Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kosten zolder opknappen

2 plaatsers

Ga naar beneden

kosten zolder opknappen Empty kosten zolder opknappen

Bericht  SuzieQ do 21 jun 2012 - 5:39

Ik moet echt mijn zolder eens gaan opknappen. Mijn vader wil er een dakkapel op zetten. Hij houdt van klussen en kan ook heel veel zelf, en hij denkt dit voor een paar 100 euro te kunnen realiseren (hij gaat dan op speurtocht naar tweedehands kozijnen en daar zelf een dakkapel omheen bouwen). Alleen is hij nu ziek en zal hij nog een half jaar moeten revalideren.
De dakkapel laat ik dus even voor wat het is. Er een laten zetten kan ik niet betalen.
Toch wil ik alvast de zolder aanpassen, aangezien ik er nu niks mee kan/doe omdat er alleen maar troep ligt en hij er niet uitziet. Ik wil het volgende gaan doen: een muurtje zetten met een deur erin, om zo 2 kamertjes te maken, de stellages die er nu in zitten eruit slopen en de zijkanten dichtmaken met schuifdeurtjes, zodat ik er veel spullen in kan opbergen, de muren (dak) afwerken met bv gipsplaten, een laminaatvloer erin leggen.
We kunnen alles zelf, dus het gaat alleen om de materialen. Er moeten ook nog stopcontacten worden verplaatst/aangelegd, maar dat heeft mijn vader al grotendeels gedaan. Met hoeveel kosten zou ik rekening moeten houden? Dan weet ik een beetje hoe lang ik nog moet sparen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

kosten zolder opknappen Empty Re: kosten zolder opknappen

Bericht  Sarah1985 do 21 jun 2012 - 6:57

Ken je iemand die bij een groothandel materiaal kan aanschaffen ?

Je hebt voor een tussenmuurtje gips nodig. Dat is bij de bouwmarkt iets van 5 euro per plaat en bij karwei als je 3 of meer koop 10% korting
En je hebt balkjes nodig voor muurtje

Ik zou gewoon een lijst maken en dan langs de bouwmarkt gaan. Je hebt vaak wel van die bonnetjes acties. Of gewoon een week aanbieding. Zo kun je bijvoorbeeld alvast dingen aanschaffen

Als je het dak met gipsplaten wilt afwerken, moet je dan ook isoleren ??? Wij hebben vorig jaar gipsplaten gedaan maar ook geisoleerd en waren iets van 500 euro kwijt en was via een groothandel. Bij de bouwmarkt is het het dubbele

Dus ik zou jou adviseren om een lijst maken en dan langs de bouwmarkt te gaan, en als het in de aanbieding is alvast aanschaffen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum