Iemand verstand van amerikaanse schoenmaten?
+4
TukTuk
Marin
Toet
Caribbeanlover
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Iemand verstand van amerikaanse schoenmaten?
Peachy schreef:Dat is het officiele schema, dus zou moeten kloppen. Er zit ook verschil tussen mannen en vrouwenschoenen (dus let daar op bij Vans, all stars etc). Maar ik heb dus ook wel eens vaker gezien dat bepaalde merken daar erg van afwijken. Daarom hebben ze vaak op hun website of op de schoenendoos hun eigen tabel staan. Ik weet ook niet waarom ze dat zo raar doen.
Zoveel beweren een officiele site te zijn en dat is juist het klote eraan.
Mijn man zegt dat ik gezeik kan krijgen ivm btw of geen btw ofzo dat ze niet aankomen. Hoe kan dat?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Dat ligt aan de prijs. Als je iets koopt onder de *geloof ik* 22 euro dan is er niks aan de hand. Daarboven moet je BTW betalen dus als ze het eruit halen bij de douane dan... Ja ik weet niet hoe het dan precies gaat.
Anyway, koop gewoon die slippers joh; does gek
Anyway, koop gewoon die slippers joh; does gek
Gast- Gast
Het is totaal met shippingkosten erbij meer dan 22 euro. Hoe gaat dat dan met btw? Moet ik dat aan het bedrijf betalen waar ik ze koop? Mij man zegt dat ik het kan doen, maar dat het zonde is als ze nooit aankomen.
Hoe vaak gaat nou fout?! Tig mensen bestellen toch overal ter wereld spullen?
Dus het enige punt is dat ze het hier eruit kunnen pikken? Dan nog kan het toch bij mij komen?
Hoe vaak gaat nou fout?! Tig mensen bestellen toch overal ter wereld spullen?
Dus het enige punt is dat ze het hier eruit kunnen pikken? Dan nog kan het toch bij mij komen?
Caribbeanlover- Ratel
Ik denk dat je dan alsnog BTW moet betalen maar heb geen idee hoe dat gaat. Volgens mij gaat het trouwens om de waarde van het product dus de shippingskosten wordt dan niet naar gekeken. Ik weet niet wat je wilt bestellen maar als het een namaak is van een merkproduct dan is dat op zich verboden dus dan zou het weleens anders kunnen lopen ja...
Gast- Gast
Nee het is geen nepmerk, maar die slippers.Shit ben zo bang dat ze nooit aankomen, doe dit dan voor het eerst nl.
Toch raar van die btw. Wat willen daarmee doen?
Toch raar van die btw. Wat willen daarmee doen?
Caribbeanlover- Ratel
Eh logisch toch? Anders zou iedereen via internet kopen en wordt er helemaal geen BTW meer betaald...
Anyway, is het via Ebay? Je zou kunnen kijken hoe betrouwbaar de verkoper is. Er staat altijd bij hoeveel % positieve feedback er is. Ik heb veel gekocht via Ebay en eigenlijk alles op 1 ding na altijd binnen gehad. Door mijn eigen laksheid ben ik daar niet eens achteraan gegaan maar als ik dat wel had gedaan had ze het vast opnieuw opgestuurd. Ze zijn als de dood dat ze een negatieve feedback krijgen volgens mij...
Anyway, is het via Ebay? Je zou kunnen kijken hoe betrouwbaar de verkoper is. Er staat altijd bij hoeveel % positieve feedback er is. Ik heb veel gekocht via Ebay en eigenlijk alles op 1 ding na altijd binnen gehad. Door mijn eigen laksheid ben ik daar niet eens achteraan gegaan maar als ik dat wel had gedaan had ze het vast opnieuw opgestuurd. Ze zijn als de dood dat ze een negatieve feedback krijgen volgens mij...
Gast- Gast
Niet via Ebay, maar wel een betrouwbare site/winkel die oa ook verkoopt aan Beyonce.
Caribbeanlover- Ratel
Als het een bekende website is dan zou ik er gewoon op vertrouwen hoor.
Gast- Gast
Zou ik wel moeten doen idd, nou ik ga ervoor hoor. De kans dat het misgaat is klein en mocht ik btw moeten betalen, dan zij het zo.
Caribbeanlover- Ratel
http://spotter.hs-ondertiteling.nl/Lijsten/schoenmaat.html
Hier ook lekker duidelijk haha.
Hier ook lekker duidelijk haha.
Caribbeanlover- Ratel
[quote="AngelNyn"]Ik lees wel overal op internet dat ze klein vallen de schoenen van dat merk.
Wat je ook kan doen, is even een omtrek van je voet maken op papier, en even de lengte meten, of een zooltje uit je huidige schoenen pakken en deze opmeten, en dan met de sizechart dejuiste maat bepalen:
http://fibiandclo.com/size-chart.html[/quote]
Dat ze wat kleiner vallen is dan niet zo erg aangezien 37 voor slippers vaak iets ruimer zijn bij mij en 36 gewoon net iets te klein dus kan ik beter voor 37 gaan zoals de meeste ook zijn die ik heb ( dacht ik).
Waarom is het niet gewoon hetzelfde over de hele wereld, dus ook dat iedereen rechts rijdt aangezien die landen in de meerderheid zijn.........zucht.
Vraag me wel af of dat fijn zit zo bandje op/tegen de hiel.............zou wel kwestie van wennen zijn.
Heb vandaag voor de maat even de crocs bij Blokker gepast en ik denk dat 6 het beste is.
Wat je ook kan doen, is even een omtrek van je voet maken op papier, en even de lengte meten, of een zooltje uit je huidige schoenen pakken en deze opmeten, en dan met de sizechart dejuiste maat bepalen:
http://fibiandclo.com/size-chart.html[/quote]
Dat ze wat kleiner vallen is dan niet zo erg aangezien 37 voor slippers vaak iets ruimer zijn bij mij en 36 gewoon net iets te klein dus kan ik beter voor 37 gaan zoals de meeste ook zijn die ik heb ( dacht ik).
Waarom is het niet gewoon hetzelfde over de hele wereld, dus ook dat iedereen rechts rijdt aangezien die landen in de meerderheid zijn.........zucht.
Vraag me wel af of dat fijn zit zo bandje op/tegen de hiel.............zou wel kwestie van wennen zijn.
Heb vandaag voor de maat even de crocs bij Blokker gepast en ik denk dat 6 het beste is.
Caribbeanlover- Ratel
Nou da's lekker zeg.............not! Heb jij Perry sport gekeken voor de maten omdat je daar ook de us maten kan zien. Waren er slippers maat 37 en us maat was het 8 :shock: . Dat kan dus nooit!
Dat er hier 5/5,5/6 en 6.5 wordt gezegd dat snap ik, maar 8 kan echt niet gelijk staan aan 37.
Soms was het zelfs 4 wat een dubbel verschil is van 8. Ook kloppen die millimeters op de site niet, want zou ik bigfoot voeten moeten hebben als ik die afmeting moet geloven voor maat 37.
Dat er hier 5/5,5/6 en 6.5 wordt gezegd dat snap ik, maar 8 kan echt niet gelijk staan aan 37.
Soms was het zelfs 4 wat een dubbel verschil is van 8. Ook kloppen die millimeters op de site niet, want zou ik bigfoot voeten moeten hebben als ik die afmeting moet geloven voor maat 37.
Caribbeanlover- Ratel
Ik heb reef slippers in maat 8, dat is europese maat 39... (staat in het labeltje) dus in vergelijking hiermee zou je maat 6 moeten hebben als je maat 37 hebt
isatje1980- Zwijger
- Aantal berichten : 9
Punten : 9
Registratiedatum : 11-05-12
Er stond niet bij dat 8 de US maat was,maar het was iig wel 37. Denk dat die 8 wat anders betekende, kan niet anders.
Overigens hoeft de US maar 8 geen 39 hier te zijn aangezien de tabellen verschillen en er geen standaard maat voor is.
Bij een site stond ''pas wanneer het mogelijk is de schoenen''. Eh dat gaat een beetje moeilijk en daarvoor zouden die sites handig zijn voor het online kopen.
Overigens hoeft de US maar 8 geen 39 hier te zijn aangezien de tabellen verschillen en er geen standaard maat voor is.
Bij een site stond ''pas wanneer het mogelijk is de schoenen''. Eh dat gaat een beetje moeilijk en daarvoor zouden die sites handig zijn voor het online kopen.
Caribbeanlover- Ratel
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand verstand van vliegtickets?
» Iemand verstand van Firefox?
» Iemand verstand van erfenissen?
» Permanent: iemand verstand van?
» Iemand verstand van stoppenkast?
» Iemand verstand van Firefox?