Nog iemand boekentips?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nog iemand boekentips?
Ik heb nog boekenbonnen en ga over een paar weken op vakantie, en heb nog geen leesvoer. Bij gebrek aan boekhandels waar je een beetje fatsoenlijke Franse boeken kunt kopen (ja, online maar dat werkt niet met boekenbonnen) bedacht ik me dat ik boeken over ouderschap, opvoeden, kinderen, etc. ook erg leuk vind. Dus iemand nog tips voor leuke / goede boeken op dat gebied? Kan ik eens kijken of ik wat te lezen kan vinden voor op vakantie
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Nog iemand boekentips?
Even een vraag tussendoor: waarom moet je Franse boeken meenemen op vakantie?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Omdat ik een rare tic heb Ik lees meestal alleen boeken in het Frans, vind ik net wat meer uitdaging hebben dan in het Nederlands. Maar dat is dan wel vooral fictie, ik lees vooral Franse romans. Andere boeken die ik vooral voor informatie lees, lees ik wel weer in het Nederlands.
PapillonRose- Ratel
- 'luisteren naar kinderen' van Thomas Gordon
- 'how 2 talk to kids'
- 'opgroeien in vertrouwen' Justine Mol
(er is een tijdje terug een topic geweest met boeksuggesties, ik zal eens zoeken of ik het kan vinden, misschien dat je daar iets aan hebt).
- 'how 2 talk to kids'
- 'opgroeien in vertrouwen' Justine Mol
(er is een tijdje terug een topic geweest met boeksuggesties, ik zal eens zoeken of ik het kan vinden, misschien dat je daar iets aan hebt).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
hahaha knap hoor! Ik zou dr niets van kunnen maken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Oh, haha, dat topic was van jezelf . Dus daar zal je dan nu wel niks aan hebben, maar als je erin terug wilt lezen:
https://yescafe.actieforum.com/t21346-tips-boeken-ouderschap-opvoeding?highlight=boeken+over+ouderschap
https://yescafe.actieforum.com/t21346-tips-boeken-ouderschap-opvoeding?highlight=boeken+over+ouderschap
Liadan- Ratel
Bedankt Liadan! Ik kon 'm niet meer vinden, ga eens lezen of er nog iets staat wat ik nog niet gelezen heb. De boeken die je net noemde heb ik al gelezen, en die zijn goed bevallen!
PapillonRose- Ratel
Oja, het boek 'luie ouders hebben gelijk' van T. Hodgkinson lijkt me ook wel iets. Ik heb het zelf nog niet gelezen, ga het binnenkort een keer lenen bij de bibliotheek.
Liadan- Ratel
Printje schreef:hahaha knap hoor! Ik zou dr niets van kunnen maken.
Nee, ik ook niet, je zou echt niet zeggen dat ik ooit eindexamen Frans heb gedaan. Yrsa had in de vakantie een Frans boekje van Dora en dat kon ik net ontcijferen. De Franse naam van Zwieber is in elk geval Chipeur.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Printje schreef:hahaha knap hoor! Ik zou dr niets van kunnen maken.
Nee, ik ook niet, je zou echt niet zeggen dat ik ooit eindexamen Frans heb gedaan. Yrsa had in de vakantie een Frans boekje van Dora en dat kon ik net ontcijferen. De Franse naam van Zwieber is in elk geval Chipeur.
Ik heb ook eindexamen Frans gehad in een ver verleden hahahaha. Ik kon het redelijk schrijven/verstaan en lezen maar nu?? Weet er echt helemaal niets meer van,een mini basis misschien maar daar houdt het mee op.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Liadan schreef:Oja, het boek 'luie ouders hebben gelijk' van T. Hodgkinson lijkt me ook wel iets. Ik heb het zelf nog niet gelezen, ga het binnenkort een keer lenen bij de bibliotheek.
Die heb ik liggen, je mag m wel van me overnemen. Ik vond het wel een aardig boekje.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik kocht vroeger altijd wel altijd een Frans tijdschrift in de hoop dat ik het kon lezen, maar mijn Frans was net niet toereikend om de essentie te snappen. Frans spreken en verstaan kan ik al helemaal niet. Het is echt een wonder dat ik het ooit tot een 6 heb geschopt.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik kijk ook wel eens op borstvoeding.com bij de boekentips.
Darius- Ratel
Dat wil ik wel . Wat wil je ervoor hebben?Darius schreef:Liadan schreef:Oja, het boek 'luie ouders hebben gelijk' van T. Hodgkinson lijkt me ook wel iets. Ik heb het zelf nog niet gelezen, ga het binnenkort een keer lenen bij de bibliotheek.
Die heb ik liggen, je mag m wel van me overnemen. Ik vond het wel een aardig boekje.
Liadan- Ratel
Liadan, ik PM je morgen even, het staat beneden in de boekenkast. Of anders jij mij, als ik het vergeet!
Darius- Ratel
Is goed!Darius schreef:Liadan, ik PM je morgen even, het staat beneden in de boekenkast. Of anders jij mij, als ik het vergeet!
Liadan- Ratel
Ik zag How2Talk2Kids nog bij de winkel, maar ik vond het behoorlijk duur voor zo'n dun boek. Ik lees het wel een keer van de bibliotheek, want het lijkt me wel interessant, om te kopen hebben andere boeken prioriteit.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik zag How2Talk2Kids nog bij de winkel, maar ik vond het behoorlijk duur voor zo'n dun boek. Ik lees het wel een keer van de bibliotheek, want het lijkt me wel interessant, om te kopen hebben andere boeken prioriteit.
Ik haal alles eerst bij de bieb, is makkelijk te reserveren en als het wat is, dan koop ik het. Behalve dus luie ouders, die heb ik gekregen.
Darius- Ratel
Darius schreef:Susan schreef:Ik zag How2Talk2Kids nog bij de winkel, maar ik vond het behoorlijk duur voor zo'n dun boek. Ik lees het wel een keer van de bibliotheek, want het lijkt me wel interessant, om te kopen hebben andere boeken prioriteit.
Ik haal alles eerst bij de bieb, is makkelijk te reserveren en als het wat is, dan koop ik het. Behalve dus luie ouders, die heb ik gekregen.
Ik koop wel vrij veel omdat ik veel boeken over autisme lees en dan wil ik echt bepaalde titels (vaak Engelstalige) die ze bij de bibliotheek niet hebben en ook niet gaan krijgen, het aanbod is op dat gebied (in mijn ogen) vrij beperkt. Heb nu een boek op het oog over ABA dat heet Behavior Detectives en dat kan je zelfs niet bij Bol.com bestellen, dus het moet via Amazon en daar moet je weer een creditcard hebben, moet dus via mijn ouders, want we hebben er zelf geen. Heel gedoe. Gelukkig heb ik een app op de iPad geïnstalleerd waardoor ik 'm als Kindle kan gebruiken, dan heb ik tenminste geen verzendkosten.
Kinderboeken koop ik ook liever zelf trouwens.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: