Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Romperdilemma

+10
Nijntje
snoezel
maiadebij
PiP
Theeleut
Parisienne
Limburg85
Tania
_Nina
Annie24
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Romperdilemma Empty Romperdilemma

Bericht  Annie24 za 30 jun 2012 - 6:57

We hebben hier een klein dilemma wbt de rompers.

Y. draagt altijd de stretch rompers van de Hema. Die zitten het mooist en krijg ik goed over zijn grote hoofd/dikke armen/dikke buik heen Laughing
Maat 74/80 is nu écht te klein, want de randjes staan 's avonds in zijn bovenarmpjes/schouders.
Ik heb net 86/92 geprobeerd, maar daar verzuipt hij nog in wbt de lengte. De breedte is wel goed Laughing
Hij heeft van broekjes maat 86 en van shirts maat 86/92.

Wie o wie heeft dit ook gehad en welke tussenoplossing hadden jullie?
Het liefst heb ik rompers met stretch zodat het niet te strak zit op zijn dikke peuter buikje Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Romperdilemma Empty Re: Romperdilemma

Bericht  _Nina za 30 jun 2012 - 6:59

Hemd en stoere boxer? Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 7:04

Ik zou gewoon die rompers aan doen, wellicht even in de droger.
En anders onderbroek en hemd inderdaad!

Gast
Gast

Bericht  Tania za 30 jun 2012 - 7:06

Ik trok gewoon een maatje groter aan ook al waren die nog ruim.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 za 30 jun 2012 - 7:10

Maat 86/92 is echt geen gezicht en zit denk ik ook niet lekker. Tussen zijn luier en het einde van de romper zit denk ik nog zo'n 5cm loze ruimte.
Handig met een flinke poepbroek, maar anders denk ik niet Wink Bij de overgang van 50/56 naar 62/68 en van 62/68 naar 74/50 had ik dit ook wel, maar niet dat er zo'n flink stuk loze ruimte was aan de onderkant van de romper.

Hemd en boxershort/onderbroek? Hebben ze dat al in die kleine maatjes dan?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 za 30 jun 2012 - 7:13

Ja vanaf 86/92 beginnen hempjes en boxershorts bij de Hema alleen vond ik deze erg groot vallen bij S.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  _Nina za 30 jun 2012 - 7:15

Limburg85 schreef:Ja vanaf 86/92 beginnen hempjes en boxershorts bij de Hema alleen vond ik deze erg groot vallen bij S.
Voordeel van groot vallende hemdjes is dat ze sowieso geen blote rug hebben Wink ik heb kindjes op m'n werk die met deze maat idd al boxers en hemdjes dragen en bij hen valt het gewoon goed, hooguit het hemd wat aan de lange kant.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  _Nina za 30 jun 2012 - 7:17

Heb ff op de Hema-site gekeken en volgens mij zijn de dubbelverpakkingen hemden in de aanbieding :-)
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 za 30 jun 2012 - 7:18

Statler schreef:
Limburg85 schreef:Ja vanaf 86/92 beginnen hempjes en boxershorts bij de Hema alleen vond ik deze erg groot vallen bij S.
Voordeel van groot vallende hemdjes is dat ze sowieso geen blote rug hebben Wink ik heb kindjes op m'n werk die met deze maat idd al boxers en hemdjes dragen en bij hen valt het gewoon goed, hooguit het hemd wat aan de lange kant.

Met groot bedoelde ik echt te groot, niet (een beetje) ruim. S. loopt eigenlijk altijd een maat achter met z'n ondergoed omdat het bij hem echt groot uitvalt allemaal.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Tania za 30 jun 2012 - 7:28

Ik weet niet of je zoontje in een slaapzak slaapt maar hou er wel rekening mee dat hij met alleen een boxer z'n luier uit kan trekken in bed laughcry .

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 za 30 jun 2012 - 7:49

@Tania; hij slaapt wel in een slaapzak, maar kleine Houdini kan vast die boxer wel uitkrijgen en als hij gaat liggen woelen ook zijn luierplakker los Laughing

Misschien binnenkort maar eens kijken dan voor een los setje. Als het nog veels te groot is leggen we het wel in de kast smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Tania za 30 jun 2012 - 7:51

Annie24 schreef:@Tania; hij slaapt wel in een slaapzak, maar kleine Houdini kan vast die boxer wel uitkrijgen en als hij gaat liggen woelen ook zijn luierplakker los Laughing

Mijn zoontje slaapt sinds hij geen slaapzak meer heeft met een boxer onder z'n romper. Anders gaat hij met z'n luier spelen als hij zich verveelt Evil or Very Mad

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 za 30 jun 2012 - 7:54

Tania schreef:
Annie24 schreef:@Tania; hij slaapt wel in een slaapzak, maar kleine Houdini kan vast die boxer wel uitkrijgen en als hij gaat liggen woelen ook zijn luierplakker los Laughing

Mijn zoontje slaapt sinds hij geen slaapzak meer heeft met een boxer onder z'n romper. Anders gaat hij met z'n luier spelen als hij zich verveelt Evil or Very Mad

Heeeeel snel zindelijk maken dan, dat mannetje van je Laughing

*minder fijn met een poepbroek ben ik bang pale *
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Parisienne za 30 jun 2012 - 8:02

Oh, ik ben ook zo bang dat er een keer komt dat ik de kinderkamer binnenloop en verrast wordt met het feit dat N. zelf haar luier kan afdoen.. met alle gevolgen van dien Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tania za 30 jun 2012 - 8:32

Annie24 schreef:
Tania schreef:

Heeeeel snel zindelijk maken dan, dat mannetje van je Laughing

*minder fijn met een poepbroek ben ik bang pale *

Hij plast sinds kort op z'n potje maar hij vindt het zo interessant dat er iets uit z'n piemeltje komt dat hij daar juist z'n luier wel voor uit wil trekken denk ik Laughing
Gelukkig poept hij bijna nooit in bed anders zou het wel een beetje een smeerboel worden af en toe ben ik bang.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Theeleut za 30 jun 2012 - 8:52

Mijn zoon draagt over het algemeen maat 80, maar ook hier het zelfde hoor. Maat 74/80 is nog net aan, ik heb er nog een paar en de overige zijn dus de 86/92 en dat gaat prima. Hij verzuipt er helemaal niet in eigenlijk.. Hij zal nu rond de 75 cm en 10+ kilo zijn.

Ik zou ze gewoon bij hem aantrekken. Na een keer wassen zijn ze vast al wat korter geworden.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  PiP za 30 jun 2012 - 9:06

Ik had dat ook altijd wel wat, net als met de slaapzakken.
Die dingen krimpen na een tijdje gebruiken best wel, dat merk je dan helemaal als je nieuwe ongewassen rompers/slaapzakken haalt!
Anders de rompers een (paar) keer meewassen met je overige was?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 9:12

Ik zou de grootste maat aantrekken. Misschien krimpen ze ook iets als je ze in de droger doet?

Gast
Gast

Bericht  Theeleut za 30 jun 2012 - 9:14

Ohh, met slaapzakken heb ik er helemaal geen problemen mee. Mijn zoon draagt al vanaf vorig najaar een 80/86 slaapzak en nu in een 90cm zomer slaapzak. Ik ga echt niet voor elke maat een zo goed als passende slaapzak aanschaffen.

Of ben ik daar zo vreemd in?
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Annie24 za 30 jun 2012 - 9:15

Theeleut; Y. is bijna 12 kilo en 84cm, maar toch blijft er aan de onderkant een stuk over. Ik zal morgen eens een andere pakken, misschien valt de romper die ik vanavond probeerde gewoon iets groter confused

En ik ga ze bij de volgende witte draai meewassen. Kijken of dat iets helpt idd. Droger ben ik niet van, daar gaan hier alleen de handdoeken in.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Tania za 30 jun 2012 - 9:16

Theeleut schreef:Ohh, met slaapzakken heb ik er helemaal geen problemen mee. Mijn zoon draagt al vanaf vorig najaar een 80/86 slaapzak en nu in een 90cm zomer slaapzak. Ik ga echt niet voor elke maat een zo goed als passende slaapzak aanschaffen.

Nee hoor, J. sliep vanaf 4 maanden in de puckabag en M. vanaf 3 maanden. Eigenlijk is het pas vanaf 6/7 maanden dus eigenlijk nog te groot, maar het kan prima ik zie het probleem niet zo.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Theeleut za 30 jun 2012 - 9:18

Annie24 schreef:Theeleut; Y. is bijna 12 kilo en 84cm, maar toch blijft er aan de onderkant een stuk over. Ik zal morgen eens een andere pakken, misschien valt de romper die ik vanavond probeerde gewoon iets groter Romperdilemma 878948377

En ik ga ze bij de volgende witte draai meewassen. Kijken of dat iets helpt idd. Droger ben ik niet van, daar gaan hier alleen de handdoeken in.
Gewoon even meewassen. Ik had ook een paar rompers van mijn vriendin gekregen en die waren al gedragen en dus al wat korter. Maar de nieuwe zijn nu gewoon het zelfde qua pasvorm.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Theeleut za 30 jun 2012 - 9:20

Tania schreef:
Theeleut schreef:Ohh, met slaapzakken heb ik er helemaal geen problemen mee. Mijn zoon draagt al vanaf vorig najaar een 80/86 slaapzak en nu in een 90cm zomer slaapzak. Ik ga echt niet voor elke maat een zo goed als passende slaapzak aanschaffen.

Nee hoor, J. sliep vanaf 4 maanden in de puckabag en M. vanaf 3 maanden. Eigenlijk is het pas vanaf 6/7 maanden dus eigenlijk nog te groot, maar het kan prima ik zie het probleem niet zo.
Ik dacht al, is het gevaarlijk dan? Deed het bij mijn dochter ook zo. Eerst een 60/70cm zak en daarna meteen een stuk groter. Ik heb 2 zomer-en 2 winterslaapzakken, nou als ik dat elke keer opnieuw moet aanschaffen..Romperdilemma 1270000679
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  PiP za 30 jun 2012 - 9:20

Ik kocht ze niet een maat te groot, maar had dan wel het voordeel dat onze dochter niet snel groeide in de maten.
Volgens mij kocht ik dan net per seizoen weer een grotere maat.

Ze draagt nu geen rompers meer, maar volgens mij gaat ze nu nog met gemak in 86/92.

Slaapzak viel mij vooral eens op toen ik een nieuwe kocht. Ik gokte dat ze op dat moment 74/80 had en wou dus automatisch 86/92 halen, zag namelijk een leuke hangen bij de Hema:) Deze vond ik wel erg groot en heb toen toch de 74/80 meegenomen. Thuis bleek inderdaad dat ze op dat moment ook al 74/80 droeg, er zat alleen 10 cm verschil tussen beide slaapzakken!
Ik deed ze wel altijd in de droger, misschien zit daar verschil in?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Theeleut za 30 jun 2012 - 9:22

Ik doe de rompers en slaapzakken ook in de droger, het zal vast wel uitmaken.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud