Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoffen bank reinigen (kat geplast)

+4
Minx
Jade
TukTuk
Rush
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:25

Onze kat heeft op de bank gepiest gisteren nacht. Waarschijnlijk is het vroeg in de avond gebeurd en het heeft dus de hele nachter lekker in kunnen trekken Evil or Very Mad Ik heb het gisteren al wat afgedaan met een sopje (textiel reiniger van HG) en er daarna kledingspray van Robijn opgespoten maar ik krijg die geur niet weg. Ik ben echt helemaal laaiend nu want volgende maand is onze zoon jarig en no way dat ik de visite op die bank laat zitten! Iemand een tip? Ik zoek eigenlijk nu iets waar ik de bank flink mee af kan afschrobben met veel water en wat schuimt ofzo met een frisse geur.

Een plaid erover leggen is niet echt een optie want het is een grote bank, het staat absoluut niet mooi en ik heb geen zin om zo'n duur ding te gaan kopen eigenlijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 1:27

Kan de hoes er niet af? Dan zou ik die laten stomen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:28

Nee er zit geen hoes omheen helaas

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 1:32

Brr, nou ik wens je veel succes.

Onze poes heeft de nare gewoonte om eens in de 3/4 weken in het gordijn bij onze voordeur te plassen waarbij het soms ook op het tapijtje wat dat ligt 'hangt'. Ik heb geprobeerd wat ik kon, maar ik krijg de geur er niet uit.

Gelukkig ruik je het gewoonweg niet, maar als je op je hurken gaat zitten wel Stoffen bank reinigen (kat geplast) 394967
Maargoed op een bank zit je er wel dicht met je neus op. Echt, succes! Ik hoop voor je dat je iets vindt!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 1:33

Bestaat de bank misschien uit delen? Dat je gewoon een compleet kussen laat stomen? Kan dat überhaupt?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  TukTuk wo 27 jun 2012 - 1:33

Ik weet wel dat schoonmaak azijn de geur afbreekt, dus je kan sowieso daarmee wel boenen, dat is puur voor de geur dan. Geen idee of het daarmee ook hygiënisch schoon wordt zeg maar. Daarom zou ik sowieso daarna nog wel met een sopje met allesreiniger of iets desinfecterend er in schoonmaken. Of kijken of je een stoomreiniger kan lenen van iemand? Je zou bijvoorbeeld ook een tapijtreiniger kunnen huren, dat kost 10 euro geloof ik bij Boels, en daarmee over de bank.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:34

Ja ik vind het echt verschrikkelijk! Ik zat gisteren op de bank naast dus die vlek en de
geur kwam je gewoon tegemoed. Ik baal echt als een stekker want om nu zo even een nieuw bank aan te schaffen Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 1:35

Schoonmaakazijn kan je wel proberen. Ik heb het wel geprobeerd, maar op m`n redelijk ruwe en dichte tapijt werkte dat niet echt.

Maar misschien op een bank wel? Als het niet te agressief is? Laat dat geen vlekken achter AngelNyn?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Jade wo 27 jun 2012 - 1:36

Zo iets misschien?



http://www.pureayre.nl/index.php?item=pureayre-for-all-pets-sprayflacon-650ml&action=article&group_id=9&aid=82&lang=NL

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:36

AN - zo'n stoomreiniger is misschien wel een goeie. Maar met die schoonmaakazijn. Gaat het dan niet heel zuur ruiken daarna?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 1:38

AngelNyn schreef:Ik weet wel dat schoonmaak azijn de geur afbreekt, dus je kan sowieso daarmee wel boenen, dat is puur voor de geur dan. Geen idee of het daarmee ook hygiënisch schoon wordt zeg maar. Daarom zou ik sowieso daarna nog wel met een sopje met allesreiniger of iets desinfecterend er in schoonmaken. Of kijken of je een stoomreiniger kan lenen van iemand? Je zou bijvoorbeeld ook een tapijtreiniger kunnen huren, dat kost 10 euro geloof ik bij Boels, en daarmee over de bank.
Slim, als je niet met de bank naar de stomerij kan, dan de stomerij maar naar de bank halen! Stoffen bank reinigen (kat geplast) 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:38

Hmm dat klinkt ook goed Jade! Wel prijzig. Ik denk dat ik eerst schoonmaakazijn probeer en als dat niet help kan ik altijd dat spul nog bestellen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Minx wo 27 jun 2012 - 1:39

groene biotex breekt het ook af, heb ik ook gebruikt de keren dat de katten (als kitten) te laat bij de bak waren. Werkt super
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:40

Hier is dat toen ook gebeurt toen ze net terugkwam van de dierenarts na een sterilisatie. Wij hebben toen die spuitbus van vanish gebruikt (rose) op de vlek gespoten, even in laten trekken en toen met een sponsje nog even over de vlek gegaan. Bank was daarna schoon en het rook helemaal naar vanish.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  TukTuk wo 27 jun 2012 - 1:40

Razz_ schreef:AN - zo'n stoomreiniger is misschien wel een goeie. Maar met die schoonmaakazijn. Gaat het dan niet heel zuur ruiken daarna?

Nee als je het daarna nog met een sopje afneemt, dan ruik je dat niet. En je hebt bij de Jumbo (en vast bij meer winkels) ook flessen schoonmaakazijn met Lavendelgeur (Paarse fles), mentholgeur geloof ik, en ook met citroengeur (gele fles).
Dan heb je die geur sowieso al minder.

Of het vlekken geeft zou ik niet kunnen zeggen.. Ik maakte altijd de kattenmandjes er mee schoon als er weer eens in geplast was en de geur verdween in ieder geval. Je zou het even op een stukje aan de achterkant / onderkant kunnen proberen iom te kijken of het vlekt!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  TukTuk wo 27 jun 2012 - 3:12

Is het nog gelukt? smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Pien wo 27 jun 2012 - 4:19

Wij hebben het uiteindelijk wel weg gekregen met een spray van HG! Het ging er helemaal uit....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Pompoen wo 27 jun 2012 - 4:19

Ze verkopen bij de dierenwinkel volgens mij ook spray tegen zulke vlekken die de geur neutraliseren met iets natuurlijks ofzoiets.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  sanne-84 wo 27 jun 2012 - 4:25

Op het werk gebruiken we nilordruppels tegen nare geurtjes, maar geen idee waar te halen.
Geen idee hoe duur een stoomreiniger kost (om te huren). Maar wij hebben onze stoelen schoonlaten maken door een bedrijf
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 7:47

Oeii wij hebben dit ook gehad een tijd terug, bank van nog geen maand oud. Mijn moeder had op haar werk (schoonmaak) profesionele tapijtreiniger en godszijdank is alles + guer er uit gegaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 8:03

Nee nog niet. Ik durf de schoonmaakazijn toch niet aan ivm evt vlekken. Ik morgen die spray bestellen waarvan Jade die link heeft gepost

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 23:27

De groene Biotex helpt hier heel erg goed. Schijnt dat ze die geur ook niet lekker vinden en op die plek niet meer plassen.

Bij ons plaste ze regelmatig op het vinyl in de gang op 1 plek. Na 100 dingen gebruikt te hebben kwam ik uit op BIotex en sindsdien hebben ze niet meer geplast. En dat is al maanden geleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 3:56

Bebbel schreef:De groene Biotex helpt hier heel erg goed. Schijnt dat ze die geur ook niet lekker vinden en op die plek niet meer plassen.

Bij ons plaste ze regelmatig op het vinyl in de gang op 1 plek. Na 100 dingen gebruikt te hebben kwam ik uit op BIotex en sindsdien hebben ze niet meer geplast. En dat is al maanden geleden.

Is dat zo'n pak met poeder?

Ik heb vrijdag een spray besteld. Ik hoop dat ie morgen binnenkomt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Jerry zo 1 jul 2012 - 4:17

ja biotex kun je gewoon in de supermarkt halen in zo'n groen pak.

En over de schoonmaakazijn: Als je het verdund gebruikt, is het toch niet superagressief? In tegenstelling tot bijvoorbeeld Vanish? Anders eerst op een onopvallende plek proberen (wordt altijd aangeraden, doe ik nooit :P )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  TukTuk zo 1 jul 2012 - 5:05

Ik heb van de week schoonmaakazijn op onze zwarte velours achtige bank gebruikt, en het heeft geen vlekken achter gelaten!

Onze poes heeft de neiging om op wasgoed etc te plassen, en ik had een dekbedovertrek op de bank liggen als dekentje en daar zat ze op.. En terwijl we haar aaiden plaste ze :S
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoffen bank reinigen (kat geplast) Empty Re: Stoffen bank reinigen (kat geplast)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum