Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

loopstoeltje

+10
Slakje
Liadan
Flower_L
TukTuk
Ezzer
loesje
Annemie
Steep
PapillonRose
Happydobby
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

loopstoeltje Empty loopstoeltje

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 5:56

Gebruik je die of heb je die gebruikt voor je kindje? Zo ja vanaf welke leeftijd?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

loopstoeltje Empty Re: loopstoeltje

Bericht  Happydobby za 23 jun 2012 - 5:59

Wij hebben deze te leen gekregen:
loopstoeltje 2Q==

Vanaf 9 maanden maar M. wil er bijna niet in.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 6:06

Stimuleert zo'n stoeltje eigenlijk iets voor kindjes of is het vooral slecht? Tenminste ik lees veel verhalen dat het niet zo goed zou zijn.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby za 23 jun 2012 - 6:09

Lotje schreef:Stimuleert zo'n stoeltje eigenlijk iets voor kindjes of is het vooral slecht? Tenminste ik lees veel verhalen dat het niet zo goed zou zijn.

Ach er is zoveel slecht, mijn neefje heeft er uren in doorgebracht en met 11 maanden ging hij al lopen, met 12 maanden liep hij al erg stevig. Je gebruikt het dus maar heel kort.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  PapillonRose za 23 jun 2012 - 6:12

Een loopstoeltje schijnt niet echt aan te bevelen te zijn, onder andere voor de heupjes. Hier heb ik er wel eentje gehad een tijdje, ik had hem gekregen. Ze ging er af en toe in, en dan niet te lang. Ze vond het namelijk wel erg leuk. Had er uit mezelf geen aangeschaft, maar nu we er toch eentje gekregen hadden heb ik hem met mate gebruikt.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Steep za 23 jun 2012 - 6:13

Wij hebben er geen, maar zolang je je kindje er geen uren achter elkaar inzet kan het geen kwaad denk ik. 2 a 3 keer per dag 10 minuutjes kan wel denk ik.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 6:14

Als je hem krijgt dan is het alweer anders ja. Ik zou er zelf ook niet snel 1 aanschaffen, maar zag er 1 voor maar 5 euro op Marktplaats staan bij ons in de buurt. Mijn zoontje zal het ongetwijfeld erg leuk vinden, maar als het eigenlijk niet echt veel toevoegt dan is het waarschijnlijk ook overbodig. Ik zie hem voorlopig zeker nog niet lopen. En ik wil eerlijk gezegd ook niet mijn hele huis vol met van die pruttel hebben staan loopstoeltje 394967

Gast
Gast

Bericht  Annemie za 23 jun 2012 - 6:51

Je mag die van mij wel lenen,heb ongeveer dezelfde als happydobby,staat toch bij ons op zolder....kun je hem zo weer terug doen als het niks is.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  loesje za 23 jun 2012 - 6:53

a heeft hem gebruikt vanaf 9/10 maanden en vond hem na een paar weken oefenen echt geweldig! hij is met 16 maanden gaan lopen en er is niks mis met z'n heupjes ofzo door dat dat ding.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ezzer za 23 jun 2012 - 6:59

Bij mijn schoonmoeder staat zo'n loopwagentje. Als S. er in gaat is het voor max 10 minuutjes. Hij vind het super!
Geloof best dat het niet heel goed is voor de heupjes, maar zolang je ze er geen uren in zet moet het volgens mij niet uitmaken.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  TukTuk za 23 jun 2012 - 7:28

Lotje schreef:Stimuleert zo'n stoeltje eigenlijk iets voor kindjes of is het vooral slecht? Tenminste ik lees veel verhalen dat het niet zo goed zou zijn.

Het stimuleert een kind juist niet. Het is niet goed voor de heupjes en het ruggetje, en daarbij leren de kinderen daarmee trippelen, en dit kan hun ontwikkeling wat betreft lopen juist beperken. Want ze gebruiken dan vooral hun teentjes zeg maar, en dat wil je juist liever niet bij het lopen.
Ik heb toevallig laatst een artikel voorbij zien komen (onderzoek) waaruit bleek dat kinderen die regelmatig in een loopstoeltje zitten, juist later beginnen met onderandere lopen dan kinderen die niet in zo'n loopstoeltje zitten.

Hier zijn in ieder geval 2 artikelen waarin doormiddel van onderzoek is aangetoond dat een loopstoeltje de ontwikkeling kan vertragen.

http://www.sid.ir/En/VEWSSID/J_pdf/108320080301.pdf

http://www.ghaea.org/files/PhysicalTherapy/Research/Research_-_Locomotor_Milestones_and_Babywalkers.pdf
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 7:50

hier nooit zo'n stoeltje gehad, om de redenen die AN uitlegt. Mijn schoonouders hebben er wel één, maar ik wilde niet hebben dat onze dochter daarin zat. Nu wil ze er af en toe wel in, maar nu tilt ze dat hele stoeltje op voor ze gaat lopen en gaat ze zitten als ze even pauze wil houden om wat te drinken ofzo. Haar benen zijn inmiddels te lang om zich af te kunnen zetten, haha.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L za 23 jun 2012 - 8:11

Hier nooit gehad, vind maar raar ding eigenlijk haha. vriend heeft l er weleens ingezet bij babywinkel...hij snapte er niets van. Ouders hebben m wel, maar net als rejoy, destijds aangegeven dat we dat liever niet willen om redenen van angelnyn.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 8:20

Nee, wij hebben er nooit 1 gehad.
al die grote apparaten die alleen maar in de weg staan en geen toegevoegde waarde hebben...

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 23 jun 2012 - 8:32

Rejoy. schreef:hier nooit zo'n stoeltje gehad, om de redenen die AN uitlegt. Mijn schoonouders hebben er wel één, maar ik wilde niet hebben dat onze dochter daarin zat. Nu wil ze er af en toe wel in, maar nu tilt ze dat hele stoeltje op voor ze gaat lopen en gaat ze zitten als ze even pauze wil houden om wat te drinken ofzo. Haar benen zijn inmiddels te lang om zich af te kunnen zetten, haha.
Laughing Ik zie het helemaal voor me, haha.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Slakje za 23 jun 2012 - 8:37

Wij hebben er eentje gekregen. Ze gaat er af en toe in. Ze vindt het fijn met muziekjes en lichtjes.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  loesje za 23 jun 2012 - 8:39

nou ik denk als mijn zoontje geen loopstoel had gehad dat hij veel later was gaan tijgeren en kruipen. Want voor het loopstoeltjes deed hij nog helemaal niks. verschilt denk ik per kind of het goed of slecht is.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  TukTuk za 23 jun 2012 - 8:40

Slakje schreef:Wij hebben er eentje gekregen. Ze gaat er af en toe in. Ze vindt het fijn met muziekjes en lichtjes.

Ik zie dat je dochter nog geen 6 maanden is. Als je er al gebruik van maakt zou ik sowieso tot minimaal 6 maanden wachten (De meeste stoeltjes zijn geloof ik vanaf 6 maanden, sommige vanaf 9 maanden dus dan sowieso die 9 maanden aanhouden). Maar liever zelfs nog langer wachten dan in ieder geval die 6 maanden, afhankelijk van hoe goed ze al zelfstandig kan zitten.

Laatst aangepast door AngelNyn op za 23 jun 2012 - 8:44; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk za 23 jun 2012 - 8:43

loesje schreef:

nou ik denk als mijn zoontje geen loopstoel had gehad dat hij veel later was gaan tijgeren en kruipen. Want voor het loopstoeltjes deed hij nog helemaal niks. verschilt denk ik per kind of het goed of slecht is.

Dat kan je nooit zeggen. Onderzoek toont in ieder geval aan dat kinderen die een loopstoel regelmatig gebruiken, later gaan kruipen, zitten, staan en lopen.
Dus wie weet is hij juist wel door de stoel later gaan lopen. Dat weet je dus niet.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 8:49

AngelNyn schreef:

Het stimuleert een kind juist niet. Het is niet goed voor de heupjes en het ruggetje, en daarbij leren de kinderen daarmee trippelen, en dit kan hun ontwikkeling wat betreft lopen juist beperken. Want ze gebruiken dan vooral hun teentjes zeg maar, en dat wil je juist liever niet bij het lopen.
Ik heb toevallig laatst een artikel voorbij zien komen (onderzoek) waaruit bleek dat kinderen die regelmatig in een loopstoeltje zitten, juist later beginnen met onderandere lopen dan kinderen die niet in zo'n loopstoeltje zitten.

Hier zijn in ieder geval 2 artikelen waarin doormiddel van onderzoek is aangetoond dat een loopstoeltje de ontwikkeling kan vertragen.

http://www.sid.ir/En/VEWSSID/J_pdf/108320080301.pdf

http://www.ghaea.org/files/PhysicalTherapy/Research/Research_-_Locomotor_Milestones_and_Babywalkers.pdf
nou dan lijkt mij t in ons geval helemaal niet goed om zo'n ding te gaan gebruiken gezien mijn zoontje nu al achterloopt. Ik wil juist graag dat hij gestimuleerd wordt om dingen te gaan doen. Ben ook zo blij dat hij nu eindelijk op zijn buik rolt, behalve dan dat hij dat dus ook in bed doet.

Bedankt voor het aanbod annemie maar ik denk dat wij er in ons geval dan maar niet aan moeten beginnen. Ik dacht als het stimuleert dan moet ik maar eens overwegen om zo'n ding te gebruiken. Maar als het het tegenovergestelde is dan maar beter van niet.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 23 jun 2012 - 9:30

Wij hadden er eentje en het was een groot succes. Hij mocht er niet lang in (is slecht voor de heupen en ze bewegen dan voornamelijk op de teentjes) maar vond het geweldig. Wij hadden zo'n race autovariant en hij scheurde er ook de kamer mee rond. Hij kon steeds sneller haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 9:35

S. vond het ook geweldig en was echt een scheurneus in dat ding Very Happy Hij zat er ongeveer 2 keer per dag een kwartiertje in. En echt super slecht zal zo'n ding niet zijn want anders zou zoiets echt niet te koop staan bij de bijv. Babydump. Zolang je kind niet uren in dat ding zit is er niks aan de hand

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 23 jun 2012 - 9:41

Razz_ schreef:S. vond het ook geweldig en was echt een scheurneus in dat ding Very Happy Hij zat er ongeveer 2 keer per dag een kwartiertje in. En echt super slecht zal zo'n ding niet zijn want anders zou zoiets echt niet te koop staan bij de bijv. Babydump. Zolang je kind niet uren in dat ding zit is er niks aan de hand

Dus omdat iets te koop is, betekend automatisch dat het ook goed is voor een kind? Beetje kort door de bocht.. smile Maar iedereen moet voor zichzelf weten of je bepaalde "risico's" neemt of niet, net als met schoentjes en dergelijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 9:45

Nee dat zeg ik niet. Maar als ieder kindje die in zo'n ding heeft gezeten iets aan de heupjes heeft overgehouden lijkt mij dat ze het dan niet gaan verkopen. En wat ik al zei je kind 3 uur lang of een kwartier er in zetten maakt ook wel verschil

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 9:48

Het zal ook aan jezelf idd liggen hoe lang je je kindje erin laat zitten. Maar ze verkopen wel meer wat slecht is, zoals hoofdbeschermers voor in het ledikantje. Die mogen niet gebruikt worden, maar toch wordt het verkocht confused Niet altijd handig voor onwetende ouders.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

Permissies van dit forum: