Grens qua foto's online zetten (n.a.v. foto lijk op twitter)
+6
Susan
Clapperdie
Ella
Jerry
Melis_je
Roza
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Grens qua foto's online zetten (n.a.v. foto lijk op twitter)
Maar bij je eigen vader is het nog iets van jezelf, een heel persoonlijk moment dat je misschien vast wil leggen, dat is ook niet echt sensatiezucht of zo. Dat vind ik toch anders dan de zelfmoord van een wildvreemde filmen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Roza schreef:Discordia schreef:Susan schreef:Ik vind het persoonlijk trouwens al heel respectloos om, als je getuige bent van zoiets, doodleuk je telefoon tevoorschijn te halen en een foto te maken. Echt schaamteloos zelfs.
Ik moet bekennen dat ik dat dat ook in me op zou komen. Toen mijn vader opgebaard lag, dacht ik ook even "dit moet ik vastleggen". Maar al snel besefte ik dat dat totaal geen toegevoegde waarde zou hebben, maar ik kan me voorstellen waarom mensen het wel zouden doen.
Bedoel je dan echt specifiek foto's maken met je telefoon? Want wij hebben ook foto's van mijn oma toen ze opgebaard lag. Als herinnering. Ik ben heel blij dat we die hebben..
Ik denk dat veel meer mensen dat hebben hoor. Vind ik helemaal niet raar.
Maar ik denk dat ze niet op facebook of twitter staan, wel?
Gast- Gast
tja ik heb hier miscchien een andere mening over dan anderen maar die man springt zelf voor de trein voor het oog van heeel veel mensen(ok is wanhoopsdaad begrijp ik) maar dan vind ik niet dat je dan waardigheid of privacy kan verwachten tja sorry ik ga hier mensen over mij heen krijgen denk ik.
en die jongen ik snap t eigenlijk wel het is tegenwoordig heel normaal om van alles te filmen en te posten alles staat binnen 1 min op internet...
en zoals eerder gezegd is heeft denk ik die jongen niet overzien wat hij aanrichtte
en die jongen ik snap t eigenlijk wel het is tegenwoordig heel normaal om van alles te filmen en te posten alles staat binnen 1 min op internet...
en zoals eerder gezegd is heeft denk ik die jongen niet overzien wat hij aanrichtte
norah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 113
Punten : 174
Registratiedatum : 25-11-10
PrinsesBo schreef:Roza schreef:Discordia schreef:Susan schreef:Ik vind het persoonlijk trouwens al heel respectloos om, als je getuige bent van zoiets, doodleuk je telefoon tevoorschijn te halen en een foto te maken. Echt schaamteloos zelfs.
Ik moet bekennen dat ik dat dat ook in me op zou komen. Toen mijn vader opgebaard lag, dacht ik ook even "dit moet ik vastleggen". Maar al snel besefte ik dat dat totaal geen toegevoegde waarde zou hebben, maar ik kan me voorstellen waarom mensen het wel zouden doen.
Bedoel je dan echt specifiek foto's maken met je telefoon? Want wij hebben ook foto's van mijn oma toen ze opgebaard lag. Als herinnering. Ik ben heel blij dat we die hebben..
Ik denk dat veel meer mensen dat hebben hoor. Vind ik helemaal niet raar.
Maar ik denk dat ze niet op facebook of twitter staan, wel?
Ik verklaarde mezelf ook voor gek dat het in mijn hoofd opkwam. Als ik het toch had gedaan, had ik dat zeker niet verspreid via Twitter of Facebook. Als ik een foto zou hebben gemaakt van een zelfmoord zou ik dat ook niet gedaan hebben.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
norah schreef:tja ik heb hier miscchien een andere mening over dan anderen maar die man springt zelf voor de trein voor het oog van heeel veel mensen(ok is wanhoopsdaad begrijp ik) maar dan vind ik niet dat je dan waardigheid of privacy kan verwachten tja sorry ik ga hier mensen over mij heen krijgen denk ik.
Daarover kun je beter geen mening hebben. Iedere overledene verdient respect na zijn/haar dood en zeker een respectvolle behandelingen met het stoffelijk overschot ook al kon het die persoon waarschijnlijk niets schelen. Als maatschappij gaan we respectvol met onze doden om, dat maakt ons menselijk denk ik.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
norah schreef:tja ik heb hier miscchien een andere mening over dan anderen maar die man springt zelf voor de trein voor het oog van heeel veel mensen(ok is wanhoopsdaad begrijp ik) maar dan vind ik niet dat je dan waardigheid of privacy kan verwachten tja sorry ik ga hier mensen over mij heen krijgen denk ik.
Ik denk dat die man er ook helemaal niet bij stilgestaan heeft dat zijn privacy geschonden zou worden, ik denk dat dat soort dingen niet eens meer bij je opkomen, maar dit valt wel ook onder de privacy van eventuele nabestaanden.
Daarbij vind ik ook dat iemand nog wel waardigheid verdient, maar goed, laten we daar niet te ver op ingaan, aangezien het anders toch weer een zelfmoorddiscussie wordt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Was er anders op gereageerd als een journalist hier foto's van had gemaakt? Dan is het immers zijn beroep en geen sensatiebeluste omstander..
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Charlie schreef:Een 15 jarig puberbrein kan de gevolgen van dit soort acties écht nog niet overzien. Ik vind dus niet dat hij zwaar moet worden bestraft ofzo. Een gesprek met hem aangaan ok, maar hij zal wel aan den lijve ondervinden hoe verkeerd zijn actie was.
Mooi verwoord hoe ik er ook over denk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik denk ook dat die jongen de gevolgen niet kon overzien en dat hij zo in shock was van wat hij zag dat hij er "iets" mee moest. Het is jammer dat hij nu die foto heeft weggehaald en het al te laat is.
Dat is het station bij mijn ouders, ik ben er net nog geweest met de trein toen ik mijn vader op ging zoeken in het ziekenhuis. En op die school zaten veel van mijn vrienden. Dus de discussie laaide tussen mensen uit het dorp al hoog op en nu staat het ook op het forum. Ik weet niet waarom precies maar ergens komt het daardoor nog dichterbij.
Dat is het station bij mijn ouders, ik ben er net nog geweest met de trein toen ik mijn vader op ging zoeken in het ziekenhuis. En op die school zaten veel van mijn vrienden. Dus de discussie laaide tussen mensen uit het dorp al hoog op en nu staat het ook op het forum. Ik weet niet waarom precies maar ergens komt het daardoor nog dichterbij.
Gast- Gast
Powerbabe schreef:Ik denk ook dat die jongen de gevolgen niet kon overzien en dat hij zo in shock was van wat hij zag dat hij er "iets" mee moest. Het is jammer dat hij nu die foto heeft weggehaald en het al te laat is.
Dan komt het inderdaad aardig dichtbij voor je Powerbabe. Brr. Kende je de jongen/man ook? En dit vraag ik niet uit nieuwsgierigheid, maar het zou zomaar iemand kunnen zijn die je wel echt kent.
Roza- Kletskop
Ik liet mijn vader trouwens de foto zien van het lichaam. Zijn reactie: Oh, dit valt nog mee hoor. Deze ligt er nog netjes bij..
Roza- Kletskop
Nee, voor zover ik weet kende ik hem niet. Ik heb de foto's niet gezien ook en dat wil ik graag zo houden.
Gast- Gast
Powerbabe schreef:Nee, voor zover ik weet kende ik hem niet. Ik heb de foto's niet gezien ook en dat wil ik graag zo houden.
Nee dat geloof ik graag. Ik heb ook maar 1 seconde gekeken, hoef ze ook niet te zien.
Roza- Kletskop
Ik vind dat er een hoop ophef over wordt gemaakt. Deze jongen heeft in een opwelling, na een schokkende gebeurtenis, en foto gemaakt en gepubliceerd. Toen hij bij zijn verstand kwam heeft hij geen direct verwijderd. Zoals Charlie ook al zegt, op die leeftijd overzie je niet altijd de gevolgen van je daden.
Ondertussen worden we dagelijks geconfronteerd met beelden uit oorlogen, mensen die ernstig gewond zin of lijken die versleept worden.
Er zijn journalisten die doelbewust foto's en filmpjes maken van schokkende gebeurtenissen en overledenen en die krijgen dat nog goed voor betaald ook.
Ondertussen worden we dagelijks geconfronteerd met beelden uit oorlogen, mensen die ernstig gewond zin of lijken die versleept worden.
Er zijn journalisten die doelbewust foto's en filmpjes maken van schokkende gebeurtenissen en overledenen en die krijgen dat nog goed voor betaald ook.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Waar foto's online zetten vanaf mobiel?
» Foto van iPhone op laptop zetten
» foto's op computer zetten (Samsung Galaxy SII)
» Foto's op facebook zetten van andere mensen...
» Spoed vraagje Galaxy S2, foto´s op laptop zetten..
» Foto van iPhone op laptop zetten
» foto's op computer zetten (Samsung Galaxy SII)
» Foto's op facebook zetten van andere mensen...
» Spoed vraagje Galaxy S2, foto´s op laptop zetten..
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: