Fruitvliegjes
+9
Silver
Poubelle
Femmem
Ibbeltje
Muus
Caresses
Benthe
Rush
sanne-84
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Fruitvliegjes
Hebben jullie er ook zoveel last van?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Fruitvliegjes
Nee, absoluut niet en ik vind dat ook heel erg vies.
Let er altijd op dat ik etensresten (en theezakjes en fruit etc. ) direct buiten in de container gooi.
Let er altijd op dat ik etensresten (en theezakjes en fruit etc. ) direct buiten in de container gooi.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nee eigenlijk nooit. Ik had het laatst alleen toen een bosje bloemen te lang op tafel stond, maar verder nooit. Vind het ook maar vies.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Ohja, bloemen, dat is ook een goede idd!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nee.
Wel ooit eens gehad en het werden er steeds meer. Toen ben ik met speciale spray het huis door gegaan en na een paar uur waren alle vliegjes dood. (Vervolgens wel goed luchten). Echt ideaal.
Wel ooit eens gehad en het werden er steeds meer. Toen ben ik met speciale spray het huis door gegaan en na een paar uur waren alle vliegjes dood. (Vervolgens wel goed luchten). Echt ideaal.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Wat voor spray was dat?
Wij hebben er nu best veel last van, en vind ze ook vies. Dacht ook dat het voor fruitvliegjes nog wat warmer moest zijn..
Wel hebben we hier veel de deur open staan
Wij hebben er nu best veel last van, en vind ze ook vies. Dacht ook dat het voor fruitvliegjes nog wat warmer moest zijn..
Wel hebben we hier veel de deur open staan
sanne-84- Ratel
Wij hebben er gelukkig geen last van.
Al het afval gaat hier ook gelijk buiten in de container, een prullenbak hebben we geeneens.
Bloemen op tafel heb ik in de zomer eigenlijk ook niet en het fruit bewaar ik in de koelkast.
Ik heb al eens van die tips gelezen dat je een schaaltje met azijn moet neerzetten en hier folie overheen moet spannen met gaatjes erin, ze zouden verdrinken hierdoor maar dat werkt allemaal niet.
Al het afval gaat hier ook gelijk buiten in de container, een prullenbak hebben we geeneens.
Bloemen op tafel heb ik in de zomer eigenlijk ook niet en het fruit bewaar ik in de koelkast.
Ik heb al eens van die tips gelezen dat je een schaaltje met azijn moet neerzetten en hier folie overheen moet spannen met gaatjes erin, ze zouden verdrinken hierdoor maar dat werkt allemaal niet.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik weet niet meer precies wat voor spray het was. Volgens mij speciaal tegen fruit vliegjes. Ik denk dat ik het bij de dierenwinkel had gehaald, zou niet weten waar anders.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ja hier wel ...nou ja niet veel maar 1 is al teveel hahah.
Ik zet dan bakjes met azijn en afwasmiddel neer en dan zijn ze redelijk snel weg.
Ik zet dan bakjes met azijn en afwasmiddel neer en dan zijn ze redelijk snel weg.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Deze week opeens wel, nu ik de verrotte nectarines heb weggegooid worden het snel minder
Femmem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11
Vorig jaar een aanval van Fruitvliegjes gehad. Het wemelde ervan. Verschrikkelijk! En wat ik ook probeerde, ik kwam er niet meer vanaf.
Dit jaar heb ik er slechts Ă©Ă©n gezien. En die is inmiddels alweer vertrokken.
Dit jaar heb ik er slechts Ă©Ă©n gezien. En die is inmiddels alweer vertrokken.
Gast- Gast
Geen fruitvliegjes, maar had voor het eerst last van maden .
Was vergeten nieuwe vuilniszakken te kopen en dacht dat het wel een weekendje kon.. Niet dus!
Echt supersmerig!
Was vergeten nieuwe vuilniszakken te kopen en dacht dat het wel een weekendje kon.. Niet dus!
Echt supersmerig!
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Oow ja dat is ook goor Pixie.
Ik heb hier 1 verdwaalde gezien. Maar nog niet zo'n plaag als vorig jaar. Hopelijk komt die ook niet weer.
Wat ik gedaan heb, is de groenten en fruitbak elke week schoonmaken met een scheutje ammoniak dat schijnt ze te verjagen. Misschien heb je er iets aan?
Wat ik gedaan heb, is de groenten en fruitbak elke week schoonmaken met een scheutje ammoniak dat schijnt ze te verjagen. Misschien heb je er iets aan?
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Op het moment niet gelukkig, maar ik heb het vorig jaar ook een paar dagen heel erg gehad, vreselijk!
Ik ging dan met de stofzuiger door de lucht en zoog ze allemaal op.
Ik ging dan met de stofzuiger door de lucht en zoog ze allemaal op.
Gast- Gast
Je hebt trouwens van Roxasect ook een fruitvliegjesval, geen idee of dat werkt hoor.
Gast- Gast
Ik zal eens extra goed opletten om de afwas meteen in de vaatwasser te zetten. En zal ook eens een bakje azijn neerzetten. Maar verdom het eigenlijk om mn fruit (wat nog goed is) weg te halen
sanne-84- Ratel
sanne-84 schreef:Ik zal eens extra goed opletten om de afwas meteen in de vaatwasser te zetten. En zal ook eens een bakje azijn neerzetten. Maar verdom het eigenlijk om mn fruit (wat nog goed is) weg te halen
Azijn met een paar druppels afwasmiddel.
Die krengen komen ook op gebruikte koffiepads af trouwens.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben er op het werk last van als het warmer begint te worden. Resten van fruit worden op kantoor in de prullenbak gegooid, zonnetje er op en voila. Erg vervelend en ook weinig aan te doen behalve de prullenbakken zeer regelmatig leeg te gooien in de container.
Gast- Gast
Wij hadden ze ook in huis, hoewel we er wel op letten om vaak de vuilniszak te wisselen, maar wij hebben dan ook geen container of zo waar we even de fruitschillen e.d. in kunnen gooien.
Ik kreeg de tip om kokend water door het gootsteenputje van de keuken te gooien want daar zouden ze eitjes leggen. Geen idee of dat echt zo is, maar ik heb er 1 keer een waterkoker vol doorheen gegooid en ze zijn nu weg!
Ik kreeg de tip om kokend water door het gootsteenputje van de keuken te gooien want daar zouden ze eitjes leggen. Geen idee of dat echt zo is, maar ik heb er 1 keer een waterkoker vol doorheen gegooid en ze zijn nu weg!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Het schaaltje met azijn en afwasmiddel lijkt iig niet te werken.
Dan de cooker maar even door het putje laten lopen...
sanne-84- Ratel
sanne-84 schreef:Het schaaltje met azijn en afwasmiddel lijkt iig niet te werken.
ow jammer, hier werkt het wel
Als ik ze zie spuit ik er Dettol op. Dan zijn ze zo dood! Bij toeval een keer ontdekt, misschien valt het te proberen?
Gast- Gast
Wij hadden vorige week ook vreselijk veel last van fruitvliegjes! Maar voornamelijk bij de kraan.. ik ben 2x met een spray voor vliegende insecten door de keuken geweest en ik kom er nog maar een paar tegen..
Alleen..zag ik vandaag een heel weeshuis grote fruitvliegen, die niet echt kunnen vliegen, buiten bij de achterdeur Ze zijn echt 2x zo groot als een fruitvliegje binnen en ze kruipen meer en die krijg ik niet weg, oh god! Ik heb heet water met terpetine neergegooid maar ze blijven vrolijk leven, toen heet water met schoonmaakmiddel en ook daar kropen ze vrolijk van verder.. Iemand enig idee wat ik kan doen? Ammoniak oid?
Alleen..zag ik vandaag een heel weeshuis grote fruitvliegen, die niet echt kunnen vliegen, buiten bij de achterdeur Ze zijn echt 2x zo groot als een fruitvliegje binnen en ze kruipen meer en die krijg ik niet weg, oh god! Ik heb heet water met terpetine neergegooid maar ze blijven vrolijk leven, toen heet water met schoonmaakmiddel en ook daar kropen ze vrolijk van verder.. Iemand enig idee wat ik kan doen? Ammoniak oid?
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: