Waar gaat het naar toe ???
+4
LDJ
Bacio
Lejow
Stuiterbal
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Waar gaat het naar toe ???
http://www.l1.nl/nieuws/183561-man-doodgeslagen-sittard#.T-XkaLdhic0
Ongelooflijk wat een daad. Ik ben echt perplex. Hoe kun je tot zoiets in staat zijn?
Het erge is dat het slachtoffer een neefje is van een hele goede bekende van mij.
Ik vind dit echt in en in triest !
Ongelooflijk wat een daad. Ik ben echt perplex. Hoe kun je tot zoiets in staat zijn?
Het erge is dat het slachtoffer een neefje is van een hele goede bekende van mij.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Re: Waar gaat het naar toe ???
Heftig zeg!
Maar.. zinloos geweld is toch niet iets 'nieuws' ofzo?
Maar.. zinloos geweld is toch niet iets 'nieuws' ofzo?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wat bedoel je daar precies mee Lejow ? Dat ik dit triest vind ?
Het komt te vaak voor idd maar op het moment dat het om bekende gaat raakt het je harder dan normaal.
Ik blijf verbaasd dat mensen tot zoiets in staat zijn.
Het komt te vaak voor idd maar op het moment dat het om bekende gaat raakt het je harder dan normaal.
Ik blijf verbaasd dat mensen tot zoiets in staat zijn.
Stuiterbal- Kletskop
Ik denk dat Lejow doelt op de titel van je topic. Daardoor lijkt het net alsof er iets extreem bizars is gebeurd wat nog niet veel eerder voor is gekomen. Niet dat t niet vreselijk is wat er is gebeurd, maar het is niet iets waar ik een reactie op zou hebben als " waar gaat t heen met deze wereld" . Dat had ik bijv bij Breivik wel. (om maar even een voorbeeld te noemen)
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Ja ik snap het idd op die manier !
Ik vind zinloos geweld sowieso erg net als vele anderen.
Het lijkt alleen altijd zo ver weg. En op het moment dat het dicht bij gebeurt lijkt het erger ofzo ?
Ik vind zinloos geweld sowieso erg net als vele anderen.
Het lijkt alleen altijd zo ver weg. En op het moment dat het dicht bij gebeurt lijkt het erger ofzo ?
Stuiterbal- Kletskop
Ja, wat Bacio zegt inderdaad!!
Die kan het wat beter verwoorden..
Die Breivik, brrrrrr, hij krijgt gewoon liefdesbrieven he in de gevangenis. Er zijn serieus vrouwen die hem aanbidden en met hem willen trouwen..
Die Breivik, brrrrrr, hij krijgt gewoon liefdesbrieven he in de gevangenis. Er zijn serieus vrouwen die hem aanbidden en met hem willen trouwen..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Verschrikkelijk.
Helaas hoor je dit soort dingen steeds meer en lijkt het tegenwoordig normaler te worden ofzo .
Helaas hoor je dit soort dingen steeds meer en lijkt het tegenwoordig normaler te worden ofzo .
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Lejow schreef:Ja, wat Bacio zegt inderdaad!!
Dat kun je je toch niet voorstellen?
Kan me echt niet voorstellen wat je leuk en aantrekkelijk kunt vinden aan zo'n man .
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Geen woorden voor...
Je zal het maar thuis krijgen!
Je zal het maar thuis krijgen!
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
Maar gebeurt het echt meer en wordt het echt normaler? Of krijg je het nu, nu je ouder bent, meer mee?LDJ schreef:Verschrikkelijk.
Ik heb niet het idee dat het tien, twintig jaar geleden anders was en het idee dat het nu 'normaler' is heb ik ook niet.
Gast- Gast
Heel erg idd.. Gisteren nog over gepraat, het slachtoffer is een vriend van een slagwerker bij ons op school.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Stuiterbal schreef:http://www.l1.nl/nieuws/183561-man-doodgeslagen-sittard#.T-XkaLdhic0
Ik kan er niks aan doen, maar deze zin stoort me.
Het erge lijkt me de daad an sich. Niet dat het een neefje is van een bekende van je.
Gast- Gast
Vind ik ook Charlie. Ik snap wel dat het daardoor dichterbij komt, het is minder ver van je bed, maar de daad an sich is natuurlijk bij iedereen even erg, of het nou een volslagen vreemde, de buurman of Sinterklaas is.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
RYW schreef:Vind ik ook Charlie. Ik snap wel dat het daardoor dichterbij komt, het is minder ver van je bed, maar de daad an sich is natuurlijk bij iedereen even erg, of het nou een volslagen vreemde, de buurman of Sinterklaas is.
Ja, dat dus.
Gast- Gast
Als je even door leest zet ik dat ook in het 2e stukje dat ik het an sich al erg genoeg vind.
Maar door het dus een bekende is kwam het voor mijn gevoel dichter bij en dat probeerde ik daarmee uit te drukken.
Maar door het dus een bekende is kwam het voor mijn gevoel dichter bij en dat probeerde ik daarmee uit te drukken.
Stuiterbal- Kletskop
Stuiterbal schreef:Als je even door leest zet ik dat ook in het 2e stukje dat ik het an sich al erg genoeg vind.
Ik begrijp wat je bedoelt .
Gast- Gast
Fijn Ik kan me niet altijd even goed verwoorden dat blijkt
Stuiterbal- Kletskop
Het zegt helaas wat over de staat van onze maatschappij als we er alleen topics over openen als het een bekende is. Niet aanvallend bedoeld hoor, Stuiterbal, want dat doen we allemaal, maar het is helaas al zo 'gewoon' geworden dat we, als we zo'n nieuwsbericht tegenkomen over een onbekende, niet eens meer een topic openen om onze verbazing of ontzetting erover te uiten. Het heeft helaas alleen nog nieuwswaarde voor ons als het een bekende is. Zo erg is dit fenomeen al doorgedrongen in onze samenleving.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ja ik snap idd wat je bedoelt RYW en het klopt ook zoals je het omschrijft.
Heel eerlijk als ik zoiets op het nieuws zie vind ik het ook niet normaal natuurlijk maar dan ben ik niet in staat om een topic te openen. Nu betreft het om een bekende en ga ik er wel anders mee om terwijl het in beide gevallen gewoon even erg is !
Het is triest dat dit soort dingen gebeuren. Vroeger was er ook ruzie en werd er ook geslagen maar tegenwoordig is het net alsof men maar door en door moet slaan tot de persoon er zo slecht aan toe is en dus komt te overlijden.
Heel eerlijk als ik zoiets op het nieuws zie vind ik het ook niet normaal natuurlijk maar dan ben ik niet in staat om een topic te openen. Nu betreft het om een bekende en ga ik er wel anders mee om terwijl het in beide gevallen gewoon even erg is !
Het is triest dat dit soort dingen gebeuren. Vroeger was er ook ruzie en werd er ook geslagen maar tegenwoordig is het net alsof men maar door en door moet slaan tot de persoon er zo slecht aan toe is en dus komt te overlijden.
Stuiterbal- Kletskop
Het is idd bizar voor woorden, maar RYW heeft een punt. Het trekt een persoon meer aan als het een bekende is, niet meer dan menselijk maar bij een onbekende is het net zo erg. Alleen staat je gevoel daar los van waardoor het minder erg lijkt.
Ik vind het trouwens sowieso bizar wat er tegenwoordig allemaal gebeurd. Alsof een moord plegen de gewoonste zaak van de wereld aan het worden is. Ik ben boos, laat ik iemand iets aandoen. Hoe bizar!!
Ik vind het trouwens sowieso bizar wat er tegenwoordig allemaal gebeurd. Alsof een moord plegen de gewoonste zaak van de wereld aan het worden is. Ik ben boos, laat ik iemand iets aandoen. Hoe bizar!!
Gast- Gast
Stuiterbal schreef:Ja ik snap idd wat je bedoelt RYW en het klopt ook zoals je het omschrijft.
Ik denk dit dus oprecht niet. Ik denk niet dat 'de mens' agressiever is en dat het geweld buitensporiger is dan vroeger. Nu is alleen de berichtgeving beter, dus hoor je het eerder. Bovendien zijn er ook gewoon meer mensen, dus het zal vast dat er in absolute aantallen meer mensen doodgeslagen worden, maar procentueel gezien lijkt dit niet meer voor te komen dan anders. Moord en doodslag is opvallend stabiel over de jaren heen.
Edit: Neemt natuurlijk niet weg dat het afschuwelijk is inderdaad. Het is zeker triest dat dit soort dingen gebeuren. Maar vergelijkingen met het verleden zijn niet zinvol en niet kloppend.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is het eerste wat je gaat doen als je zo van Yes gaat?
» Hoe gaat het met ...
» Hoe gaat het met.......?
» Hoe gaat het met...
» Hoe gaat het met ...
» Hoe gaat het met.......?
» Hoe gaat het met...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: