Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

foto bewerken

+3
Susan
Marin
Ilske
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

foto bewerken Empty foto bewerken

Bericht  Ilske ma 2 jul 2012 - 3:58

Hallo,

Zou iemand voor mij het bruine toefje op de cupcake paars kunnen maken? Ik bedoel een beetje roodpaars/paars. Iig niet blauwpaars. En miss ook de witte bolletjes op het blauwe cupcakeje? Het is een enorm grote foto maar die moet ook dit formaat houden want ik wil het afdrukken op een canvasdoek voor in de keuken Very Happy Wil er wat paarse dingen in omdat mijn hele huis paars is.

Alvast heel erg bedankt als iemand het kan!






Laatst aangepast door Ilske op ma 2 jul 2012 - 6:55; in totaal 1 keer bewerkt

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Marin ma 2 jul 2012 - 4:33

Ik kan dat niet (kleur aanpassen), maar is dit een foto van jezelf of van iemand anders? Denk je in dat geval aan het copyright?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Susan ma 2 jul 2012 - 4:36

Je mag toch wel een foto van iemand anders afdrukken op een canvasdoek voor in je eigen keuken?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Monte ma 2 jul 2012 - 4:37

Susan schreef:Je mag toch wel een foto van iemand anders afdrukken op een canvasdoek voor in je eigen keuken?
Ja dat lijkt mij ook en ze zou hem voor prive dan toch ook wel een hele andere kleur mogen maken?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Marin ma 2 jul 2012 - 4:42

Nee, foto's vallen in principe onder auteursrecht. Natuurlijk is het slim om als fotograaf je eigen watermerk er aan toe te voegen wanneer je ze op internet zet (dit doe ik zelf ook niet, dus ik weet dat mijn werk hier ook vatbaar voor is), maar je mag als vreemde dus niet foto's reproduceren zonder toestemming:

Artikel 1 van het Auteursrecht luidt als volgt:
"Het auteursrecht is het uitsluitend recht van den maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld."

Dit houdt dus feitelijk in dat een fotograaf, als maker of rechthebbende van een werk van kunst, het exclusieve recht heeft om dit openbaar te maken, en te verveelvoudigen. Hier valt dus ook onder dat een ander geen kopieën en/of reproducties mag maken, of het werk tentoonstellen of verkopen zonder de toestemming van de maker van dit werk.



Maar goed, wie weet is dit gewoon haar eigen (hele mooie, overigens!) foto, of heeft ze wel toestemming van de fotograaf, en is dit heel erg off-topic. Gezien ze wel in het bezit is van een heel groot bestand (origineel) van de foto, zou dat heel goed kunnen. In dat geval hoop ik dat je iemand kunt vinden die het kan bewerken!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Susan ma 2 jul 2012 - 4:55

Officieel zal het wel zo zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat je je daar niet echt iets van aantrekt als het om een foto voor in je eigen huis gaat, daar komt diegene toch nooit achter. Als ze de foto nou zomaar ging gebruiken voor bij een artikel of zo, maar dit is gewoon privégebruik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Ilske ma 2 jul 2012 - 5:44

Hmm nee het is niet mijn eigen foto. Ik heb hem gevonden via google, en ik vond het zo mooi dat ik hem in mijn keuken op wil hangen. Heb eigenlijk helemaal niet aan copyright gedacht.. Embarassed

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat de maker erachter komt dat ik hem in mijn keuken ga hangen, dus daar ben ik niet zo heel bang voor.. Hoop dat er iemand is die hem een beetje aan kan passen zodat hij helemaal past in mijn huisje.. Very Happy

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:11

Ik vind het een beetje een vreemde eerste post. Of ben je een oude bekende?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Ibbeltje ma 2 jul 2012 - 6:15

Megara schreef:Ik vind het een beetje een vreemde eerste post. Of ben je een oude bekende?

Hoe zo vreemde eerste post?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:17

Ibbeltje schreef:
Megara schreef:Ik vind het een beetje een vreemde eerste post. Of ben je een oude bekende?

Hoe zo vreemde eerste post?

Ik zou er toch niet om staan te springen als er mensen zich gaan aanmelden alleen omdat er hier wat dames zitten die overweg kunnen met programma's als photoshop. Een forum is nou niet meteen een dienst voor dit soort zaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Ibbeltje ma 2 jul 2012 - 6:20

Megara schreef:
Ibbeltje schreef:
Megara schreef:Ik vind het een beetje een vreemde eerste post. Of ben je een oude bekende?

Hoe zo vreemde eerste post?

Ik zou er toch niet om staan te springen als er mensen zich gaan aanmelden alleen omdat er hier wat dames zitten die overweg kunnen met programma's als photoshop. Een forum is nou niet meteen een dienst voor dit soort zaken.


Nou ja misschien kwam ze hier bij uit toen ze hulp zocht of zo. Of is het een meelezer. Ik vind het iig niet raar.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Ilske ma 2 jul 2012 - 6:25

Ik lees inderdaad al een hele tijd mee. Vandaar dat ik ook weet dat er hier meiden zijn die dit kunnen.. Anders had ik dat niet kunnen weten toch..? confused

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:26

Ik vind het helemaal niet raar hoor smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:29

Ik zou er persoonlijk dus écht niét blij mee zijn als dit mij gebeurde met één van mijn foto's. Want tegenwoordig bestaat er veel software waardoor je uit kunt zoeken of iemand je foto ergens online heeft gezet. stel dat ik er achter kom dat mijn foto hier staat en ik lees dat degene die 'm gepost heeft wil dat de foto wordt aangepast en dat ze 'm dan afdrukt op canvas... oei oei oei, ik zou boos zijn! Dus nee, ik zou het die persoon netjes vragen of je de foto mag gebruiken en mag "aanpassen" naar jouw wensen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Ilske ma 2 jul 2012 - 6:29

Zelda schreef:Ik vind het helemaal niet raar hoor smile

Gelukkig smile

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:31

Het zal vast aan mij liggen en het feit dat ik geen fotograaf ben, maar ik zie er niet veel kwaads in. Ze gebruikt de foto voor haar eigen keuken, wie zou daar nou achter kunnen komen? Persoonlijk zou ik me er niks van aantrekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Ilske ma 2 jul 2012 - 6:35

Zelda schreef:Het zal vast aan mij liggen en het feit dat ik geen fotograaf ben, maar ik zie er niet veel kwaads in. Ze gebruikt de foto voor haar eigen keuken, wie zou daar nou achter kunnen komen? Persoonlijk zou ik me er niks van aantrekken.

Ik ook niet.. Als t niet mag, dan mag t niet en dan wil ik de foto wel weghalen in de eerste post.. Heb er gewoon helemaal niet aan gedacht, en zie er ook weinig kwaads in.. Ik hoop alleen nog steeds dat er iemand komt die t ff kan bewerken, haal ik daarna de foto weg.. smile

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:36

En als je niet wil dat het gebeurd als fotograaf zijnde, dan moet je ervoor zorgen dat je foto's niet openbaar staan/niet op te slaan zijn. Er worden dagelijks duizenden foto's van Internet geplukt via Google voor dit soort gebruik, dat is ook wel een risico wat je neemt als je je eigen foto's online zet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Ibbeltje ma 2 jul 2012 - 6:38

Zelda schreef:En als je niet wil dat het gebeurd als fotograaf zijnde, dan moet je ervoor zorgen dat je foto's niet openbaar staan/niet op te slaan zijn. Er worden dagelijks duizenden foto's van Internet geplukt via Google voor dit soort gebruik, dat is ook wel een risico wat je neemt als je je eigen foto's online zet.


Dat denk ik ook idd. Je kan ze ook een merk geven of zo dat ze moeilijker te bewerken zijn en je kan ze idd zo doen dat ze niet te kopiëren zijn. Het is erg lastig om dat allemaal tegen te houden denk ik.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:40

het hangt er vanaf waar de foto's vandaan komen, Zelda. Als ik mijn foto's op Flickr plaats, dan komen ze naar voren als je zoekt op de juiste zoektermen. En ondanks dat je het niet ziet, zit er op Flickr dus wél copyright.

Het is gewoon goed fatsoen als je de eigenaar van de foto even een berichtje stuurt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:41

Ilske schreef:
Zelda schreef:Het zal vast aan mij liggen en het feit dat ik geen fotograaf ben, maar ik zie er niet veel kwaads in. Ze gebruikt de foto voor haar eigen keuken, wie zou daar nou achter kunnen komen? Persoonlijk zou ik me er niks van aantrekken.

Ik ook niet.. Als t niet mag, dan mag t niet en dan wil ik de foto wel weghalen in de eerste post.. Heb er gewoon helemaal niet aan gedacht, en zie er ook weinig kwaads in.. Ik hoop alleen nog steeds dat er iemand komt die t ff kan bewerken, haal ik daarna de foto weg.. foto bewerken 561177

Ik zou het wel kunnen, maar ik wil het uit prinicpe dus niet doen. Sorry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:41

Ik sla ook wel eens foto's op van Flickr, foto's die ik echt prachtig vind. Nooit geweten dat er copyright op zat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Ilske ma 2 jul 2012 - 6:44

Jeetje, ik had deze discussie even niet aan zien komen.. Embarassed

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 6:49

Zelda schreef:Ik sla ook wel eens foto's op van Flickr, foto's die ik echt prachtig vind. Nooit geweten dat er copyright op zat.

Dat is ook een grote discussie hoor, op/over Flickr, dat het zo onduidelijk is dat er copyright op zit. En da's echt super vervelend Sad Onder andere de reden dat ik nog maar weinig op Flickr zet. En dat wat ik erop zet, is met logo.

Ilske, dat snap ik. Als het je eigen foto was geweest, was er geen probleem geweest natuurlijk. Maar in dit geval is het eigenlijk gewoon niet helemaal netjes. Anders kan je misschien op bigstock, 123rf, istockphoto, dreamstime of fotolia kijken. Dit zijn sites waar fotografen hun foto's tegen strenge regels en eisen mogen uploaden om te verkopen. Voor een relatief klein bedrag kan je de foto dan aanschaffen. Misschien zit daar een nog mooiere foto tussen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Ilske ma 2 jul 2012 - 6:57

Foto is verwijderd.

Thanks Oreo voor de namen van die websites. Ken ze niet, maar ik ga er eens op kijken smile

Ilske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 43
Punten : 59
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

foto bewerken Empty Re: foto bewerken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum