loopstoeltje
+10
Slakje
Liadan
Flower_L
TukTuk
Ezzer
loesje
Annemie
Steep
PapillonRose
Happydobby
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: loopstoeltje
Er zijn verschillende meningen hierover, maar ik mijn familiekring is zelfs door een arts geadviseerd om een loopstoeltje te gebruiken. Het kindje kon haar energie niet kwijt door lopen of spelen en raakte daar gefrustreerd van waardoor ze veel huilde. Je moet ze natuurlijk geen uren erin laten zitten maar 10 minuten achter elkaar moet geen kwaad kunnen. Wij hadden hetzelfde probleem dat ons zoontje wel wilde lopen maar nog niet kon en dat frustreerde hem, in die stoel was hij blij, kon zijn energie kwaad en leerde lopen wat hij graah wilde. Hij werd er heel relaxed van, ondanks dat hij er maar 10 min in zat.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10
Blue flower schreef:Er zijn verschillende meningen hierover, maar ik mijn familiekring is zelfs door een arts geadviseerd om een loopstoeltje te gebruiken. Het kindje kon haar energie niet kwijt door lopen of spelen en raakte daar gefrustreerd van waardoor ze veel huilde. Je moet ze natuurlijk geen uren erin laten zitten maar 10 minuten achter elkaar moet geen kwaad kunnen. Wij hadden hetzelfde probleem dat ons zoontje wel wilde lopen maar nog niet kon en dat frustreerde hem, in die stoel was hij blij, kon zijn energie kwaad en leerde lopen wat hij graah wilde. Hij werd er heel relaxed van, ondanks dat hij er maar 10 min in zat.
Wat je hier omschrijft geloof ik meteen. R kon er ook zijn energie in kwijt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Razz_ schreef:Nee dat zeg ik niet. Maar als ieder kindje die in zo'n ding heeft gezeten iets aan de heupjes heeft overgehouden lijkt mij dat ze het dan niet gaan verkopen. En wat ik al zei je kind 3 uur lang of een kwartier er in zetten maakt ook wel verschil
Natuurlijk maakt dat al een verschil maar het betekend niet automatisch dat die 15 minuten geen kwaad kunnen. En nogmaals, je moet het ook zelf weten. Ik zou zelf in ieder geval nooit het risico nemen, er zijn gewoon teveel onderzoeken die bewijzen dat het een negatief effect kan hebben om de ontwikkeling van een kindje, dat is die 15 minuten lol per dag namelijk ook niet waard.
Overigs leert een kindje dus juist niet lopen in een loopstoeltje.. Dat is ook een groot misverstand.
En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen waarbij een arts/fysiotherapeut dus wel kan adviseren om zo'n stoeltje te gebruiken, maar dat zijn uitzonderingen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Lotje schreef:Het zal ook aan jezelf idd liggen hoe lang je je kindje erin laat zitten. Maar ze verkopen wel meer wat slecht is, zoals hoofdbeschermers voor in het ledikantje. Die mogen niet gebruikt worden, maar toch wordt het verkocht Niet altijd handig voor onwetende ouders.
Inderdaad.. Of van die "leuke schattige" sneakers voor jonge kindjes... Ook niet goed voor kindjes, maar het wordt wel verkocht. Je kan er niet op vertrouwen dat alles wat verkocht wordt ook maar gelijk goed is / geen kwaad kan.
TukTuk- Ratel
Angelnyn mag ik vragen wat jij voor studie of werk doet? Pure belangstelling door de antwoorden die jij in sommige topics in deze pijler geeft. Vast iets in die richting.
Gast- Gast
Lotje schreef:Angelnyn mag ik vragen wat jij voor studie of werk doet? Pure belangstelling door de antwoorden die jij in sommige topics in deze pijler geeft. Vast iets in die richting.
Ik studeer nog, doe de opleiding O.rthopedische T.echnologie. In het kort gezegd; het aanmeten, ontwerpen en vervaardigen van hulpmiddelen die de mobiliteit van de mens bevorderd; P.rothesen (lichaamsvervangend), speciaal aangepaste rolstoelen, (o.rthopedisch) schoeisel, steunzolen en o.rthesen (lichaamsondersteunend, denk aan polspalken, kniebraces, r.edressiehelmpjes, noem maar op). Het is dan ook niet altijd alleen het bevorderen van de mobiliteit maar ook het verhelpen / beperken van misvormingen, zoals bij bijvoorbeeld een scoliose.
Erg intressant allemaal
TukTuk- Ratel
Lotje schreef:Klinkt idd interessant. Moet je nog lang studeren dan?
Nog 2 jaar!
TukTuk- Ratel
Ne ik heb nooit zon ding gehad en wil het ook niet hebben ook.
Ik vind het slecht voor de ontwikkeling en niet nodig.
Ik vind het slecht voor de ontwikkeling en niet nodig.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
N. heeft er eentje gehad, maar ze heeft er nooit mee gelopen. Ze vond het leuk om even in te zitten en te spelen met het speelbord voorop, maar meer niet. Na 5 minuten was ze het alweer zat. Dat ding is gelukkig verkocht, want bij een tweede hoef ik hem niet meer. Het is inderdaad niet goed voor de beentjes en heupen, ik was blij toen dat ding weg was
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Nee, wij mochten dit niet gebruiken van de fysio. Het bleek niet helemaal goed te zijn voor de heupjes. Nu liepen wij dus onder fysio behandeling ivm afplatting en daardoor een sterkte voorkeurshouding, en werd het dus afgeraden en moest Y. alles op eigen houtje proberen.
We hebben wel een V-Tech babywalker aangeschaft rond de 1e verjaardag, toen ze de 1e stapjes losdeed hier mee te stimuleren.
We hebben wel een V-Tech babywalker aangeschaft rond de 1e verjaardag, toen ze de 1e stapjes losdeed hier mee te stimuleren.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: