Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meester (meneer) jarig

5 plaatsers

Ga naar beneden

Meester (meneer) jarig Empty Meester (meneer) jarig

Bericht  Blair wo 20 jun 2012 - 20:31

J.oaquin zijn meester is morgen jarig, en ik wil niet met alleen een roosje of doosje chocolade aankomen, normaal zit ik vol creatieve ideeen maar nu lukt het ff niet. Hij is dol op wielrennen, zo komt ie ook elke morgen naar school, eigenlijk wil ik iets omtrent dat thema maken, maar wát?

Kunnen jullie mij helpen?
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meester (meneer) jarig Empty Re: Meester (meneer) jarig

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 20:34

Een Tour de France pakket? Om op de bank toeschouwer te zijn na een jaar hard werken en fietsen?

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 20:38

Eerlijk gezegd koop ik meestal wel iets van chocola, of zo'n theepakket van Simon Levelt of zoiets dergelijks, maar goed, bij Ezra en Yrsa waren het tot nu toe ook allemaal juffen voor wie ik iets moest kopen.

Ik zou niet zo snel iets van wielrennen doen, als hij er helemaal gek van is dan is de kans groot dat hij het al heeft als iemand die er zelf niet veel mee heeft en hem ook niet goed kent het koopt. Ik heb dan altijd het idee dat zo iemand naar speciaalzaken gaat en alles wat ze in standaard winkels hebben al kent.

Misschien anders toch gewoon een boekenbon met iets lekkers erbij?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Blair wo 20 jun 2012 - 20:42

Het is niet dat ik een roos of chocolade niet leuk vind, maar ik hoorde al een paar moeders die hetzelfde idee hadden. Ik denk inderdaad dat hij wel veel heeft van wielrennen, maar nu jij zegt boekenbon, misschien is dat leuk met een zelfgemaakte boekenlegger van J.oaquin met daar iets op getekend wat te maken heeft met wielrennen?

Yes
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 20:48

Een boekenbon? Mag ik vragen voor wat voor bedrag het dan gebruikelijk is/ jij kwijt wilt aan een cadeautje voor de meester?

Ik kan me van mezelf van vroeger er eigenlijk niks van herinneren en voordat we daar hier mee te maken krijgen duurt nog even. Maar als dat hier aan de orde is, ga ik er niet al teveel aan uitgeven( zoals ik er nu over denk)

Gast
Gast

Bericht  Blair wo 20 jun 2012 - 22:11

Ik geef meestal €15,00 euro uit aan een kado voor juffen of meesters, toen hij klaar was met peuterspeelzaal heb ik dat bedrag ook aangehouden.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 22:15

dat vind ik eerlijk gezegd nogal een bedrag, ikzelf vind dat het meer om het idee gaat. Ik bedoel op een kinderdagverblijf krijgen de leidsters toch ook niks als ze jarig zijn waarom op een basisschool wel?

Toen ik stage liep in een kleuterklas hadden de kids met z`n allen een feestmuts voor Juf Lily gemaakt, alleen dat gebaar al vond ik superlief en dan zingen voor me.

Gast
Gast

Bericht  Joss1 wo 20 jun 2012 - 22:16

Oei, wordt er niet meer "gewoon" een tekening gemaakt tegenwoordig?
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Bericht  Blair wo 20 jun 2012 - 22:20

Je bent het toch niet verplicht? Ik vind het zelf niet echt een hoog bedrag, voor ieder zal dat anders zijn. Hij is maar een keer in het jaar jarig, dus het is niet zo dat ik het bedrag 3x op een jaar uit geef.

Laatst aangepast door Babydoll op wo 20 jun 2012 - 22:21; in totaal 1 keer bewerkt
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 22:20

Babydoll schreef:Ik geef meestal €15,00 euro uit aan een kado voor juffen of meesters, toen hij klaar was met peuterspeelzaal heb ik dat bedrag ook aangehouden.

Per juffrouw? Dan ben ik straks 45 euro kwijt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 22:21

nee maar wat ik me dan afvraag is dus echt van waarom krijgen meesters en juffen met een verjaardag dan wel een cadeau? Ik geloof dat dit nergens anders zo is. Natuurlijk is het je eigen keus, maar ik kan me voorstellen dat als je 5-6 bent en je ziet andere kindjes een cadeau aan de meester of juf geven en zelf heb je niks (want je ouders vinden het niet nodig) dat je daar als kleuter zijnde dan ook flink beteuterd staat te kijken. Ik vind het niet nodig en al helemaal als ik zie hoeveel juffen en meesters er hier vort soms voor 1 klas staan.
En als ik het wel zou doen, zou ik iets kleins doen bv een tijdschrift o.i.d. of een theepakketje van een paar euro. Zoals ik al eerder zei gaat het om het idee smile

Laatst aangepast door Lily op wo 20 jun 2012 - 22:23; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Blair wo 20 jun 2012 - 22:22

Sunprincess schreef:
Babydoll schreef:Ik geef meestal €15,00 euro uit aan een kado voor juffen of meesters, toen hij klaar was met peuterspeelzaal heb ik dat bedrag ook aangehouden.

Per juffrouw? Dan ben ik straks 45 euro kwijt.

Hoezo per juf? Hij heeft één meester. Op de PSZ heb ik €15,00 uitgegeven aan één kado dat ik voor alle 3 de leidsters heb gemaakt. Dat kado staat nu nog in hun lokaal.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 22:22

Mijn moeder en ik bakten altijd vroeger samen koekjes in de vorm van de letters van de naam van de juf/meester, deden die in doorzichtig folie en dan met zo'n cadeautasje eromheen. Vonden ze altijd erg leuk.

Gast
Gast

Bericht  Joss1 wo 20 jun 2012 - 22:23

Charlie schreef:Mijn moeder en ik bakten altijd vroeger samen koekjes in de vorm van de letters van de naam van de juf/meester, deden die in doorzichtig folie en dan met zo'n cadeautasje eromheen. Vonden ze altijd erg leuk.

Dat vind ik echt super leuk!!
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Bericht  Blair wo 20 jun 2012 - 22:23

Lily schreef:nee maar wat ik me dan afvraag is dus echt van waarom krijgen meesters en juffen met een verjaardag dan wel een cadeau? Ik geloof dat dit nergens anders zo is. Natuurlijk is het je eigen keus, maar ik kan me voorstellen dat als je 5-6 bent en je ziet andere kindjes een cadeau aan de meester of juf geven en zelf heb je niks (want je ouders vinden het niet nodig) dat je daar als kleuter zijnde dan ook flink beteuterd staat te kijken.

De kinderen hier krijgen ook van de meester een kleinigheidje als hij jarig is. Vorig jaar hadden de kinderen een jojo die licht gaf, wat het dit jaar is weet ik niet. Ik geef een boekenbon en een boekenlegger van €15,00 bij elkaar, het is niet zo alsof ik met een kado kom die ik bijna niet meer kan tillen, de kids begrijpen heus niet wat er in dat flinterdunne envelopje zit hoor.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pussycat wo 20 jun 2012 - 22:31

Babydoll schreef:
Lily schreef:nee maar wat ik me dan afvraag is dus echt van waarom krijgen meesters en juffen met een verjaardag dan wel een cadeau? Ik geloof dat dit nergens anders zo is. Natuurlijk is het je eigen keus, maar ik kan me voorstellen dat als je 5-6 bent en je ziet andere kindjes een cadeau aan de meester of juf geven en zelf heb je niks (want je ouders vinden het niet nodig) dat je daar als kleuter zijnde dan ook flink beteuterd staat te kijken.

De kinderen hier krijgen ook van de meester een kleinigheidje als hij jarig is. Vorig jaar hadden de kinderen een jojo die licht gaf, wat het dit jaar is weet ik niet. Ik geef een boekenbon en een boekenlegger van €15,00 bij elkaar, het is niet zo alsof ik met een kado kom die ik bijna niet meer kan tillen, de kids begrijpen heus niet wat er in dat flinterdunne envelopje zit hoor.

Laughing Laughing Laughing

Mijn vriend is meester, maar wat het meest gangbaar is, is toch inderdaad wel douchegel, chocolade, zeep etc...
Altijd handig en lekker Meester (meneer) jarig 253468018 Maar ook genoeg die ''gewoon'' een tekening maken. Of een kaartje. Het gaat inderdaad om het idee.
15 euro zou ik er zelf ook niet voor over hebben.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Blair wo 20 jun 2012 - 22:35

Misschien vind ik de meester stiekem wel leuk, lol. Nee zonder gein, vriendlief heeft net een boekenbon gekocht van €10,00, dat vond ie blijkbaar ook meer dan genoeg, (leest ie stiekem mee?), en vanmiddag maken we dan nog maar een leuke boekenlegger erbij.

Problem solved.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 1:09

Ieder zn ding, maar ik zou echt nooit 15€ uitgeven vooreen cadeautje voor de meester/juf. Het zou ech een kleingheidje zijn wat ik mn zoon zou meegeven. Ik vind15€ best veel.

Gast
Gast

Bericht  Susan do 21 jun 2012 - 1:14

Toen ik klein was, was het ook gewoon normaal dat je een cadeautje kocht als de juf of meester jarig was. Hoeft niet duur te zijn, maar ik zou mijn kind niet met lege handen aan laten komen, of met een tekening terwijl de rest een cadeautje heeft. Een boekenbon is uiteraard geen must, een plantje of chocola is ook prima, maar omdat Babydoll aangaf dat ze iets met wielrennen wilde, was dat de eerste optie die in mij opkwam. Ik zou dan ook 10 euro hebben gedaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 21 jun 2012 - 1:25

Lily schreef:nee maar wat ik me dan afvraag is dus echt van waarom krijgen meesters en juffen met een verjaardag dan wel een cadeau? Ik geloof dat dit nergens anders zo is. Natuurlijk is het je eigen keus, maar ik kan me voorstellen dat als je 5-6 bent en je ziet andere kindjes een cadeau aan de meester of juf geven en zelf heb je niks (want je ouders vinden het niet nodig) dat je daar als kleuter zijnde dan ook flink beteuterd staat te kijken. Ik vind het niet nodig en al helemaal als ik zie hoeveel juffen en meesters er hier vort soms voor 1 klas staan.
En als ik het wel zou doen, zou ik iets kleins doen bv een tijdschrift o.i.d. of een theepakketje van een paar euro. Zoals ik al eerder zei gaat het om het idee Meester (meneer) jarig 561177

Maar moet je je kind dan maar geen cadeau meegeven omdat een ander kind dan misschien beteuterd kijkt?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow do 21 jun 2012 - 1:28

Het ligt er ook maar net hoe je er als juf mee om gaat..
Ik prijs een kindje waarvan ik een cadeau krijg echt niet compleet de hemel in ofzo.
Heb ook nog niet meegemaakt dat een ander kindje verdrietig was omdat hij/zij geen cadeautje had.
Met een dikke knuffel ben ik net zo blij.

En trouwens, dat leidsters op een kdv niets krijgen is niet waar, toen ik op het kdv werkte kregen we met ons verjaardag ook vaak zat cadeautjes van de ouders.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Lejow do 21 jun 2012 - 1:30

En Lily, hoeveel meesters en juffen er voor de klas staan?
Als het goed is zijn er 1 of 2 vaste meesters/juffen, en tja dat die door ziekte/cursus/weet ik veel wat voor reden wel eens uitvallen dat kan gebeuren, maar dan betekent niet dat je voor al die andere ook maar gelijk een cadeau moet kopen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 21 jun 2012 - 1:33

Lejow schreef:En Lily, hoeveel meesters en juffen er voor de klas staan?
Als het goed is zijn er 1 of 2 vaste meesters/juffen, en tja dat die door ziekte/cursus/weet ik veel wat voor reden wel eens uitvallen dat kan gebeuren, maar dan betekent niet dat je voor al die andere ook maar gelijk een cadeau moet kopen.

Ik vond dat ook wel moeilijk op de peuterspeelzaal, de verjaardagen van de juffen worden niet gevierd, maar het jaar wordt wel afgesloten met een zomerfeest. Ik wilde iets kopen voor de juffen, maar behalve de twee vaste juffen was er nog een woensdagjuf, twee stagiaires en Ezra had destijds ook nog een ambulant begeleidster die ik uiteraard ook iets wilde geven. Toen heb ik voor allemaal maar een doos Merci gekocht, hoe afgezaagd dat ook is.

Toen Ezra afscheid nam heb ik voor zijn 'hoofd'juf een theepakket gekocht en voor de twee andere juffen chocola, die begeleidster had hij toen niet meer. Toen vond ik wel dat ik wat verschil mocht maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow do 21 jun 2012 - 1:37

Ja er kunnen er vaak wat voorbij komen ja, maar dan is het wat je zegt, maar net hoe gek je het zelf maakt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blair do 21 jun 2012 - 1:39

Met de verjaardagen heb ik destijds ook niets gedaan (op de psz) alleen toen hij afscheid nam. Overigens staat hij (meester) alleen voor de klas, dus het is niet zo dat ik elke maand wel wat kwijt ben aan een juf of meester die jarig is. Overigens is het ieder zijn ding hoeveel hij/zij uitgeeft, de een vind €15,00 te veel, de ander niet. We hoeven het niet allemaal eens te zijn met elkaars keuze.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud