Tenerife
+4
Cheesegirl
ekiaam87
Blond
Tinus
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tenerife
Een vriendin en ik gaan eind augustus voor 12 dagen naar Tenerife. We hebben een appartement in de plaats Los Cristianos. Het is voor ons allebei de eerste keer dat we Tenerife bezoeken. Wij zijn daarom op zoek naar leuke excursies/dingen die we kunnen doen. We willen een fijne mix, houden van actief, relax, wandelen, stadjes bezoeken e.d.
Wie is er wel eens op Tenerife geweest en heeft leuke tips en do's en don'ts?
Wie is er wel eens op Tenerife geweest en heeft leuke tips en do's en don'ts?
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Re: Tenerife
Ik ben er *ff denken* 3 jaar geleden geweest. Ook in Los Christianos, wat ik geen leuk plaatsje vond.. Hele opdringerige kerels bij restaurantjes die je allemaal in t Nederlands gaan aanspreken (heb ik een hekel aan). Playa de las Americas was leuker!
Ik heb een excursie naar de Teide gemaakt (de vulkaan), de Drakenbloedboom (was niet zo boeiend), en een boottocht om walvissen/dolfijnen te spotten (wat wel leuk was, helaas werd ik KOTS misselijk en kon ik niet wachten tot ik eraf kon).
Ik heb een excursie naar de Teide gemaakt (de vulkaan), de Drakenbloedboom (was niet zo boeiend), en een boottocht om walvissen/dolfijnen te spotten (wat wel leuk was, helaas werd ik KOTS misselijk en kon ik niet wachten tot ik eraf kon).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ga half juli voor 8 dagen naar Tenerife, zit bij Playa de las Americas, dus ik ga dit topic even volgen!
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Ik ben een jaar of zes geleden naar Tenerife geweest. We zaten toen in Playa de las Americas tegen Los Christianos aan. Los Christianos zelf vond ik niet zo heel interessant, maar je kan vanaf daar zo naar Playa de las Americas lopen. Je loopt dan gezellig over de boulevard, waar je heerlijk kunt eten.
Wij zijn op excursie geweest naar de vulkaan. We reden langs allerlei bergdorpjes en hadden regelmatige de tijd om even zelf rond te lopen. Verder hebben we een boottocht gemaakt waarbij we dolfijnen hebben gezien en hebben we geparasaild (erg mooi uitzicht).
Wij zijn op excursie geweest naar de vulkaan. We reden langs allerlei bergdorpjes en hadden regelmatige de tijd om even zelf rond te lopen. Verder hebben we een boottocht gemaakt waarbij we dolfijnen hebben gezien en hebben we geparasaild (erg mooi uitzicht).
Gast- Gast
Ik ben een aantal keer op Tenerife geweest, in Playa de las Americas. Er is op het hele eiland opzich veel te doen, er worden namelijk diverse excursies aangeboden. Ook ben je met een taxi snel en vrij goedkoop op een 'populairdere' plaats vanwaar uit je excursies of uitstapjes kunt maken.
Wat ik zelf erg leuk vind is een Jeepsafari, Aquapark, Loroparque en de Teide bezoeken sowieso.
Wat ik zelf erg leuk vind is een Jeepsafari, Aquapark, Loroparque en de Teide bezoeken sowieso.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Ik ben 2 jaar terug op Tenerife geweest en wij zaten in Garachico, aan de noordkant van het eiland dus. Een jaar daarvoor waren we op vakantie geweest op La Gomera, i.v.m. vroege vlucht terug vanaf Tenerife hebben we de laatste nacht in een hotel in Adeje geslapen, nou dat is dus niks voor mij, al die drukte.
Garachico is een mooi en gezellig stadje tussen de bananenplantages en niet super toeristisch. Dat heeft mijn voorkeur, maar je moet er inderdaad van houden.
Qua uitstapjes, bezienswaardigheden kan ik je inderdaad El Teide en parque Las Cañadas aanraden, is echt super,net een maanlandschap! En de Mascakloof en het plaatsje Masca is ook echt de moeite waard. Volgens mij gaan er uit de populaire toeristenplaatsen wel excursies naar Masca. Je kunt dan door de Mascakloof omlaag naar de zee lopen waar je wordt opgehaald door een bootje. Erg leuk!
Garachico is een mooi en gezellig stadje tussen de bananenplantages en niet super toeristisch. Dat heeft mijn voorkeur, maar je moet er inderdaad van houden.
Qua uitstapjes, bezienswaardigheden kan ik je inderdaad El Teide en parque Las Cañadas aanraden, is echt super,net een maanlandschap! En de Mascakloof en het plaatsje Masca is ook echt de moeite waard. Volgens mij gaan er uit de populaire toeristenplaatsen wel excursies naar Masca. Je kunt dan door de Mascakloof omlaag naar de zee lopen waar je wordt opgehaald door een bootje. Erg leuk!
Gast- Gast
siam parc is erg leuk
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Wat een leuke tips zitten er bij! De vulkaan zaten we zelf ook aan te denken, net als een jeepsafari. En Siam Park lijkt ons ook wel erg leuk!
Weet iemand of er een goed openbaar vervoer netwerk is op Tenerife. Qua excursies zullen we w.s. met de touroperator doen, maar iets als Siam Park kunnen we zelf natuurlijk heen. En ook als we iets in het noorden willen bezoeken...Taxi zou ook kunnen, maar lijken me een stuk duurder dan een bus bijvoorbeeld?
Weet iemand of er een goed openbaar vervoer netwerk is op Tenerife. Qua excursies zullen we w.s. met de touroperator doen, maar iets als Siam Park kunnen we zelf natuurlijk heen. En ook als we iets in het noorden willen bezoeken...Taxi zou ook kunnen, maar lijken me een stuk duurder dan een bus bijvoorbeeld?
Tinus- Prater
wij waren er 3/4 jaar geleden en toen konden we met de bus naar siam pac,die stopte daar bij!
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Siam park heeft zo'n bus die je gratis oppikt. Ik geloof ook wel vanuit Los Cristianos. Even navragen waar de haltes zijn. Wij zaten vorig jaar in een hotel waarbij we de hele vakantie gebruik mochten maken van het Siam Park, dus geen entree betalen:D We waren met een stel met kinderen dus we zijn wel 4x even geweest.
We hadden voor 2 dagen een auto gehuurd en zijn daarmee naar Loro Park geweest en de Teide zijn we daarmee op geweest.
We hadden voor 2 dagen een auto gehuurd en zijn daarmee naar Loro Park geweest en de Teide zijn we daarmee op geweest.
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Oh ja en je hebt ook een soort piramides park, en daar liggen ook paprus boten van Thor Heyerdahl. Maar hoe dat heet, geen flauw idee..
Taxi's zijn trouwens niet duur en rijden af en aan. Er staan er altijd wel een stel bij hotels/appartementen te wachten.
Taxi's zijn trouwens niet duur en rijden af en aan. Er staan er altijd wel een stel bij hotels/appartementen te wachten.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Oké, taxi's zijn dus wel een optie. De bus kunnen we dan in de gaten houden of die ergens in de buurt vertrekt.
Zal vast allemaal goed komen als ik het zo lees qua tips e.d.! Bedankt allemaal!
Zal vast allemaal goed komen als ik het zo lees qua tips e.d.! Bedankt allemaal!
Tinus- Prater
Auto huren en naar de Teide op eigen gemak. Wij zijn vorig jaar naar Tenerife geweest, en vond een auto echt een 'must'. Maargoed, dat is heel persoonlijk.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Wij zijn vorig jaar naar daar geweest en gaan hopelijk dit jaar terug. Wij zaten op de grens met Costa Adeje en Playa de las Americas. De boulevard in Tenerife is heel leuk en gezellig (buiten de mensen van de restaurants die je voortdurend aanspreken, maar dat heb je overal wel).
Wij hebben er 3 dagen een auto gehuurd. Daarmee zijn we naar het Loro Parc gereden (was maar iets van een dik uurtje), naar de Teide, en een keertje naar Puerto de la Cruz. Vind het zeker wel een aanrader om er een auto te huren.
Verder naar Siam Parc geweest en dat moet je ZEKER doen (is echt superleuk). Ga niet naar aqualand want dat is een heel verouderd en stom aquapark. Verder heb je ook nog een dierentuin in het zuiden, maar die is ook niet zo leuk als het Loro parc.
Wij hebben er 3 dagen een auto gehuurd. Daarmee zijn we naar het Loro Parc gereden (was maar iets van een dik uurtje), naar de Teide, en een keertje naar Puerto de la Cruz. Vind het zeker wel een aanrader om er een auto te huren.
Verder naar Siam Parc geweest en dat moet je ZEKER doen (is echt superleuk). Ga niet naar aqualand want dat is een heel verouderd en stom aquapark. Verder heb je ook nog een dierentuin in het zuiden, maar die is ook niet zo leuk als het Loro parc.
Nala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: