Krakau
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Krakau
Binnenkort ga ik met mijn vriend naar krakau. Vlucht en hotel zijn al geboekt, maar vraag me af of jullie nog tips hebben om daar te doen.... We zijn ongeveer vier dagen daar....
Vlegel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 159
Registratiedatum : 04-09-11
Re: Krakau
Auschwitz bezoeken.
Mijn zusje zit nu daar (omdat haar vriend daar vakken volgt), maar volgens mij is er niet zoveel te doen.
Mijn zusje zit nu daar (omdat haar vriend daar vakken volgt), maar volgens mij is er niet zoveel te doen.
Laatst aangepast door Chance op zo 24 jun 2012 - 22:09; in totaal 1 keer bewerkt
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Geen tips want ik ga er pas in augustus naar toe. Moet een hele mooie stad zijn. Ik ben er 4 nachten/3 dagen. Het is inderdaad de bedoeling om vandaar uit Auschwitz te bezoeken en ook de Wieliczka zoutmijn. Verder wil ik het Wawel bezoeken en lekker rondlopen om mooie gebouwen te bekijken. Als we genoeg tijd hebben evt. de voorstad Nowa Huta (sociaal-realistische architectuur) en het Pools luchtvaartmuseum.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
In de stad zelf is van alles te zien en te doen, zoals mooie kerken. Je kunt ook naar het kasteel aan de Wisla, dat is wel de moeite waard. Ik zou ook de oude Joodse wijk bezoeken, daar kun je geloof ik nog in een synagoge. (maar het is inmiddels al een tijdje geleden dat ik er geweest ben, dus exact weet ik het niet meer). Als je wilt winkelen zit er een mooi winkelcentrum naast het station, dat is pas een paar jaar oud. In de omgeving kun je naar Auschwitz en Wieliczka.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik vond het echt een leuke stad. Werd er dacht vrolijk van!
En ook zo ontzettend goedkoop.
Wij hebben er toen veel rond gelopen, een stadswandeling gedaan en natuurlijk Auswithz bezocht.
Daar heb je echt wel een volle dag voor nodig. Wij waren er rond 10:30 en gingen tegen 19:00 weg en achteraf bleek dat we nog niet alles gezien hadden.
En ook zo ontzettend goedkoop.
Wij hebben er toen veel rond gelopen, een stadswandeling gedaan en natuurlijk Auswithz bezocht.
Daar heb je echt wel een volle dag voor nodig. Wij waren er rond 10:30 en gingen tegen 19:00 weg en achteraf bleek dat we nog niet alles gezien hadden.
Suusie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Krakau + Auschwitz: ervaringen/tips gevraagd
» Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..
» Rome/Venetië/Llubjana/Zagreb/Krakau/Wenen/Praag/Warschau..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: