Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar aankloppen voor hulp?

+2
Krullebol
Penny Blossom
6 plaatsers

Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 21:28

Mijn ex heeft Asperger en hij heeft praktische hulp nodig bij een aantal zaken. Hij mist het overzicht om dingen te regelen of vooruit te kijken om rekening te houden met dingen. Weet iemand hier waar je dan terecht kunt?
Hij gaat niet meer naar de psych, omdat hij die niet meer kan betalen, en eerlijk gezegd is de praktische hulp nu ook belangrijker. Hij heeft nu helemaal geen hulp en ook niemand op wie hij terug kan vallen, dus dit is een tikkende tijdbom die over niet al te lange tijd afgaat. Ik wil hem best helpen, maar ik wil me er niet meer te veel mee bemoeien. Aan de andere kant wil ik hem ook niet in de problemen zien raken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Penny Blossom di 26 jun 2012 - 21:31

Ik zou de MEE proberen denk ik.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 21:33

Pfoeh, dat is volgens mij per regio verschillend (mijn zwager heeft PDD-NOS en heeft al van zoveel verschillende instanties hulp gehad). Kan zijn huisarts hem hier niet verder mee helpen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Krullebol di 26 jun 2012 - 21:33

Je helpt hem al door dit te signaleren en hier te vragen wat hij kan doen smile
Ik weet niet waar hij woont, maar hij kan naar maatschappelijk werk gaan in zijn stad. Daar kan hij hulp krijgen voor praktische zaken. N.a.v. 1e gesprek word er gekeken in welke gebieden hij hulp nodig heeft en hoe deze er dan uit ziet. Op die manier kan hij ondersteuning krijgen op praktisch gebied. Succes!
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Pompoen di 26 jun 2012 - 21:41

Dijn82 schreef:Mijn ex heeft Asperger en hij heeft praktische hulp nodig bij een aantal zaken. Hij mist het overzicht om dingen te regelen of vooruit te kijken om rekening te houden met dingen. Weet iemand hier waar je dan terecht kunt?
Hij gaat niet meer naar de psych, omdat hij die niet meer kan betalen, en eerlijk gezegd is de praktische hulp nu ook belangrijker. Hij heeft nu helemaal geen hulp en ook niemand op wie hij terug kan vallen, dus dit is een tikkende tijdbom die over niet al te lange tijd afgaat. Ik wil hem best helpen, maar ik wil me er niet meer te veel mee bemoeien. Aan de andere kant wil ik hem ook niet in de problemen zien raken.

Hij zou wellicht recht hebben op een PGB! Maar dat is wel iets lastigs omdat die regels aangescherpt zijn, maar als hij alleen is, duidelijk een 'handicap' heeft en 'gehandicapt' genoeg is dan zou hij daar wel eens heel goed gebruik van kunnen maken. Hij zou overigens ook 'zorg in natura' kunnen aanvragen via het PGB.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 21:43

heeft hij niet recht op een pgb, waarmee hij zelf zorg kan inkopen?

Mijn jongste broer heeft een autisme spectrum stoornis, hij krijgt pgb waarmee hij praktische zorg van een bureau krijgt speciaal gericht op autistische mensen.

Wat hier ook al genoemd is, is de stichting MEE, daar zou je ook kunnen aankloppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Pompoen di 26 jun 2012 - 21:47

Break Of Day schreef:heeft hij niet recht op een pgb, waarmee hij zelf zorg kan inkopen?

Mijn jongste broer heeft een autisme spectrum stoornis, hij krijgt pgb waarmee hij praktische zorg van een bureau krijgt speciaal gericht op autistische mensen.

Wat hier ook al genoemd is, is de stichting MEE, daar zou je ook kunnen aankloppen.

Maar de stichting Mee helpt volgens mij niet bij mensen met een psychische handicap! Mee helpt bij een lichamelijke handicap, beperking of chronische ziekte maar bij een psychische indicatie verwijzen ze je door naar het 'steunpunt GGZ'.
Je kunt het uiteraard wel proberen, als je niet op de goede plek zit kunnen ze je wel wijzen waar je wel moet zijn!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 21:56

тыквашка schreef:
Break Of Day schreef:heeft hij niet recht op een pgb, waarmee hij zelf zorg kan inkopen?

Mijn jongste broer heeft een autisme spectrum stoornis, hij krijgt pgb waarmee hij praktische zorg van een bureau krijgt speciaal gericht op autistische mensen.

Wat hier ook al genoemd is, is de stichting MEE, daar zou je ook kunnen aankloppen.

Maar de stichting Mee helpt volgens mij niet bij mensen met een psychische handicap! Mee helpt bij een lichamelijke handicap, beperking of chronische ziekte maar bij een psychische indicatie verwijzen ze je door naar het 'steunpunt GGZ'.
Je kunt het uiteraard wel proberen, als je niet op de goede plek zit kunnen ze je wel wijzen waar je wel moet zijn!

Ik heb even een stukje van de website van MEE gekopieerd:

Wat doet MEE?


MEE ondersteunt mensen met een beperking. Een verstandelijke, lichamelijke of zintuiglijke beperking of een beperking als gevolg van een chronische ziekte, niet aangeboren hersenletsel (NAH) of autisme. MEE ondersteunt hen en hun netwerk. Bijvoorbeeld bij opvoeding, leren, werken, wonen of geldzaken.

Maar het kan inderdaad zo zijn dat ze met bovenstaande bedoelen dat ze de intake doen en vervolgens wegwijzer zijn in het vinden van de juiste hulpverlening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Pompoen di 26 jun 2012 - 21:59

Oh ik had die van autisme even gemist! Daar valt Asperger uiteraard onder!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 22:26

Hij krijgt geen pgb meer, dankzij die antisociale regering die we nu hebben. Stichting MEE is wel een goeie. Ik dacht ook dat die alleen voor verstandelijk en lichamelijk beperkten waren. Als hij hulp kan krijgen, mag het dus niet te duur zijn. Een maatschappelijk werker zal hij ook zelf moeten betalen, lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Pompoen di 26 jun 2012 - 23:00

*


Laatst aangepast door тыквашка op wo 4 jul 2012 - 5:02; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 0:48

Hij woont nog in ons oude huis, maar hij heeft liever niet dat ik daar kom, dus dan kan ik wel raden hoe het eruitziet. Hij is er nu eindelijk achter dat het verstandiger is om te verhuizen vanwege de hoge woonlasten, maar daar komt veel te veel bij kijken en dat gaat ook geld kosten, wat hij niet heeft door de huidige hoge woonlasten, dus daarom is hij geneigd maar niet te verhuizen. Hij blijft zo echt in een vicieuze cirkel zitten tot hij een keer voor onverwachte kosten komt te staan en dan gaat het mis. Dat moet hij zien te voorkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Ugly Betty wo 27 jun 2012 - 0:59

Stichting MEE helpt in mijn regio vrij veel mensen met autisme, ze begeleiden dit ook zelf en de hulp is gratis. Ook hulp van maatschappelijk werk is gratis.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 1:11

Ik heb het doorgegeven, thanks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Susan wo 27 jun 2012 - 2:10

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:48; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 2:11

Susan schreef:
Dijn82 schreef:Hij krijgt geen pgb meer, dankzij die antisociale regering die we nu hebben. Stichting MEE is wel een goeie. Ik dacht ook dat die alleen voor verstandelijk en lichamelijk beperkten waren. Als hij hulp kan krijgen, mag het dus niet te duur zijn. Een maatschappelijk werker zal hij ook zelf moeten betalen, lijkt me.

Wij konden dit jaar ook geen PGB meer krijgen, maar wel AWBZ, zorg in natura.

Hoe werkt dat precies? Waar kun je daarvoor terecht?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Susan wo 27 jun 2012 - 2:29

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:48; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Susan wo 27 jun 2012 - 2:31

*


Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:48; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 2:56

Ik weet niet of hij nog contact heeft met het riagg, maar hij moet nu per jaar minstens 500 euro zelf betalen en dat geld kan hij gewoon niet missen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Barbabella wo 27 jun 2012 - 2:57

.


Laatst aangepast door Barbabella op za 12 okt 2019 - 2:15; in totaal 1 keer bewerkt
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 3:04

Ik vind het zo stom dat niemand daar ooit tegen hem gezegd heeft hoe hij praktische hulp kan krijgen, terwijl hij wel heeft aangegeven met bepaalde dingen moeite te hebben. Nu moet hij zelf uitzoeken waar hij die hulp kan krijgen en dat is dus precies wat hij niet kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 3:08

Ik stuur je even een PM.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar aankloppen voor hulp? Empty Re: Waar aankloppen voor hulp?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum