Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

foto bewerken

+3
Susan
Marin
Ilske
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Susan ma 2 jul 2012 - 7:57

Ik zou 'm inderdaad weghalen en eventueel proberen zelf te bewerken, maar ik vind het persoonlijk echt heel overdreven om de eigenaren van foto's te mailen om toestemming te vragen voor privé-gebruik. Ik gebruik ook wel eens foto's die ik op Google Afbeeldingen vind voor het fotobord van Ezra, maar dan ga ik ook niet mailen of dat wel mag. Alleen wij zien zijn fotobord.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Toet ma 2 jul 2012 - 8:16

Oooh come on, seriously foto bewerken - Pagina 2 394967
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Marin ma 2 jul 2012 - 8:23

Toet schreef:Oooh come on, seriously foto bewerken - Pagina 2 394967

Euh ja nogal eigenlijk.

Het is je eigen verantwoordelijkheid als fotograaf om je foto's te beschermen tegen kopiëren, dus wanneer het toch mogelijk is, is dat ook wel een beetje je eigen schuld. Maar als ik zou merken dat iemand van 't forum bijvoorbeeld hier een foto van mij heeft gekopieerd, kleuren veranderd en op canvas heeft geprint, zou ik echt niet waarderen. Met toestemming uiteraard wel. Dat vind ik echt niet overdreven, niets meer dan goed fatsoen. Bovendien is het nog leuk ook om te weten dat iemand je foto's mooi vindt en wil gebruiken.

Maar de websites die Oreo geeft zijn hier erg voor geschikt, wie weet vindt je zelfs iets met paars!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Marin ma 2 jul 2012 - 8:29

Wie weet zit hier iets tussen:

foto bewerken - Pagina 2 Stock-photo-20081083-love-cupcake
http://www.istockphoto.com/stock-photo-20081083-love-cupcake.php?st=1b7020c

foto bewerken - Pagina 2 Stock-photo-6427663-cupcake2
http://www.istockphoto.com/stock-photo-6427663-cupcake2.php?st=1b7020c

foto bewerken - Pagina 2 Stock-photo-13169894-cupcake-and-tea
http://www.istockphoto.com/stock-photo-13169894-cupcake-and-tea.php?st=1b7020c

foto bewerken - Pagina 2 Stock-photo-12682537-party-cupcakes
http://www.istockphoto.com/stock-photo-12682537-party-cupcakes.php?st=1b7020c

foto bewerken - Pagina 2 Stock-photo-16554994-princess-cupcakes
http://www.istockphoto.com/stock-photo-16554994-princess-cupcakes.php?st=1b7020c

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Susan ma 2 jul 2012 - 8:35

De reden dat ik soms foto's van Google gebruik voor Ezra is niet om het esthetische, maar omdat ik die foto dan snel moet hebben en zelf niet in de gelegenheid ben om de foto te maken. Als ik dan moet wachten tot de maker van die foto een keer terugmailt of het mag dan schiet het nog niet echt op. Dus dan ben ik maar even niet netjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 9:08

Marin schreef:
Toet schreef:Oooh come on, seriously foto bewerken - Pagina 2 394967

Euh ja nogal eigenlijk.

Het is je eigen verantwoordelijkheid als fotograaf om je foto's te beschermen tegen kopiëren, dus wanneer het toch mogelijk is, is dat ook wel een beetje je eigen schuld. Maar als ik zou merken dat iemand van 't forum bijvoorbeeld hier een foto van mij heeft gekopieerd, kleuren veranderd en op canvas heeft geprint, zou ik echt niet waarderen. Met toestemming uiteraard wel. Dat vind ik echt niet overdreven, niets meer dan goed fatsoen. Bovendien is het nog leuk ook om te weten dat iemand je foto's mooi vindt en wil gebruiken.

Maar de websites die Oreo geeft zijn hier erg voor geschikt, wie weet vindt je zelfs iets met paars!


Heel erg mee eens. Dus ja, Toet en Susan ik zou dit zeker vervelend vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Susan ma 2 jul 2012 - 9:14

Ja, maar waar leg je dan de grens? Mogen mensen de foto helemaal niet uitprinten zonder jouw toestemming? Mogen ze de foto zelfs niet opslaan? Of mogen ze 'm wel afdrukken, maar niet op canvas?

Want sorry, maar ik blijf erbij: ik ga niet voor iedere foto die ik uitprint toestemming vragen. Of erbij stilstaan dat diegene het - in theorie, want hij of zij komt er natuurlijk nooit achter - vervelend zou vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 9:16

Tjee wat een gemiep zeg om een foto. Als je echt niet wil dat er iets met je eigen gemaakte foto zou gebeuren moet je 'm ook niet plaatsen op het internet zonder copyright waar iedereen 'm zo kan gebruiken. Ik zou het juist een eer vinden als iemand mijn gemaakte foto in de keuken zou hebben hangen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 9:17

En Ilske ik wil het wel proberen voor je. Pm me de foto maar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Toet ma 2 jul 2012 - 9:25

Ik vraag me ook af waar de grens ligt. Als er een logo/watermerk op een foto zit vind ik het logisch, maar er zijn miljoenen foto's zonder dat op internet te vinden. Dat is toch gewoon niet realistisch? Heel internet staat vol met foto's en filmpjes die eindeloos gekopiërd en gebruikt wordden door anderen, hoe ver wil je dan gaan?
Als je niet wil dat jouw foto's door andere gebruikt worden, moet je ze niet zonder copyright op internet zetten, zo denk ik er over.


En daarbij, het is een foto van een cupcake, niet van een mens o.i.d. en het is voor in haar eigen huis. Het zal wel aan mij liggen hoor, omdat dit niet mijn vakgebied is maar ik snap het echt niet.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 9:26

Razz_ schreef:Tjee wat een gemiep zeg om een foto. Als je echt niet wil dat er iets met je eigen gemaakte foto zou gebeuren moet je 'm ook niet plaatsen op het internet zonder copyright waar iedereen 'm zo kan gebruiken. Ik zou het juist een eer vinden als iemand mijn gemaakte foto in de keuken zou hebben hangen

En dat is dus het punt Razz, de meeste mensen zijn zich er niet van bewust dat er op veel sites wél copyright rust!
En ja, ik zou het heel erg leuk vinden als iemand mijn foto aan de muur zou willen hebben hangen, maar ik wil het wél vooraf weten. Want wie weet heb ik nog wel een veel leukere of mooiere variant. Of kan ik 'm zelf bewerken voor die persoon.

Misschien denk ik als fotograaf, maar ik zou gewoon not amused zijn, ik kan er niks meer van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Ilske ma 2 jul 2012 - 9:36

Marin, dankjewel voor het meezoeken! Very Happy Ik ga eens kijken hoe die stock sites precies werken

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Susan ma 2 jul 2012 - 9:47

Even een algemene tip, maar je kunt heel makkelijk foto's bewerken in de editor van Pixlr.com, ik bewerk daar mijn eigen foto's als er iets op de achtergrond te zien is wat ik weg wil hebben, dat doe ik meestal met de kloonstempel.

Je kunt daar ook makkelijk zo'n toefje kleuren, gewoon de kleur kiezen die je wil, goed inzoomen, een beetje een groot penseel kiezen, ik kies meestal zo'n wazige, en dan Opaciteit lager zetten, rond de 45, dan zie je nog het reliëf erdoor en dan is het heel makkelijk. Voor de randjes en de dunnere stukjes kies je dan een dunner penseel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Lenthe di 3 jul 2012 - 21:49

Razz_ schreef:Tjee wat een gemiep zeg om een foto. Als je echt niet wil dat er iets met je eigen gemaakte foto zou gebeuren moet je 'm ook niet plaatsen op het internet zonder copyright waar iedereen 'm zo kan gebruiken.

Volledig mee eens. Ik vind het gemiep over copyright in dit geval echt zwaar overdreven.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken - Pagina 2 Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum