote elektrische oven en ik bereidde werkelijk bijna alles in de oven. En had altijd ruim genoeg. Nu in dit huis wel een 5 pits gasfornuis maar een ingebouwde combi magnetron met heteluchtoven. Ik vind het zo'n verschrikkelijk ding, ik kan er echt niet mee overweg. En hij is ook nog eens klein. Bah. Als ik lasange wil maken moet ik dat in twee keer doen omdat een kleine bak/ronde schaal niet genoeg is.
Echt, ik mis mijn vertrouwde oven zo enorm. Hij staat nu te verstoffen in de berging en ik ben in staat om hem er gewoon bij te zetten in de keuken of boven op het kleine kamertje, maar mijn man verklaart mij tot nu toe nog voor gek. Maar ik hou van oven gerechten...Zouden jullie je vertrouwde oven (groot dus met gasfornuis erboven) dan gewoon ergens neerzetten zodat je hem kunt gebruiken?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Heteluchtoven / elektrische oven
Ja, dat zou ik wel doen. Niets zo irritant als een bagger oven. Wij hadden hiervoor ook echt een vreselijke combi, ik kon er niet eens een fatsoenlijke cake in bakken.
Nu hebben we een goede, met pyrolise stand voor het schoonmaken, echt fijn!
Dus... Gewoon lekker ergens neerzetten dat ding.
Nu hebben we een goede, met pyrolise stand voor het schoonmaken, echt fijn!
Dus... Gewoon lekker ergens neerzetten dat ding.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Als je er ruimt voor hebt, meteen neerzetten! Een slecht werkende combi over is wel zo irritant.
Wij hebben nu een los oventje wat ik steeds uit de bijkeuken haal en op het aanrecht zet, werkt veel beter dan de combi
Wij hebben nu een los oventje wat ik steeds uit de bijkeuken haal en op het aanrecht zet, werkt veel beter dan de combi
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Wat vervelend! Kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt van je slechtwerkende combi. Ik ben juist heel tevreden met mijn combi maar er zit veel verschil in kwaliteit ja! Ik zou denk ik niet dat hele apparaat in de keuken zetten want dat lijkt me geen gezicht.. Maar misschien wel in een ander kamertje/bijkeuken/schuur. Maar als je de mogelijkheid hebt zou ik gewoon een andere oven kopen ipv die combi.
Gast- Gast
Wij hebben een hele goede (en ook dure) combi oven, maar ooit zou ik wel weer een 'echte' grote oven willen. Er kan nu een grote lasagne schaal in waarvan we met 3 personen kunnen eten en dan houdt het op.
Dussuh, ja als je die oven ergens kan aansluiten, zou ik het wel doen. Of verkopen (en die combi ook) en investeren in een gewone oven (zonder pitten erboven etc. ) of bestaan die niet?
Dussuh, ja als je die oven ergens kan aansluiten, zou ik het wel doen. Of verkopen (en die combi ook) en investeren in een gewone oven (zonder pitten erboven etc. ) of bestaan die niet?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb een inbouw oven (dus zonder gasfornuis) en kan echt niet meer zonder Ik doe er echt alles in, zoveel mogelijk!
Gast- Gast
Daar heb ik ook wel aan zitten denken Powerbabe maar wij gaan hier waarschijnlijk met 0,5-1,5 jaar weer weg en moet er dan 1 in laten bouwen waar nu de combi zit met goedkeuring van huiseigenaar en die zijn rond de 500-600 euro en dat is mij wat te gek, zeker omdat als de combi het niet overleefd met eruit halen ik die ook nog mag vergoeden. Als ik zeker wist nog 1,5 jaar hier te zitten zou ik het nog overwegen maar voor een half jaar niet. Misschien dat ik hem op de vrije kamer boven zet met het excuus dat ik terwijl het eten in de oven staat ik dr bovenverdieping gelijk kan cleanen. (doet mijn man normaal).
Coco- Ratel
Combi nu is wel een dure van atag maar dus van huiseigenaar.
Coco- Ratel
Nou als je waarschijnlijk weer gaat verhuizen zou ik 'm gewoon op een lege kamer zetten en daar lekker gerechten maken als jij denkt dat dat voor jou werkt.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Soortgelijke onderwerpen
» Elektrische fietsvraagjes
» Elektrische fiets
» Elektrische deken
» Elektrische fiets
» Elektrische kolf...
» Elektrische fiets
» Elektrische deken