Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waar kun je voor hulp terecht?

+8
loesje
Jazzlyn
Annemie
Teddyaapje
Susan
Zininzon
joos
Wennes
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Wennes ma 27 feb 2012 - 0:17

Mijn vorige zwangerschap liep niet zo voorspoedig en heb ik 11 weken plat moeten liggen, wisselend in het ziekenhuis en thuis. Toen was het nog niet zo'n geregel, want mijn man zette een dienblad met eten voor me klaar als hij ging werken en daar deed ik het de hele dag mee.
deze zwangerschap gaat ook al signalen afgeven dat ik het rustiger aan moet gaan doen. De gynaecoloog heeft al gezegd dat ik het rustig aan moet gaan doen en de zorg voor mijn zoontje moet gaan regelen omdat de kans heel groot is dat ik weer in het ziekenhuis opgenomen moet gaan worden. Nu wil ik niet te hard van stapel lopen en hoop natuurlijk dat het gewoon goed gaat, maar wat als ik weer plat moet? Waar zou ik voor hulp terecht kunnen? In mijn omgeving zijn er helaas niet zo heel veel personen die mij kunnen helpen met mijn zoontje. Nu hoorde ik van iemand dat je je ziekenfonds kon bellen. Deze heb ik gebeld, maar ik kan 10 uur huishoudelijkehulp per kalenderjaar krijgen, dus dat is heel minimaal. Zij verwezen mij door naar de gemeente. Deze heb ik gebeld en ze zeiden dat ik mijn zoontje maar 5 dagen naar het kdv moet brengen en dat zij niks voor me konden doen. (ging via wmo)

Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  joos ma 27 feb 2012 - 0:22

hmm dat is zeker lastig, wel goed denk ik om van tevoren alsvast te informeren en niet pas als je weer last krijgt.

Soms bieden thuiszorgorganisaties ook extra hulp aan, verschilt per regio en organisatie. Afhankelijk van de medische noodzaak en je zorgverzekering krijg je een deel vergoed. Misschien een organisatie in je buurt bellen of zij nog ideeën hebben?

Heel veel succes en hopelijk valt het deze keer mee!
joos
joos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 13
Punten : 32
Registratiedatum : 10-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Zininzon ma 27 feb 2012 - 0:23

Ik verwacht (maar weet het niet zeker) dat de gemeente anders reageert als je daadwerkelijk niets meer kunt. Nu ben je eigenlijk te vroeg met hulp inschakelen.

Heb je gesproken met het zorgloket van je gemeente?
Mocht je in het ziekenhuis belanden, wat ik niet hoop, kan het ziekenhuismaatschappelijk werk misschien ook het een en ander voor je in gang zetten.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Susan ma 27 feb 2012 - 0:26

Zininzon schreef:Nu ben je eigenlijk te vroeg met hulp inschakelen.


Vind ik niet, vaak duurt het nog een aantal weken voor je de hulp die je nodig hebt ook daadwerkelijk krijgt, het lijkt mij dan niet slim om pas dingen te gaan regelen als je al in nood zit.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Teddyaapje ma 27 feb 2012 - 0:27

Kan je man geen zorgverlof opnemen? Heb verder totaal geen idee hoe of wat en of je hiervoor in aanmerking komt maar misschien wel iets om uit te zoeken...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 0:28

En een gastouder thuis? Dan heb je je zoon gewoon fijn om je heen en kan ze wat huishouden doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Susan ma 27 feb 2012 - 0:29

Als het echt niet anders kan, kan je man dan trouwens geen zorgverlof opnemen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 0:34

Hier hebben wij het destijds zelf moeten regelen. We kwamen nergens in aanmerking voor hulp en als we dat wel kwamen dan kostte het klauwen met geld per week. Uiteindelijk hebben we Tygo wel vaker naar het kdv moeten doen en mijn moeder was vaak bijna de hele dag in huis als Tygo wel thuis was.

Zorgverlof is volgens mij (althans bij mijn man toendertijd) maar 5 of 10 dagen. Dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Zininzon ma 27 feb 2012 - 0:36

Susan schreef:
Zininzon schreef:Nu ben je eigenlijk te vroeg met hulp inschakelen.


Vind ik niet, vaak duurt het nog een aantal weken voor je de hulp die je nodig hebt ook daadwerkelijk krijgt, het lijkt mij dan niet slim om pas dingen te gaan regelen als je al in nood zit.

Ben het met jou eens hoor! Maar geloof dat de gemeente niet zo denkt Wink
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Susan ma 27 feb 2012 - 0:38

Nee, maar je kunt wel alvast bellen om je te oriënteren en de situatie uitleggen. Misschien dat ze, met het oog op de eerste zwangerschap, wel vast in het systeem kan worden gezet en formulieren toegestuurd kan krijgen zodat ze als het nodig is wel snel kunnen handelen en niet onderaan een stapel belandt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Wennes ma 27 feb 2012 - 0:52

Susan schreef:Nee, maar je kunt wel alvast bellen om je te oriënteren en de situatie uitleggen. Misschien dat ze, met het oog op de eerste zwangerschap, wel vast in het systeem kan worden gezet en formulieren toegestuurd kan krijgen zodat ze als het nodig is wel snel kunnen handelen en niet onderaan een stapel belandt.

Ik krijg ook een formulier thuisgestuurd, maar ze verwacht dat ik geen hulp zal krijgen omdat onze zoon dan maar 5 dagen naar het kdv moet. Daarbij denken ze niet na over het welzijn van onze zoon (want ja 5 dagen is toch best veel) en over de financiële gevolgen voor ons. Voor 1 of 2 weken is dit te overzien, maar voor een aantal weken niet.
Maar goed, proberen kan altijd natuurlijk, want wie weet denken ze er anders over als het zover is.

Van mijn ziekenfonds krijg ik dus maar max 10 uur huishoudelijke hulp per kalenderjaar vergoed. Meer kunnen zij niet voor mij doen. Tja en dan heb je daar een heel uitgebreid pakket voor.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Susan ma 27 feb 2012 - 0:57

Als je hem alle dagen naar het kinderdagverblijf moet brengen dan kost dat behoorlijk wat extra geld, je kan er dan misschien ook voor kiezen om voor dat geld voor die extra uren een betaalde oppas te zoeken die bij je thuiskomt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Susan ma 27 feb 2012 - 0:58

Ik zou trouwens wel die 10 uren huishoudelijke hulp proberen te krijgen. Al doe je het maar in de laatste weken van je zwangerschap, iedere week een uurtje voor de badkamer en de keuken. Een ervaren hulp kan in een uur best wat gedaan krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 1:28

ik denk dat 't 'm bij jullie er ook wel in zit dat je man nog gewoon bij jullie woon. Vanuit de thuiszorg heb ik wel eens schoongemaakt bij een alleenstaande vrouw met twee jonge kinderen met bekkenproblemen, maar zij had het 'geluk' (wat je geluk noemt Waar kun je voor hulp terecht? 394967 ) alleenstaand te zijn. Bij de gemeente zijn ze vaak heel hard: je hebt toch ook een man die voor jullie zoon kan zorgen? Regel daarin maar iets.

Ik zou in ieder geval zorgen dat je een persoonlijk gesprek hebt bij de gemeente, vaak willen ze dan veel actiever zoeken naar oplossingen dan via de telefoon of mail!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Annemie ma 27 feb 2012 - 1:56

Wat balen voor je zeg, ik heb geen tips, maar ik had er zelf ook nooit zo bij stilgestaan, mocht er ooit een tweede komen en je moet al snel plat liggen.. pfff dan is dat allemaal wel lastig. Hopelijk komt er nog een goede oplossing voor jullie.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 2:00

sterkte Wennes!
Je man zou wel even kunnen kijken naar langdurend zorgverlof. Kortdurend is namelijk contracturen per week, keer 2. Dus als hij op papier 40 uur krijgt, mag hij in totaal 80 uur zorgverlof opnemen. Langdurend zorgverlof gelden weer net iets andere regels voor.

Anders eventueel een periode onbetaald verlof, of ouderschapsverlof?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Jazzlyn ma 27 feb 2012 - 2:03

Hier hetzelfde probleem. Maar ook geen hulp. Het gaat gelukkig heel goed thuis. Ik kan heel veel liggen. Alleen tja af en toe een luier verschonen en wat eten maken.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  loesje ma 27 feb 2012 - 4:06

als je in de buurt woont dan wil ik best wel een paar dagen oppassen en dan is mijn zoontje ook blij want dan heeft hij iemand om veel mee te spelen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 6:23

Heb je al contact gehad met het CB? Die hebben ook contact met verschillende instanties en vrijwilligers, misschien kunnen die iets betekenen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 6:49

Stofzuiger schreef:Heb je al contact gehad met het CB? Die hebben ook contact met verschillende instanties en vrijwilligers, misschien kunnen die iets betekenen?
Idd. Die hebben mij toen ik zwanger van de tweeling was ook adressen gegeven voor evt hulp na de bevalling ivm de andere 2 kleine kinderem, en dus een tweeling op komst. Ik heb er geen gebruik van gemaakt, maar ik had bijv hulp kunnen krijgen in de huishouding, oppas enz. Dit werd dan gedaan door de vrijwillige thuiszorg, daar heb je dan ook geen indicatie voor nodog. Misschien is er ook zoiets bij jou on de buurt.[b]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  PiP ma 27 feb 2012 - 7:04

Ik dacht ook wel eens in een folder van Icare gelezen te hebben dat je recht hebt op (een aantal uren) zorg als je lid bent.
Geen idee hoe of wat, maar dit kwam in mij op.

Misschien dat je hier lid van bent?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Wennes ma 27 feb 2012 - 7:17

loesje schreef:als je in de buurt woont dan wil ik best wel een paar dagen oppassen en dan is mijn zoontje ook blij want dan heeft hij iemand om veel mee te spelen.

Lief dat je dat voorstelt. Ik stuur je een pm waar ik woon. is trouwens altijd gezellig om ze samen te laten spelen, niet alleen bij nood haha.

Pip, Icare ken ik niet?

Is idd wel een goed idee om het eens na te vragen bij het cb. Ik heb pas over een maand de afspraak staan, maar kan natuurlijk weleens bellen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  PiP ma 27 feb 2012 - 7:25

Icare is hier de thuiszorg.
Dacht dat het iets landelijks was, maar niet dus Waar kun je voor hulp terecht? 561177

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Tania ma 27 feb 2012 - 7:54

Ik hoop voor je dat je iets kan vinden maar ik denk dat je het toch zelf zal moeten regelen en betalen.
Toen mijn moeder een paar jaar geleden na een zware rugoperatie na een paar dagen naar huis moest, kon ze nog geen slokje water zelf nemen omdat ze plat lag in een korset. Maar ze kreeg geen hulp omdat mijn vader er nog was, maar ja die werkte toen ook gewoon 40 per week.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Nijntje ma 27 feb 2012 - 8:15

PiP schreef:Ik dacht ook wel eens in een folder van Icare gelezen te hebben dat je recht hebt op (een aantal uren) zorg als je lid bent.
Geen idee hoe of wat, maar dit kwam in mij op.

Misschien dat je hier lid van bent?



is alleen van het noorden/flevoland...
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waar kun je voor hulp terecht? Empty Re: Waar kun je voor hulp terecht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum