Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

The shape of a mother

+24
Rouge
Liz
Fearie
koNijntje
Thunder
Smaragdje
Happydobby
Mamsie
loesje
PapillonRose
Tania
MissD
Susan
PiP
Linda
Floor
Sanne
superwoman
Annemie
_Lana_
Roodkapje
MamaDaan
Filoria
Muus
28 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

The shape of a mother Empty The shape of a mother

Bericht  Muus wo 20 jun 2012 - 21:36

Zijn jullie bekend met de volgende website?

http://theshapeofamother.com/

Het valt mij op dat zoveel meiden/vrouwen zo negatief over hun lichaam spreken en op de foto's vind ik het allemaal enorm meevallen.

Mijn lichaam is nooit meer de oude geworden, er zijn kilo's blijven plakken, mijn buik is slapper en hier en daar wat striae. Maar dit heb ik allemaal goed geaccepteerd, je kan aan sommige dingen zo weinig doen laughcry

Hoe ervaren jullie dit?

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

The shape of a mother Empty Re: The shape of a mother

Bericht  Filoria wo 20 jun 2012 - 21:40

Ik lig er totaal niet wakker van.

Heb een paar flinke littekens van grote moedervlekken die ik heb laten weghalen. Daar heb ik meer moeite mee. Uit onderzoek achteraf bleek dat de moedervlekken niet zo kwaadaardig waren als de dermatoloog dacht. Ze hadden dus best kunnen blijven zitten.

Maar uit mijn blubberbuikje is een prachtige zoon gekomen I love you
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Filoria wo 20 jun 2012 - 21:43

Ik begrijp het trouwens wel heel goed als vrouwen ermee zitten als het écht erger is dan gemiddeld. Zo kan ik me van een forummer hier (ik geloof Knets?) herinneren dat ze een operatie heeft ondergaan aan haar buik, en toen ik de voor- en na-foto's zag begreep ik haar keuze heel goed.

Je kunt er ook smetplekken en pijn van krijgen als je echt heel veel huid over hebt toch?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  MamaDaan wo 20 jun 2012 - 21:53

Ik ben zelf redelijk ongeschonden uit de strijd gekomen, afgezien van wat extra kilo's maar dat heb ik zelf in de hand.

Maar ik kan heel goed begrijpen dat vrouwen er echt mee zitten als hun lichaam zo ''verminkt'' is. Ik dacht er voor de zwangerschap ook heel licht over, want je krijgt er immers iets moois voor terug, maar tijdens de zwangerschap kwam ik er toch wel achter dat dit voor mij niet zo werkt, je hebt dan wel een prachtig kind, het is toch jou lichaam waar je mee moet dealen!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 21:59

Mijn heupen zijn breder, mijn buik is slap en zit vol scheuren, mijn borsten zijn slap, kleiner en hangen.

En ja, daar baal ik heel erg van.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje wo 20 jun 2012 - 22:01

Ik vind het jammer dat sommige zich zo slecht voelen doordat ze niet meer de "oude"zijn. Maar ik vind dat je als moeder zijnde best af en toe mag klagen over je lijf en niet alleen maar "je hebt er toch wat moois voor terug" te horen hoeft te krijgen.

Ik mag totaal niet klagen, paar streepjes van bij de 1e erin gesprongen tijdens de bevalling ( waar ik toen behoorlijk verdrietig om was). Nu dacht ik met 25 weken dat het strepenpatroon midden op mijn buik zich ging voortzetten. Gelukkig was dat een valse start en is er nooit een streep bijgekomen. Ik hoop ook echt dat het zo blijft, is dat niet het geval, baal ik.. Maar zal ik net als de strepen van 3 kinderen terug er wel mee kunnen leven. Ook blijf ik gewoon in bikini lopen etc. Ik ga niet voor de buitenwereld mijn lijf verstoppen omdat het wellicht niet perfect is.

Oh en wat ik echt hoop is dat mijn borsten zoals ze nu zijn zo blijven. Deze zwangerschap zijn ze weer zoals het was voor de 1e ( nou ja, een cm lager ofzo;) maar qua grote en stevigheid).
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  _Lana_ wo 20 jun 2012 - 22:20

Ik ben het wel eens met Roodkapje.
Tuurlijk heb je er iets heel moois voor teruggekregen en je hebt het er allemaal voor over.
Maar dan nog kun je wel eens flink balen natuurlijk.
Ik kan me dat heel goed voorstellen.

Ik ben er ook heel ongeschonden uitgekomen. Misschien 3 kleine streepjes onderaan mijn buik en natuurlijk een litteken van de keizersnede, maar hier stoor ik me echt totaal niet aan.
Voor de rest is mijn lichaam helemaal hetzelfde als voor de zwangerschap gelukkig.
En ik moet sowieso een aantal kilo's kwijt, maar dit heeft niks met de zwangerschap te maken Wink .

Ergens was ik er wel een beetje bang voor, dat mijn buikvel zou gaan hangen. Ik zou daar serieus echt wel van balen, juist omdat je daar helemaal niets aan kan doen.
Misschien had ik dan zelfs wel een buikwandcorrectie overwogen, maar dan moet het wel echt heel erg zijn hoor.

Maar als ik moeders zie lopen in bikini met strepen en een slappe buik, dan denk ik er helemaal niets van. Dat 'hoort' er natuurlijk wel een beetje bij. Je buik rekt behoorlijk uit.

Nou ja misschien een beetje een tegenstrijdig verhaaltje The shape of a mother 1578173417 , maar ik kan me beide kanten wel voorstellen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Annemie wo 20 jun 2012 - 22:27

Ik vind mijn lichaam erg lelijk geworden na de keizersnede,vooral mijn buik, ik kan heel veel kleding niet meer aan omdat er over de hele breedte onder mijn litteken een bult heb,alsof er een slang onder zit. Tuurlijk kan ik dan bepaalde kleding wel aan,maar het lijkt nergens op..dus heb tegenwoordig alleen maar tuniekjes of iets aan wat wijdt over mijn buik valt. Dus ik baal daar echt elke dag wel van.. plus dat mijn buik vol strepen zit.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  superwoman wo 20 jun 2012 - 22:31

Wow best wel een mooie site vind ik dat...
Ik word er af en toe ook een beetje verdrietig van. Een hele hoop vrouwen accepteren hun lichaam niet(meer) na de zwangerschap en ik weet van mezelf dat ik er ook moeite mee ga krijgen.
Ik ben van mezelf,al voor mijn zwangerschap, erg bezig met mijn lijf en overmatig sporten. Tot net geen eetprobleem aan toe.
Na mijn eerste zwangerschap is alles redelijk terug in vorm gekomen en ben ik (iets) 'luchtiger' erover gaan denken maar nu ik weer zwanger ben van de tweede merk ik dat ik nu al (ben nu bijna 15 weken) 'angstvallig' mijn kleding en weegschaal in de gaten houd. Embarassed

En het slaat nergens op dat weet ik, het hoort erbij,weet ik ook. Maar ja ik vind het best erg dat mijn lijf verandert. Mijn borsten waar ik echt trots op was,zijn na mijn zwangerschap slap geworden,leeg zeg maar...en na deze zwangerschap ben ik bang dat ik de zogenoemde 'theezakjes' overhoud en ja daar ga ik erg van balen...

Ik heb moeite met het accepteren van mijn lijf altijd al gehad. Terwijl ik dat van mezelf echt niet mag doen. Want ik heb niks te klagen. Ik ben gezond en heb weer een prachtig kindje groeien. Dagelijks zie ik in mijn werk de meest verschrikkelijke dingen met jonge mensen (verpleegkundige) dan denk ik wat loop ik in vredesnaam te zeiken...
Want uiteindelijk draait het toch alleen maar daarom...gezondheid en niet of je een 'perfect' lichaam hebt ja of nee...

Zo ik dwaal af maar ik heb gesproken... Very Happy

superwoman
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Muus wo 20 jun 2012 - 22:39

Ik kan me wel voorstellen dat iemand baalt als je lichaam inderdaad goed veranderd is.
Maar als ik op die site kijk, dan vind ik het allemaal zo meevallen, daar ging het me voornamelijk om. Misschien komt het wel doordat ik zelf ouder ben geworden. Toen ik J net gekregen had was ik 19, en oh wat baalde ik van mijn lichaam. Kon het niet normaal in de spiegel bekijken. Dat heb ik niet meer maar die kilo's wat er nu aanvliegen vind ik ook verschrikkelijk. De weegschaal heb ik weggezet en hoop er niet meer op te hoeven staan. Maar dat is iets wat ik na de bevalling kan aanpakken. Mijn borsten zijn net nieuw, die blijven hopelijk ongeschonden.

Knets, kan ik me ook nog herinneren.. Zo lang lees ik al mee :O
En na die foto's gezien te hebben snapte ik ook heel goed waarom ze het heeft laten doen.

Muus
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 22:42

Ik ben ook heel dankbaar voor mijn jongens, ik heb 11 pond baby bij me gedragen, ze groeiden hard door de diabetes en ik had veel vruchtwater, logisch dat het schade aanricht. Daarnaast hield ik overal heel veel vocht vast, ook daar heb ik strepen van.

En ik heb ze best lang zelf kunnen voeden door fulltime te kolven, en daar ben ik best wel trots op aangezien de eerste maanden verre van makkelijk waren.

Maar aan de andere kant, als ik dan mijn buik zie, mijn borsten, de strepen op mijn bovenbenen. Naakt voor de spiegel staan vermijd ik, want dan kan ik wel janken. Klinkt oppervlakkig, ik weet het, maar het is toch mijn lijf waar ik het de rest van mijn leven nog mee moet doen.

En ja, als ik had geweten dat mijn lijf zo uit de strijd zo komen zou ik het weer doen!

O, en aan de onderkant heb ik na de knip en het hechten een raar loshangend flubbertje overgehouden, en was al nooit blij met mijn onderkant, en dat is nu nog erger pale

Gast
Gast

Bericht  Muus wo 20 jun 2012 - 22:51

Dat klinkt eigenlijk niet zo oppervlakkig meer Stofzuiger als je het zo verteld.
Erg jammer dat je dat zo ervaart, al kan ik me het wel voorstellen na je uitleg.

Muus
Prater
Prater

Bericht  Sanne wo 20 jun 2012 - 23:02

Ik vond het tijdens de zwangerschap prachtig om zo'n mooie buik te krijgen en ik begreep ook toen al dat je er echt iets moois voor terug krijgt, maar ik was ook bang dat ik een stuk vel met strepen over zou houden en daar zou ik echt niet blij mee zijn. Ik ben nu geheel ongeschonden de zwangerschap uitgekomen en ik moet eerlijk zeggen: ik ben daar toch wel heel erg blij mee. Ondanks dat je er een kindje voor in de plaats krijgt, vind ik dat je best mag balen als je een hangbuikje overhoudt. Je moet nog de rest van de leven met je lichaam doen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Floor wo 20 jun 2012 - 23:07

Ondanks dat ik onze zoon er voor terug heb gekregen baal ik inderdaad wel, ik sta nooit meer voor de spiegel, loop niet meer naakt door het huis, mijn man ziet met niet meer naakt, ja ik baal echt enorm van mijn lichaam.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 23:29

Floor schreef:Ondanks dat ik onze zoon er voor terug heb gekregen baal ik inderdaad wel, ik sta nooit meer voor de spiegel, loop niet meer naakt door het huis, mijn man ziet met niet meer naakt, ja ik baal echt enorm van mijn lichaam.
Wat verdrietig om te lezen, zo zonde ook..

Gast
Gast

Bericht  Linda wo 20 jun 2012 - 23:36

Mijn hele onderbuik zit vol striae, dus dat is echt los vel. Ik heb me daar in het begin echt rot om gevoeld. Maar nu boeit het me niet zo, ik loop gewoon in bikini. Tuurlijk is het jammer en had ik liever niet gehad. Maar het is nou eenmaal zo, het gaat ook nooit meer weg, dus ik kan het maar beter accepteren.
Bij een evt tweede zwangerschap ben ik best bang dat het nog verder doorscheurd, maar dat zien we dan wel weer.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  PiP wo 20 jun 2012 - 23:42

Ik heb wat slappere borsten en aardig striae eraan overgehouden.
Met die striae heb ik aardig moeite gehad en helaas gaat het nu bij de 2e zwangerschap vrolijk verder...
Ik voelde me elke keer rot als we gingen zwemmen en heb uiteindelijk maar een tankini gehaald, ik voel me daar fijner bij.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 23:43

Ik ben op zich niet ontevreden, ben beide keren vrij snel na de zwangerschap afgevallen. Vorig jaar zomer was ik wel heel ontevreden over mijn lichaam, toen vond ik mezelf echt te dik, maar dat had meer te maken met mijn eetpatroon in die tijd dan met mijn zwangerschappen. Door alle stress rondom Ezra at ik teveel ongezonde dingen, dronk teveel drankjes met suiker en dat begon je gewoon te zien. Ik paste niet meer in mijn normale kleding en voelde me echt niet lekker in mijn vel. Na die zomer heb ik mijn eetpatroon veranderd en ben gaan sporten om zo langzaam maar zeker wat gewicht te verliezen. Het sporten staat inmiddels wel weer op een wat lager pitje omdat ik anders gewoon echt heel weinig tijd overhoud, maar dat eetpatroon hou ik nog steeds vol en ik ben inmiddels ook wel weer op mijn normale gewicht.

Ik heb geen striae en mijn buik is ook niet enorm opgerekt, dus dat is wel fijn. Ook heb ik geen hangborsten, hoewel ik inmiddels al wel in totaal ruim viereneenhalf jaar borstvoeding geef.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  MissD wo 20 jun 2012 - 23:57

Stofzuiger schreef:Mijn heupen zijn breder, mijn buik is slap en zit vol scheuren, mijn borsten zijn slap, kleiner en hangen.

Hier exact hetzelfde. En ja ook ik baal er van. Mijn heupen zijn niet zozeer breder maar op mijn heupen/billen/bovenbenen zit wel meer vet... Denk dat het hier al veel zou helpen als ik het snoepen zou laten en even wat op let.

Mijn buik vind ik inmiddels niet zo'n gigantisch probleem meer. Het is echt een slap stukje vel/vet maar niet bijzonder veel, en daar heeft mijn mooie dochtertje ingezeten. Maar snap niet waarom de rest dan ook zo moest veranderen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Tania do 21 jun 2012 - 0:02

Ondanks dat ik al nooit de slankste was, was alles wel redelijk strak. Nu heb ik een slappe buik met heel veel striae tot m'n ribben en m'n heupen zijn nog wat breder geworden. Ik ben ook nog 12 kilo zwaarder dan voor m'n zwangerschappen. Na de eerste was het er vlot vanaf, nu niet. Ik heb wel de hoop dat het er nog vanaf gaat als ik weer ga werken.

Tja, ik baal er wel is van maar ik kan er toch niks aan veranderen. Ik zal het ermee moeten doen dus ik accepteer het maar zoals het is. Ik loop gelukkig nog wel gewoon naakt door het huis en durf nog in de spiegel te kijken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  PapillonRose do 21 jun 2012 - 0:04

Ik kende die site nog niet, ben nu een beetje aan het lezen. Hier trouwens ook iemand die baalt van haar lichaam, al weet ik best dat ik ook meer dan genoeg om dankbaar voor te zijn (en dat ben ik ook).

Wat betreft de meeste dingen heb ik niet eens zoveel te klagen, eigenlijk is alleen mijn buik veranderd. Heb bijvoorbeeld geen hangborsten gekregen of bredere heupen. Maar die buik :O Vol met striae, enorm groot en het is een hangbuik.

De striae vind ik trouwens nog wel te doen, al heb ik aardig wat, maar het is al bijna helemaal wit geworden en valt niet zo enorm meer op. Alleen dat hangende vel/vet pale Ben ondertussen ook al wat aan het afvallen geslagen, want er mochten nog wel wat kilo´s af. Dit heeft echter tot nu toe 0,0 effect op mijn buik, dat is toch wel balen.

Ik vind mezelf niet echt aantrekkelijk op deze manier.. Maargoed, ik probeer het ook wel te relativeren. En meestal gaat dat goed! En soms heb ik even een baaldag, dan baal ik van mezelf en van die hangbuik..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  MissD do 21 jun 2012 - 0:06

Oh ik kijk wel in de spiegel ook hoor... maar vind mezelf gewoon echt niet mooi. Ik blijf me als ik weg moet ook tig keer omkleden om vervolgens maar weer iets veiligs aan te doen, waar een jasje overheen kan waardoor je niet alles ziet.

Naakt door het huis lopen doe ik echt niet meer! In ondergoed, en dan liefst een hemdje en gauw mijn bed in onder de dekens. Met zwemmen heb ik er trouwens weer vrij weinig last van. Misschien ook wel omdat ik dan zo met mijn dochter bezig ben en haar zie genieten, dat ik dan even niet stil sta bij mezelf en hoe ik eruit zie.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  loesje do 21 jun 2012 - 0:13

mijn buik is slap en zit vol scheuren, mijn borsten zijn slap, te groot en hangen. En mijn darmen doen niet meer wat ze horen te doen.

loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Mamsie do 21 jun 2012 - 0:20

Ik baal er ook wel eens van. Lijkt me logisch. Als het bij mij zo erg was dat ik er echt last van zou hebben liet ik er wat aan doen. Gelukkig is dat hier niet het geval en heb ik geluk dat mijn man smurfenzak tietjes wel lekker vindt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Happydobby do 21 jun 2012 - 0:34

Ik vind het nu ook geen ramp, tja wat streepjes en een litteken van de keizersnee waar je bijna niks van ziet.
Borsten zien er hetzelfde uit als ervoor.
Ben nu bezig met afvallen. Maar ook omdat ik me fit wil voelen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende